Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 De slimste mens

Go down 
4 posters
AuthorMessage
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

De slimste mens Empty
PostSubject: De slimste mens   De slimste mens EmptyTue Jan 13, 2009 6:01 pm

Enkelen onder jullie behoren waarschijnlijk tot één van de 1.7 miljoen kijkers van dit programma.

Ik hoop dat jullie allemaal kunnen lachen met de grapjes van De Wever. Steeds meer mensen kunnen hem appreciëren, nu ze hem eens kunnen zien wanneer hij eens niet de zwarte piet krijgt. Enkele uitspraken zijn nu al legendarisch, zijn zelfrelativeringsvermogen is dat alvast ook.

Ik vermoed wel dat hij het vanavond moeilijk gaat krijgen. Twee journalisten: één van een reismagazine, één van terzake.

Mijn ideaal scenario is hetvolgende: De Wever haalt de 11de aflevering, wint nipt niet, en in de finale doet hij (zoals Freek Braakman) door een zenuwachtige blunder zijn kansen op het record teniet. Zo blijft die legendarische "11" op het scorebord staan. Leuke televisie :-).
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

De slimste mens Empty
PostSubject: Re: De slimste mens   De slimste mens EmptyTue Jan 13, 2009 6:19 pm

Ik heb gisteren de aflevering per ongeluk even bekeken. Ik vond het een braakprogramma. Niet interessant, banaal, saai. Op de koop toe had het racistische trekjes zoals zo typisch is bij de VRT. De presentator maakte een grapje over een land zonder auto's. "Zoals Wallonië", zei hij dan. Evil or Very Mad Voeg daarbij de aanwezigheid van racist avant la lettre De Wever en je hebt stof genoeg voor een klacht tegen de VRT wegens racisme. Surprised
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

De slimste mens Empty
PostSubject: Re: De slimste mens   De slimste mens EmptyWed Jan 14, 2009 11:21 am

Humor en Belgica zijn blijkbaar als water en vuur. Geen nieuws weliswaar... Vreemd dat u altijd kan lachen met grapjes over Vlaanderen (en Vlaamsnationalisten), maar niet omgekeerd?! Indien het humor is (wat bij u niet eens altijd het geval is), kan ik met alles lachen.

Dat u nog niet naar het programma gekeken had, toont aan hoe hard u in het Franstalige deel van ons land woont. Hét kijkcijferkanon van Vlaanderen (al 5 jaar lang), maar nog nooit gezien. Tja...

Nogmaals: dien een klacht in. Blaffen maar niet bijten, is zielig. Dus doe het, of houd uw mond erover! U doet aan laster en eerroof, ondermeer tegen Dewever en ook tegen de presentator (Erik Van Looy, één van Vlaanderens bekendste regisseurs, maar u kent wrs alleen de broertjes Dardenne ;-)), alsook de hele VRT. Dien dus klacht in, of zwijg.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

De slimste mens Empty
PostSubject: Re: De slimste mens   De slimste mens EmptyThu Jan 22, 2009 3:50 pm

De populaire nationalist. Hij kan in showbizz gaan. Wink

Binnenland
donderdag 22 januari 2009

DE STANDAARD

Bart De Wever heeft 30.000 fans

De populariteit van Bart De Wever is voelbaar. Niet in het minst op sociale netwerksite Facebook, waar inmiddels 30.000 mensen zich 'fan van de humor van Bart De Wever' noemen.

De N-VA-politicus weet ervan, maar heeft sinds zijn deelname aan De Slimste mens ter wereld moeite om zijn populariteit te plaatsen. 'Vroeger waren alle mediastormen Wetstraatgebonden,' aldus De Wever.

'Toen kreeg ik heel veel mails, en werd ik op straat amper aangesproken. Dat is nu andersom. Het is als het ware Dorpsstraatgebonden. 30.000 is zo'n onwezenlijk getal als je weet dat mijn partij maar 10.500 leden telt.' De Wever speelde in totaal tien keer mee in De slimste mens . Met zijn radde tong trakteerde hij kijkend Vlaanderen van meet af aan op droge grapjes en gevatte oneliners. Vooral met Rik Torfs ging hij geregeld in de clinch. 'Daar was niets ernstigs aan. Hoe meer ze op mijn kap zitten, hoe beter', zei De Wever daarover in onze krant.

Toch zal de politicus zich niet op Facebook wagen. 'Ik ken het fenomeen wel, maar ik hou me er niet mee bezig. Ik heb ook geen plannen in die richting. De hype gaat aan mij voorbij, ik vrees dat ik te oud ben.' Hij betwijfelt of het hem ook extra stemmen oplevert.

'Ik durf te betwisten dat ik straks populairder zal zijn bij de verkiezingen. Het is niet omdat mensen fan zijn van je humor, dat ze ook fan zijn van je politieke ideeën. Maar kom, waar ze me vroeger een dode vis noemden, ben ik nu liever een dode vis met humor.' Ter vergelijking: Erik Van Looy heeft 14.153 fans op Facebook, Rik Torfs telt er 9.425. (kbz, jcd)
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

De slimste mens Empty
PostSubject: Re: De slimste mens   De slimste mens EmptyFri Feb 06, 2009 6:43 pm

Une réflexion pertinente quant à cette émission à succès (2 millions de téléspectateurs hier soir et plein de tapage publicitaire avant):

[31] indarra envoyer un message personnel dit le 6/02/2009, 16:35

Panem et circenses.

Plusieurs questions me tarabustent: 1) Quel est le but de cette émission?, 2) Quel est l'intérêt d'y participer?, 3) Que représente la gloire éphémère?, 4) Que est la valeur ajoutée d'être un "FC"? (Flamand connu ou Francophone connu), 5) Quelle est la valeur pédagogique de ces joutes?, etc. Le côté "immédiat" et/ou "marketing" de ce type d'émission est singulièrement frappant. La télévision d'aujourd'hui ne vise en aucune façon à informer ou divertir mais à cibler et produire. Cibler un certain public et produire des émissions formatées. Il est révélateur que le "BV" soit devenu une marque de fabrique au nord du pays, comme pourrait l'être le "FC" (francophone connu). Je ne pense pas qu'il faille s'en féliciter.


La VRT aide la N-VA à dépasser le seuil électoral? Ce serait tout simplement scandaleux.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

De slimste mens Empty
PostSubject: Re: De slimste mens   De slimste mens EmptyFri Feb 06, 2009 10:47 pm

Waarom ze Dewever in het programma hebben gestoken? Ook Leterme, Vd Lanotte, De Croo... zijn in dit programma geweest, maar lagen er vrij vlug uit. Dus ze kiezen alle politici uit.

Waarom ze specifiek voor DeWever kozen? Kijk naar de kijkcijfers: de deelenames van Dewever lokten records uit (idem voor Freek Braeckman), en dat na 6 jaar... Of naar de grootte van zijn facebookclan ;-). Bovendien behaalde hij op een second na de overwinning. Dus ook qua niveau kon de kwis erbij winnen.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

De slimste mens Empty
PostSubject: Re: De slimste mens   De slimste mens EmptySat Feb 07, 2009 12:39 am

BDW is een slimme politicus en kent zijn dossiers, toegegeven, maar ik heb toch mijn bedenkingen bij de vermenging van politiek en entertainment...
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

De slimste mens Empty
PostSubject: Re: De slimste mens   De slimste mens EmptySat Feb 07, 2009 10:44 pm

Daar heeft u een punt. Bovendien is het niet erg consequent met de oproep van Bourgois van enkele jaren terug, om politici te weren uit spelprogramma's.

Maar elke partij (De Croo op kop) laat geen kans onbenut om een spelprogramma bij te wonen. Nu DeWever hoge toppen scheert, moet men niet ineens de kar gaan draaien. De Wever is een politicus als een ander...

Bovendien heeft het ook zijn voordelen: de politici komen dichter bij het volk... Stemmen zal de deelname van De Wever niet opleveren, maar zijn (blijkbaar onterechte) imago van dode vis is hij kwijt.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

De slimste mens Empty
PostSubject: Re: De slimste mens   De slimste mens EmptyFri Feb 20, 2009 12:15 am

Ik vind de complottheorie die jullie op 'opinie' neerschrijven (een beetje) ridicuul. Een goed amusementsprogramma, meer is dat niet. Dat DeWever voor veel kijkers zorgde, is de enige reden van zijn uitnodiging.

Dat u de 'Slimste mens' niet kan relativeren, staat in schril contrast met uw bewering dat de 'Belgen' het meest humor zouden hebben. U behoort blijkbaar niet tot deze categorie...
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

De slimste mens Empty
PostSubject: Re: De slimste mens   De slimste mens EmptyFri Feb 20, 2009 1:31 am

Belgica wrote:
De populaire nationalist. Hij kan in showbizz gaan. Wink

Binnenland
donderdag 22 januari 2009

DE STANDAARD

Bart De Wever heeft 30.000 fans

De populariteit van Bart De Wever is voelbaar. Niet in het minst op sociale netwerksite Facebook, waar inmiddels 30.000 mensen zich 'fan van de humor van Bart De Wever' noemen.

De N-VA-politicus weet ervan, maar heeft sinds zijn deelname aan De Slimste mens ter wereld moeite om zijn populariteit te plaatsen. 'Vroeger waren alle mediastormen Wetstraatgebonden,' aldus De Wever.

'Toen kreeg ik heel veel mails, en werd ik op straat amper aangesproken. Dat is nu andersom. Het is als het ware Dorpsstraatgebonden. 30.000 is zo'n onwezenlijk getal als je weet dat mijn partij maar 10.500 leden telt.' De Wever speelde in totaal tien keer mee in De slimste mens . Met zijn radde tong trakteerde hij kijkend Vlaanderen van meet af aan op droge grapjes en gevatte oneliners. Vooral met Rik Torfs ging hij geregeld in de clinch. 'Daar was niets ernstigs aan. Hoe meer ze op mijn kap zitten, hoe beter', zei De Wever daarover in onze krant.

Toch zal de politicus zich niet op Facebook wagen. 'Ik ken het fenomeen wel, maar ik hou me er niet mee bezig. Ik heb ook geen plannen in die richting. De hype gaat aan mij voorbij, ik vrees dat ik te oud ben.' Hij betwijfelt of het hem ook extra stemmen oplevert.

'Ik durf te betwisten dat ik straks populairder zal zijn bij de verkiezingen. Het is niet omdat mensen fan zijn van je humor, dat ze ook fan zijn van je politieke ideeën. Maar kom, waar ze me vroeger een dode vis noemden, ben ik nu liever een dode vis met humor.' Ter vergelijking: Erik Van Looy heeft 14.153 fans op Facebook, Rik Torfs telt er 9.425. (kbz, jcd)

Je me demande sur base de quoi il se permet de dire ça.Son parti gagne très peu de voix malgré les apparences,et le dernier baromètre politique montrait une baisse.à moins d'une remontée fulgurante (dont je doute beaucoup),il n'aura pas beaucoup plus de voix.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

De slimste mens Empty
PostSubject: Re: De slimste mens   De slimste mens EmptyFri Feb 20, 2009 2:52 pm

Ik denk dat we best de verkiezingen afwachten.

De reactie van de BUB op een spelletjesprogramma vind ik echter beneden alle peil.
Back to top Go down
Sponsored content





De slimste mens Empty
PostSubject: Re: De slimste mens   De slimste mens Empty

Back to top Go down
 
De slimste mens
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» BART DE WEVER: SLIMSTE MENS ?
» L'HOMME SUR LA LUNE - DE MENS OP DE MAAN

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Varia / Divers / Miscellaneous / Verschiedenes-
Jump to: