Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT

Go down 
+9
jp
george
perikles
Bourla Louis
Sprakeloos
Bruno
Diogène
tiboo
Belgica
13 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4
AuthorMessage
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyWed May 19, 2010 9:06 pm

Belgica wrote:
jp wrote:
belgeetfierdeletre wrote:
Exactement. Force est de constater une chose: les flamingants réinventent l'histoire afin de culpabiliser les francophones et légitimer leurs revendications.
De "flamiganten" zijn niet de enigste die de geschiedenis verkrachten, denk maar aan de mythe die de "belgen" hebben gecreeerd rond (massamoordenaar) leopold2

Nee, dat van die "massamoordenaar" is de mythe die UW kliek heeft gecreëerd. Belgisch-gezinden hebben rond Koning Leopold II geen mythe gecreëerd. U moet de rollen niet omdraaien.

Het zijn ook de Belgisch gezinden die de myte van de "slag der gulden sporen" gecreëerd hebben.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyThu May 20, 2010 12:16 am

perikles wrote:
Overleeft het Nederlands niet? Wat een hoop nonsens? Frankrijk ligt ook gekneld tussen twee na met wereldtalen en een belangrijke handelstaal?
Frankrijk is wel, met alle respect voor het Nederlands, zelf een wereldtaal...

Ik neem evenwel nota ervan dat u het nonsens vindt dat het Nederlands voortdurend te lijden heeft (gehad) onder die drie belangrijke talen en dat in de 19de eeuw er geen Standaardvlaams, laat staan AN, bestond...

Misschien is het daarom dat er op de Nederlandse televisie Vlaamse reeksen en films ondertiteld worden (en vice versa) en dat er voortdurend ondertiteld wordt op de VRT en VTM...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyThu May 20, 2010 12:20 am

tiboo wrote:
Wat een zever. Alsof een homogene taalgemeenschap van meer dan 20 miljoen mensen niet gaat overleven. Voeg daarbij nog Z-Afr, Suriname... en het is duidelijk zeker?

Frans is overigens hoe langer hoe minder een wereldtaal. Pas nog iets interessants gelezen, van een professor (naam weet ik niet) dat het Frans zz uit de markt aan het schrijven is. Men moet bv. maar 10 woorden Engels spreken met een afgrijselijk accent, en een Engelsman luistert naar je. Spreek je perfect Frans, met één foutje in 5 zinnen en een Fransman begrijpt je niet/wil je niet begrijpen. Het zijn de woorden van de professor in kwestie, niet de mijne.
Zelfde opmerking als hierboven aan Perikles...

En wat die woorden van die illustere, onbekende professor betreft, dat is pas zever en nonsens!
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyThu May 20, 2010 12:51 am

Diogène wrote:
perikles wrote:
Overleeft het Nederlands niet? Wat een hoop nonsens? Frankrijk ligt ook gekneld tussen twee na met wereldtalen en een belangrijke handelstaal?
Frankrijk is wel, met alle respect voor het Nederlands, zelf een wereldtaal...

Ik neem evenwel nota ervan dat u het nonsens vindt dat het Nederlands voortdurend te lijden heeft (gehad) onder die drie belangrijke talen en dat in de 19de eeuw er geen Standaardvlaams, laat staan AN, bestond...

Sterker nog, de échte Nederlandse eenheidstaal bestaat pas sedert de jaren 1950 (taalunie). Gelet op het feit dat vele Brabanders, Antwerpenaren, Limburgers en Vlamingen moeite hebben met een correcte uitspraak ervan, meen ik te moeten opmaken dat zij deze taal nog steeds - in min of meerdere mate - als "vreemd" ervaren.
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyThu May 20, 2010 2:24 am

Belgica wrote:
jp wrote:
belgeetfierdeletre wrote:
Exactement. Force est de constater une chose: les flamingants réinventent l'histoire afin de culpabiliser les francophones et légitimer leurs revendications.
De "flamiganten" zijn niet de enigste die de geschiedenis verkrachten, denk maar aan de mythe die de "belgen" hebben gecreeerd rond (massamoordenaar) leopold2

Nee, dat van die "massamoordenaar" is de mythe die UW kliek heeft gecreëerd. Belgisch-gezinden hebben rond Koning Leopold II geen mythe gecreëerd. U moet de rollen niet omdraaien.

Het zijn niet de flamiganten geweest die als eerste het probleem hebben aangekaart over onze "massamoordenaar" over , daarvoor moet je bij de engelsen of amerikanen zijn.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyThu May 20, 2010 3:34 am

jp wrote:
Belgica wrote:
jp wrote:
belgeetfierdeletre wrote:
Exactement. Force est de constater une chose: les flamingants réinventent l'histoire afin de culpabiliser les francophones et légitimer leurs revendications.
De "flamiganten" zijn niet de enigste die de geschiedenis verkrachten, denk maar aan de mythe die de "belgen" hebben gecreeerd rond (massamoordenaar) leopold2

Nee, dat van die "massamoordenaar" is de mythe die UW kliek heeft gecreëerd. Belgisch-gezinden hebben rond Koning Leopold II geen mythe gecreëerd. U moet de rollen niet omdraaien.

Het zijn niet de flamiganten geweest die als eerste het probleem hebben aangekaart over onze "massamoordenaar" over , daarvoor moet je bij de engelsen of amerikanen zijn.

Inderdaad, de patriottische flaminganten zouden nooit zulke anti-monarchistische zever gelanceerd hebben.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyThu May 20, 2010 11:44 am

Bruno wrote:
jp wrote:
Belgica wrote:
jp wrote:
belgeetfierdeletre wrote:
Exactement. Force est de constater une chose: les flamingants réinventent l'histoire afin de culpabiliser les francophones et légitimer leurs revendications.
De "flamiganten" zijn niet de enigste die de geschiedenis verkrachten, denk maar aan de mythe die de "belgen" hebben gecreeerd rond (massamoordenaar) leopold2

Nee, dat van die "massamoordenaar" is de mythe die UW kliek heeft gecreëerd. Belgisch-gezinden hebben rond Koning Leopold II geen mythe gecreëerd. U moet de rollen niet omdraaien.

Het zijn niet de flamiganten geweest die als eerste het probleem hebben aangekaart over onze "massamoordenaar" over , daarvoor moet je bij de engelsen of amerikanen zijn.

Inderdaad, de patriottische flaminganten zouden nooit zulke anti-monarchistische zever gelanceerd hebben.

Dat is in feit zo ... de wandaden van Leopold II zijn heel lang uit onze geschiedenis boeken gelicht ... wij leerden nog altijd over Leopold II als de koning bouwer.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyThu May 20, 2010 11:46 am

Diogène wrote:
perikles wrote:
Overleeft het Nederlands niet? Wat een hoop nonsens? Frankrijk ligt ook gekneld tussen twee na met wereldtalen en een belangrijke handelstaal?
Frankrijk is wel, met alle respect voor het Nederlands, zelf een wereldtaal...

Ik neem evenwel nota ervan dat u het nonsens vindt dat het Nederlands voortdurend te lijden heeft (gehad) onder die drie belangrijke talen en dat in de 19de eeuw er geen Standaardvlaams, laat staan AN, bestond...

Misschien is het daarom dat er op de Nederlandse televisie Vlaamse reeksen en films ondertiteld worden (en vice versa) en dat er voortdurend ondertiteld wordt op de VRT en VTM...

Elke taal neemt woorden over van elke andere taal dat is historisch altijd zo geweest. Het engels, russisch en frans hebben allemaal nederlandse leenwoorden.

En ik erger mij mateloos aan de ondertiteling van Nederlandse en Vlaamse reeksen op tv ... komt dat door gebrek aan een eenheidstaal ... ik vermoed dat het meer te maken heeft met algemene luiheid.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyThu May 20, 2010 6:06 pm

perikles wrote:
Elke taal neemt woorden over van elke andere taal dat is historisch altijd zo geweest. Het engels, russisch en frans hebben allemaal nederlandse leenwoorden.
Dat was niet mijn punt. Mijn punt was dat het Frans meer ademruimte heeft doordat het omgeven is door talen met quasi dezelfde status, het Nederlands wordt meer "bedreigd" doordat het zich moet handhaven ondanks de "omsingeling" van drie belangrijke talen.
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyThu May 20, 2010 6:50 pm

Diogène wrote:
Dat was niet mijn punt. Mijn punt was dat het Frans meer ademruimte heeft doordat het omgeven is door talen met quasi dezelfde status,

Heeft frankrijk daarom het franglais uit het straatbeeld geweerd ?
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyFri May 21, 2010 12:16 am

Ik begrijp uw vraag niet...
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyFri May 21, 2010 2:43 am

franglais is frans met veel engels in, het wordt veel gebruikt door jongeren. De franse overheid heeft het gebruik van franglais verboden, voor zover dat kan natuurlijk. Maar als de franse taal zo sterk is, of toch ten minste gelijkwaardig aan het engels of duits, waarom is men dan zo bang van het franglais? (het is al lang geleden verboden, ik heb hier over geleerd toen ik nog in het eerste middelbaar zat, dus de details ken ik ook niet meer zo goed)
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyFri May 21, 2010 4:20 pm

jp wrote:
franglais is frans met veel engels in, het wordt veel gebruikt door jongeren. De franse overheid heeft het gebruik van franglais verboden, voor zover dat kan natuurlijk. Maar als de franse taal zo sterk is, of toch ten minste gelijkwaardig aan het engels of duits, waarom is men dan zo bang van het franglais? (het is al lang geleden verboden, ik heb hier over geleerd toen ik nog in het eerste middelbaar zat, dus de details ken ik ook niet meer zo goed)
De Franse overheid is niet tegen vreemde talen, de Franse overheid is tegen het klakkeloos overnemen van anderstalige (lees: Engelse) woorden in het Frans als er een goed Frans equivalent voor bestaat. Meestal lukt het (bv. computer werd ordinateur,...), soms niet.

Wat is mis mee met taalpurisme? Voor zover ik weet bestaat die tendens ook in de Lage Landen, met bv. de BTL (Bond Tegen Leenwoorden) die alle barbarismes, ook de bestaande en aanvaarde, willen weren uit het Nederlands (bv. hefschroefvliegtuig i.p.v. helikopter, rekentuig i.p.v. computer,...).

Persoonlijk vind ik het ook erg dat men bv. in de bedrijfswereld spreekt van Human Ressources of dat iedereen manager is, terwijl er goede Nederlandse / Franse vertalingen gevonden zouden kunnen worden.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyMon Nov 15, 2010 9:41 pm

De flaminganten krijgen heel wat kritiek op HUN waterbeleid wegens de overstromingen van november 2010. Ze kunnen het niet beter dan België en dat brengt soms frustraties los: Laughing

Terechte opmerkingen van tweede Belgen op forum DS:


Op 15 november 2010 omstreeks 17:48, zei Stefan B., Sint-Kruis (Brugge):

Het succes van uw opmerking bevestigt alleen maar dat al dat communautair gedoe elke mogelijke kritiek op de Vlaamse structuren versmoort. Het is de Vlaamse Regering die politiek verantwoordelijk is, want ruimtelijke ordening is een exclusief Vlaamse bevoegdheid. Maar net omdat Vlaanderen wel beter 'moet' besturen wordt elke kritiek onmiddellijk weggevaagd omdat het niet overeenkomt met het ideologische plaatje. Ik ga hier niet beweren dat een federale bevoegdheid voor minder schade zou geleid hebben. Ik ga wel beweren dat als het een federale bevoegdheid geweest, er een storm van kritiek zou gekomen zijn want.... er zou een staatshervorming nodig zijn om het zelf beter te doen... Het bewijs dat Vlaanderen zoveel beter bestuurt wordt niet alleen ontkracht. Bovendien bewijst uw reactie dat Vlamingen hun eigen regering niet naar behoren kunnen of mogen controleren wegens het communautaire gehakketak.

Op 15 november 2010 omstreeks 11:42, zei frank W., Antwerpen:

maar jong toch, het vlaamse beleid maakt zichzelf toch maar belachelijk dat hoeft iemand anders niet te doen. De combinatie van een rommelige ruimtelijke ordening en het negeren en minimaliseren van hun eigen watertoets, leidt tot situaties als deze. Als volgens jou het waterbeleid federaal een zootje zou kunnen zijn en het duidelijk is dat het vlaamse waterbeleid een zootje is, welk is dan de meerwaarde van een vlaams waterbeleid, buiten het feit dat het ons miljarden euro's meer kost?

Et puis le flamingant de service:

Op 15 november 2010 omstreeks 19:25, zei Willy De Vlaeminck, Gent:

Is er iemand die Vlaanderen subsidiëert voor zijn verkeerd beleid misschien? WIE zal er hier betalen voor alle slecht beleid misschien? Wallonië??? Wat komt u hier dan af uw doorzichtig Belgicistisch gelul. Stemt u in het vervolg voor de juiste partij in Vlaanderen nietwaar dan is uw 'zootje' direct opgelost! Is er een minderheid met vetorecht die hier alle goed bestuur tegenhoudt dat u hier uw belachelijke Belgicistische doorgestoken kaart moet komen aframmelen.


Die is echt kwaad. Laughing Laughing Laughing

Ik zie dat de flaminganten hier zwaar in de verdrukking komen. Une fois n'est pas coutume, maar het is een teken aan de wand want op dit forum spelen ze een thuismatch. Hun mythes van superioriteit worden één voor één doorprikt. Binnenkort gaan alleen zij er nog in geloven, zoals Adolf Hitler in 1944 nog dacht dat hij de oorlog nog kon winnen. Ik vrees echter dat het verzuipen wordt voor die kliek.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyThu Nov 18, 2010 12:05 am

Belgica wrote:
De flaminganten krijgen heel wat kritiek op HUN waterbeleid wegens de overstromingen van november 2010. Ze kunnen het niet beter dan België en dat brengt soms frustraties los: Laughing

Terechte opmerkingen van tweede Belgen op forum DS:


Op 15 november 2010 omstreeks 17:48, zei Stefan B., Sint-Kruis (Brugge):

Het succes van uw opmerking bevestigt alleen maar dat al dat communautair gedoe elke mogelijke kritiek op de Vlaamse structuren versmoort. Het is de Vlaamse Regering die politiek verantwoordelijk is, want ruimtelijke ordening is een exclusief Vlaamse bevoegdheid. Maar net omdat Vlaanderen wel beter 'moet' besturen wordt elke kritiek onmiddellijk weggevaagd omdat het niet overeenkomt met het ideologische plaatje. Ik ga hier niet beweren dat een federale bevoegdheid voor minder schade zou geleid hebben. Ik ga wel beweren dat als het een federale bevoegdheid geweest, er een storm van kritiek zou gekomen zijn want.... er zou een staatshervorming nodig zijn om het zelf beter te doen... Het bewijs dat Vlaanderen zoveel beter bestuurt wordt niet alleen ontkracht. Bovendien bewijst uw reactie dat Vlamingen hun eigen regering niet naar behoren kunnen of mogen controleren wegens het communautaire gehakketak.

Op 15 november 2010 omstreeks 11:42, zei frank W., Antwerpen:

maar jong toch, het vlaamse beleid maakt zichzelf toch maar belachelijk dat hoeft iemand anders niet te doen. De combinatie van een rommelige ruimtelijke ordening en het negeren en minimaliseren van hun eigen watertoets, leidt tot situaties als deze. Als volgens jou het waterbeleid federaal een zootje zou kunnen zijn en het duidelijk is dat het vlaamse waterbeleid een zootje is, welk is dan de meerwaarde van een vlaams waterbeleid, buiten het feit dat het ons miljarden euro's meer kost?

Et puis le flamingant de service:

Op 15 november 2010 omstreeks 19:25, zei Willy De Vlaeminck, Gent:

Is er iemand die Vlaanderen subsidiëert voor zijn verkeerd beleid misschien? WIE zal er hier betalen voor alle slecht beleid misschien? Wallonië??? Wat komt u hier dan af uw doorzichtig Belgicistisch gelul. Stemt u in het vervolg voor de juiste partij in Vlaanderen nietwaar dan is uw 'zootje' direct opgelost! Is er een minderheid met vetorecht die hier alle goed bestuur tegenhoudt dat u hier uw belachelijke Belgicistische doorgestoken kaart moet komen aframmelen.


Die is echt kwaad. Laughing Laughing Laughing

Ik zie dat de flaminganten hier zwaar in de verdrukking komen. Une fois n'est pas coutume, maar het is een teken aan de wand want op dit forum spelen ze een thuismatch. Hun mythes van superioriteit worden één voor één doorprikt. Binnenkort gaan alleen zij er nog in geloven, zoals Adolf Hitler in 1944 nog dacht dat hij de oorlog nog kon winnen. Ik vrees echter dat het verzuipen wordt voor die kliek.

U slaagt er altijd in twee voorbeelden aan te halen van diegene die het Vlaams beleid aangaande waterlopen afbreken ... de Waalse kranten staan bol van kritiek op de overheid ... leeft u op een andere planeet?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyTue Dec 28, 2010 9:14 pm

Het gaat hier over slecht bestuur op regionaal niveau. Ik dacht dat dat niet kon, maar de realiteit is wel anders.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 EmptyWed Sep 19, 2012 4:09 pm

Jo wrote:
Dans nos régions c'est connu depuis des siècles: ceux qui règnent, parlent le français; ceux qui travaillent et qui paient les impôts, ce sont les autres!


Franstaligen hebben dus nooit belastingen betaald? Les francophones n'ont donc jamais payé d'impôts? Wat een simplisme ! cyclops
Back to top Go down
Sponsored content





DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty
PostSubject: Re: DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT   DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT - Page 4 Empty

Back to top Go down
 
DE GERMAANSE INVALLERS MAKEN ZICH BOOS - LES ENVAHISSEURS GERMANIQUES SE FACHENT
Back to top 
Page 4 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4
 Similar topics
-
» Het feest van de stoere Germaanse invallers
» Flaminganten maken zich dik om tweetalige campagne in Affligem ! / les flamingants en colère à cause d'une campagne bilingue à Affligem !
» De Diets-Germaanse Volksruimte
» Zou politiek mensen gek kunnen maken? La politique pourrait-elle rendre les gens fous?
» Les conflits politico-communautaires rendent les Belges malades ! De politiek-communautaire conflicten maken de Belgen ziek !

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: