Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 "Vlaemsch" front aan diggelen: Oost-Vlamingen lusten geen Antwerpenaren !

Go down 
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

"Vlaemsch" front aan diggelen: Oost-Vlamingen lusten geen Antwerpenaren ! Empty
PostSubject: "Vlaemsch" front aan diggelen: Oost-Vlamingen lusten geen Antwerpenaren !   "Vlaemsch" front aan diggelen: Oost-Vlamingen lusten geen Antwerpenaren ! EmptyWed Mar 31, 2010 2:45 pm

Hilarisch toch ! Smile

DE STANDAARD

"Vlaemsch" front aan diggelen: Oost-Vlamingen lusten geen Antwerpenaren ! BBC2_G5G2O5PAC.1+BBC_enter.jpg.275

Aalst lust Antwerpenaren niet

* woensdag 31 maart 2010
*
* Auteur: (pom)

Aalst is boos omdat twee Antwerpenaren de Oost-Vlaamse eer mogen verdedigen in het tv-programma 'Mijn restaurant'.

Het televisieprogramma Mijn restaurant was nochtans zo goed begonnen. De twee vriendinnen Inge en Catherine die in Aalst hun restaurant zouden openen, wonnen de eerste kookproef. Maar meteen daarna ging het fout. De dames kregen ruzie en Peter Goossens zette hen uit het programma. In hun plaats kwamen Karel en Ken, twee jongens uit Antwerpen. De Aalsterse eer is gekrenkt. Vorige week was er zelfs een protestmars tegen de Antwerpenaren. Daarna is een anti-Antwerpengroep op Facebook gestart. En nu weigert de stad 50.000 euro aan VTM.

'In Aalst leeft het wij-samengevoel zeer sterk', vertelt ex-burgemeester Annie De Maght. 'De komst van die twee Antwerpenaren is een inbraak in dat wij-gevoel. Als je daaraan raakt, krijg je heel Aalst op je dak. Maar eigenlijk is dit slechts het hoogtepunt van een lang gerekt debacle. Mijn restaurant in Aalst is vanaf het begin slecht aangepakt. Eerst die discussie over waar het restaurant mocht openen. Dan de berichten over die 50.000 euro die de stad aan VTM zou betalen, terwijl elders in de stad langs alle kanten bespaard moet worden.'

Bart De Wint, de man achter de Facebookgroep, treedt haar volmondig bij: 'De Aalstenaar pikt het niet dat in een periode van besparing geld gaat naar twee Antwerpenaren om onze stad te promoten. Pas op: we hebben niet zozeer iets tegen Antwerpen, al zijn het wel bijna allemaal dikke nekken. Maar had VTM ons twee West-Vlamingen gestuurd, dan was het protest even fel.'

De Facebookgroep van De Wint telt intussen al 1.500 leden 'Velen van hen zijn kwaad omdat Davy en Michael, twee kandidaten uit Aalst, het uiteindelijk niet hebben gehaald.'

'Over een paar weken mogen de kijkers televoten. Ik denk niet dat die twee Antwerpenaren op veel stemmen uit Aalst kunnen rekenen. Het zou iedereen goed uitkomen als Aalst als eerste uit de wedstrijd vloog. Maar met carnaval volgend jaar zal Mijn restaurant zeker een hit zijn.'

Maandag besliste het schepencollege van Aalst niet in te gaan op de vraag van VTM naar 50.000 euro sponsorgeld. 'We kregen het gevoel dat het verloop van het programma geen meerwaarde betekent voor Aalst', zegt cultuurschepen Dylan Casaer.



Tot daar de Vlaemsche eendracht ! Laughing Laughing Laughing
Back to top Go down
 
"Vlaemsch" front aan diggelen: Oost-Vlamingen lusten geen Antwerpenaren !
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» "Les Flamands paient plus d'impôts que les Wallons" (sic) - "Vlamingen betalen meer belastingen dan Walen" (sic)
» Oosterweelverbinding: een zaak van Antwerpenaren, niet van Vlamingen
» Haat tussen Oost- en West-Vlamingen, dat mag niet
» 84,6% "Vlamingen" tegen onafhankelijk Vlaanderen
» Mia Doornaert: "wrokkige Vlamingen"

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: