Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Geen sponsoring meer van het taalfederalisme?

Go down 
5 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? Empty
PostSubject: Geen sponsoring meer van het taalfederalisme?   Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? EmptyWed Nov 04, 2009 1:37 pm

Als je even verder denkt dan dit initiatief van die leraar... Zie commentaar hieronder.

DE STANDAARD


‘Ik weiger oorlog te sponsoren'

* woensdag 04 november 2009
*
* Auteur: (elb)

BRUSSEL - Jan Hellebaut daagt de Belgische staat voor de rechter omdat hij niet wil dat zijn belastinggeld naar het leger gaat.

Sinds 1993 betaalt Jan Hellebaut (50) slechts 92,7 procent van zijn belastingen. De Antwerpse onderwijzer becijferde dat er per hoofd van de bevolking 350 euro oftewel 7,3 procent van onze directe belastingen naar defensie gaat.

‘Of de burger het nu leuk vindt of niet: met dat geld worden wapens geproduceerd, oorlogen gevoerd en slachtoffers gemaakt. Met dat besef kan ik niet leven. Daarom betaal ik al zestien jaar 7,3 procent van mijn belastingen aan een vredesbelastingfonds.'

De fiscus probeerde al via deurwaarders en loonbeslag het geld van Jan Hellebaut terug te halen. Hij zelf trachtte via parlementaire weg en door handtekeningen te verzamelen zijn vredesbelastingfonds te laten erkennen. Vergeefs.

‘Daarom heb ik in 1997 de staat voor het eerst voor de rechter gedaagd. De rechter verklaarde zich in eerste aanleg onbevoegd, waarna ik naar het hof van beroep ben gestapt. Daar werd het dossier onontvankelijk verklaard, zodat ik naar Cassatie ben gegaan, dat het beroep in 2004 heeft verbroken. Woensdag wordt er opnieuw gepleit, maar dan voor het hof van beroep in Brussel. Ik hoop dat ik gelijk krijg, zodat andere Belgen ook de keuze krijgen over waaraan hun belastinggeld wordt besteed.'

Die keuze is volgens Hellebaut vergelijkbaar met de keuze die Belgische mannen hadden toen de legerdienst nog verplicht was. ‘Vandaag dwingt de staat ons om fiscale soldaten te zijn. Toen de legerdienst nog bestond, had je bij gewetensbezwaren de mogelijkheid om een burgerdienst te doorlopen. Wat ik in die tijd ook gedaan heb.'

‘In de jaren tachtig ging de Antwerpenaar veelvuldig betogen tegen raketten en kernwapens, vandaag verlangt hij een meer structurele oplossing. ‘Twintig jaar geleden bereikte het protest tegen geweld een hoogtepunt. Duizenden mensen kwamen op straat. Als het hof van beroep in Brussel me gelijk geeft, hoop ik dat mijn voorbeeld door velen gevolgd zal worden. Iedereen die erover nadenkt, zal beseffen dat hij op deze manier de oorlog sponsort. Wie een huurmoordenaar betaalt, is medeplichtig aan moord.'



Op 04 november 2009 omstreeks 10u54, zei Kirsten Boddaerd:

Het kan een goed precedent zijn voor de mensen die het beu zijn hun geld te geven aan communautair gezever en alle dubbele ministeries die daarmee gecreëerd worden.
Maar ik heb niet echt veel vertrouwen erin dat een rechter dit soort van pragmatisme zal hebben... Ik kan hem alleen geluk wensen.
Back to top Go down
Bourla Louis




Number of posts : 385
Location : Appartement avec vue sur mer - 1.000 €/mois charges comprises avec garage sauf Juillet et Août.
Registration date : 2009-09-19

Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? Empty
PostSubject: Re: Geen sponsoring meer van het taalfederalisme?   Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? EmptyWed Nov 04, 2009 3:40 pm

Alors on peut y ajouter tout ce qu'on n'emploie pas personnellement: le culte, la télé, les voies navigables, les provinces, les deux autres langues, les écoles gardiennes, primaires, secondaires, l'observatoire d'Uccle, etc. Et cela mène à quoi cet incivisme ? A une absence de solidarité entre Belges et à nier les décisions réglos prises par le parlement. Bravissimo.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? Empty
PostSubject: Re: Geen sponsoring meer van het taalfederalisme?   Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? EmptyThu Nov 05, 2009 12:49 am

La prise de position de Jan Hellebaut dénote en effet d'une énorme naïveté...
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? Empty
PostSubject: Re: Geen sponsoring meer van het taalfederalisme?   Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? EmptyThu Nov 05, 2009 12:04 pm

Naïveté, sans doute, parce qu'il le fait seul, mais placée dans un autre contexte, c'est-à-dire institutionnel, et dans le cadre d'un mouvement de masse, une telle action peut être très bénéfique pour le pays.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? Empty
PostSubject: Re: Geen sponsoring meer van het taalfederalisme?   Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? EmptyThu Nov 05, 2009 12:06 pm

Belgica wrote:
Naïveté, sans doute, parce qu'il le fait seul, mais placée dans un autre contexte, c'est-à-dire institutionnel, et dans le cadre d'un mouvement de masse, une telle action peut être très bénéfique pour le pays.

Ik wed dat de keuze in Vlaanderen snel gemaakt zou zijn ... als de Vlamingen zouden kunnen zouden ze de transfers naar Wallonië stoppen.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? Empty
PostSubject: Re: Geen sponsoring meer van het taalfederalisme?   Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? EmptyThu Nov 05, 2009 6:36 pm

Ze kunnen dat perfect door te weigeren hun belastingen te betalen, maar niemand doet het. Zelfs niet die 5 of 10% harde separatisten. Wel?
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? Empty
PostSubject: Re: Geen sponsoring meer van het taalfederalisme?   Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? EmptyThu Nov 05, 2009 9:26 pm

Belgica wrote:
Ze kunnen dat perfect door te weigeren hun belastingen te betalen, maar niemand doet het. Zelfs niet die 5 of 10% harde separatisten. Wel?

Misschien omdat het democraten zijn???
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? Empty
PostSubject: Re: Geen sponsoring meer van het taalfederalisme?   Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? EmptyFri Nov 06, 2009 1:58 am

perikles wrote:
als de Vlamingen zouden kunnen zouden ze de transfers naar Wallonië stoppen.
Wat? Shocked Wilt u zeggen dat Vlamingen onverdraagzame egoïstische mensen zijn?
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? Empty
PostSubject: Re: Geen sponsoring meer van het taalfederalisme?   Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? EmptyFri Nov 06, 2009 11:34 am

Diogène wrote:
perikles wrote:
als de Vlamingen zouden kunnen zouden ze de transfers naar Wallonië stoppen.
Wat? Shocked Wilt u zeggen dat Vlamingen onverdraagzame egoïstische mensen zijn?

Niemand betaalt graag belastingen, als er op uw belastingformulier zou staan, betaalt u voor

- de Vlaaamse administratie
- de werkloosheidsuitkeringen langer dan een jaar
- de niet Europese azielzoekers
- de oorlog in Afghanistan
...

iedereen kan een aantal vinkjes zeten?
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? Empty
PostSubject: Re: Geen sponsoring meer van het taalfederalisme?   Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? EmptyFri Nov 06, 2009 11:40 am

perikles wrote:
Diogène wrote:
perikles wrote:
als de Vlamingen zouden kunnen zouden ze de transfers naar Wallonië stoppen.
Wat? Shocked Wilt u zeggen dat Vlamingen onverdraagzame egoïstische mensen zijn?

Niemand betaalt graag belastingen, als er op uw belastingformulier zou staan, betaalt u voor

- de Vlaaamse administratie
- de werkloosheidsuitkeringen langer dan een jaar
- de niet Europese azielzoekers
- de oorlog in Afghanistan
...

iedereen kan een aantal vinkjes zeten?

Alles behalve de eerste rubriek zou ik aanvinken Twisted Evil
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? Empty
PostSubject: Re: Geen sponsoring meer van het taalfederalisme?   Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? EmptyFri Nov 06, 2009 11:48 am

Diogène wrote:
perikles wrote:
als de Vlamingen zouden kunnen zouden ze de transfers naar Wallonië stoppen.
Wat? Shocked Wilt u zeggen dat Vlamingen onverdraagzame egoïstische mensen zijn?

Al goed dat je niet schrijft 'de' Vlamingen. Rolling Eyes
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? Empty
PostSubject: Re: Geen sponsoring meer van het taalfederalisme?   Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? EmptyFri Nov 06, 2009 2:25 pm

Sprakeloos wrote:
perikles wrote:
Diogène wrote:
perikles wrote:
als de Vlamingen zouden kunnen zouden ze de transfers naar Wallonië stoppen.
Wat? Shocked Wilt u zeggen dat Vlamingen onverdraagzame egoïstische mensen zijn?

Niemand betaalt graag belastingen, als er op uw belastingformulier zou staan, betaalt u voor

- de Vlaaamse administratie
- de werkloosheidsuitkeringen langer dan een jaar
- de niet Europese azielzoekers
- de oorlog in Afghanistan
...

iedereen kan een aantal vinkjes zeten?

Alles behalve de eerste rubriek zou ik aanvinken Twisted Evil

Puik dan mag ik 2, 3 en 4 aanvinken
Back to top Go down
Sponsored content





Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? Empty
PostSubject: Re: Geen sponsoring meer van het taalfederalisme?   Geen sponsoring meer van het taalfederalisme? Empty

Back to top Go down
 
Geen sponsoring meer van het taalfederalisme?
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» N-VA laat geen overlopers van Vlaams Belang meer toe
» Johan Demol: "Het Vlaams Belang heeft geen toekomst meer"
» Plus de Wallo-Bru à la VRT - geen Wallo-Bru meer op de VRT
» Bart De Wever ziet meer en meer vijanden – voit de plus en plus d’ennemis
» Leterme: geen nieuwe verkiezingen, ook niet als er geen staatsh. komt

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: