Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Leterme revient - komt terug

Go down 
+2
Jean de Nivelles
Belgica
6 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Leterme revient - komt terug Empty
PostSubject: Leterme revient - komt terug   Leterme revient - komt terug EmptyThu Feb 19, 2009 12:47 pm

DS 19.02.2009

Leterme weer op voorplan

Yves Leterme duwt de West-Vlaamse CD&V-lijst voor het Vlaams parlement. Niet bij de opvolgers, maar bij de effectieven. 'Ik ga opnieuw voluit aan politiek doen', laat de ex-premier weten.


Het is waar dat hij het zeer goed heeft gedaan en dat we hem al erg begonnen te missen. Rolling Eyes

Soms heb ik de indruk dat we er hier alles doen om een burgeroorlog uit te lokken. Neutral

Die politiek is hier beneden alle peil. De intellectuelen hebben de traditionele politiek al lang verlaten, wat plaats geeft aan populisten à la N-VA, VB en Dedecker. Evil or Very Mad
Back to top Go down
Jean de Nivelles




Number of posts : 1050
Location : Nivelles - département de la Dyle - France
Registration date : 2008-12-11

Leterme revient - komt terug Empty
PostSubject: Re: Leterme revient - komt terug   Leterme revient - komt terug EmptyThu Feb 19, 2009 3:44 pm

Monsieur 800.000 collines est de retour. Espérons pour son ego qu'il ne prenne pas une claque.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Leterme revient - komt terug Empty
PostSubject: Re: Leterme revient - komt terug   Leterme revient - komt terug EmptyThu Feb 19, 2009 8:05 pm

Belgica wrote:
DS 19.02.2009

[i]Leterme weer op voorplan

Die politiek is hier beneden alle peil. De intellectuelen hebben de traditionele politiek al lang verlaten, wat plaats geeft aan populisten à la N-VA, VB en Dedecker. Evil or Very Mad

Gebrek aan ideeën: Boudewijn Bouckaert oprichter van de denktank Nova Civitas (en lijsttrekker Oost Vlaanderen voor LDD) en Bart de Wever zijn toch geen nuttige idioten, waarom geeft de BUB geen e-zine uit om haar boodschap (op intelligente wijze) uit te dragen
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Leterme revient - komt terug Empty
PostSubject: Re: Leterme revient - komt terug   Leterme revient - komt terug EmptyThu Feb 19, 2009 8:46 pm

perikles wrote:
Belgica wrote:
DS 19.02.2009

[i]Leterme weer op voorplan

Die politiek is hier beneden alle peil. De intellectuelen hebben de traditionele politiek al lang verlaten, wat plaats geeft aan populisten à la N-VA, VB en Dedecker. Evil or Very Mad

Gebrek aan ideeën: Boudewijn Bouckaert oprichter van de denktank Nova Civitas (en lijsttrekker Oost Vlaanderen voor LDD) en Bart de Wever zijn toch geen nuttige idioten, waarom geeft de BUB geen e-zine uit om haar boodschap (op intelligente wijze) uit te dragen

Om te beginnen: Yves Letermes is geen intellectueel. Evenmin als Dedecker.

Niet alle intellectuelen kijken in dezelfde richting. Best mogelijk dat er zich ook bij
beperkt begaafden innestelen, om zich daar dan extra ten gelde te kunnen maken;

Er zijn ook de familiale gevoeligheden.

Bovendien is er IQ en EQ. Als het ene drastisch laag uitvalt, is er van het
andere ook niet veel te verwachten.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Leterme revient - komt terug Empty
PostSubject: Re: Leterme revient - komt terug   Leterme revient - komt terug EmptyFri Feb 20, 2009 11:48 am

Sprakeloos wrote:
perikles wrote:
Belgica wrote:
DS 19.02.2009

[i]Leterme weer op voorplan

Die politiek is hier beneden alle peil. De intellectuelen hebben de traditionele politiek al lang verlaten, wat plaats geeft aan populisten à la N-VA, VB en Dedecker. Evil or Very Mad

Gebrek aan ideeën: Boudewijn Bouckaert oprichter van de denktank Nova Civitas (en lijsttrekker Oost Vlaanderen voor LDD) en Bart de Wever zijn toch geen nuttige idioten, waarom geeft de BUB geen e-zine uit om haar boodschap (op intelligente wijze) uit te dragen

Om te beginnen: Yves Letermes is geen intellectueel. Evenmin als Dedecker.

Niet alle intellectuelen kijken in dezelfde richting. Best mogelijk dat er zich ook bij
beperkt begaafden innestelen, om zich daar dan extra ten gelde te kunnen maken;

Er zijn ook de familiale gevoeligheden.

Bovendien is er IQ en EQ. Als het ene drastisch laag uitvalt, is er van het
andere ook niet veel te verwachten.

Ik heb niet beweerd dat Leterme een intellectueel is, hij ook niet, maar mensen als Wouter Beke binnen de CD&V zijn wel intellectuelen, of Boudewijn Bouckaert, of Bart de Wever, of Luc Devos etc. Het is niet omdat iemand uw standpunt niet deelt dat hij beperkt begaafd is. De BUB wordt dan eerder een Sekte overtuigt van het grote gelijk
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Leterme revient - komt terug Empty
PostSubject: Re: Leterme revient - komt terug   Leterme revient - komt terug EmptyFri Feb 20, 2009 12:59 pm

Voor Perikles is een intellectueel altijd een Vlaams-nationalist. Nou ja, dan zijn we snel uitgepraat. Wink

Bij mijn tegenstanders vind ik Matthias Storme een intellectueel. Ik heb tenminste de moed om dat toe te geven. Bij ons vind ik Ludo Dierickx een intellectueel.

Een intellectueel is voor mij iemand die zijn gedachten goed kan ordenen en zichzelf niet (teveel) tegenspreekt.
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

Leterme revient - komt terug Empty
PostSubject: Re: Leterme revient - komt terug   Leterme revient - komt terug EmptyFri Feb 20, 2009 2:42 pm

Il faut reconnaître que les flamingants (du moins certains) sont très intelligents,pour arriver à défendre et présenter comme défendable une idéologie désuète,haineuse et impopulaire.Je me souviens qu'un politicien N-VA était venu faire un débat politique dans mon école,eh bien il était quasiment impossible de trouver la moindre faille.J'ai même failli rentrer dans son jeu.ça prouve qu'ils sont quand même très forts.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Leterme revient - komt terug Empty
PostSubject: Re: Leterme revient - komt terug   Leterme revient - komt terug EmptyFri Feb 20, 2009 2:45 pm

Alsof men intellectueel moet zijn om aan politiek te doen, kijk naar Stevaert.
Back to top Go down
Jean de Nivelles




Number of posts : 1050
Location : Nivelles - département de la Dyle - France
Registration date : 2008-12-11

Leterme revient - komt terug Empty
PostSubject: Re: Leterme revient - komt terug   Leterme revient - komt terug EmptyFri Feb 20, 2009 3:20 pm

tiboo wrote:
Alsof men intellectueel moet zijn om aan politiek te doen, kijk naar Stevaert.
En om premier worden, welke intellectuele bagage is noodzakelijk ? Is een waalse vader genoeg ?
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Leterme revient - komt terug Empty
PostSubject: Re: Leterme revient - komt terug   Leterme revient - komt terug EmptyFri Feb 20, 2009 4:49 pm

Belgica wrote:
Voor Perikles is een intellectueel altijd een Vlaams-nationalist. Nou ja, dan zijn we snel uitgepraat. Wink

Bij mijn tegenstanders vind ik Matthias Storme een intellectueel. Ik heb tenminste de moed om dat toe te geven. Bij ons vind ik Ludo Dierickx een intellectueel.

Een intellectueel is voor mij iemand die zijn gedachten goed kan ordenen en zichzelf niet (teveel) tegenspreekt.

Is Luc Devos een Vlaams Nationalist of Wouter Beke, beide zouden gruwelen van die titel.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Leterme revient - komt terug Empty
PostSubject: Re: Leterme revient - komt terug   Leterme revient - komt terug EmptySat Feb 21, 2009 12:19 pm

Quote :
En om premier worden, welke intellectuele bagage is noodzakelijk ? Is een waalse vader genoeg ?

Een democratische verkiezing, meer is er niet nodig. Mocht Stevaert verkozen zijn (een cafébaas), dan was dat maar zo. Het zou weliswaar tegen mijn zin zijn, maar veel valt er niet aan te doen in een DEMOCRATIE.
Back to top Go down
Jean de Nivelles




Number of posts : 1050
Location : Nivelles - département de la Dyle - France
Registration date : 2008-12-11

Leterme revient - komt terug Empty
PostSubject: Re: Leterme revient - komt terug   Leterme revient - komt terug EmptySat Feb 21, 2009 3:40 pm

On va finir par souhaiter le retour au vote censitaire. De ce temps-là la Belgique était dirigée et tournait rond. Maintenant ce sont les propos du café qui commerce qui servent de bible.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Leterme revient - komt terug Empty
PostSubject: Re: Leterme revient - komt terug   Leterme revient - komt terug EmptySat Feb 21, 2009 9:42 pm

Ikzelf blijf voorstander van enkelvoudig democratisch stemrecht, maar dan ook in de echte zin van het woord.

Waarmee ik wil zeggen dat een stem van een Vlaming volgens mij evenveel moet doorwegen als een stem van een Franstalige..
Back to top Go down
Sponsored content





Leterme revient - komt terug Empty
PostSubject: Re: Leterme revient - komt terug   Leterme revient - komt terug Empty

Back to top Go down
 
Leterme revient - komt terug
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Leterme is pas terug en zorgt weer voor problemen !
» Leterme: geen nieuwe verkiezingen, ook niet als er geen staatsh. komt
» Leterme démissionne à nouveau/Leterme ontslagt opnieuw
» ONTSLAG LETERME I - DEMISSION LETERME Ier
» Le noir-jaune-rouge revient au Sénat

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: