Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Een land voor de Vlamingen!

Go down 
+5
tiboo
george
Bruno
perikles
RADIKAAL
9 posters
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Een land voor de Vlamingen! - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! - Page 2 EmptyFri Mar 12, 2010 1:34 am

Diogène wrote:
belgeetfierdeletre wrote:
@ Belgica en Diogène

Geen ruzie, aub, dat vervuilt het forum.
Vous pourriez faire la même remarque à Bruno, car je crois savoir que c'est lui qui détient ce triste record...

Ceci étant dit, je crois que quand on veut faire de la vraie politique, il faut pouvoir encaisser la critique, qu'elle soit juste ou non, et la refuter de manière posée en se basant sur des faits, pas sur des insinuations.

Mais je prends bonne note de l'avertissement que j'ai reçu de Belgica (où est en fait le modérateur?)!

Quand je lis certains choses que tu dis - pas toutes car il y a des interventions pertinentes de ta part - je pense au dicton: "de beste stuurlui staan aan wal".
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Een land voor de Vlamingen! - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! - Page 2 EmptyFri Mar 12, 2010 5:22 pm

Bruno wrote:
Quand je lis certains choses que tu dis - pas toutes car il y a des interventions pertinentes de ta part - je pense au dicton: "de beste stuurlui staan aan wal".
Primo, ik ben geen "stuurlui" en, secundo, hoe weet u hoe ik mijn vrije tijd invul? Misschien ben ik wel politiek actief (geweest), misschien heb ik wel deelgenomen aan alle belgicistische evenementen de laatste 5 jaar, misschien schrijf ik regelmatig naar politici om hen op bepaalde dingen te wijzen...? Wat weet u daar allemaal van?

Bruno wrote:
Dit gezegd zijnde, is het dan de vraag in welke mate je volgende voorstellen van B Plus 'goed voor het belgicisme' vindt: regionalisering arbeidsmarkt (dixit Tony Mary op "Bracke", d.d. 12 februari 2010), splitsing BHV, stemadvies voor regionalisten en nationalisten (http://bplus-acties-actions.skynetblogs.be/archive-month/2009-06, let bv. op de naam Isabelle Van Laethem, LDD, die openlijk verklaarde voor Vlaamse onafhankelijkheid te zijn), een oproep tot het bevorderen van de autonomie en de responsabilisering van de gewesten (http://www.bplus.be/NL/B_plus_reageert-145.php), een aanzet om "zonder taboe te praten over verdere regionaliseringen" ?

En wat te denken van uitspraken en daden van eminente B Plussers, [...]

Zeg dus eens hoe dit het belgicisme dient?
Ik heb ook nooit ergens beweerd dat BPlus de waarheid in pacht had of dat ze nooit fouten begingen. Mijns inziens is de grootste troef maar ook nadeel van Bplus het feit dat ze politici uit de traditionele partijpolitiek in hun rangen hebben. Ik hoef u geen tekeningetje te maken: we leven in een particratie, waardoor diezelfde politici binnen BPlus zich krampachtig vasthouden aan het taalfederalisme, soms met succes, soms niet.

Dit neemt niet weg dat BPlus ook veel goede dingen doet, zoals het voorstel om de splitsing van BHV te koppelen aan de invoering van een federale kieskring, het pleiten voor het behoud van de transfers (mits de nodige transparantie), het organiseren van debatavonden en acties of het uitgeven van boeken en essays, en beschikt over gemotiveerde mensen en transparente structuren...
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Een land voor de Vlamingen! - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! - Page 2 EmptyFri Mar 12, 2010 5:30 pm

Diogène, wat jij in je vrije tijd doet, doet niets terzake.

Ik stel alleen vast dat jij als niet lid ons hier de les komt spellen. Vandaar de opmerking van Bruno en mijn verwittiging. Onze strategie gaat alleen ons aan en tot nader order voelen we ons hier zeer goed bij ! Dus, waarom veranderen voor Piet Snot?

Misschien kan je onze unitaristische stellingen ook eens proberen te ontkrachten. In 10 jaar is nog niemand daarin geslaagd.

Voor de rest wens ik je een goede zoektocht naar een partij die België beter dient dan de B.U.B. !
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Een land voor de Vlamingen! - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! - Page 2 EmptyFri Mar 12, 2010 5:37 pm

Zoals ik al zei, ik neem nota van jullie opmerkingen, maar ik herhaal nogmaals dat wie geen kritiek - terecht of onterecht - kan verduren, zeker in het internettijdperk waar de interactiviteit groter is, zich zeer ongelukkig zal voelen in de politiek.

Wees eens eerlijk: voel je je echt blij met de strategie die jullie hanteren? Hoeveel keren klagen jullie niet over het gebrek aan media-aandacht...?

Ik hoef jullie unitaristische stellingen niet te ontkrachten, aangezien ik het ermee eens ben, alleen ga ik niet akkoord met jullie invulling ervan.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Een land voor de Vlamingen! - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! - Page 2 EmptySat Mar 13, 2010 7:20 pm

Diogène wrote:


Ik hoef jullie unitaristische stellingen niet te ontkrachten, aangezien ik het ermee eens ben, alleen ga ik niet akkoord met jullie invulling ervan.

Wat bedoel je daarmee?
Back to top Go down
RADIKAAL




Number of posts : 270
Location : BELGISTAN
Registration date : 2008-11-23

Een land voor de Vlamingen! - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! - Page 2 EmptyWed Mar 17, 2010 8:42 pm

Beste Diogène,

Wie achter jouw schuilnaam zit hoef ik niet te weten, maar wie is die Bob Van Geel? Ik heb die naam eens gegoogled, en kwam uit bij de consulting manager van Oracle Belgium. Bedoel je die? Heeft die man veel voor België gedaan?
Misschien moet de BUB hem eens contacteren.
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

Een land voor de Vlamingen! - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! - Page 2 EmptyWed Mar 17, 2010 8:47 pm

PATRIOT wrote:
Beste Diogène,

Wie achter jouw schuilnaam zit hoef ik niet te weten, maar wie is die Bob Van Geel? Ik heb die naam eens gegoogled, en kwam uit bij de consulting manager van Oracle Belgium. Bedoel je die? Heeft die man veel voor België gedaan?
Misschien moet de BUB hem eens contacteren.

Beste PATRIOT,

Ik weet wie Bob Vangeel is: hij is lid van open VLD en is ook belgicist. Diogène gloofde dat je hem was. Belgica en Bruno kennen hem zeer goed.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Een land voor de Vlamingen! - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! - Page 2 EmptyWed Mar 17, 2010 9:09 pm

Bruno wrote:
Diogène wrote:


Ik hoef jullie unitaristische stellingen niet te ontkrachten, aangezien ik het ermee eens ben, alleen ga ik niet akkoord met jullie invulling ervan.

Wat bedoel je daarmee?
Dat ik het niet eens ben met jullie strategie en manier van aanpakken...
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Een land voor de Vlamingen! - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! - Page 2 EmptyThu Mar 18, 2010 2:46 pm

Is schelden en tieren een strategie?

Ik dacht dat een strategie iets was, waar men over nadacht. En nadenken doet men bij de UB niet veel...
Back to top Go down
Sponsored content





Een land voor de Vlamingen! - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Een land voor de Vlamingen!   Een land voor de Vlamingen! - Page 2 Empty

Back to top Go down
 
Een land voor de Vlamingen!
Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» 49,78% van van Vlamingen wil meer bevoegdheden voor de deelstaten.
» N-VA: Koningshuis moet weg, maar ze moeten hun goederen houden voor het land...
» Voor wanneer een gemeenschap voor de Belgische moslims?
» Mening van een Nederlander over de "Vlamingen"
» VRT wil nu ALLE "Vlamingen" bereiken

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: