RADIKAAL
Number of posts : 270 Location : BELGISTAN Registration date : 2008-11-23
| Subject: BHV ENKEL SPLITSEN ALS HEEL BRABANT AANGEHECHT WORDT BIJ BRUXELLES Sun Apr 18, 2010 6:17 pm | |
| Mijn voorstel: We hechten héél Brabant (Vlaams- en Waals-Brabant) aan bij het tweetalige Brussel. Met uitzondering van Dilbeek en Overijse, die worden aangehecht bij Wallonië, met faciliteiten voor de Duitstaligen. Een federale kieskring wordt ingevoerd voor alle Kamerleden, behalve één. In ruil mag BHV gesplitst worden voor de Kamer: Halle-Vilvoorde wordt een apart kiesdistrict, dat het resterende Kamerlid mag kiezen. Die moet dan wel Franstalig zijn.
In ruil voor deze grote toegeving worden de Vlaams-nationale bewegingen en partijen wel ontbonden (aangezien hun doel toch zo goed als verwezenlijkt is), en de opbrengst van de verkoop van hun bezittingen gaat naar de bouw van een groots monument ter ere van de overwinning op de Moffen en hun vrienden, de flaminganten.
Wat vinden jullie van dit evenwichtige voorstel? | |
|
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: BHV ENKEL SPLITSEN ALS HEEL BRABANT AANGEHECHT WORDT BIJ BRUXELLES Sun Apr 18, 2010 6:23 pm | |
| Gewoon één provincie Brabant in een unitair België. Dan moet Brussel niet eens uitgebreid worden. | |
|
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: BHV ENKEL SPLITSEN ALS HEEL BRABANT AANGEHECHT WORDT BIJ BRUXELLES Mon Apr 19, 2010 2:50 pm | |
| - PATRIOT wrote:
- Mijn voorstel: We hechten héél Brabant (Vlaams- en Waals-Brabant) aan bij het tweetalige Brussel. Met uitzondering van Dilbeek en Overijse, die worden aangehecht bij Wallonië, met faciliteiten voor de Duitstaligen. Een federale kieskring wordt ingevoerd voor alle Kamerleden, behalve één. In ruil mag BHV gesplitst worden voor de Kamer: Halle-Vilvoorde wordt een apart kiesdistrict, dat het resterende Kamerlid mag kiezen. Die moet dan wel Franstalig zijn.
In ruil voor deze grote toegeving worden de Vlaams-nationale bewegingen en partijen wel ontbonden (aangezien hun doel toch zo goed als verwezenlijkt is), en de opbrengst van de verkoop van hun bezittingen gaat naar de bouw van een groots monument ter ere van de overwinning op de Moffen en hun vrienden, de flaminganten.
Wat vinden jullie van dit evenwichtige voorstel? Waarde Patriot, dit lijkt me een verstandig en evenwichtig voorstel. Wel heb ik een bedenking: - Quote :
- een groots monument ter ere van de overwinning op de Moffen en hun vrienden, de flaminganten.
Kunnen wij ook geen monument bouwen alsook een beeldenboek uitgeven ter herdenking van deze denkwaardige Vlaamse Overwinning, zoals gij die voorstelt, zeer hartelijk lees mijn boek niwaar http://www.unionbelge.be/belgie.php?subaction=showfull&id=1269213560&archive=&start_from=&ucat=35& | |
|
tiboo
Number of posts : 1160 Age : 38 Location : westmalle Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: BHV ENKEL SPLITSEN ALS HEEL BRABANT AANGEHECHT WORDT BIJ BRUXELLES Mon Apr 19, 2010 5:16 pm | |
| Zijn jullie kinderen van 6 jaar die een valse identikid hebben aangenomen of zijn jullie volwassenen die er mee aan het lachen zijn?
Mocht het niet zo zielig zijn, ik zou er mee lachen... | |
|
RADIKAAL
Number of posts : 270 Location : BELGISTAN Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: BHV ENKEL SPLITSEN ALS HEEL BRABANT AANGEHECHT WORDT BIJ BRUXELLES Sun Jul 04, 2010 3:42 pm | |
| Ik stel vast dat na de mislukte onderhandelingen, de val van de regering, de tweede Woestijnvis-verkiezing en een tot falen gedoemde (in)formatie mijn voorstel nog steeds het enige haalbare is. Beide partijen moeten water bij de wijn doen - en ook de Duitstaligen in de Rand niet vergeten. | |
|
Sponsored content
| Subject: Re: BHV ENKEL SPLITSEN ALS HEEL BRABANT AANGEHECHT WORDT BIJ BRUXELLES | |
| |
|