Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi !

Go down 
4 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! Empty
PostSubject: Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi !   Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! EmptyWed Mar 24, 2010 1:19 pm

Die Franstalige kinderen in Brussel zijn wel meestal allochtonen, die vrij de Franse taal als moedertaal hebben gekozen. Door deze uitspraak maakt Smet de immigratie tot een Franstalig probleem, terwijl dit een kwestie is die het hele land aanbelangt. Onderwijs moet terug een nationale bevoegdheid worden zodat België dit probleem kan aanpakken en niet die artificiële en taaldiscriminerende gemeenschapssekten. Waarom trouwens geen gemeenschap voor de moslims nu we toch (slecht) bezig zijn met dat taalfederalisme?

Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! Fksmet.jpg.275

DE STANDAARD

'Brussels onderwijs is probleem van Franstaligen'

* woensdag 24 maart 2010, 08u41
* Bron: belga
* Auteur: svh

pn
BRUSSEL - Brussels minister Jean-Luc Vanraes (Open VLD) wil dat Vlaanderen een vijfde levert van de bijna 23.000 extra plaatsen op school die Brussel tegen 2015 nodig heeft. Vlaams Onderwijsminister Pascal Smet (SP.A) ziet dat niet zitten.

Hij vindt niet dat Vlaanderen moet betalen voor scholen die grotendeels door Franstalige kinderen worden bevolkt, zo schrijft De Morgen woensdag.

Momenteel zorgt Vlaanderen voor een vijfde van de onderwijscapaciteit in Brussel. Vanraes, die bevoegd is voor het Nederlandstalig onderwijs in onze hoofdstad, wil zich aan dat getal houden en is op zoek naar nieuwe plaatsen. Die zouden dan moeten worden betaald met Vlaams geld, maar daar wringt het schoentje.

'Voor mij moeten we niet vasthouden aan dat marktaandeel', reageert Vlaams minister Smet. 'Het gaat mij om kinderen. Waar zijn kinderen het best af? De cijfers spreken voor zich: Brussel is een Franstalige stad. Vijfennegentig procent van de bevolking spreekt goed tot zeer goed Frans. Voor Nederlands is dat, afhankelijk van de cijfers, 28 tot 32 procent. Ik denk niet dat Franstalige kinderen het best af zijn in een Nederlandstalige school'.

Smet wijst er evenwel op dat hij wil investeren en uitbreiden op plekken waar dat nodig is en waar een duidelijk tekort is voor Nederlandstalige kinderen. 'Het lijkt mij echter evident dat dit voor het grootste deel het probleem van Franstaligen is. Al willen we best helpen en zijn we bereid om rond de tafel te gaan zitten'.
Back to top Go down
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! Empty
PostSubject: Re: Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi !   Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! EmptyWed Mar 24, 2010 1:31 pm

Belgica wrote:
Die Franstalige kinderen in Brussel zijn wel meestal allochtonen, die vrij de Franse taal als moedertaal hebben gekozen. Door deze uitspraak maakt Smet de immigratie tot een Franstalig probleem, terwijl dit een kwestie is die het hele land aanbelangt. Onderwijs moet terug een nationale bevoegdheid worden zodat België dit probleem kan aanpakken en niet die artificiële en taaldiscriminerende gemeenschapssekten. Waarom trouwens geen gemeenschap voor de moslims nu we toch (slecht) bezig zijn met dat taalfederalisme?

Smet zegt toch helemaal niets over immigratie? Waar leest u dat? En waarom is dit opeens wel een kwestie die het hele land aanbelangt, terwijl u de Lange Wapper een Antwerps probleem noemt? En hoe zou u het probleem dan wel aanpakken, rekening houdend met het feit dat zowel Franstaligen als Nederlandstaligen voldoende scholen moeten hebben?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! Empty
PostSubject: Re: Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi !   Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! EmptyWed Mar 24, 2010 1:34 pm

De Belgen hebben recht op scholen alsook de vreemdelingen die hier wonen. Wanneer gaat u nu pleiten voor Nederlandstalige scholen in Frans-Vlaanderen? Het grootste deel van Vlaanderen laat u links liggen ! Schone nationalist zijt gij !
Back to top Go down
Gustaaf Mixer




Number of posts : 87
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-07

Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! Empty
PostSubject: Re: Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi !   Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! EmptyWed Mar 24, 2010 1:44 pm

Belgica wrote:
De Belgen hebben recht op scholen alsook de vreemdelingen die hier wonen. Wanneer gaat u nu pleiten voor Nederlandstalige scholen in Frans-Vlaanderen? Het grootste deel van Vlaanderen laat u links liggen ! Schone nationalist zijt gij !

Hebt u nu echt niets zinnigers te vertellen dan uw gebazel over Frans-Vlaanderen? Weerom moet ik vaststellen dat u niet in staat bent op een beschaafde en heldere manier uw standpunten uiteen te zetten. Een forum is daar nochtans de uitgelezen plaats voor, maar als u zich liever bezighoudt met onbenulligheden en het persoonlijk aanvallen van uw gesprekspartners (wat maakt mij een nationalist en waarom zou ik moeten pleiten voor Nederlandstalige scholen in Frans-Vlaanderen?), dan is dat maar zo.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! Empty
PostSubject: Re: Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi !   Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! EmptyThu Mar 25, 2010 1:12 am

Belgica wrote:
De Belgen hebben recht op scholen alsook de vreemdelingen die hier wonen. Wanneer gaat u nu pleiten voor Nederlandstalige scholen in Frans-Vlaanderen? Het grootste deel van Vlaanderen laat u links liggen ! Schone nationalist zijt gij !

Weet u dat de naam België voor het eerst courant gebruikt werd als de Latijnse naam van de Lage Landen.

De Leo Belgicus is in feite de Nederlandse leeuw, dat is ongeveer de huidige Benelux. Ik stel voor dat als wij over België praten we in feite praten over de Lage Landen. In dat België zijn de franstaligen uiteraard een minderheid
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! Empty
PostSubject: Re: Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi !   Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! EmptyThu Mar 25, 2010 2:40 pm

perikles wrote:
Weet u dat de naam België voor het eerst courant gebruikt werd als de Latijnse naam van de Lage Landen.

De Leo Belgicus is in feite de Nederlandse leeuw, dat is ongeveer de huidige Benelux. Ik stel voor dat als wij over België praten we in feite praten over de Lage Landen. In dat België zijn de franstaligen uiteraard een minderheid
Mag ik daaruit opmaken dat u niets tegen een staatsvorm hebt waarin Nederlands- en Franstaligen (alsook Duitstaligen, Friezen en Luxemburgers) samenleven? Wink
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! Empty
PostSubject: Re: Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi !   Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! EmptyThu Mar 25, 2010 2:55 pm

Diogène wrote:
perikles wrote:
Weet u dat de naam België voor het eerst courant gebruikt werd als de Latijnse naam van de Lage Landen.

De Leo Belgicus is in feite de Nederlandse leeuw, dat is ongeveer de huidige Benelux. Ik stel voor dat als wij over België praten we in feite praten over de Lage Landen. In dat België zijn de franstaligen uiteraard een minderheid
Mag ik daaruit opmaken dat u niets tegen een staatsvorm hebt waarin Nederlands- en Franstaligen (alsook Duitstaligen, Friezen en Luxemburgers) samenleven? Wink

Denkt u dat een onafhankelijk Vlaanderen eentalig zal zijn?
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! Empty
PostSubject: Re: Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi !   Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! EmptyThu Mar 25, 2010 2:58 pm

Diogène wrote:
perikles wrote:
Weet u dat de naam België voor het eerst courant gebruikt werd als de Latijnse naam van de Lage Landen.

De Leo Belgicus is in feite de Nederlandse leeuw, dat is ongeveer de huidige Benelux. Ik stel voor dat als wij over België praten we in feite praten over de Lage Landen. In dat België zijn de franstaligen uiteraard een minderheid
Mag ik daaruit opmaken dat u niets tegen een staatsvorm hebt waarin Nederlands- en Franstaligen (alsook Duitstaligen, Friezen en Luxemburgers) samenleven? Wink

Denkt u dat een onafhankelijk Vlaanderen eentalig zal zijn?
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! Empty
PostSubject: Re: Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi !   Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! EmptyThu Mar 25, 2010 3:03 pm

perikles wrote:
Diogène wrote:
perikles wrote:
Weet u dat de naam België voor het eerst courant gebruikt werd als de Latijnse naam van de Lage Landen.

De Leo Belgicus is in feite de Nederlandse leeuw, dat is ongeveer de huidige Benelux. Ik stel voor dat als wij over België praten we in feite praten over de Lage Landen. In dat België zijn de franstaligen uiteraard een minderheid
Mag ik daaruit opmaken dat u niets tegen een staatsvorm hebt waarin Nederlands- en Franstaligen (alsook Duitstaligen, Friezen en Luxemburgers) samenleven? Wink

Denkt u dat een onafhankelijk Vlaanderen eentalig zal zijn?
Ik ben geen voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen en allesbehalve overtuigd dat een onafhankelijk Vlaanderen administratief eentalig zal zijn...

Mijn "knipoog" betrof de oprichting van een staat met Nederland, België en Luxemburg (noem het een Beneluxstaat, het Rijk de Lage Landen, de Nederlanden,...)
Back to top Go down
Sponsored content





Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! Empty
PostSubject: Re: Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi !   Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi ! Empty

Back to top Go down
 
Onzin van Pascal Smet ! Pascal Smet dit que l'enseignement à Bxl est un problème francophone... N'importe quoi !
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» PASCAL SMET RECONNAIT QUE LE FEDERALISME EST UN ECHEC - PASCAL SMET ERKENT FALEN FEDERALISME
» Pascal Smet : élargir Bruxelles jusqu'à Lasne et Waterloo
» Pascal Smet: nieuwe minister van onderwijs in overbodige regering
» De mening van N-VA over "Vlaams collega" Pascal Smet
» STOP DIE POLITIEK-COMMUNAUTAIRE ONZIN !

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: