Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"

Go down 
+3
Odal
Renaat
Belgica
7 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyTue Dec 22, 2009 5:45 pm

Gisteren zei Louis Tobback, burgemeester van Leuven, op het programma Terzake (VRT) dat hij geen Vlaming is, maar een Brabander. Zeer terecht !

Ik heb de uitzending zelf niet gezien, maar ik heb het gehoord van twee onafhankelijke bronnen. Hij snapt het.Smile
Back to top Go down
Renaat




Number of posts : 832
Location : Brugge
Registration date : 2009-08-25

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyTue Dec 22, 2009 5:55 pm

Maar Tobbakc heeft al zoveel gezegd, onder andere dat hij een Groot-Nederlander is!
Back to top Go down
Odal

Odal


Number of posts : 65
Location : Gent
Registration date : 2009-12-11

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyTue Dec 22, 2009 6:14 pm

Tobback is een volksverrader. Gelukkig denkt de nieuwe generatie in sp.a wél resoluut Vlaams.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyTue Dec 22, 2009 6:46 pm

Odal wrote:
Tobback is een volksverrader. Gelukkig denkt de nieuwe generatie in sp.a wél resoluut Vlaams.
En wat doen we met volksverraders: de strop, pek en veren of de brandstapel?
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyTue Dec 22, 2009 6:47 pm

Diogène wrote:
Odal wrote:
Tobback is een volksverrader. Gelukkig denkt de nieuwe generatie in sp.a wél resoluut Vlaams.
En wat doen we met volksverraders: de strop, pek en veren of de brandstapel?

Ze mogen in Wallonië gaan wonen Very Happy
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyTue Dec 22, 2009 6:48 pm

Free Belgium wrote:
Diogène wrote:
Odal wrote:
Tobback is een volksverrader. Gelukkig denkt de nieuwe generatie in sp.a wél resoluut Vlaams.
En wat doen we met volksverraders: de strop, pek en veren of de brandstapel?

Ze mogen in Wallonië gaan wonen Very Happy
Ha neen hé, want dat wordt geannexeerd bij Vlaanderen, elders vertelde Odin dat Walen naar Frankrijk moeten gaan...
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyTue Dec 22, 2009 6:51 pm

Diogène wrote:
Free Belgium wrote:
Diogène wrote:
Odal wrote:
Tobback is een volksverrader. Gelukkig denkt de nieuwe generatie in sp.a wél resoluut Vlaams.
En wat doen we met volksverraders: de strop, pek en veren of de brandstapel?

Ze mogen in Wallonië gaan wonen Very Happy
Ha neen hé, want dat wordt geannexeerd bij Vlaanderen, elders vertelde Odin dat Walen naar Frankrijk moeten gaan...

Ach, Bruno weet het ook zo goed niet meer, met al die virtuele persoonlijkheden Rolling Eyes
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyTue Dec 22, 2009 7:18 pm

Waarom zou Odal nu Bruno zijn? Zijn hier nog geen Vlaams-nationalisten genoeg misschien? Rolling Eyes
Back to top Go down
Charles Foster Kane

Charles Foster Kane


Number of posts : 134
Location : Xanadu
Registration date : 2009-12-19

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyTue Dec 22, 2009 7:30 pm

Belgica wrote:
Waarom zou Odal nu Bruno zijn? Zijn hier nog geen Vlaams-nationalisten genoeg misschien? Rolling Eyes

1. Bruno is al enkele dagen niet meer online geweest
2. u gaat nooit met Odal in discussie en vice versa, terwijl zijn standpunten toch diametraal tegenover de uwe zouden moeten staan.
3. Odal komt weg met uitlatingen waarvoor anderen op de vingers getikt zouden worden. Zijn stijl komt trouwens merkwaardig goed overeen met het discours dat Bruno hanteert wanneer hij zich tot andersdenkenden richt.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyTue Dec 22, 2009 7:36 pm

Wat voor zin heeft het met die zot in discussie te treden? Ik vind hem eerder grappig want verschrikkelijk potsierlijk. Een plezante karikatuur van uw beweging. Very Happy
Back to top Go down
Charles Foster Kane

Charles Foster Kane


Number of posts : 134
Location : Xanadu
Registration date : 2009-12-19

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyTue Dec 22, 2009 7:56 pm

Belgica wrote:
Wat voor zin heeft het met die zot in discussie te treden? Ik vind hem eerder grappig want verschrikkelijk potsierlijk.

Dan beschikt u over een apart gevoel voor humor, want u zult vast gemerkt hebben dat zijn posts bij de andere forumgebruikers voornamelijk ergernis opwekken. Zijn bijdrage tot de discussie is zeer gering, en daar dit nog altijd een discussieforum is, vraag ik mij af waarom u weigert in te grijpen. Zeker wanneer er mensen beledigd worden.

Quote :
Een plezante karikatuur van uw beweging. Very Happy

U zegt het zelf: een karikatuur, dus geen bestaand persoon. Een ongeloofwaardige karikatuur bovendien. Zeg aub aan Bruno dat hij ophoudt met die komedie, en zijn andere alias Rechtsuit hoeft hij ook niet meer van stal te halen. Met die virtuele verkleedpartijtjes dreigt u helemaal een schertspartij te worden en stoot u zelfs potentiële medestanders af. Wat is dat trouwens, mijn beweging?
Back to top Go down
Renaat




Number of posts : 832
Location : Brugge
Registration date : 2009-08-25

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyTue Dec 22, 2009 9:35 pm

De new topic getiteld " De BUB schakelt zichzelf uit" die vannmiddag op deze website was gestart is blijkbaar door de BUB-baasjes verwijderd!
De heren kunnen de discussie met hele of halve tegenstanders duidelijk niet meer aan.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyThu Dec 24, 2009 5:56 pm

Brabanders, Antwerpenaren en Limburgers moeten zich van het imperialistische Vlaemsche juk bevrijden. Louis Tobback heeft de juiste marsrichting aangegeven. Deze voor alle Belgen gunstige evolutie is niet meer tegen te houden !
Back to top Go down
Charles Foster Kane

Charles Foster Kane


Number of posts : 134
Location : Xanadu
Registration date : 2009-12-19

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyThu Dec 24, 2009 6:12 pm

Belgica wrote:
Brabanders, Antwerpenaren en Limburgers moeten zich van het imperialistische Vlaemsche juk bevrijden. Louis Tobback heeft de juiste marsrichting aangegeven. Deze voor alle Belgen gunstige evolutie is niet meer tegen te houden !

Uitspraken als deze maken het erg moeilijk om de BUB anders te zien dan als een stelletje wereldvreemde fantasten. De hardnekkigheid waarmee u de term van Vlaanderen verengt tot zijn middeleeuwse betekenis, grenst aan het potsierlijke. En dat "Vlaemsch" is ronduit kinderachtig. Waarom doet u dat toch?
Waarom heeft u het trouwens over een "juk"? Het Vlaams parlement is democratisch verkozen conform een grondwetswijziging die door het even democratisch verkozen Belgisch parlement is doorgevoerd. Met een 2/3 meerderheid dan nog, maar toch hoor ik u nooit zeggen dat de Franstaligen moeten bevrijd worden van het Waalse juk.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyThu Dec 24, 2009 7:26 pm

Charles Foster Kane wrote:
Belgica wrote:
Waarom zou Odal nu Bruno zijn? Zijn hier nog geen Vlaams-nationalisten genoeg misschien? Rolling Eyes

1. Bruno is al enkele dagen niet meer online geweest
2. u gaat nooit met Odal in discussie en vice versa, terwijl zijn standpunten toch diametraal tegenover de uwe zouden moeten staan.
3. Odal komt weg met uitlatingen waarvoor anderen op de vingers getikt zouden worden. Zijn stijl komt trouwens merkwaardig goed overeen met het discours dat Bruno hanteert wanneer hij zich tot andersdenkenden richt.

Ik was gisteren online Rolling Eyes (u kan mijn 'whereabouts' checken). Maar als u mij Odal wil noemen, ga uw gang.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyThu Dec 24, 2009 7:28 pm

Charles Foster Kane wrote:
Belgica wrote:
Brabanders, Antwerpenaren en Limburgers moeten zich van het imperialistische Vlaemsche juk bevrijden. Louis Tobback heeft de juiste marsrichting aangegeven. Deze voor alle Belgen gunstige evolutie is niet meer tegen te houden !

Uitspraken als deze maken het erg moeilijk om de BUB anders te zien dan als een stelletje wereldvreemde fantasten. De hardnekkigheid waarmee u de term van Vlaanderen verengt tot zijn middeleeuwse betekenis, grenst aan het potsierlijke. En dat "Vlaemsch" is ronduit kinderachtig. Waarom doet u dat toch?
Waarom heeft u het trouwens over een "juk"? Het Vlaams parlement is democratisch verkozen conform een grondwetswijziging die door het even democratisch verkozen Belgisch parlement is doorgevoerd. Met een 2/3 meerderheid dan nog, maar toch hoor ik u nooit zeggen dat de Franstaligen moeten bevrijd worden van het Waalse juk.


en de Duitstalige Belgen (ook van hun eigen juk trouwens).

Het punt hier is dat twee provincies een onvoorstelbaar imperialisme ten toon spreiden.
Back to top Go down
Charles Foster Kane

Charles Foster Kane


Number of posts : 134
Location : Xanadu
Registration date : 2009-12-19

Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" EmptyThu Dec 24, 2009 7:32 pm

Bruno wrote:
Het punt hier is dat twee provincies een onvoorstelbaar imperialisme ten toon spreiden.

Maar wat bazelt u toch allemaal? De Vlaamse minister-president komt uit de provincie Antwerpen, net als Bart De Wever, en de voorzitter van het Vlaams Parlement is een Limburger. Kunt u mij eens met feiten aantonen dat Oost- en West-Vlaanderen "onvoorstelbaar imperialisme" tentoon spreiden? Weet u wel wat dat woord betekent?
Back to top Go down
Sponsored content





Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty
PostSubject: Re: Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"   Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming" Empty

Back to top Go down
 
Louis Tobback: "Ik ben een Brabander, geen Vlaming"
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Brabander Tobback op zijn best - le Brabançon Tobback comme on l'aime (DE MORGEN)
» Immigranten voelen zich hoegenaamd geen "Vlaming"
» VRT: "Wat is een Vlaming?"; Annemans: "wij zijn voor de inboorlingen."
» "Werkende" "Vlaming" tegen Vlaemsche belasting
» "Vlaming" trakteert heel Ardens dorp op barbecue

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: