| KIM & JUSTINE | |
|
|
Author | Message |
---|
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: KIM & JUSTINE Sat Jan 09, 2010 8:05 pm | |
| Au moins deux Belges qui font du bien pour notre pays contrairement à "nos" 10.000 politicards (moins les quelques exceptions) ! Tenminste twee Belgen die iets goed doen voor ons land i.t.t. "onze" 10.000 politiekers (min de enkele uitzonderingen) ! LA LIBRE BELGIQUE | |
|
| |
Renaat
Number of posts : 832 Location : Brugge Registration date : 2009-08-25
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sat Jan 09, 2010 9:06 pm | |
| De sport als nationalistisch propagandamiddel. Ook Adolf Hitler wist het te gebruiken bij de Olympische Spelen van Berlijn in 1936. | |
|
| |
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sat Jan 09, 2010 10:25 pm | |
| - Renaat wrote:
- De sport als nationalistisch propagandamiddel. Ook Adolf Hitler wist het te gebruiken bij de Olympische Spelen van Berlijn in 1936.
Wij kunnen nog beter, wees gerust. | |
|
| |
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sat Jan 09, 2010 11:02 pm | |
| Waar ligt de grens tussen propaganda en feiten? Ik stel overigens vast dat Kim en Justine zich zelf helemaal niet schamen om hun Belgische nationaliteit, integendeel. Spijtig voor u. Anders zou u net hetzelfde hebben gedaan. Kijk maar naar de Vlaemsche vlaggen aan de aankomst van de wielerkoersen. Als dat geen (georganiseerde) propaganda is... Yves Leterme zei hierover: Wielrennen en leeuwenvlaggen
Ik heb natuurlijk niets tegen de Vlaamse Leeuw, maar ik vind vlaggen en wielrennen niet altijd een goede combinatie. De Basken zijn ermee begonnen in de Tour, en nu doen de Vlamingen duchtig mee. Zeker in het veldrijden, waar het publiek zo dicht tegen de renners staat, kan dat gevaarlijk zijn. Of kijk naar wat Leif Hoste twee jaar terug overkwam in Parijs-Roubaix. Hij leidde de kopgroep en kreeg ineens een Vlaamse Leeuw in zijn versnellingsapparaat. Dat is nergens goed voor. Ik vind die Vlaamse vlaggen weleens storend, soms zelfs bedreigend. In het veldrijden benemen ze je letterlijk het zicht. Pas op het laatste moment schuiven de vlaggen opzij en zie je wie er op kop uit de bocht komt.
Yves Leterme, geïnterviewd door Walter Pauli en Bart Eeckhout in De Morgen van 1 april 2006 Actie van "Vlaanderen Vlagt" (foto seniorennet):
Last edited by Belgica on Sun Jan 10, 2010 12:13 am; edited 2 times in total | |
|
| |
Renaat
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sat Jan 09, 2010 11:09 pm | |
| Ik ga niet naar wielerwedstrijden kijken en ik heb geen behoefte aan gewonnen voetbalmatches om patriottische gevoelens te fokken. Dictators en populisten hebben behoefte aan dat soort volksverlakkerij om de aandacht van de burgers af te leiden van werkelijke problemen... | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sat Jan 09, 2010 11:11 pm | |
| Maakt u de Vlaams-nationalisten nu al uit voor dictators en populisten? | |
|
| |
Charles Foster Kane
Number of posts : 134 Location : Xanadu Registration date : 2009-12-19
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sat Jan 09, 2010 11:37 pm | |
| - Belgica wrote:
- Au moins deux Belges qui font du bien pour notre pays contrairement à "nos" 10.000 politicards (moins les quelques exceptions) !
Tenminste twee Belgen die iets goed doen voor ons land i.t.t. "onze" 10.000 politiekers (min de enkele uitzonderingen) !
LA LIBRE BELGIQUE
En wat doen de twee Belgen van BUB voor hun land, behalve achter hun computer zitten tokkelen? | |
|
| |
Diogène
Number of posts : 1611 Age : 47 Location : Absurdistan Registration date : 2008-11-26
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sun Jan 10, 2010 12:03 am | |
| - Renaat wrote:
- De sport als nationalistisch propagandamiddel. Ook Adolf Hitler wist het te gebruiken bij de Olympische Spelen van Berlijn in 1936.
@ Renaat, u blijft volharden in uw cynisme, of mag ik uit bovenstaande post afleiden dat u de taalnationalisten van Vlaanderen Vlagt en alle voorstanders van het splitsen van de Belgische competities eveneens assimileert met de nazi's? | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sun Jan 10, 2010 12:14 am | |
| - Charles Foster Kane wrote:
- Belgica wrote:
- Au moins deux Belges qui font du bien pour notre pays contrairement à "nos" 10.000 politicards (moins les quelques exceptions) !
Tenminste twee Belgen die iets goed doen voor ons land i.t.t. "onze" 10.000 politiekers (min de enkele uitzonderingen) !
LA LIBRE BELGIQUE
En wat doen de twee Belgen van BUB voor hun land, behalve achter hun computer zitten tokkelen? Niemand verplicht u hier te komen. Het moet zijn dat u die "twee man", zoals u beweert, belangrijk vindt. | |
|
| |
jp
Number of posts : 373 Age : 34 Location : antwerpen Registration date : 2009-06-01
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sun Jan 10, 2010 2:01 am | |
| - Belgica wrote:
- Maakt u de Vlaams-nationalisten nu al uit voor dictators en populisten?
ik denk eerder dat hij de bub beledigt. want u bent tennis, een dood saaie sport trouwens, aan het gebruiken om "patriottische gevoelens te fokken". | |
|
| |
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sun Jan 10, 2010 2:21 am | |
| | |
|
| |
Bruno
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sun Jan 10, 2010 2:23 am | |
| - Renaat wrote:
- Ik ga niet naar wielerwedstrijden kijken en ik heb geen behoefte aan gewonnen voetbalmatches om patriottische gevoelens te fokken. Dictators en populisten hebben behoefte aan dat soort volksverlakkerij om de aandacht van de burgers af te leiden van werkelijke problemen...
Vandaar die leeuwenvlaggen langs het parcours van wielerwedstrijden. | |
|
| |
jp
Number of posts : 373 Age : 34 Location : antwerpen Registration date : 2009-06-01
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sun Jan 10, 2010 12:51 pm | |
| | |
|
| |
Renaat
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sun Jan 10, 2010 1:22 pm | |
| Ik voel mij niet gelukkiger omdat een miljoenenverdienende landgenoot van mij op het sportveld goed heeft gescoord. Die vlaggenfolklore is waarschijnlijk een uitlaatklep voor gefrustreerde supporters . (Maar dat clubje van "Vlaanderen vlagt" loopt blijkbaar op zoveel plekken in Europa niet zozeer om te supporteren voor de eigen sporters als wel om bekendheid te geven aan de Belgische communautaire spanningen... Er lopen daar tegenwoordig ook concurrerende belgicisten met driekleuren bij! ) Grote mensen hebben wel wat beters te doen. | |
|
| |
Bruno
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sun Jan 10, 2010 2:36 pm | |
| - Renaat wrote:
- Ik voel mij niet gelukkiger omdat een miljoenenverdienende landgenoot van mij op het sportveld goed heeft gescoord. Die vlaggenfolklore is waarschijnlijk een uitlaatklep voor gefrustreerde supporters . (Maar dat clubje van "Vlaanderen vlagt" loopt blijkbaar op zoveel plekken in Europa niet zozeer om te supporteren voor de eigen sporters als wel om bekendheid te geven aan de Belgische communautaire spanningen... Er lopen daar tegenwoordig ook concurrerende belgicisten met driekleuren bij! )
Grote mensen hebben wel wat beters te doen. Jaja, vertel dat aan de miljarden mensen die voor voetbalploegen supporteren en aan de miljoenen fans van sporters. | |
|
| |
Renaat
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sun Jan 10, 2010 2:41 pm | |
| - Bruno wrote:
- Renaat wrote:
- Ik voel mij niet gelukkiger omdat een miljoenenverdienende landgenoot van mij op het sportveld goed heeft gescoord. Die vlaggenfolklore is waarschijnlijk een uitlaatklep voor gefrustreerde supporters . (Maar dat clubje van "Vlaanderen vlagt" loopt blijkbaar op zoveel plekken in Europa niet zozeer om te supporteren voor de eigen sporters als wel om bekendheid te geven aan de Belgische communautaire spanningen... Er lopen daar tegenwoordig ook concurrerende belgicisten met driekleuren bij! )
Grote mensen hebben wel wat beters te doen. Jaja, vertel dat aan de miljarden mensen die voor voetbalploegen supporteren en aan de miljoenen fans van sporters. Jedem Tierchen sein Pläsierchen! Maar die miljarden brave mensen is het om sport te doen, niet om nationalistische propaganda! | |
|
| |
Bruno
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sun Jan 10, 2010 3:27 pm | |
| - Renaat wrote:
- Bruno wrote:
- Renaat wrote:
Grote mensen hebben wel wat beters te doen. Jaja, vertel dat aan de miljarden mensen die voor voetbalploegen supporteren en aan de miljoenen fans van sporters. Jedem Tierchen sein Pläsierchen! Maar die miljarden brave mensen is het om sport te doen, niet om nationalistische propaganda! Ja? Wat dan met een WK of EK-voetbal, supporteren Nederlanders niet voor Nederland, Fransen niet voor Frankrijk, Belgen voor België enzovoort? | |
|
| |
Renaat
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sun Jan 10, 2010 3:48 pm | |
| Willen ze niet vooral graag goed voetbal zien? | |
|
| |
Bruno
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sun Jan 10, 2010 4:32 pm | |
| - Renaat wrote:
- Willen ze niet vooral graag goed voetbal zien?
Ze willen vooral dat hun land wint. Ik zie ook liever goed voetbal, maar heb liever dat België wint met slecht te spelen, dan dat we met prima voetbal verliezen. | |
|
| |
Renaat
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Sun Jan 10, 2010 11:45 pm | |
| - Bruno wrote:
- Renaat wrote:
Ze willen vooral dat hun land wint. Ik zie ook liever goed voetbal, maar heb liever dat België wint met slecht te spelen, dan dat we met prima voetbal verliezen. ... Dergelijk stupied chauvinisme is mij vreemd! | |
|
| |
Bruno
| Subject: Re: KIM & JUSTINE Mon Jan 11, 2010 12:18 am | |
| - Renaat wrote:
- Bruno wrote:
- Renaat wrote:
Ze willen vooral dat hun land wint. Ik zie ook liever goed voetbal, maar heb liever dat België wint met slecht te spelen, dan dat we met prima voetbal verliezen. ... Dergelijk stupied chauvinisme is mij vreemd! In voetbal gaat het om winnen, wist je dat nog niet? | |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: KIM & JUSTINE | |
| |
|
| |
| KIM & JUSTINE | |
|