Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Taalrel in "Mijn restaurant"

Go down 
+8
tiboo
Gustaaf Mixer
Gonda
jp
Bruno
perikles
Diogène
Belgica
12 posters
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 7:45 pm

Bruno wrote:
Gustaaf Mixer wrote:
Bruno wrote:
http://www.hln.be/hln/nl/6437/Mijn-Restaurant/article/detail/1076697/2010/03/07/Ludovic-en-Jurgen-uit-Mijn-Restaurant-geven-toe-aan-politieke-druk.dhtml#reactions

80% van de lezers vindt deze maatregel belachelijk, bekrompen en zelfs racistisch. Hoe durven ze het gezag van de Vlaamsse overheid zo in twijfel te trekken!!!

Steekproefje gedaan, Yammine? U had beter het artikel gelezen ipv uw statistische kunsten te beproeven, dan had u geweten dat de vraag (dus niet de maatregel) afkomstig is van het Halse stadsbestuur, niet van de Vlaamse overheid.

Ah, en de gemeente Halle - wiens maatregel uitgespuwd wordt - ressorteert niet onder de Vlaamsse overheid, noch kaderen zijn acties binnen het Vlaamsse regeerprogramma?

En is in uw logica de Vlaamse overheid niet schatplichtig aan de Belse overheid?
Back to top Go down
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 7:48 pm

Bruno wrote:
Ah, en 1) de gemeente Halle - 2) wiens maatregel 3) uitgespuwd wordt - 4) ressorteert niet onder de Vlaamsse overheid, noch 5) kaderen zijn acties binnen het Vlaamsse regeerprogramma?

1) Halle is een stad
2) Welke maatregel, in de zin van een beleidsdaad, is hier dan genomen?
3) Ja, de lezersrubriek van HLN is echt wel een betrouwbare barometer
4) De burgemeester oefent zijn bevoegheden uit volgens het gemeentedecreet. Hij bestuurt zijn stad, niet de Vlaamse overheid. Moet u echt nog het verschil tussen de beleidsniveaus uitgelegd worden?
5) Zie punt 4.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 7:55 pm

Bruno wrote:
http://www.hln.be/hln/nl/6437/Mijn-Restaurant/article/detail/1076697/2010/03/07/Ludovic-en-Jurgen-uit-Mijn-Restaurant-geven-toe-aan-politieke-druk.dhtml#reactions

80% van de lezers vindt deze maatregel belachelijk, bekrompen en zelfs racistisch. Hoe durven ze het gezag van de Vlaamsse overheid zo in twijfel te trekken!!!

Gek: 35 % van de lezers vindt de vraag totaal onintressant? En toch vinden 80 % van delezers van HLN deze maatregel bekrompen.
Back to top Go down
george




Number of posts : 122
Location : Oostende
Registration date : 2010-02-16

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyMon Mar 08, 2010 11:06 pm

Even de commentaar van Bruno vergelijken met de exacte cijfers van HLN!

Bruno:80% van de lezers vindt deze maatregel belachelijk, bekrompen en zelfs racistisch. Hoe durven ze het gezag van de Vlaamsse overheid zo in twijfel te trekken!!!

Wat vindt u van de naam 'Les Deux' voor een restaurant in Halle?
Kan niet, Halle is Vlaams
5673 (27%)
Kan wel, veel resto's hebben Franse naam
7510 (36%)
Ik weet het niet
346 (2%)
Het interesseert me niet
7179 (35%)
Totaal: 20708
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyTue Mar 09, 2010 2:33 am

27% volgt met een internetpoll het "advies" van de neo-nazi gemeenteraad van Halle. Indrukwekkend. Rolling Eyes
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyTue Mar 09, 2010 12:57 pm

Bruno wrote:
27% volgt met een internetpoll het "advies" van de neo-nazi gemeenteraad van Halle. Indrukwekkend. Rolling Eyes

U houdt in uw cijfer geen rekening met de mensen die het geen bal kan intresseren.
Back to top Go down
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyTue Mar 09, 2010 3:34 pm

Bruno wrote:
de neo-nazi gemeenteraad van Halle. Indrukwekkend. Rolling Eyes

We zijn er bijna, Yammine: het was een advies van het schepencollege. Volgende keer het artikel zelf lezen hé jongen, ik ga uw handje niet blijven vasthouden.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyTue Mar 09, 2010 6:27 pm

perikles wrote:
Bruno wrote:
27% volgt met een internetpoll het "advies" van de neo-nazi gemeenteraad van Halle. Indrukwekkend. Rolling Eyes

U houdt in uw cijfer geen rekening met de mensen die het geen bal kan intresseren.

Jawel. 27% schaart zich achter de mening der etnische zuiveraars in deze "onverdachte" internetpoll.
Back to top Go down
george




Number of posts : 122
Location : Oostende
Registration date : 2010-02-16

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyTue Mar 09, 2010 10:44 pm

Bruno wrote:
perikles wrote:
Bruno wrote:
27% volgt met een internetpoll het "advies" van de neo-nazi gemeenteraad van Halle. Indrukwekkend. Rolling Eyes

U houdt in uw cijfer geen rekening met de mensen die het geen bal kan intresseren.

Jawel. 27% schaart zich achter de mening der etnische zuiveraars in deze "onverdachte" internetpoll.

Met dit soort rekenkunde is het doenbaar ook het "bewijs" te leveren dat 99 % van de "Belgen" tegen het federalisme is en dat de jongste verkiezingsuitslag van de BUB (0,99 % van de stemmen) een schitterend resultaat is...
Back to top Go down
george




Number of posts : 122
Location : Oostende
Registration date : 2010-02-16

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyTue Mar 09, 2010 10:48 pm

Voormalig Mijn Restaurant-koppel zwaar onder vuur
dinsdag 09 maart 2010, 20u37Bron: belga Auteur: bvb Aanraden Delen Bewaar Corrigeer E-mail Print De horecadroom van het voormalige "Mijn Restaurant"-koppel Adi en Rebekka is in een nachtmerrie veranderd. Een van de eigenaars van het kasteel waar het stel een restaurant uitbaatte, beschuldigt hen van diefstal en dreigt hen voor de rechter te sleuren.
"Die twee hebben vanalles uit ons kasteel gestolen", zegt de man in Dag Allemaal. "Onze conciërge zag hen twee weken geleden allerlei spullen naar buiten dragen. Eigen spullen? Nee hoor, de roerende goederen leenden ze van ons."

Ook zouden Adi en Rebekka, die elkaar tijdens het vorige seizoen van "Mijn restaurant" leerden kennen, hun schuldeisers misleid hebben en het kasteel in een bedenkelijke staat hebben achtergelaten.

"Ze hadden ons nochtans beloofd alles op tijd te zullen betalen. Maar bedriegen, dat kunnen Adi en Rebekka goed. In september vorig jaar verhuisden ze de maatschappelijke zetel van hun bvba Belgium Cooking Company naar ons kasteel. Om hun schuldeisers te misleiden. Plots kwamen er deurwaarders over mijn vloer", gaat de eigenaar, die anoniem wil blijven, verder.

"De koelkasten zijn bovendien beschimmeld, het afval is overal gedumpt en de lege bierbakken staan kriskras door elkaar."
Back to top Go down
george




Number of posts : 122
Location : Oostende
Registration date : 2010-02-16

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyTue Mar 09, 2010 11:04 pm

Bruno wrote:
perikles wrote:
Bruno wrote:
27% volgt met een internetpoll het "advies" van de neo-nazi gemeenteraad van Halle. Indrukwekkend. Rolling Eyes

U houdt in uw cijfer geen rekening met de mensen die het geen bal kan intresseren.

Jawel. 27% schaart zich achter de mening der etnische zuiveraars in deze "onverdachte" internetpoll.

Er zijn zuiveraars en zeveraars...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyWed Mar 10, 2010 12:11 am

jp wrote:
iedereen heeft recht op zijn mening, trouwens het is geen maatregel, het werd hen alleen maar "gevraagd" om toch een andere naam te pakken.
"Aangemaand" is het correcte woord... Rolling Eyes

Zouden artiesten of groepen ook van naam moeten veranderen als ze in Halle optreden: ik denk met name aan Vive la Fête, Axelle Red, Belgian Asociality, Ghinzu enz.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyWed Mar 10, 2010 12:11 am

george wrote:
Voormalig Mijn Restaurant-koppel zwaar onder vuur
dinsdag 09 maart 2010, 20u37Bron: belga Auteur: bvb Aanraden Delen Bewaar Corrigeer E-mail Print De horecadroom van het voormalige "Mijn Restaurant"-koppel Adi en Rebekka is in een nachtmerrie veranderd. Een van de eigenaars van het kasteel waar het stel een restaurant uitbaatte, beschuldigt hen van diefstal en dreigt hen voor de rechter te sleuren.
"Die twee hebben vanalles uit ons kasteel gestolen", zegt de man in Dag Allemaal. "Onze conciërge zag hen twee weken geleden allerlei spullen naar buiten dragen. Eigen spullen? Nee hoor, de roerende goederen leenden ze van ons."

Ook zouden Adi en Rebekka, die elkaar tijdens het vorige seizoen van "Mijn restaurant" leerden kennen, hun schuldeisers misleid hebben en het kasteel in een bedenkelijke staat hebben achtergelaten.

"Ze hadden ons nochtans beloofd alles op tijd te zullen betalen. Maar bedriegen, dat kunnen Adi en Rebekka goed. In september vorig jaar verhuisden ze de maatschappelijke zetel van hun bvba Belgium Cooking Company naar ons kasteel. Om hun schuldeisers te misleiden. Plots kwamen er deurwaarders over mijn vloer", gaat de eigenaar, die anoniem wil blijven, verder.

"De koelkasten zijn bovendien beschimmeld, het afval is overal gedumpt en de lege bierbakken staan kriskras door elkaar."

Wat is de relevantie hiervan?
Back to top Go down
RADIKAAL




Number of posts : 270
Location : BELGISTAN
Registration date : 2008-11-23

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyWed Mar 10, 2010 7:31 pm

Bruno wrote:
george wrote:
Voormalig Mijn Restaurant-koppel zwaar onder vuur
dinsdag 09 maart 2010, 20u37Bron: belga Auteur: bvb Aanraden Delen Bewaar Corrigeer E-mail Print De horecadroom van het voormalige "Mijn Restaurant"-koppel Adi en Rebekka is in een nachtmerrie veranderd. Een van de eigenaars van het kasteel waar het stel een restaurant uitbaatte, beschuldigt hen van diefstal en dreigt hen voor de rechter te sleuren.
"Die twee hebben vanalles uit ons kasteel gestolen", zegt de man in Dag Allemaal. "Onze conciërge zag hen twee weken geleden allerlei spullen naar buiten dragen. Eigen spullen? Nee hoor, de roerende goederen leenden ze van ons."

Ook zouden Adi en Rebekka, die elkaar tijdens het vorige seizoen van "Mijn restaurant" leerden kennen, hun schuldeisers misleid hebben en het kasteel in een bedenkelijke staat hebben achtergelaten.

"Ze hadden ons nochtans beloofd alles op tijd te zullen betalen. Maar bedriegen, dat kunnen Adi en Rebekka goed. In september vorig jaar verhuisden ze de maatschappelijke zetel van hun bvba Belgium Cooking Company naar ons kasteel. Om hun schuldeisers te misleiden. Plots kwamen er deurwaarders over mijn vloer", gaat de eigenaar, die anoniem wil blijven, verder.

"De koelkasten zijn bovendien beschimmeld, het afval is overal gedumpt en de lege bierbakken staan kriskras door elkaar."

Wat is de relevantie hiervan?

Ik zie de link wel. Dieven zijn misdadigers. Flaminganten ook.
Back to top Go down
RADIKAAL




Number of posts : 270
Location : BELGISTAN
Registration date : 2008-11-23

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyWed Mar 10, 2010 7:33 pm

Beste flaminganten,

Zoals u weet heeft u ongelijk. Het volk weet dat ook. Yves Desmet zegt het zeer goed in zijn opiniestuk.

http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/Standpunt/article/detail/1076858/2010/03/08/Vlaams.dhtml

Lezen, samenvatten en memoriseren. Het kan uw genezingsproces bespoedigen.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyWed Mar 10, 2010 8:56 pm

Quote :
Dieven zijn misdadigers. Flaminganten ook.
Proficiat, u heeft het niveau van Bruno bereikt: kinderachtig doen én schelden. Mooi mooi.

Quote :
Zouden artiesten of groepen ook van naam moeten veranderen als ze in Halle optreden: ik denk met name aan Vive la Fête, Axelle Red, Belgian Asociality, Ghinzu enz.
Ik heb al gezegd dat ik deze zaak overdreven vind, een Franstalige naam voor een restaurant moet toegelaten worden. Maar u stelt de zaken wel fout voor. Halle heeft veel geld (citymarketing) gestoken in mijn restaurant. Logisch dus dat zij ook een vinger in de pap te brokken hebben.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyThu Mar 11, 2010 12:39 am

tiboo wrote:
Ik heb al gezegd dat ik deze zaak overdreven vind, een Franstalige naam voor een restaurant moet toegelaten worden.
Daarenboven kan je niet ontkennen dat veel gastronomische termen een Franse oorsprong hebben...
Back to top Go down
VL-1302




Number of posts : 3
Location : Halle
Registration date : 2009-06-01

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptySat Mar 20, 2010 11:37 pm

Ik ben Hallenaar en Vlaming en ben daar fier op!!!
Het Halse volk staat achter hun gementeebestuur. Het gaat hier over een beslissing genomen door een democratisch verkozen meerderheid, maar blijkbaar is ook dat fascisme?
Back to top Go down
RADIKAAL




Number of posts : 270
Location : BELGISTAN
Registration date : 2008-11-23

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptySun Mar 21, 2010 2:10 am

Democratische 'legitimatie' heeft NIKS te maken met het al dan niet fascistisch zijn van maatregelen. Algemeen wordt aangenomen dat Hitler, zeker in de tweede helft van de jaren dertig, gesteund werd door de meerderheid van het Duitse volk. Maakt dat hem een eerbaar leider?

De Machtigingswet werd bijvoorbeeld ook door een "democratisch verkozen meerderheid" gestemd, en democratisch verkozen meerderheden in Amerikaanse deelstaatparlementen stemden Jim Crow wetten.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptySun Mar 21, 2010 12:45 pm

PATRIOT wrote:
Democratische 'legitimatie' heeft NIKS te maken met het al dan niet fascistisch zijn van maatregelen. Algemeen wordt aangenomen dat Hitler, zeker in de tweede helft van de jaren dertig, gesteund werd door de meerderheid van het Duitse volk. Maakt dat hem een eerbaar leider?

De Machtigingswet werd bijvoorbeeld ook door een "democratisch verkozen meerderheid" gestemd, en democratisch verkozen meerderheden in Amerikaanse deelstaatparlementen stemden Jim Crow wetten.

Als alleen uw partijtje de maatregel fascistisch noemt, is er iets mis met uw perceptie.
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptySun Mar 21, 2010 5:45 pm

Halle toont hier duidelijk de bekrompenheid en beperktheid van taalnationalisme. Gaan ze nu ook de ristorante's en de kebabzaken verbieden?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 EmptyTue Mar 23, 2010 5:24 pm

Leuk kartoentje van de toffe mannen van het VB: Laughing Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 20100322_cartoon_nederlands
Back to top Go down
Sponsored content





Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Taalrel in "Mijn restaurant"   Taalrel in "Mijn restaurant" - Page 2 Empty

Back to top Go down
 
Taalrel in "Mijn restaurant"
Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» FLATER VAN PAUS / BOURDE DU PAPE: "zijn geboorteland, Vlaanderen" / "son pays natal, la Flandre"
» l'autorité "flamande" se rend elle-même inutile - "Vlaamse" overheid maakt zichzelf overbodig
» "Les Flamands paient plus d'impôts que les Wallons" (sic) - "Vlamingen betalen meer belastingen dan Walen" (sic)
» "Verkiezingen legaal, maar tegen de grondwet" - "élections légales, mais anticonstitutionnelles"
» LE SOIR & DS: "Rand verfranst weer" - "La périphérie se francise davantage"

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: