Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 kerncentrales

Go down 
+2
Belgica
Cedric Vloemans
6 posters
AuthorMessage
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

kerncentrales Empty
PostSubject: kerncentrales   kerncentrales EmptySun Jul 12, 2009 1:08 pm

Moeten ze dicht? Zo ja, tegen wanneer, zo neen, waarom niet.
Indien ze dicht moeten, welk (werkbaar) alternatief wordt er dan geboden?

Heeft BUB daar al aan gedacht? Aan de Belgen van overmorgen, want zij worden opgezadeld met het groene afval!
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptySun Jul 12, 2009 1:14 pm

Dat is een technisch debat voor experts. Ik zeg het: de B.U.B. is geen sekte. Wij zeggen niets over zaken waar we geen verstand van hebben.

Ik denk trouwens in alle bescheidenheid dat jij hier ook niet veel van afweet. En dat is geen schande. Dat hoeft ook helemaal niet. Soms is het niet verkeerd dat de politici zich bescheiden opstellen en de beslissing aan experten overlaten. Dat doet men in gerechtelijke procedures ook.

Wat wel belangrijk is, is dat de staat efficiënt is en dus zorgt voor een voldoende, continue stroomvoorziening.

Vandaag koopt België veel te veel elektriciteit in het buitenland omdat we die stroomvoorziening hebben verwaarloosd. En een kerncentrale in België of aan onze grens in Chooz maakt weinig verschil. Of die electriciteit 'groen' is, is van ondergeschikt belang. Het belangrijkste is dat we electriciteit hebben zodat onze bedrijven, hospitalen en scholen kunnen werken. De groene elektriciteit is een goede zaak, maar moet technisch en budgetair haalbaar zijn.
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptySun Jul 12, 2009 1:19 pm

Dat gaan plezante debatten worden.

Moderator: "Mijnheer, waarvoor staat uw partij?"
Belgica: "België unitair, nu! Schaf die overbodige regeringen af!"
Moderator: "En wat denkt u over [allesbehalve het unitarisme]?"
B: "Daar heb ik geen verstand van."
M: "En over [allesbehalve het unitarisme]?"
B: "Daar heb ik geen verstand van."

Enzovoort.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptySun Jul 12, 2009 1:25 pm

Belgica wrote:
Dat is een technisch debat voor experts. Ik zeg het: de B.U.B. is geen sekte. Wij zeggen niets over zaken waar we geen verstand van hebben.

Ik denk trouwens in alle bescheidenheid dat jij hier ook niet veel van afweet. En dat is geen schande. Dat hoeft ook helemaal niet. Soms is het niet verkeerd dat de politici zich bescheiden opstellen en de beslissing aan experten overlaten. Dat doet men in gerechtelijke procedures ook.

Wat wel belangrijk is, is dat de staat efficiënt is en dus zorgt voor een voldoende, continue stroomvoorziening.

Vandaag koopt België veel te veel elektriciteit in het buitenland omdat we die stroomvoorziening hebben verwaarloosd. En een kerncentrale in België of aan onze grens in Chooz maakt weinig verschil. Of die electriciteit 'groen' is, is van ondergeschikt belang. Het belangrijkste is dat we electriciteit hebben zodat onze bedrijven, hospitalen en scholen kunnen werken. De groene elektriciteit is een goede zaak, maar moet technisch en budgetair haalbaar zijn.

Dus het welzijn van ons nageslacht is geen materie voor de overheid, en het is belangrijker dat de energie in België wordt geproduceerd als dat de markt van elektriciteit (met een K Wink ) wordt geliberaliseerd?
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptySun Jul 12, 2009 1:36 pm

Heb ik dat gezegd? Ik heb gezegd dat wij ons niet als experts beschouwen in domeinen waar we niets van kennen. Wij zijn geen ingenieurs. Jij wel misschien?

Uiteraard kunnen we globale beleidsbelissingen nemen, maar op basis van technische verslagen. Hoe we dat zouden doen, heb ik reeds aangegeven.


Last edited by Belgica on Sun Jul 12, 2009 1:38 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptySun Jul 12, 2009 1:38 pm

Belgica wrote:
Heb ik dat gezegd?

- Dat is een technisch debat voor experts.
- Vandaag koopt België veel te veel elektriciteit in het buitenland
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptyWed Jul 15, 2009 7:32 pm

Cedric Vloemans wrote:
Belgica wrote:
Heb ik dat gezegd?

- Dat is een technisch debat voor experts.
- Vandaag koopt België veel te veel elektriciteit in het buitenland

... Belgica?
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Jean de Nivelles




Number of posts : 1050
Location : Nivelles - département de la Dyle - France
Registration date : 2008-12-11

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptyThu Jul 16, 2009 1:09 am

Belgica wrote:
Wij zijn geen ingenieurs. Jij wel misschien?
J'en suis un mais ce n'est pas seulement un problème technique mais un problème économique donc aussi social et politique.

. Jusqu'à preuve du contraire l'énergie électrique nucléaire est la plus propre de toutes les énergies de haute puissance. Les éoliennes et panneaux photovoltaïques sont des pipis de canaris à côté (et même l'énergie consommée pour leur production ne sera jamais compensée par leur production sur les 15 à 20 ans de leur durée de vie). J'ai lu il y a quelques jours que toute l'énergie éolienne allemande ne suffit même pas à couvrir leur dépense en énergie consommée par leurs appareils électriques en veilleuse la nuit. C'est aussi l'énergie qui pollue le moins l'atmosphère et qui ne consomme pas d'énergie fossile (utilisable à d'autres fins). Je sais que cela fait des déchets radioactifs qui ont été maîtrisés jusqu'à présent. Par ailleurs la fusion est annoncée pour dans une trentaine d'année.

. C'est aussi un problème économique de maîtriser au maximum son approvisionnement énergétique. La France n'a pas fait l'erreur de dénucléariser. Elle vend beaucoup d'énergie électrique nucléaire notamment aux Belges.

. L'indépendance politique est à considérer par rapport aux pays producteurs de pétrole. Qu'on se rappelle les péripéties des oléoducs russes qui passent par l'Ukraine.

Mais le tout électrique n'est pas possible car l'énergie électrique est difficile à stocker, et les centrales électriques ne se coupent pas instantanément mais progressivement d'où le problème de consommer l'excédent de production pendant la nuit.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptyThu Jul 16, 2009 9:22 am

Niet alle politieke meningen zijn de vrucht van persoonlijke dossierkennis. Daarvoor zijn het ook maar meningen. Desalniettemin is democratie een resultante van meningen, zeer weinig ambitieus maar heel pertinent.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptyThu Jul 16, 2009 11:30 am

Misschien kan Cedric Vloemans, de alwetende Wink , eens berichten over het standpunt van zijn partij. We zullen dan meteen zijn dossierkennis kunnen testen.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptyThu Jul 16, 2009 3:09 pm

Belgica wrote:
Misschien kan Cedric Vloemans, de alwetende Wink , eens berichten over het standpunt van zijn partij. We zullen dan meteen zijn dossierkennis kunnen testen.

Ik stel voor dat jullie samensmelten met OVLD, jullie schijnen een heel aantal gemeenschappelijke programmapunten te hebben. Het standpunt van de BUB over abortus en euthanasie? Even Appeldoorn bellen.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptyThu Jul 16, 2009 3:44 pm

Bent u lid van een sekte misschien? Ah ja, de N-VA met opperpriester De Wever ! Laughing
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptyThu Jul 16, 2009 3:50 pm

Ik las deze commentaar vandaag op De Standaard en ik denk er net hetzelfde over:

Op 16 juli 2009 omstreeks 13u11, zei eugeen pellens:

Ach, ik zie liever een minister die beslissingen neemt op basis van overleg met deskundigen dan een betweter die denkt alles van kunst en cultuur af te weten en enkel zijn eigen gelijk voorop stelt.

A propos, ging dat niet over een minister van VLD of de CD&V, Cedric, Perikles ? Laughing
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptyThu Jul 16, 2009 4:00 pm

Belgica wrote:
Ik las deze commentaar vandaag op De Standaard en ik denk er net hetzelfde over:

Op 16 juli 2009 omstreeks 13u11, zei eugeen pellens:

Ach, ik zie liever een minister die beslissingen neemt op basis van overleg met deskundigen dan een betweter die denkt alles van kunst en cultuur af te weten en enkel zijn eigen gelijk voorop stelt.

A propos, ging dat niet over een minister van VLD of de CD&V, Cedric, Perikles ? Laughing

Wel, misschien kan BUB zich dan eens informeren naar de problematiek in kwestie, en er dan een standpunt op vormen, zoals VLD doet.

En die minister, het spreekt voor zich dat het géén BUB-minister is.
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptyThu Jul 16, 2009 4:03 pm

Nee, dat zal wel niet.

Maar liever een onwetend, doch gemotiveerde minister dan een betweterige dikke nek, die eigenlijk zo stom is als een achterdeur. Laughing

Ach, ik zeg dat in het algemeen. Ik viseer niemand persoonlijk. De kwaliteit van de overbodige Vlaamse regering kan me overigens gestolen worden. Ze mogen er Van Rossem inzetten voor de post economie. Dan kunnen we nog beter lachen en misschien wordt de Vlaemsche politiek dan nog interessant. Laughing
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptyThu Jul 16, 2009 4:05 pm

Belgica wrote:
Nee, dat zal wel niet.

Maar liever een onwetend, doch gemotiveerde minister dan een betweterige dikke nek, die eigenlijk zo stom is als een achterdeur. Laughing

Ach, ik zeg dat in het algemeen. Ik viseer niemand persoonlijk. De kwaliteit van de overbodige Vlaamse regering kan me overigens gestolen worden. Ze mogen er Van Rossem inzetten voor de post economie. Dan kunnen we nog beter lachen en misschien wordt de Vlaemsche politiek dan nog interessant. Laughing

De belastignen ook, maar we krijgen dan wel pyramides in Vlaanderen Smile, nieuwe toeristische troef.
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptyThu Jul 16, 2009 4:57 pm

Belgica wrote:
Bent u lid van een sekte misschien? Ah ja, de N-VA met opperpriester De Wever ! Laughing

Ik ben geen lid van een partij
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptyThu Jul 16, 2009 5:08 pm

Ik had het dan ook over een sekte, hè. Wink
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales EmptyThu Jul 16, 2009 5:10 pm

Belgica wrote:
Ik had het dan ook over een sekte, hè. Wink

Voorbeelden?
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Sponsored content





kerncentrales Empty
PostSubject: Re: kerncentrales   kerncentrales Empty

Back to top Go down
 
kerncentrales
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: