Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Peumans (N-VA) raadt aan zich bij de B.U.B. aan te sluiten - Peumans (N-VA) conseille de rejoindre le B.U.B.

Go down 
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Peumans (N-VA) raadt aan zich bij de B.U.B. aan te sluiten - Peumans (N-VA) conseille de rejoindre le B.U.B. Empty
PostSubject: Peumans (N-VA) raadt aan zich bij de B.U.B. aan te sluiten - Peumans (N-VA) conseille de rejoindre le B.U.B.   Peumans (N-VA) raadt aan zich bij de B.U.B. aan te sluiten - Peumans (N-VA) conseille de rejoindre le B.U.B. EmptyWed Sep 18, 2013 11:38 am

De juiste keuze, inderdaad ! Le choix correct, en effet !

DE STANDAARD

Ik geloof niet dat Rode Duivels concurrent voor N-VA zijn’

18.09.2013

‘Ik geloof niet dat Rode Duivels concurrent voor N-VA zijn’Foto: wim kempenaers (wkb)

Peumans (N-VA) raadt aan zich bij de B.U.B. aan te sluiten - Peumans (N-VA) conseille de rejoindre le B.U.B. B126bd36-2039-11e3-ad26-20f4a0e3149d_web_scale_0.1014957_0.1014957__

Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans ligt niet wakker van de huidige hype rond de Rode Duivels. Dat zegt hij in een interview met P-Magazine. Dat de Rode Duivels wonnen van Schotland vond hij ‘spijtig voor de Schotten’.

Dat de Rode Duivels her en der naar voren worden geschoven als de belangrijkste tegenstander van de N-VA bij de verkiezingen van mei 2014, lijkt Peumans niet te deren. ‘De Marc Reynebeaus van deze wereld verkondigen dat al even, maar ik geloof er niks van’, aldus Peumans.

Het N-VA-kopstuk leeft helemaal niet mee met de België-hype en stuurde Groen-parlementslid Kristof Calvo na zijn opiniestuk vorige week een sms’je dat hij zich beter zou aansluiten bij de unitaristische partij BUB.

Dat Kompany en co de N-VA veel stemmen zullen kosten weigert Peumans te geloven. ‘Als je 100 Vlaamse supporters hebt, zullen daar ongetwijfeld N-VA’ers bij zijn en die zullen op 25 mei toch voor ons stemmen. Als je 30 procent haalt bij de verkiezingen, dan moet dat haast wel.’

‘Die Belgitude... ik vind dat allemaal belachelijk’, gaat Peumans verder. ‘Ik heb het niet voor die Belgische vlag. Ik word er niet warm van en ik zal nooit met zo’n hoed op mijn hoofd of een vlag rond m’n schouders paraderen. Dat doe ik trouwens ook niet met de Vlaamse leeuw.’

Dat de Rode Duivels onlangs wonnen van Schotland las Peumans pas de volgende dag in de krant. ‘Ik vond het spijtig voor de Schotten,’ aldus Peumans.
Back to top Go down
 
Peumans (N-VA) raadt aan zich bij de B.U.B. aan te sluiten - Peumans (N-VA) conseille de rejoindre le B.U.B.
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Boze Peumans gooit Belgische studenten buiten / Peumans en colère jette des étudiants belges
» Peumans et les mythes flamingants
» Dehaene raadt aan niet op kleine partijen te stemmen
» Wat is de link tussen het sluiten van opel en de federale staat?
» Peumans, le spécial

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: