Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 VB-nonsens over kernenergie

Go down 
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

VB-nonsens over kernenergie Empty
PostSubject: VB-nonsens over kernenergie   VB-nonsens over kernenergie EmptySun Jul 26, 2009 12:04 pm

Ik heb even de grote moeite gedaan (ik ben geen ingenieur Wink ) om een geleerd antwoord van een forumlid (waarschijnlijk professor in de kernenergie) te lezen op een populistisch bericht van het VB. Niet dat ik het personeel van het Belgisch centrum voor kernenergie niet belangrijk vind, integendeel, maar vóór men politieke stellingen inneemt (die in dit geval dan nog eens communautair getint zijn of worden door het VB), moet men toch weten waarover men spreekt. Vandaar mijn eerdere oproep tot bescheidenheid aan politici en tot de noodzaak van expertise.

Het project MYRRHA is dus niet wat het VB denkt dat het is (een kernreactor van de 4de generatie), maar een verbrander van kernafval, die niet noodzakelijk een vooruitgang is op vlak van veiligheid.

Of hoe men soms als een domme ezel politiek bedrijft (niet alleen het VB; ik ken er nog zo uit andere partijen)... jocolor

Bericht VB op Politics:

Vlaams Belang verbolgen over grote vertraging rond haalbaarheid Myrrhaproject