Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Dick Advocaat

Go down 
+2
Diogène
tiboo
6 posters
AuthorMessage
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyThu Apr 15, 2010 9:19 pm

Bruno, kan je je mening nu nog eens geven over Advocaat? Wink Jij hebt toen beweert dat Advocaat voor de ommekeer zou zorgen.

Ik heb enkele maanden geleden gezegd dat VDE behouden geen slechte keuze zou zijn, jij predikte Advocaat. Nu staan we veel verder: resultaten zijn niet gebeterd (ondanks het feit dat we nu wél (en VDE niet) spelers hebben die in het buitenland meedraaien op het hoogste niveau). Bovendien laat Advocaat een financiële kater achter voor de voetbalbond.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyThu Apr 15, 2010 10:15 pm

Ik was ook een grote voorstander van Advocaat en hoopte dat met zijn komst het Belgisch voetbal uit het dal zou kruipen. Advocaat heeft blijkbaar voor de Russische centen gekozen en het zou me ook niet verbazen dat hij tegengewerkt werd door de KBVB, wat mede zijn keuze bepaald kan hebben.

Wat de resultaten betreft, sinds Advocaat is er opnieuw spelvreugde bij de Rode Duivels, zijn verdiensten zijn dus niet tevergeefs geweest!
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyFri Apr 16, 2010 4:50 am

Advocaat valt niet te beoordelen: te weinig matchen en daarna een laffe vaandelvlucht.
https://www.facebook.com/group.php?gid=45987306465#!/pages/DICK-ADVOCAAT-VERRADER-/114743658545126?ref=ts

Deze topic hoort trouwens niet in dit subforum thuis.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyFri Apr 16, 2010 12:21 pm

Quote :
Wat de resultaten betreft, sinds Advocaat is er opnieuw spelvreugde bij de Rode Duivels, zijn verdiensten zijn dus niet tevergeefs geweest!
Staat inderdaad in Franstalige pers te lezen (diegenen die VDE wegwilden en Advocaat met grootste hoera-roep onthaalden).
Lijkt mij trouwens sterk, de beste keeper heeft afgehaakt door Advocaat (niet echt toonbeeld van spelvreugde) en hij heeft gelijk gekregen+ de zogenaamde spelvreugde leverde evenmin resultaten op. Die spelvreugde werd ook aan VDE toegedicht in de eerste maanden, toen ze ook elke keer goed voetbalden (zeiden de kranten toch), maar geen resultaten neerzetten.


Quote :
Deze topic hoort trouwens niet in dit subforum thuis.
Waarom niet? België en Belgische Nationale ploeg, ik zie de link persoonlijk wel. Rode Duivels zijn evenzeer een symbool als een vlag (en daarover hebben hier al zeer veel topics gestaan).

Is overigens ook geen reden om u zo vlug vanaf te maken. Advocaat valt wel te behoordelen: geen goede resultaten en nu weg. Leterme hebben jullie ook snel beoordeeld toen hij na 2 maanden geen regering kon vormen...
Back to top Go down
VikingMaekel

VikingMaekel


Number of posts : 166
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-23

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyFri Apr 16, 2010 12:28 pm

Paul Van Himst: "Wie moet Advocaat opvolgen? Dat wordt lastig. Een Vlaamse coach wordt kapotgemaakt door de Franstaligen en omgekeerd. Daarom was de keuze voor Advocaat niet slecht."

Aad De Mos: "De Belgische ploeg is een splijtzwam van problemen. Het is een van de moeilijkste nationale ploegen ter wereld, alleen al door de Vlaams-Waalse tegenstellingen."

Ik dacht dat het unitarisme alles ging oplossen? Maar wat blijkt, in de zelfs nog overblijvende unitaire instanties komt men niet overeen.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyFri Apr 16, 2010 3:21 pm

tiboo wrote:
Quote :
Wat de resultaten betreft, sinds Advocaat is er opnieuw spelvreugde bij de Rode Duivels, zijn verdiensten zijn dus niet tevergeefs geweest!
Staat inderdaad in Franstalige pers te lezen (diegenen die VDE wegwilden en Advocaat met grootste hoera-roep onthaalden).
Ik heb vandaag geen (Franstalige) pers gelezen, maar wat mij verbaast is dat jij insinueert dat wie pro-VDE is, Nederlandstalig is, en wie pro-Advocaat, Franstalig... Iedereen wilde tegen het einde VDE weg, alleen misschien een paar taalnationalisten die uiteraard blij zijn met de negatieve resultaten van de Rode Duivels!

tiboo wrote:
Lijkt mij trouwens sterk, de beste keeper heeft afgehaakt door Advocaat (niet echt toonbeeld van spelvreugde) en hij heeft gelijk gekregen+ de zogenaamde spelvreugde leverde evenmin resultaten op.
Advocaat heeft zich helaas niet kunnen bewijzen door matchen met een inzet te winnen, laat staan te spelen. Advocaat kiest voor het grote geld, spijtige maar begrijpelijke keuze (toch voor een Hollander Laughing ). En wat de reactie van Stijn Stijnen betreft, een goede professionele sporter haakt niet af omdat hij niet geselecteerd werd en incasseert zeker niet zo veel doelpunten als Club Brugge nu. Trouwens, men kan uw redenering ook omdraaien: VDE stelde bv. nooit Deschacht op, die toch al een paar seizoenen sterk presteert.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyFri Apr 16, 2010 3:23 pm

VikingMaekel wrote:
Paul Van Himst: "Wie moet Advocaat opvolgen? Dat wordt lastig. Een Vlaamse coach wordt kapotgemaakt door de Franstaligen en omgekeerd. Daarom was de keuze voor Advocaat niet slecht."

Aad De Mos: "De Belgische ploeg is een splijtzwam van problemen. Het is een van de moeilijkste nationale ploegen ter wereld, alleen al door de Vlaams-Waalse tegenstellingen."

Ik dacht dat het unitarisme alles ging oplossen? Maar wat blijkt, in de zelfs nog overblijvende unitaire instanties komt men niet overeen.
Men komt niet overeen omdat het communautaire vuur voortdurend wordt aangewakkerd door gefrustreerde taalnationalisten die denken dat een anderstalige geen goed werk kan leveren.

Voorts zijn er nooit communautaire spanningen geweest binnen de spelersgroep, en het was toch in het kader van een unitaire structuur dat de Rode Duivels hun beste resultaten hebben neergezet!
Back to top Go down
VikingMaekel

VikingMaekel


Number of posts : 166
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-23

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyFri Apr 16, 2010 4:26 pm

Diogène wrote:
VikingMaekel wrote:
Paul Van Himst: "Wie moet Advocaat opvolgen? Dat wordt lastig. Een Vlaamse coach wordt kapotgemaakt door de Franstaligen en omgekeerd. Daarom was de keuze voor Advocaat niet slecht."

Aad De Mos: "De Belgische ploeg is een splijtzwam van problemen. Het is een van de moeilijkste nationale ploegen ter wereld, alleen al door de Vlaams-Waalse tegenstellingen."

Ik dacht dat het unitarisme alles ging oplossen? Maar wat blijkt, in de zelfs nog overblijvende unitaire instanties komt men niet overeen.
Men komt niet overeen omdat het communautaire vuur voortdurend wordt aangewakkerd door gefrustreerde taalnationalisten die denken dat een anderstalige geen goed werk kan leveren.

Voorts zijn er nooit communautaire spanningen geweest binnen de spelersgroep, en het was toch in het kader van een unitaire structuur dat de Rode Duivels hun beste resultaten hebben neergezet!

De Mos zegt toch duidelijk dat de ploeg een splijtzwam is door de Vlaams-Waalse tegenstellingen? Ik weet niet op wie u doelt met de taalnationalisten, ik ben namelijk een inclusieve volksnationalist. Franstaligen kunnen uiteraard ook goed werk leveren.
De KBVB is nog niet gesplitst, dus op welke andere structuur van de Rode Duivels doelt u?
Of doelt u de structuur van het land? Wel in 1980 zijn de Vlaamse en Franstalige gewesten en gemeenschappen opgericht met hun executieven en de beste prestatie is toch uit 1986 neem ik aan?
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyFri Apr 16, 2010 4:29 pm

Quote :
Voorts zijn er nooit communautaire spanningen geweest binnen de spelersgroep
Door talrijke spelers werden de comm spanningen nochtans als hoofdoorzaak van de malaise gezien...

Quote :
en het was toch in het kader van een unitaire structuur dat de Rode Duivels hun beste resultaten hebben neergezet!
Uiteraard, de unitaire structuur bestaat nog (heeft altijd bestaan).

Bovendien, tijden veranderen: de toekomst wordt alleen maar moeilijker: hoe meer tijd (hoe minder school), hoe beter de voetballers. Ontsluiting van het Oostblok maakt het bovendien zéér moeilijk om nog op een groot tornooi te geraken. Wanneer Rusland, VSA, Japan, China (zoals ze nu bezig zijn) blijven werken aan het voetbal, wordt het bovendien ook véél moeilijker om (eens op een groot tornooi) nog een resultaat neer te zetten.
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyFri Apr 16, 2010 6:19 pm

Diogène wrote:
VikingMaekel wrote:
Paul Van Himst: "Wie moet Advocaat opvolgen? Dat wordt lastig. Een Vlaamse coach wordt kapotgemaakt door de Franstaligen en omgekeerd. Daarom was de keuze voor Advocaat niet slecht."

Aad De Mos: "De Belgische ploeg is een splijtzwam van problemen. Het is een van de moeilijkste nationale ploegen ter wereld, alleen al door de Vlaams-Waalse tegenstellingen."

Ik dacht dat het unitarisme alles ging oplossen? Maar wat blijkt, in de zelfs nog overblijvende unitaire instanties komt men niet overeen.
Men komt niet overeen omdat het communautaire vuur voortdurend wordt aangewakkerd door gefrustreerde taalnationalisten die denken dat een anderstalige geen goed werk kan leveren.

Voorts zijn er nooit communautaire spanningen geweest binnen de spelersgroep, en het was toch in het kader van een unitaire structuur dat de Rode Duivels hun beste resultaten hebben neergezet!

Dus volgens u worden bepaalde spelers door taalnationalisten betaald om dwars te liggen en onrust te zaaien binnen de groep. Shocked
Dat zou nog eens een primeur zijn BDW koopt Stijn Stijnen om om haat te zaaien binnen de Rode Duivels! Very Happy Very Happy
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyFri Apr 16, 2010 6:21 pm

VikingMaekel wrote:
Diogène wrote:
VikingMaekel wrote:
Paul Van Himst: "Wie moet Advocaat opvolgen? Dat wordt lastig. Een Vlaamse coach wordt kapotgemaakt door de Franstaligen en omgekeerd. Daarom was de keuze voor Advocaat niet slecht."

Aad De Mos: "De Belgische ploeg is een splijtzwam van problemen. Het is een van de moeilijkste nationale ploegen ter wereld, alleen al door de Vlaams-Waalse tegenstellingen."

Ik dacht dat het unitarisme alles ging oplossen? Maar wat blijkt, in de zelfs nog overblijvende unitaire instanties komt men niet overeen.
Men komt niet overeen omdat het communautaire vuur voortdurend wordt aangewakkerd door gefrustreerde taalnationalisten die denken dat een anderstalige geen goed werk kan leveren.

Voorts zijn er nooit communautaire spanningen geweest binnen de spelersgroep, en het was toch in het kader van een unitaire structuur dat de Rode Duivels hun beste resultaten hebben neergezet!

De Mos zegt toch duidelijk dat de ploeg een splijtzwam is door de Vlaams-Waalse tegenstellingen?

Onze beloftenploeg werd wel 4de op de OS.
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyFri Apr 16, 2010 6:25 pm

Bruno wrote:
VikingMaekel wrote:
Diogène wrote:
VikingMaekel wrote:
Paul Van Himst: "Wie moet Advocaat opvolgen? Dat wordt lastig. Een Vlaamse coach wordt kapotgemaakt door de Franstaligen en omgekeerd. Daarom was de keuze voor Advocaat niet slecht."

Aad De Mos: "De Belgische ploeg is een splijtzwam van problemen. Het is een van de moeilijkste nationale ploegen ter wereld, alleen al door de Vlaams-Waalse tegenstellingen."

Ik dacht dat het unitarisme alles ging oplossen? Maar wat blijkt, in de zelfs nog overblijvende unitaire instanties komt men niet overeen.
Men komt niet overeen omdat het communautaire vuur voortdurend wordt aangewakkerd door gefrustreerde taalnationalisten die denken dat een anderstalige geen goed werk kan leveren.

Voorts zijn er nooit communautaire spanningen geweest binnen de spelersgroep, en het was toch in het kader van een unitaire structuur dat de Rode Duivels hun beste resultaten hebben neergezet!

De Mos zegt toch duidelijk dat de ploeg een splijtzwam is door de Vlaams-Waalse tegenstellingen?

Onze beloftenploeg werd wel 4de op de OS.

Heeft Aad het dan over de beloften ofzo?
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyFri Apr 16, 2010 9:04 pm

Free Belgium wrote:
Diogène wrote:
Men komt niet overeen omdat het communautaire vuur voortdurend wordt aangewakkerd door gefrustreerde taalnationalisten die denken dat een anderstalige geen goed werk kan leveren.

Dus volgens u worden bepaalde spelers door taalnationalisten betaald om dwars te liggen en onrust te zaaien binnen de groep.
Ik doelde op sommige journalisten die te pas en te onpas van elk probleem een communautair probleem maken, of die kritiek leveren op een bepaalde bondscoach enkel en alleen omdat hij een andere moedertaal heeft, zoals destijds met Leekens en Wasseige...

Aangezien sommige insiders hier op dit forum op de hoogte zijn van het reilen en zeilen binnen de spelersgroep, had ik graag willen weten welke communautaire spanningen er zich juist afspelen en wat hun bronnen zijn!
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptySat Apr 17, 2010 9:05 pm

Quote :
Onze beloftenploeg werd wel 4de op de OS.
Inderdaad, na twee goede matchen gespeeld te hebben. Uiteraard is er veel talent aanwezig (dat ziet kleinste kind). U hemelde echter Advocaat op en boorde VDE de grond in (terwijl die laatste voor de noodzakelijke verjonging gezorgd heeft.

Quote :
Aangezien sommige insiders hier op dit forum op de hoogte zijn van het reilen en zeilen binnen de spelersgroep, had ik graag willen weten welke communautaire spanningen er zich juist afspelen en wat hun bronnen zijn!
Insiders wij? Nee, insiderinfo van spelers! Paginagrote interviews met oud-bondscoaches, Kompany, Sonck, Stijnen, Defour... lijkt mij voldoende (insider)bewijs.

Overigens, met Wasseige was er wel degelijk een probleem (én niet alleen het geleverde spel). Eén goede match tegen Brazilië maakt de lente niet...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptySat Apr 17, 2010 10:56 pm

tiboo wrote:
Insiders wij? Nee, insiderinfo van spelers! Paginagrote interviews met oud-bondscoaches, Kompany, Sonck, Stijnen, Defour... lijkt mij voldoende (insider)bewijs.
Blijkbaar lezen we niet dezelfde dagbladen, maar ik ben bereid om mijn mening te herzien indien u mij links kan geven...

tiboo wrote:
Overigens, met Wasseige was er wel degelijk een probleem (én niet alleen het geleverde spel). Eén goede match tegen Brazilië maakt de lente niet...
En wat was het probleem met Wasseige? Dat hij de laatste bondscoach was die België gekwalificeerd heeft voor een WK?
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptySat Apr 17, 2010 10:58 pm

VikingMaekel wrote:
ik ben namelijk een inclusieve volksnationalist.
Wat is een inclusieve volksnationalist?
Back to top Go down
VikingMaekel

VikingMaekel


Number of posts : 166
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-23

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyMon Apr 19, 2010 10:02 am

Diogène wrote:
VikingMaekel wrote:
ik ben namelijk een inclusieve volksnationalist.
Wat is een inclusieve volksnationalist?

Een volksnationalist is iemand die stelt dat volkeren moeten kunnen ijveren naar een eigen staat (Volk wordt staat). Dit in tegenstelling tot het staatsnationalisme waarin de staat wordt opgelegd aan het/de volk(eren) bv: Frankrijk (waar het gelukt is), België (waar het mislukt is).
Inclusief betekent dan weer dat het accent van de nationaliteit op te verwerven culturele en civiele elementen valt bv: De taal, de waarden (Gelijkheid man-vrouw,...). Dit in tegenstelling tot exclusief nationalisme waar het accent ligt op etnische elementen.

M.a.w. iedereen kan Vlaming worden voor een inclusieve volksnationalist.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyMon Apr 19, 2010 3:36 pm

Bedankt voor de beschrijving, beschouw mij dan maar als een inclusieve Belgische patriot... Wink
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyMon Apr 19, 2010 5:13 pm

Quote :
En wat was het probleem met Wasseige? Dat hij de laatste bondscoach was die België gekwalificeerd heeft voor een WK?
Slechte communicatie met pers, slecht voetbal (alleen tegen Brazilië niet)...

Quote :
Blijkbaar lezen we niet dezelfde dagbladen, maar ik ben bereid om mijn mening te herzien indien u mij links kan geven...
Augustus 2007, België is te klein: Vincent Kompany beweert in een interview dat de Rode Duivels verdeeld zijn in Vlamingen en Walen. Mei 2009, bondscoach René Vandereycken voelt zich bij zijn ontslag onheus behandeld door de Waalse pers. Een Franstalige coach zou nooit zo fel zijn aangepakt, aldus de coach. Enkele weken terug is de eentaligheid van nieuw bondscoach Dick Advocaat voer voor discussies in de kranten – de tweetalige hulpcoach Marc Wilmots geldt dan maar als Franstalig zoethoudertje.

Laatste tijd is er nog veel materiaal bijgekomen: oa Sonck en Stijnen.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyMon Apr 19, 2010 11:48 pm

tiboo wrote:
Quote :
En wat was het probleem met Wasseige? Dat hij de laatste bondscoach was die België gekwalificeerd heeft voor een WK?
Slechte communicatie met pers, slecht voetbal (alleen tegen Brazilië niet)...
Ik weet niet wat uw eisen zijn voor een bondscoach maar voor mijn part hoeft hij geen licentiaat in PR of communicatie met de pers te zijn...

En wat de uitslagen betreft, Wasseige heeft het zeker niet slecht gedaan, aangezien de verhouding gewonnen-verloren matchen zeer positief is. Ik kan me vergissen, maar puur statistisch boekt hij zelfs betere resultaten dan Guy Thys of Paul Van Himst...

Vergeet ook niet dat Wasseige zijn plan heeft moeten trekken met de toen beschikbare spelers, die misschien niet allemaal zo talentrijk en technisch onderlegd waren als de huidige generatie!

tiboo wrote:
Augustus 2007, België is te klein: Vincent Kompany beweert in een interview dat de Rode Duivels verdeeld zijn in Vlamingen en Walen. Mei 2009, bondscoach René Vandereycken voelt zich bij zijn ontslag onheus behandeld door de Waalse pers. Een Franstalige coach zou nooit zo fel zijn aangepakt, aldus de coach.
En het is misschien niet bij u opgekomen dat het ging om uitspraken die uit hun context gerukt waren (Kompany), of om frustraties bij tegenvallende resultaten (Vandereycken) (waarbij ik dan nog erop wijs dat de Vlaamse pers ook het ontslag van VDE wenste)....
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyTue Apr 20, 2010 7:16 pm

Quote :
Vergeet ook niet dat Wasseige zijn plan heeft moeten trekken met de toen beschikbare spelers, die misschien niet allemaal zo talentrijk en technisch onderlegd waren als de huidige generatie!
Die generatie had veel meer talent dan de generatie erna. Men moet ook geluk hebben met de loting (oa. voorronde, en de WK-groepsfase met ondermeer Japan). Hoe dan ook heeft Wasseige het niet zo slecht gedaan inderdaad, resultaten tellen nu eenmaal (de winnaar heeft altijd gelijk :-)).
Het enige wat ik wil zeggen is dat gedurfde keuzes die van een LT-visie getuigen (VDE met zijn verjonging bv.) vaak afgestraft worden door Jan Modaal tov. resultaten die bereikt worden doordat het balletje toevallig enkele keren langs juiste kant van het net valt (bv. Wasseige en zijn campagne). VDE heeft talentvolle generatie laten proeven van voetbal op hoog niveau, Wasseige heeft een half succesje geboekt met (vergeef mij het woord) halve toppers op retour, maar wel ten koste van volgende campagnes. VDE heeft inderdaad geen successen geboekt, maar dat heeft de verre voorganger van bv. Solari (portugese succesploeg) die de verjonging invoerde heeft ook geen platte prijs gewonnen, maar later volgden de successen wel.

Quote :
En het is misschien niet bij u opgekomen dat het ging om uitspraken die uit hun context gerukt waren (Kompany), of om frustraties bij tegenvallende resultaten (Vandereycken)
U mag dat geloven, ik geloof zulke zaken niet (was gewoon geschrokken van reacties en in dat geval zijn de woorden bijna altijd 'uit de context gerukt'). En bij frustraties, dan zegt men alleen sneller wat men denkt. Dat alles verklaart bovendien de andere reacties ook niet.

Quote :
waarbij ik dan nog erop wijs dat de Vlaamse pers ook het ontslag van VDE wenste
Inderdaad, weliswaar een 10tal matchen later dan de Franstalige pers. Mij lijkt het logisch dat iedereen eerst een eerlijke kans krijgt. Ik was op het einde ook geen voorstander meer van VDE, maar zoals ik toen zei (en ik heb gelijk gekregen): ik weet niet waar ze er een betere gaan vinden. Iemand die weg is na een jaartje en géén enkele match van belang inhalen als de Messias, ik wist van het begin dat het ging mislopen.
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyTue Apr 20, 2010 7:25 pm

is voor de BUB'ers voetbal belangrijker dan de fundamentele problemen voorhet voortbestaan van de staat België?
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat EmptyTue Apr 20, 2010 11:38 pm

Jo wrote:
is voor de BUB'ers voetbal belangrijker dan de fundamentele problemen voorhet voortbestaan van de staat België?
Het ene sluit het andere niet uit, of praat u voortdurend met uw vrienden enkel over politieke kwesties?
Back to top Go down
Sponsored content





Dick Advocaat Empty
PostSubject: Re: Dick Advocaat   Dick Advocaat Empty

Back to top Go down
 
Dick Advocaat
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Advocaat Hans Rieder over de wetgevers

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: