Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible

Go down 
5 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible Empty
PostSubject: Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible   Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible EmptyTue Jul 13, 2010 11:30 am

Cela devient franchement violent. Wink Het wordt stilaan gewelddadig. Wink

NIEUWSBLAD

Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible Nb1207missbhv.jpg.h170.jpg.280

Miss BHV met wapen tegen Vlaamse leeuw is 'grapje'

* dinsdag 13 juli 2010
*
* Auteur: (TDL)

Candice Bibauw (22) is in alle stilte verkozen tot Miss BHV. Op een 'ludieke' foto richt ze een wapen op een kandidate met een Vlaamse leeuw.


In Roemenië was de verkiezing van Miss Brussel-Halle-Vilvoorde op tv te zien, maar in België heeft er geen haan naar gekraaid. Het was een ludieke verkiezing die door de actualiteit is ingehaald: door de communautaire windstilte ligt niemand nog wakker van het BHV-dossier. Communautaire windstilte? Waar halen ze het, die grapjassen van het Nieuwsblad. Maar ze hebben gedeeltelijk gelijk: niemand heeft ooit van BHV wakker gelegen. Smile

Winnares Candice Bibauw werd via het internet verkozen. Ze is 22, komt uit Sint-Genesius-Rode en studeert Germaanse in Antwerpen. Candice is Franstalig maar haar grootouders waren Vlamingen. De foto waarop ze de tweetalige kandidate Fanny Verstappen uit Linkebeek viseert, noemt ze ludiek: 'Om duidelijk te maken dat je met nationalisme niet moet overdrijven. Fanny is een heel goede vriendin, het was een grapje.'

Organisator Grégory Goethals zegt dat de foto dateert van de paasvakantie: 'Toen waren alle Franstalige partijen tegen de Vlaamse gekant. Wij wilden daar een plezante knipoog van maken. Ik denk dat het wapen echt was, maar niemand is gewond.'
Back to top Go down
Admin
Admin
Admin


Number of posts : 283
Registration date : 2008-11-13

Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible Empty
PostSubject: Re: Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible   Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible EmptyTue Jul 13, 2010 11:52 am

C'est d'un goût ...
Back to top Go down
https://newbub.bbactif.com
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible Empty
PostSubject: Re: Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible   Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible EmptyTue Jul 13, 2010 2:31 pm

Très marrant, avec un petit clin d'oeil à Reservoir Dogs il me semble...

Pour ma part, je ne vois pas pourquoi on ne pourrait pas railler le nationalisme en Belgique et ses dérives, alors qu'on se moque (parfois à juste titre) des institutions ou du Roi!
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible Empty
PostSubject: Re: Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible   Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible EmptyTue Jul 13, 2010 2:34 pm

D'un côté, c'est choquant d'utiliser une arme, d'un autre côté cela symbolise les dangers du nationalisme. Je pense que c'est cela que cette jeune dame voulait démontrer.
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible Empty
PostSubject: Re: Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible   Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible EmptyTue Jul 13, 2010 2:40 pm

Diogène wrote:
Très marrant, avec un petit clin d'oeil à Reservoir Dogs il me semble...

Pour ma part, je ne vois pas pourquoi on ne pourrait pas railler le nationalisme en Belgique et ses dérives, alors qu'on se moque (parfois à juste titre) des institutions ou du Roi!

Tout à fait: on se moque sans arrêt du mouvement belge mais jamais du nationalisme régional. Pourtant, il le mérité bien plus.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
PC




Number of posts : 486
Location : Antwerpen
Registration date : 2010-07-02

Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible Empty
PostSubject: Re: Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible   Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible EmptyWed Jul 14, 2010 10:49 am

BFE wrote:
Diogène wrote:
Très marrant, avec un petit clin d'oeil à Reservoir Dogs il me semble...

Pour ma part, je ne vois pas pourquoi on ne pourrait pas railler le nationalisme en Belgique et ses dérives, alors qu'on se moque (parfois à juste titre) des institutions ou du Roi!

Tout à fait: on se moque sans arrêt du mouvement belge mais jamais du nationalisme régional. Pourtant, il le mérité bien plus.

Le "mouvement Belge", c'est quoi? Je n'ai jamais entendu parler d'un mouvement Belge.
Back to top Go down
Sponsored content





Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible Empty
PostSubject: Re: Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible   Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible Empty

Back to top Go down
 
Vlaamse leeuw als mikpunt - le drapeau flamand comme cible
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» "De Vlaamse leeuw, daar spuw ik op"
» "Flamand" als scheldwoord - "Flamand" comme insulte
» "Vlaamse Leeuw": agressief "volks"lied
» DE MORGEN: staatsveiligheid beschouwt Vlaams-nationalisme niet als een gevaar - la sûreté de l'Etat ne considère pas le nationalisme flamand comme un danger pour l'Etat
» LEEUW OP KERKTOREN - LION AU SOMMET DE L'EGLISE ?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: