Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.

HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Knap citaat van Plato

Go down 
4 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica

Number of posts : 5604
Registration date : 2008-11-19

Knap citaat van Plato Empty
PostSubject: Knap citaat van Plato   Knap citaat van Plato EmptyThu Sep 03, 2009 11:57 am

‘Toen ik oog had voor de aard van de mensen die de publieke belangen moeten behartigen en voor hun wetten en zeden, leek het mij hachelijk mij aan het openbaar bestuur te wijden en dit gevoel nam toe naarmate ik er dieper over nadacht. Plato (Zevende brief, 325c)
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion

Number of posts : 290
Registration date : 2009-07-02

PostSubject: Re: Knap citaat van Plato   Knap citaat van Plato EmptyThu Sep 03, 2009 1:48 pm

Je begrijpt toch wel dat dit voor een politicus (en ik gebruik dit woord in zijn ruimste zin) een bijzonder ironische uitspraak is. Of is het gewoon een elegante manier om te zeggen dat je er het bijltje bij neerlegt?
Back to top Go down
tiboo

Number of posts : 1160
Registration date : 2008-11-21

PostSubject: Re: Knap citaat van Plato   Knap citaat van Plato EmptyThu Sep 03, 2009 9:32 pm

Ik zal niet ontkennen dat Plato een groot denker was, maar ik zal nooit staatsideeën van deze man als waarheid posten...

Plato was eerste mens die een totalitaire staat uitdacht, een beetje zoals Nazi-Duitsland.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

Number of posts : 5604
Registration date : 2008-11-19

PostSubject: Re: Knap citaat van Plato   Knap citaat van Plato EmptyThu Sep 03, 2009 9:56 pm

Pleimion wrote:
Je begrijpt toch wel dat dit voor een politicus (en ik gebruik dit woord in zijn ruimste zin) een bijzonder ironische uitspraak is. Of is het gewoon een elegante manier om te zeggen dat je er het bijltje bij neerlegt?

Dat zou je graag hebben, hè? Smile

Waarom toch? Wij zijn toch onbeduidend volgens jou, niet?
Back to top Go down
perikles

Number of posts : 1771
Registration date : 2009-02-11

PostSubject: Re: Knap citaat van Plato   Knap citaat van Plato EmptyFri Sep 04, 2009 10:52 am

Belgica wrote:
Pleimion wrote:

Dat zou je graag hebben, hè? Smile

Waarom toch? Wij zijn toch onbeduidend volgens jou, niet?

Neen, onbeduidend, maar wel het enige forum waar je nog kan volgen (te weinig postings) als je een paar dagen weg was. Dat is zo leuk aan de BUB ...
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Knap citaat van Plato   Knap citaat van Plato Empty

Back to top Go down

Knap citaat van Plato
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» KRIS DESCHOUWER (mooi citaat)