Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele

Go down 
5 posters
AuthorMessage
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele Empty
PostSubject: Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele   Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele EmptyThu Jan 29, 2009 7:41 pm

BRUSSEL - Rudy Aernoudt heeft voor de arbeidsrechtbank in Brussel ongelijk gekregen. Aernoudt spande in 2007 een geding aan tegen de Vlaamse overheid om zijn ontslag als topambtenaar aan te klagen. Dat gebeurde in de nasleep van de affaire rond Fientje Moerman.Aernoudt heeft nu over de hele lijn ongelijk gekregen. Zijn ontslag was terecht, oordeelde de rechtbank. Zijn eis tot een schadevergoeding van één miljoen euro werd afgewezen.

Tot september 2007 stond Rudy Aernoudt aan het hoofd van het departement Economie, Wetenschap en Innovatie van de Vlaamse Gemeenschap. Daarvoor was hij kabinetschef van Vlaams minister Fientje Moerman (Open VLD), die hem wegplukte bij haar Waalse collega Serge Kubla.

Als hoofd van het departement economie trok Aernoudt naar de Vlaamse ombudsman om een aantal malversaties op het kabinet-Moerman aan te klagen. Het onderzoek dat er kwam na zijn onthullingen, leidde uiteindelijk tot het ontslag van minister Moerman.

Maar ook Aernoudt zelf werd ontslagen door de Vlaamse regering, met als motivatie dat hij zich niet loyaal genoeg opstelde tegenover zijn werkgever. De directe aanleiding daarvoor was een interview over de politieke benoemingen in Vlaanderen dat Aernoudt gaf aan de krant Le Soir. Aernoudt trok daarna naar de rechtbank, maar heeft nu dus over de hele lijn ongelijk gekregen.

Momenteel is Aernoudt voorzitter van LiDé, een nieuwe partij die alleen actief is in Wallonië.


g.teg., svh

Toen Aernoudt ontslagen werd kwam het door de 'racistische overheid', was het verslag onrechtmatig, racistisch, onwettig (en al die andere mooie woorden die jll keer op keer gebruiken.

Mijn vraag was toen om het gerechtelijk onderzoek af te wachten...
Komt er nu een verontschuldiging voor allle (kwetsende en beledigende) uitspraken van de forumgangers hier...?
Back to top Go down
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele Empty
PostSubject: Re: Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele   Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele EmptyThu Jan 29, 2009 8:58 pm

Als klokkenluider (verrader) gedraag je je inderdaad niet loyaal tegenover je werkgever, dat heeft die rechter goed gezegd, hij kan ook niet anders ieder kind weet dat.

Tegenover de belastingbetalende burger heeft hij zich echter heel loyaal gedragen door de bedrieglijke praktijken die er op het kabinet van Moerman schering en inslag waren aan te kaarten.
Eén van de weinige integere politici die zijn toekomst op de waagschaal durft te stellen in dienst van de niet zo mooie waarheid. De loyauteit van politici zou dan ook steeds in de eerste plaats bij die burgers moeten liggen

Wat zien we echter in de realiteit gebeuren : Moerman die langs de voordeur met veel gedruis buiten werd gezet kon kort nadien alweer haar intrede maken langs de achterdeur.
Daarmee gedraagt de Vlaamse regering in haar totaliteit zich niet loyaal ten overstaan van de Vlamingen die ze beweert te vertegenwoordigen.

De onkreukbaarheid in de persoon van Rudy A. is hier het offer op het altaar van de rechtschapenheid.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele Empty
PostSubject: Re: Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele   Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele EmptyThu Jan 29, 2009 9:15 pm

tiboo wrote:
BRUSSEL - Rudy Aernoudt heeft voor de arbeidsrechtbank in Brussel ongelijk gekregen. Aernoudt spande in 2007 een geding aan tegen de Vlaamse overheid om zijn ontslag als topambtenaar aan te klagen. Dat gebeurde in de nasleep van de affaire rond Fientje Moerman.Aernoudt heeft nu over de hele lijn ongelijk gekregen. Zijn ontslag was terecht, oordeelde de rechtbank. Zijn eis tot een schadevergoeding van één miljoen euro werd afgewezen.

Tot september 2007 stond Rudy Aernoudt aan het hoofd van het departement Economie, Wetenschap en Innovatie van de Vlaamse Gemeenschap. Daarvoor was hij kabinetschef van Vlaams minister Fientje Moerman (Open VLD), die hem wegplukte bij haar Waalse collega Serge Kubla.

Als hoofd van het departement economie trok Aernoudt naar de Vlaamse ombudsman om een aantal malversaties op het kabinet-Moerman aan te klagen. Het onderzoek dat er kwam na zijn onthullingen, leidde uiteindelijk tot het ontslag van minister Moerman.

Maar ook Aernoudt zelf werd ontslagen door de Vlaamse regering, met als motivatie dat hij zich niet loyaal genoeg opstelde tegenover zijn werkgever. De directe aanleiding daarvoor was een interview over de politieke benoemingen in Vlaanderen dat Aernoudt gaf aan de krant Le Soir. Aernoudt trok daarna naar de rechtbank, maar heeft nu dus over de hele lijn ongelijk gekregen.

Momenteel is Aernoudt voorzitter van LiDé, een nieuwe partij die alleen actief is in Wallonië.


g.teg., svh

Toen Aernoudt ontslagen werd kwam het door de 'racistische overheid', was het verslag onrechtmatig, racistisch, onwettig (en al die andere mooie woorden die jll keer op keer gebruiken.

Mijn vraag was toen om het gerechtelijk onderzoek af te wachten...
Komt er nu een verontschuldiging voor allle (kwetsende en beledigende) uitspraken van de forumgangers hier...?

Tiboo, kan je even de tekst van de B.U.B. citeren (met de link erbij) waarin we dat allemaal gezegd zouden hebben?
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele Empty
PostSubject: Re: Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele   Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele EmptyThu Jan 29, 2009 10:03 pm

Op het vorig forum... U heeft dat meerdere malen gezegd. Ik spreek over de tijd van het ontslag.
Ik vrees dat ik moeilijk een link kan geven van een forum dat opgedoekt is...
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele Empty
PostSubject: Re: Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele   Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele EmptyThu Jan 29, 2009 10:28 pm

tiboo wrote:
[
Toen Aernoudt ontslagen werd kwam het door de 'racistische overheid', was het verslag onrechtmatig, racistisch, onwettig (en al die andere mooie woorden die jll keer op keer gebruiken.

Mijn vraag was toen om het gerechtelijk onderzoek af te wachten...
Komt er nu een verontschuldiging voor allle (kwetsende en beledigende) uitspraken van de forumgangers hier...?

Kan U daarvoor een bron citeren?
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele Empty
PostSubject: Re: Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele   Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele EmptyThu Jan 29, 2009 10:29 pm

Quote :


Tiboo, kan je even de tekst van de B.U.B. citeren (met de link erbij) waarin we dat allemaal gezegd zouden hebben?
Pertinente vraag!
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele Empty
PostSubject: Re: Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele   Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele EmptyFri Jan 30, 2009 10:41 am

Nogmaals: stond op het vorige forum.

Wanneer jullie beslissen om elke maand een nieuw forum op te richten (en alles wat geschreven is te laten verdwijnen), is dit niet mijn probleem.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele Empty
PostSubject: Re: Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele   Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele EmptyFri Jan 30, 2009 10:46 am

Je ne connais pas les tenants et aboutissants de cette affaire qui oppose Rudy Aernoudt et son ancien employeur, donc je ne me prononcerai pas sur la décision.

Mais il est un fait que ce n'est pas parce qu'un tribunal statue ainsi ou comme cela, que la décision est juste ou équitable. Dans notre système judiciaire, on n'obtient raison que si l'on a suffisamment de preuves. Mon ancien professeur de droit nous répétait toujours: "vous pouvez avoir mille fois raison, si vous n'avez pas de preuves, vous n'obtiendrez jamais gain de cause"!
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele Empty
PostSubject: Re: Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele   Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele EmptyFri Jan 30, 2009 10:49 am

Ik ben het ook niet altijd eens met de rechtbanken, maar in een rechtstaat moet men hun beslissingen wel aanvaarden.

En als ik mij niet vergis heeft de regering zelf bewijzen gevonden dat Aernoudt niet loyaal was en dus heeft de regering zelf GESTAAFD dat het onstlag gerechtvaardigd was (wat toch wel een een verschil is met het niet vinden van bewijzen door Aernoudt...)?
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele Empty
PostSubject: Re: Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele   Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele EmptyFri Jan 30, 2009 11:00 am

tiboo wrote:
Ik ben het ook niet altijd eens met de rechtbanken, maar in een rechtstaat moet men hun beslissingen wel aanvaarden.

En als ik mij niet vergis heeft de regering zelf bewijzen gevonden dat Aernoudt niet loyaal was en dus heeft de regering zelf GESTAAFD dat het onstlag gerechtvaardigd was (wat toch wel een een verschil is met het niet vinden van bewijzen door Aernoudt...)?
Aanvaarden betekent niet dat men het eens is met de debstereffende beslissing of dat die beslising rechtvaardig is. Rudy Aernoudt kan nog altijd in beroep gaan.

Ik denk dus ook dat hij niet zozeer gestraft is omwille van zijn verklaringen als zou er gesjoemel zijn in de Vlaamse kabinetten, maar omdat hij zijn werkgever bekritiseerd heeft.

Alleszins heeft Rudy Aernoudt de verdienste om dingen te zeggen die niemand anders zegt...
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele Empty
PostSubject: Re: Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele   Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele EmptyFri Jan 30, 2009 11:09 am

Ik vind het ook goed dat hij zaken aanklaagt die fout lopen. Maar het feit dat hij achteraf een politieke partij opricht, doet mij toch nadenken.

En volgens mij is er nog geen beroep aangetekend? Dan moeten we voorlopig zeggen dat de Vlaamse regering gelijk heeft gekregen ;-).
Back to top Go down
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele Empty
PostSubject: Re: Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele   Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele EmptyFri Jan 30, 2009 3:01 pm

Jonge vriend Tiboo,

Je bent op de goede weg met je laatste verklaring, binnenkort zal je nog met praktisch alles hier akkoord gaan. Als het jou een plezier kan doen - de Vlaamse regering mag inderdaad gelijk hebben door te zeggen dat hij niet loyaal was tegenover die sjoemelende regering (hij hing dat sjoemelen immers aan de grote klok, veel déloyaaler kan je niet zijn hé).

Deze integere politicus mogen we nu dus toevoegen aan je lijstje van favoriete politici als ik je opvattingen goed volg.
Back to top Go down
Sponsored content





Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele Empty
PostSubject: Re: Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele   Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele Empty

Back to top Go down
 
Nogmaals het bewijs dat de BUB reageert op emotionele basis, niet op rationele
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Nog een bewijs van de kloof tussen de politici en het volk
» SP.a niet logisch
» Staatsschuld rijst de pan uit !
» VERSCHIL N-VA - VB / DIFFERENCE ENTRE N-VA ET VB
» VB: Voorspellingen over het einde van België in 2002,03,04,05,06,07,08...

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: