Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Familienaam - nom de famille

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Familienaam - nom de famille Empty
PostSubject: Familienaam - nom de famille   Familienaam - nom de famille EmptySun Aug 22, 2010 12:27 pm

Zoek uw familienaam op en zie hoe verspreid ze is in België !

Recherchez votre nom de famille et voyez sa dispersion en Belgique !

Dit is het ultieme bewijs van het bestaan van de Belgische natie: de bevolkingsvermenging. Ceci est la preuve ultime de l'existence de la Nation belge: le mélange de la population.

http://www.familienaam.be

Familienaam - nom de famille Jockmans
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Familienaam - nom de famille Empty
PostSubject: Re: Familienaam - nom de famille   Familienaam - nom de famille EmptySun Aug 22, 2010 10:02 pm

Inderdaad, typ eens Anciaux of Bourgeois, Onkelinx of Van Cauwenberghe, de resultaten zijn verbluffend...
Back to top Go down
PC




Number of posts : 486
Location : Antwerpen
Registration date : 2010-07-02

Familienaam - nom de famille Empty
PostSubject: Re: Familienaam - nom de famille   Familienaam - nom de famille EmptyTue Aug 31, 2010 12:38 pm

Belgica wrote:
Zoek uw familienaam op en zie hoe verspreid ze is in België !

Recherchez votre nom de famille et voyez sa dispersion en Belgique !

Dit is het ultieme bewijs van het bestaan van de Belgische natie: de bevolkingsvermenging. Ceci est la preuve ultime de l'existence de la Nation belge: le mélange de la population.

http://www.familienaam.be

Familienaam - nom de famille Jockmans

Tiens, in de ene post pleiten voor humanistisch universalisme dat tot een wereldregering wil komen waarbij per definitie de naties worden opgeheven en waarbij jullie alle nationalismen als anti-universalistisch klasseren, en dan zelf over een Belgische natie spreken die je via die verwijzing naar afkomst (wat zijn familienamen anders) zelfs een zeer etnische invulling geeft. Zegt het woord consequentie jullie iets?

Overigens, als bepaalde familienamen zowel in België als in Nederland of Frankrijk veelvuldig voorkomen, is dat dan een bewijs voor het bestaan van de Hollandobelgofranse natie?
Back to top Go down
PC




Number of posts : 486
Location : Antwerpen
Registration date : 2010-07-02

Familienaam - nom de famille Empty
PostSubject: Re: Familienaam - nom de famille   Familienaam - nom de famille EmptyTue Aug 31, 2010 12:43 pm

Leuk, ik heb de oefening eens gedaan op deze website met de namen van de partijvoorzitters. 'k Moet zeggen dat de taalgrens vaak nogal duidelijk af te lezen is op het kaartje...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Familienaam - nom de famille Empty
PostSubject: Re: Familienaam - nom de famille   Familienaam - nom de famille EmptyTue Aug 31, 2010 6:34 pm

PC wrote:
Leuk, ik heb de oefening eens gedaan op deze website met de namen van de partijvoorzitters. 'k Moet zeggen dat de taalgrens vaak nogal duidelijk af te lezen is op het kaartje...
Bij wie?
Back to top Go down
PC




Number of posts : 486
Location : Antwerpen
Registration date : 2010-07-02

Familienaam - nom de famille Empty
PostSubject: Re: Familienaam - nom de famille   Familienaam - nom de famille EmptyWed Sep 01, 2010 11:00 am

Diogène wrote:
PC wrote:
Leuk, ik heb de oefening eens gedaan op deze website met de namen van de partijvoorzitters. 'k Moet zeggen dat de taalgrens vaak nogal duidelijk af te lezen is op het kaartje...
Bij wie?


Bij allemaal: je ziet telkens een zeer groot overwicht aan één kant en eventueel wat uitdeining naar de andere kant van de taalgrens.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Familienaam - nom de famille Empty
PostSubject: Re: Familienaam - nom de famille   Familienaam - nom de famille EmptyWed Sep 01, 2010 3:25 pm

PC wrote:
Diogène wrote:
PC wrote:
Leuk, ik heb de oefening eens gedaan op deze website met de namen van de partijvoorzitters. 'k Moet zeggen dat de taalgrens vaak nogal duidelijk af te lezen is op het kaartje...
Bij wie?


Bij allemaal: je ziet telkens een zeer groot overwicht aan één kant en eventueel wat uitdeining naar de andere kant van de taalgrens.
Ik trek uw conclusies sterk in twijfel en zal later eens de proef op de som nemen, maar soit! Gesteld dat dit waar is, dan nog zijn partijvoorzitters geenszins representatief voor alle partijleden en de doorsnee bevolking: ik ken weinig mensen die zo veel verdienen en zo veel cumuleren...
Back to top Go down
PC




Number of posts : 486
Location : Antwerpen
Registration date : 2010-07-02

Familienaam - nom de famille Empty
PostSubject: Re: Familienaam - nom de famille   Familienaam - nom de famille EmptyWed Sep 01, 2010 3:29 pm

Diogène wrote:
PC wrote:
Diogène wrote:
PC wrote:
Leuk, ik heb de oefening eens gedaan op deze website met de namen van de partijvoorzitters. 'k Moet zeggen dat de taalgrens vaak nogal duidelijk af te lezen is op het kaartje...
Bij wie?


Bij allemaal: je ziet telkens een zeer groot overwicht aan één kant en eventueel wat uitdeining naar de andere kant van de taalgrens.
Ik trek uw conclusies sterk in twijfel en zal later eens de proef op de som nemen, maar soit! Gesteld dat dit waar is, dan nog zijn partijvoorzitters geenszins representatief voor alle partijleden en de doorsnee bevolking: ik ken weinig mensen die zo veel verdienen en zo veel cumuleren...

En heeft dat iets te maken met de verspreiding van hun familienaam? Dus volgens u, hoe meer iemand verdient, hoe minder zijn familienaam verspreid is over heel België. Interessante demografische stelling...

Overigens, zoals ik al opmerkte, wat doe je met grensoverschijdende familienamen, knoop je daar ook bedenkingen aan vast? Mijn familienaam komt bijvoorbeeld heel veel voor in Frankrijk en in België en die van mijn vrouw heel veel in Nederland en België. Een bewijs van het bestan van de Hollandobelgofranse natie?
Back to top Go down
Sponsored content





Familienaam - nom de famille Empty
PostSubject: Re: Familienaam - nom de famille   Familienaam - nom de famille Empty

Back to top Go down
 
Familienaam - nom de famille
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Politiek = familliezaak ; la politique = affaire de famille

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Varia / Divers / Miscellaneous / Verschiedenes-
Jump to: