Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!

Go down 
+3
tiboo
jp
Belgica
7 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! EmptySat Apr 10, 2010 10:45 pm

Zeer goede maatregel. Dat zouden ze hier ook moeten doen !

Très bonne mesure. A copier en Belgique !

Les organisateurs de Paris-Roubaix ont viré les flamingants avec leurs drapeaux.

Une course cycliste doit rester un événement sportif, non politique.

Langs de kasseistroken van Parijs-Roubaix zal het dit jaar geen Vlaamse kermis zijn. De Franse gendarmerie jaagt alle Vlaamse wielersupporters en hun mobilhomes weg langs het parcours.


Last edited by Belgica on Sun Apr 11, 2010 12:16 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: Re: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! EmptySun Apr 11, 2010 2:25 am

Belgica wrote:
Zeer goede maatregel. Dat zouden ze hier ook moeten doen !

Très bonne mesure. A copier en Belgique !

Langs de kasseistroken van Parijs-Roubaix zal het dit jaar geen Vlaamse kermis zijn. De Franse gendarmerie jaagt alle Vlaamse wielersupporters en hun mobilhomes weg langs het parcours.
en sinds wanneer zijn vlaamse wielersupporters flamiganten?
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: Re: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! EmptySun Apr 11, 2010 10:45 am

Een beetje simpel bent u, want wie stelt een Vlaamse wielersupporter nu gelijk aan flaminganten.


Zelf hoop ik dat elke Vlaamse wielersupporter Flamingant is. Dat zou neerkomen op 1.7 miljoen mensen, waarbij het in groep kijken nog niet is meegerekend, net als het live volgen van de koers. Laten we hopen dat het zo is...
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: Re: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! EmptySun Apr 11, 2010 11:54 am

Wat zal het stil zijn in Brugge als alleen nog BUB-kiezers mogen naar de start van de Ronde van Vlaanderen komen kijken.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: Re: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! EmptySun Apr 11, 2010 12:12 pm

Mag ik er u even aan herinneren dat tot ver in de jaren 90 nauwelijks vlaggen tijdens wielerkoersen te zien waren? Dit was enkel een zot idee van de VVB, UW nationalistische organisatie.
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: Re: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! EmptySun Apr 11, 2010 12:34 pm

Belgica wrote:
Mag ik er u even aan herinneren dat tot ver in de jaren 90 nauwelijks vlaggen tijdens wielerkoersen te zien waren? Dit was enkel een zot idee van de VVB, UW nationalistische organisatie.
En dan, wat heeft dat er nu mee te maken?? Dus omdat er enkelingen met vlaamse vlagjes staan te zwaaien, dan is iedereen daar langs de weg een flamigant?.
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: Re: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! EmptySun Apr 11, 2010 12:42 pm

Ik ben geen nationalist, ik ben gewoon een Vlaming (zowel in de enge betekenis die u aan dat woord geeft als in de betekenis die ik en andere normale mensen daaraan geven), ik heb geen bezwaar tegen die vlaggen, ik heb er ook geen bezwaar tegen dat ook anderen met hun vlaggen daar staan, ik vind het lachwekkend dat azijnpissers de politieke betekenis daarvan opblazen, ik kijk graag naar wielerwedstrijden, maar als democraat vind ik het verontrustend dat u mensen die vreedzaam een koers willen gaan bekijken en de renners toejuichen van de straat wil laten weghouden door de gendarmerie. Voor zover ik weet is België nog altijd een vrij land.
En met de VVB heb ik helemaal, maar dan ook helemaal, niets te maken. Echt niets.
.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: Re: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! EmptySun Apr 11, 2010 3:24 pm

Jo wrote:
Ik ben geen nationalist, ik ben gewoon een Vlaming (zowel in de enge betekenis die u aan dat woord geeft als in de betekenis die ik en andere normale mensen daaraan geven),
.

Wenst u dan ook een niet-nationalistische staatsstructuur voor België?
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: Re: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! EmptyMon Apr 12, 2010 12:31 am

Bruno wrote:
Jo wrote:
Ik ben geen nationalist, ik ben gewoon een Vlaming (zowel in de enge betekenis die u aan dat woord geeft als in de betekenis die ik en andere normale mensen daaraan geven),
.

Wenst u dan ook een niet-nationalistische staatsstructuur voor België?

Uiteraard!
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: Re: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! EmptyMon Apr 12, 2010 1:19 am

Bruno wrote:
Jo wrote:
Ik ben geen nationalist, ik ben gewoon een Vlaming (zowel in de enge betekenis die u aan dat woord geeft als in de betekenis die ik en andere normale mensen daaraan geven),
.

Wenst u dan ook een niet-nationalistische staatsstructuur voor België?

Ik wens zelf geen structuur voor België
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: Re: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! EmptyMon Apr 12, 2010 1:23 am

Belgica wrote:
Mag ik er u even aan herinneren dat tot ver in de jaren 90 nauwelijks vlaggen tijdens wielerkoersen te zien waren? Dit was enkel een zot idee van de VVB, UW nationalistische organisatie.

Dat is ook niet helemaal waar, alles begon met een aantal regionalisten in Spanje, Italië en Frankrijk.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: Re: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! EmptyMon Apr 12, 2010 3:23 am

Jo wrote:
Bruno wrote:
Jo wrote:
Ik ben geen nationalist, ik ben gewoon een Vlaming (zowel in de enge betekenis die u aan dat woord geeft als in de betekenis die ik en andere normale mensen daaraan geven),
.

Wenst u dan ook een niet-nationalistische staatsstructuur voor België?

Uiteraard!

Wat is er dan mis met een België ingedeeld op basis van de negen historische provincies?
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: Re: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! EmptyMon Apr 12, 2010 9:36 am

Die structuur zou nogal lachen zijn: elke dag communautaire ruzie, en zeker niet alleen in Brabant...

Bovendien ijveren jullie zogezegd voor minder bestuurders (politici), probeer dat maar eens te rijmen met 9 provincies. Vlaanderen zou te klein zijn voor gedeeltelijk eigen bestuur (6 miljoen mensen), maar provincies (+- 1 miljoen) vinden jullie dan wel weer in orde. Absurd.

EIgenlijk is het simpel: jullie geven toe dat een unitair land niet zou werken. In plaats van regio's opteren jullie bijgevolg voor provincies (een afzwakking van regio's in feite).

Indien julie een échte unitaire partij waren, zouden jullie voor gemeentes-federale staat gaan. Of voor arrondissementen (zonder gemeenten) - federale staat.

Jullie analyse is juist dezelfde: écht samenleven in deze staat is niet mogelijk. Jullie opteren voor ruwweg dezelfde indeling als een regionale staat: West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Limburg, Antwerpen komt verdacht veel overeen met Vlaanderen. Enkel voor Vlaams-Brabant verandert er iets... Waarom? Geen idee, want er is géééén enkele (op die 500 UB-stemmers na misschien) vraag naar een eengemaakt brabant. Geen enkele.
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: Re: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! EmptyMon Apr 12, 2010 10:19 am

Bruno wrote:
Jo wrote:
Bruno wrote:
Jo wrote:
Ik ben geen nationalist, ik ben gewoon een Vlaming (zowel in de enge betekenis die u aan dat woord geeft als in de betekenis die ik en andere normale mensen daaraan geven),
.

Wenst u dan ook een niet-nationalistische staatsstructuur voor België?

Uiteraard!

Wat is er dan mis met een België ingedeeld op basis van de negen historische provincies?

Zo "historisch" zijn die proincies bepaald niet...
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: Re: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! EmptyMon Apr 12, 2010 2:03 pm

Belgica wrote:
Zeer goede maatregel. Dat zouden ze hier ook moeten doen !

Très bonne mesure. A copier en Belgique !

Les organisateurs de Paris-Roubaix ont viré les flamingants avec leurs drapeaux.

Une course cycliste doit rester un événement sportif, non politique.

Langs de kasseistroken van Parijs-Roubaix zal het dit jaar geen Vlaamse kermis zijn. De Franse gendarmerie jaagt alle Vlaamse wielersupporters en hun mobilhomes weg langs het parcours.

Het is een beetje simplistisch om alle vlaggenzwaaiers rondom zo'n parcours vlaams-nationalisten te noemen. Overigens zie ik langs zo'n traject ook Spaanse, Baskische, Franse, Belgische, Nederlandse en de laatste tijd meer en meer Zwitserse ( Very Happy ) vlaggen opduiken.

Compleet stuurloos door de bocht, deze opmerking van BUB.
Back to top Go down
Sponsored content





PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty
PostSubject: Re: PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!   PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !! Empty

Back to top Go down
 
PARIS - ROUBAIX: pas de flamingants - geen flaminganten !!
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Flaminganten kunnen geen kaarten tekenen - Les flamingants ne savent pas dessiner des cartes
» LES FLAMINGANTS A L'ASSAUT - FLAMINGANTEN IN DE AANVAL
» Zielige flaminganten - les flamingants misérables
» Flaminganten lijden zwaar verlies - les flamingants subissent une lourde perte !
» Flaminganten intimideren graag - les flamingants aiment l'intimidation

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: