Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Verhofstadt vergeet iets - Verhofstadt oublie quelquechose

Go down 
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Verhofstadt vergeet iets - Verhofstadt oublie quelquechose Empty
PostSubject: Verhofstadt vergeet iets - Verhofstadt oublie quelquechose   Verhofstadt vergeet iets - Verhofstadt oublie quelquechose EmptySat Sep 22, 2012 6:36 pm

Verhofstadt heeft volledig gelijk wanneer hij zegt dat de N-VA gelijk is aan het VB, maar hij vergeet wel dat de gesplitste traditionele partijen, waaronder zijn VLD, en hun taalapartheidssysteem genaamd federalisme, het bedje van de separatisten gespreid hebben.

Verhofstadt a totalement raison lorsqu'il dit que la N-VA égale le VB, mais il oublie que les partis traditionnels scindés, dont son VLD, et leur système d'apartheid linguistique nommé fédéralisme, ont fait le lit des séparatistes.


Verhofstadt vergeet iets - Verhofstadt oublie quelquechose 527839909


"N-VA en extreemrechts zijn hetzelfde"
Belga

za 22/09/2012 - 14:50 Europees fractieleider van de liberalen en oud-premier Guy Verhofstadt (Open VLD) heeft hard uitgehaald naar de N-VA. "De N-VA en extreemrechts zijn hetzelfde", zegt Verhofstadt aan de RTBF en Le Soir.

Verhofstadt hekelt in de eerste plaats het nationalisme in heel Europa. "Ik geloof niet dat je de belangen van de burgers kan dienen door een nationalistisch discours, dat is een fout discours. De wereld van morgen is een open wereld. Het zou economisch veel meer opbrengen als Europa een sprong voorwaarts doet."

De ex-premier herhaalt ook de kritiek van zijn partijgenoot Patrick Dewael op de N-VA. "Extreemrechts en de N-VA, dat is in feite hetzelfde. We kunnen allemaal vaststellen dat er toch veel ex-kandidaten van Vlaams Belang op hun lijsten staan."

Hij noemt het Europese discours van de N-VA ook ongeloofwaardig. "Uiteindelijk is een nationalistisch discours altijd een anti-Europees discours. Het bewijs is dat partijen zoals de N-VA geen supranationale lijsten willen en dat ze tegen de multiculturele samenleving zijn."
"Niet te veel naar de peilingen kijken"

Over de regering-Di Rupo zegt Verhofstadt dat hij de indruk heeft dat die het niet zo slecht doet. Hij raadt de federale regering -en dus ook zijn eigen partij- aan om het werk voort te zetten en "niet te veel naar de peilingen te kijken".


Het "werk voort zetten", dat is dus ook de anti-Belgische staatshervorming uitvoeren en dus nog meer federale bevoegdheden splitsen en dus diezelfde nationalisten nog meer gelijk geven. Verhofstadt heeft het dus maar half gesnapt.
Back to top Go down
Invité
Guest




Verhofstadt vergeet iets - Verhofstadt oublie quelquechose Empty
PostSubject: Re: Verhofstadt vergeet iets - Verhofstadt oublie quelquechose   Verhofstadt vergeet iets - Verhofstadt oublie quelquechose EmptySat Sep 29, 2012 4:58 am

Tijdens de voorbije regeringsformatie konden we, in de artikels van de B.U.B, dikwijls de oproep lezen aan de Franstalige partijen om geen enkele toegeving meer te doen aan de extremisten van N-VA, CD&V, Open Vld (en waarschijnlijk ook sp.a en Groen?).
Wat mij ten zeerste interesseert aan die benadering, is het volgende: stel dat de Franstalige partijen effectief die strategie hadden gevolgd, wat dan? Hoe ging jullie plan dan verder? Zoals ik het zie (en ik niet alleen, denk ik) zouden de gevolgen eenvoudig geweest zijn: veel radicalere opstelling van alle relevante Vlaamse partijen --> nieuwe verkiezingen binnen het half jaar --> absolute meerderheid voor N-VA + VB --> Nog één poging van N-VA om te onderhandelen met de Franstaligen --> draait op niks uit (want Franstaligen blijven consequent elke toegeving weigeren) --> soevereiniteitsverklaring van het Vlaams Parlement, misschien zelfs gesteund door geradicaliseerde CD&V'ers en Vld'ers. Einde verhaal.
Zie ik het verkeerd, of hebben jullie nooit echt nagedacht over wat er zou komen na de weigering van de Franstaligen om te onderhandelen? Of rekenen jullie er net op dat er massale betogingen zouden ontstaan wanneer het Vlaams Parlement zichzelf soeverein verklaart? Maarja, wat als die betogingen er niet komen, en er geen kat wakker ligt van het einde van België? Die strategie van jullie lijkt mij russische roulette...
Back to top Go down
 
Verhofstadt vergeet iets - Verhofstadt oublie quelquechose
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» LE PS VEUT SE REFORMER, mais oublie la Belgique
» Een iets anders
» Wie zei daar weer iets over het federalisme?
» VB-campagne: iets voor CGKR?
» Flaminganten krijgen iets in het snoetje

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: