Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Franstalige leerling gepest in Diest

Go down 
+2
Jean de Nivelles
Belgica
6 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Franstalige leerling gepest in Diest Empty
PostSubject: Franstalige leerling gepest in Diest   Franstalige leerling gepest in Diest EmptyThu Mar 19, 2009 1:50 pm

In het Belang van Limburg stond bovendien dat hij gepest werd omdat hij Frans sprak.

De Morgen:

Leerling komt zelf van dak school in Diest

De leerling van het Sint-Jan Berchmanscollege in Diest die zich op het dak van de school bevond, is uit eigen beweging naar beneden gekomen. Dat meldt de Diestse burgemeester Jan Laurys. De jongen is naar het ziekenhuis overgebracht voor verzorging en werd daarbij vergezeld van zijn familie. Over zijn identiteit of het motief voor zijn wanhoopsdaad is geen informatie vrijgegeven.

De jongeman was kort na de middag op het dak van de secundaire school geklommen en dreigde ermee naar beneden te springen. Politie, brandweer en ziekenwagens kwamen ter plaatse. Zowel het onderwijzend personeel van de school als onderhandelaars van de politie praatten urenlang op de jongeman in. Uiteindelijk besloot die dan toch het dak te verlaten. (belga/ka)
18/03/09 17u01
Back to top Go down
Jean de Nivelles




Number of posts : 1050
Location : Nivelles - département de la Dyle - France
Registration date : 2008-12-11

Franstalige leerling gepest in Diest Empty
PostSubject: Re: Franstalige leerling gepest in Diest   Franstalige leerling gepest in Diest EmptyThu Mar 19, 2009 2:00 pm

Ca va coûter un os aux parents !
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Franstalige leerling gepest in Diest Empty
PostSubject: Re: Franstalige leerling gepest in Diest   Franstalige leerling gepest in Diest EmptyFri Mar 20, 2009 1:55 pm

Pure roddel.

Ik heb een 6tal kranten nagekeken, stond er nergens in.

Enkele zaken die wel vermeld werden: Moeder omgekomen in brand en hij heeft het daar moeilijk mee. Wordt gepest. Moeilijke thuissituatie. Naderende examens.

Omdat één gazet (volgens u) zegt dat hij ondermeer (!) gepest zou worden omdat hij Frans sprak ("Hij werd weleens gepest"), gooit u alle objectiviteit overboord en neemt het klakkeloos over.
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

Franstalige leerling gepest in Diest Empty
PostSubject: Re: Franstalige leerling gepest in Diest   Franstalige leerling gepest in Diest EmptyFri Mar 20, 2009 2:00 pm

Il faudrait que le racisme linguistique ne soit plus tabou(car pratiqué au niveau politique),ne soit plus impuni et -surtout- ne serve plus d'argument politique.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Franstalige leerling gepest in Diest Empty
PostSubject: Re: Franstalige leerling gepest in Diest   Franstalige leerling gepest in Diest EmptyFri Mar 20, 2009 2:02 pm

tiboo wrote:
Pure roddel.

Ik heb een 6tal kranten nagekeken, stond er nergens in.

Enkele zaken die wel vermeld werden: Moeder omgekomen in brand en hij heeft het daar moeilijk mee. Wordt gepest. Moeilijke thuissituatie. Naderende examens.

Omdat één gazet (volgens u) zegt dat hij ondermeer (!) gepest zou worden omdat hij Frans sprak ("Hij werd weleens gepest"), gooit u alle objectiviteit overboord en neemt het klakkeloos over.

En waarom stond het er (blijkbaar) niet in? Omdat het zo verdraaid gevoelig ligt ! Iedereen weet het, maar alleen de B.U.B. durft het aan te klagen !
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Franstalige leerling gepest in Diest Empty
PostSubject: Re: Franstalige leerling gepest in Diest   Franstalige leerling gepest in Diest EmptyFri Mar 20, 2009 3:16 pm

tiboo wrote:
Ik heb een 6tal kranten nagekeken, stond er nergens in.
Ik heb het ook nergens zien staan in de desbetreffende krant, noch in andere kranten, zelfs niet in de Franstalige dagbladen... Suspect

Ik las in de plaatselijke streekkrant dat hij Nederlands met een Frans accent praat, maar dat hij niet daarom gepest werd, hetgeen de directeur en de jongere bevestigd hebben (http://streekkrant.rnews.be/nl/regio/vbr-3290/leerlingen-sint-jan-berchmanscollege-boos-over-berichtgeving-kranten/Article-1184683226347-1194496503532.html)

Het plaatsen op een forum van zulke beweringen is niet alleen nutteloos en gevaarlijk, maar is schadelijk voor de reputatie van de B.U.B. Neutral
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Franstalige leerling gepest in Diest Empty
PostSubject: Re: Franstalige leerling gepest in Diest   Franstalige leerling gepest in Diest EmptyFri Mar 20, 2009 4:26 pm

Maar ik heb het wel zo gelezen in het Belang van Limburg ! Alleen de jongen zelf zal dit weten. Vergeet niet dat het niet eenvoudig is voor een jongere om zich te uiten als een slachtoffer van pestgedrag. Schaamte belet dit dikwijls.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Franstalige leerling gepest in Diest Empty
PostSubject: Re: Franstalige leerling gepest in Diest   Franstalige leerling gepest in Diest EmptySat Mar 21, 2009 1:56 pm

Quote :
Ik heb het ook nergens zien staan in de desbetreffende krant, noch in andere kranten, zelfs niet in de Franstalige dagbladen...

Ik las in de plaatselijke streekkrant dat hij Nederlands met een Frans accent praat, maar dat hij niet daarom gepest werd, hetgeen de directeur en de jongere bevestigd hebben (http://streekkrant.rnews.be/nl/regio/vbr-3290/leerlingen-sint-jan-berchmanscollege-boos-over-berichtgeving-kranten/Article-1184683226347-1194496503532.html)

Het plaatsen op een forum van zulke beweringen is niet alleen nutteloos en gevaarlijk, maar is schadelijk voor de reputatie van de B.U.B.

Groot gelijk Diogene. En dan is 'Belge et fier de l'être' verbaasd dat ik altijd naar URL's vraag wanneer hij iets beweert. Hieronder heb ik het artikel voor de duidelijkheid gekopieerd.
Voor de BUB is een gerucht voldoende om iets als waarheid te nemen (als het in hun ideologie past).
Voor de BUB zijn bewezen feiten voldoende om een feit als leugen te classeren (als het NIET in hun ideologie past).


Quote :
Diest - De medeleerlingen van de jongen die gisteren urenlang dreigde van het dak van het Sint-Jan Berchmanscollege te springen worden vandaag door de school en het CLB begeleid.

De jongen kroop gisterenmiddag op het dak. Hij dreigde ermee zelfmoord te plegen. Urenlang praatten de hulpdiensten, vrienden en familie op de jongen in. Omstreeks 17 u. is de jongen uiteindelijk zelf van het dak gekomen.

"We hebben gisteravond samengezeten met de politie en het CLB om afspraken te maken. Vooreerst willen we de leerlingen correcte informatie bieden. Ze zijn zelf boos om wat er vandaag in sommige kranten staat. De leerling werd bijvoorbeeld zeker niet gepest. Het klopt dat hij met een Frans accent spreekt, maar dat heeft niets met het probleem te maken. Dat heeft hij mij vanmorgen zelf ook gezegd", vertelt directeur Marc Verheyden.

De leerlingen en leerkrachten die daar nood aan hebben krijgen vandaag ook de nodige begeleiding van de school en het CLB.

Quote :
Maar ik heb het wel zo gelezen in het Belang van Limburg ! Alleen de jongen zelf zal dit weten. Vergeet niet dat het niet eenvoudig is voor een jongere om zich te uiten als een slachtoffer van pestgedrag.
De jongen zelf beweert van niet, de jongeren van de school zijn verontwaardigd dat kranten zeggen dat de jongen in kwestie gepest werd. Meer aanwijzigingen dat iemand niet gepest werd, kan men niet hebben.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Franstalige leerling gepest in Diest Empty
PostSubject: Re: Franstalige leerling gepest in Diest   Franstalige leerling gepest in Diest EmptySat Mar 21, 2009 4:08 pm

Vaak zijn er redenen die men zelf weigert, maar die sluimeren! Misschien speelt het Franse toch mee. Anderzijds:
Vaak zijn mensen met een Franstalig accent zelfs niet eens Franstalig! Ik had zo'n
klasgenoot; Patrick, zijn achternaam was Franstalig, en als hij Nederlands sprak dacht
je echt dat hij recht uit een Brasschaatse manège weggegaloppeerd was . Tot de les Frans eraan kwam, mama mia...

Razz
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Franstalige leerling gepest in Diest Empty
PostSubject: Re: Franstalige leerling gepest in Diest   Franstalige leerling gepest in Diest EmptySat Mar 21, 2009 11:46 pm

Sprakeloos wrote:
Vaak zijn er redenen die men zelf weigert, maar die sluimeren! Misschien speelt het Franse toch mee. Anderzijds:
Vaak zijn mensen met een Franstalig accent zelfs niet eens Franstalig! Ik had zo'n
klasgenoot; Patrick, zijn achternaam was Franstalig, en als hij Nederlands sprak dacht
je echt dat hij recht uit een Brasschaatse manège weggegaloppeerd was . Tot de les Frans eraan kwam, mama mia...

Razz

Zo zijn er ook zero-taligen. Ooit was er zo ene in de B.U.B.. Dat was lachen geblazen. "Waarom moet gij alles zo aan het plafond hangen" om te zeggen "waarom overdrijf jij zo" en nog van die stoten. Smile Zou er iets mis zijn met ons onderwijs? Te weinig nadruk op expressie en teveel op spelling? Niet dat zijn spelling fantastisch was, maar hij had dan ook niet veel studies gedaan.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Franstalige leerling gepest in Diest Empty
PostSubject: Re: Franstalige leerling gepest in Diest   Franstalige leerling gepest in Diest EmptyMon Mar 23, 2009 1:03 pm

En wederom wijkt men hier af van het onderwerp.

De gratuite beschuldigingen worden nu weggelachen.

Wel herken ik de BUB weer in het lachen met andere mensen (ik heb het hier enkel over Belgica). Mooi mooi.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Franstalige leerling gepest in Diest Empty
PostSubject: Re: Franstalige leerling gepest in Diest   Franstalige leerling gepest in Diest EmptyTue Mar 24, 2009 11:41 am

En toen was het stil...

VERLOOP:
1. Obv één enkele onbetrouwbare bron + pesten was slechts bijkomstige motief van de jongeren volgens het artikel (pesten was immers slechts 2de oorzaak volgens het artikel + dat hij Frans accent had slechts van secundair belang wbt het pesten), gooien jullie alles op een hoopje en posten hier dat een leerling zelfmoord wou plegen omdat hij Franstalig was.
2. NIETS (NIETS!!!) bleef er overeind wanneer men alle andere bronnen raadpleegde
3. Ff afwijken en case closed?


Een partij zou moeten weten hoe zielig het overkomt in alles complotten te zien en van alles grote theoriën te willen maken. Bij fouten als deze zijn excuses dan ook op zijn plaats. Hieraan herkent men grote parijen, iets wat de UB duidelijk niet zal worden.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Franstalige leerling gepest in Diest Empty
PostSubject: Re: Franstalige leerling gepest in Diest   Franstalige leerling gepest in Diest EmptyFri Mar 27, 2009 12:40 pm

Geen excuses dus?!

De maskers valllen (weeral) af. Proficiat UB.
Back to top Go down
Sponsored content





Franstalige leerling gepest in Diest Empty
PostSubject: Re: Franstalige leerling gepest in Diest   Franstalige leerling gepest in Diest Empty

Back to top Go down
 
Franstalige leerling gepest in Diest
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Vlaams gewest slechte EU-leerling
» Vlaamse Hogeschool gelauwerd!
» Franstalige partijen nu ook voor splitsing gezondheidszorgen
» Dubbel zoveel Franstalige artsen als toegelaten
» ...maakt men zich aan franstalige kant minder zorgen over het begrotingstekort

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: