Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Knap citaat van Plato Thu Sep 03, 2009 11:57 am | |
| ‘Toen ik oog had voor de aard van de mensen die de publieke belangen moeten behartigen en voor hun wetten en zeden, leek het mij hachelijk mij aan het openbaar bestuur te wijden en dit gevoel nam toe naarmate ik er dieper over nadacht. Plato (Zevende brief, 325c) | |
|
Pleimion
Number of posts : 290 Age : 40 Location : De Westhoek Registration date : 2009-07-02
| Subject: Re: Knap citaat van Plato Thu Sep 03, 2009 1:48 pm | |
| Je begrijpt toch wel dat dit voor een politicus (en ik gebruik dit woord in zijn ruimste zin) een bijzonder ironische uitspraak is. Of is het gewoon een elegante manier om te zeggen dat je er het bijltje bij neerlegt? | |
|
tiboo
Number of posts : 1160 Age : 38 Location : westmalle Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: Knap citaat van Plato Thu Sep 03, 2009 9:32 pm | |
| Ik zal niet ontkennen dat Plato een groot denker was, maar ik zal nooit staatsideeën van deze man als waarheid posten...
Plato was eerste mens die een totalitaire staat uitdacht, een beetje zoals Nazi-Duitsland. | |
|
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: Knap citaat van Plato Thu Sep 03, 2009 9:56 pm | |
| - Pleimion wrote:
- Je begrijpt toch wel dat dit voor een politicus (en ik gebruik dit woord in zijn ruimste zin) een bijzonder ironische uitspraak is. Of is het gewoon een elegante manier om te zeggen dat je er het bijltje bij neerlegt?
Dat zou je graag hebben, hè? Waarom toch? Wij zijn toch onbeduidend volgens jou, niet? | |
|
perikles
Number of posts : 1771 Location : Antwerpen Registration date : 2009-02-11
| Subject: Re: Knap citaat van Plato Fri Sep 04, 2009 10:52 am | |
| - Belgica wrote:
- Pleimion wrote:
- Je begrijpt toch wel dat dit voor een politicus (en ik gebruik dit woord in zijn ruimste zin) een bijzonder ironische uitspraak is. Of is het gewoon een elegante manier om te zeggen dat je er het bijltje bij neerlegt?
Dat zou je graag hebben, hè?
Waarom toch? Wij zijn toch onbeduidend volgens jou, niet? Neen, onbeduidend, maar wel het enige forum waar je nog kan volgen (te weinig postings) als je een paar dagen weg was. Dat is zo leuk aan de BUB ... | |
|
Sponsored content
| Subject: Re: Knap citaat van Plato | |
| |
|