Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens

Go down 
4 posters
AuthorMessage
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens Empty
PostSubject: Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens   Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens EmptyFri Jan 16, 2009 3:17 am

Quote :
Vlaams minister van Economie Patricia Ceysens heeft gisteravond tijdens de nieuwjaarsreceptie van Open VLD in Leuven gepleit voor een samenwerking tussen de Vlaamse regering en de Vlaamse Gemeenschapscomissie in Brussel. Begin dit jaar waren het Waalse Gewest en de Franstalige Brusselse deelregering al met dergelijk initiatief gestart.

"Wallonië en Brussel hebben een nieuwe entiteit op de been gebracht, met een eigen logo en tijdschrift. Ik ontmoet ze als Vlaams minister in het buitenland waar ze zich samen voorstellen aan potentiële buitenlandse investeerders. Wij hebben geen tijd meer te verliezen en moeten eenzelfde initiatief nemen. Ook de entiteit Vlaanderen-Brussel moet vorm krijgen en op de kaart worden gezet. Ik heb hierover al contacten gehad met de Brusselse minister Guy Vanhengel, die voorzitter is van de Vlaamse Gemeenschapscommissie", aldus Ceysens.

Uit onderzoek door de studiedienst van de Vlaamse regering blijkt volgens Ceysens overduidelijk dat Brussel van kapitaal belang is voor de Vlaams-Brabantse arrondissementen Leuven en Halle-Vilvoorde. Dat is vooral het geval voor het arrondissement Leuven, dat van 14 onderzochte Vlaamse regio's tweede scoort op het vlak van inkomen, maar slechts negende inzake economische bedrijvigheid. "Deze regio blijkt vooral in Brussel rijkdom te halen en te creëren. We hebben dus alle belang bij een goede samenwerking met Brussel en moeten dringend een tegeninitiatief nemen tegen de Waals-Brusselse kapers op de kust", aldus Ceysens.



"Ik ontmoet ze (Wallonië en Brussel) als Vlaams minister in het buitenland" - Belgen zijn net als marsmannetjes voor elkaar. Ik zou nooit stemmen voor iemand die zo spreekt.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens Empty
PostSubject: Re: Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens   Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens EmptyFri Jan 16, 2009 10:17 am

Belgen zijn idd net als marsmannetjes voor elkaar. Vlamingen hebben meer contact met Nederlanders, ondanks alle pogingen om Vlaanderen en Wallonië dichter bij elkaar te brengen...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens Empty
PostSubject: Re: Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens   Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens EmptyFri Jan 16, 2009 10:46 am

Als ik tussen de regels lees, begrijp ik dat de Patricia Ceysens de andere gewesten uit België als concurrenten beschouwt... Een vreemde opvatting!
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens Empty
PostSubject: Re: Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens   Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens EmptyFri Jan 16, 2009 6:21 pm

tiboo wrote:
Belgen zijn idd net als marsmannetjes voor elkaar. Vlamingen hebben meer contact met Nederlanders, ondanks alle pogingen om Vlaanderen en Wallonië dichter bij elkaar te brengen...

Ik weet niet of Vlamingen meer contact hebben met Nederlanders. Ik in ieder
geval niet. So what? Moet je daarom als landgenoten marsmannetjes voor elkaar
zijn? Ik vind dat zielig.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens Empty
PostSubject: Re: Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens   Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens EmptyFri Jan 16, 2009 6:22 pm

Diogène wrote:
Als ik tussen de regels lees, begrijp ik dat de Patricia Ceysens de andere gewesten uit België als concurrenten beschouwt... Een vreemde opvatting!

Dat zou ik nog net accepteren, als ze het referentiekader heel Belgisch zou uittekenen. Maar ze refereert expliciet naar het buitenland, bijna als een alibi. En omdat ze minister is...
Back to top Go down
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens Empty
PostSubject: Re: Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens   Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens EmptyFri Jan 16, 2009 6:30 pm

Ze spreekt in ieder geval in vijandige taal , voor een kopstuk van de haar partij is dit onwelvoegelijk.
Voor een christenmens nog meer.
Back to top Go down
Sponsored content





Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens Empty
PostSubject: Re: Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens   Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens Empty

Back to top Go down
 
Waals-Brusselse kapers op de kust, aldus Ceysens
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» FDF-voorzitter Maingain pleit voor Waals-Brusselse Staat
» Francisation de la côte belge - verfransing Belgische kust
» VB uit de sloffen over parking C
» Brusselse verkiezingen
» Maingain wil af van taalgroepen in de Brusselse regering

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: