| "Verkiezingen legaal, maar tegen de grondwet" - "élections légales, mais anticonstitutionnelles" | |
|
|
Author | Message |
---|
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: "Verkiezingen legaal, maar tegen de grondwet" - "élections légales, mais anticonstitutionnelles" Fri May 07, 2010 12:45 pm | |
| Dixit clown Leterme. DE STANDAARD Leterme noemt verkiezingen ‘legaal maar tegen de grondwet’
* vrijdag 07 mei 2010, 09u18 * Bron: belga * Auteur: llo
BRUSSEL - Uittredend premier Yves Leterme (CD&V) heeft vrijdag op de RTBF-radio de volgende federale stembusslag als ‘legaal, maar tegen de grondwet’ beoordeeld. Hij gaf ook toe dat de Vlamingen de laatste tijd ‘de wet van de meerderheid hebben willen opleggen’.
‘Men moet vaststellen dat deze verkiezingen en de wet die ze regelt tegen de grondwet ingaan’, stelde de premier. ‘Het feit dat er een probleem is, dat hebben we lang geleden al aangekaart.’
Leterme weigerde om alle schuld voor het springen van de communautaire onderhandelingen bij de Franstaligen te leggen. ‘Aan Vlaamse kant bestond de wil om de wet van de meerderheid op te leggen’, stelde de premier, die het had over een gedeelde verantwoordelijkheid.
Tot slot benadrukte Leterme dat lange formatiegesprekken het EU-voorzitterschap niet op de helling zullen zetten. ‘We beschikken over de capaciteit om als Belgische regering te reageren op de evenementen die zich zouden kunnen voordoen’, klonk het nog. | |
|
| |
mimo
Number of posts : 193 Location : Mechelen Registration date : 2009-08-10
| Subject: Re: "Verkiezingen legaal, maar tegen de grondwet" - "élections légales, mais anticonstitutionnelles" Fri May 07, 2010 2:42 pm | |
| Dus een eventuele onafhankelijkheidverklaring van Vlaanderen kan ook perfect legaal zijn, maar tegen de grondwet. Hmm, leuk precedent... | |
|
| |
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| |
| |
Jo
Number of posts : 427 Location : Assebroek Registration date : 2010-03-29
| Subject: Re: "Verkiezingen legaal, maar tegen de grondwet" - "élections légales, mais anticonstitutionnelles" Fri May 07, 2010 11:12 pm | |
| "Ik zweer getrouwheid aan de Koning, aan de Grondwet en aan de wetten van het Bemgosch volk." Een eed die voor de belgicisten van vandaag niet meer hoeft nageleefd! | |
|
| |
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: "Verkiezingen legaal, maar tegen de grondwet" - "élections légales, mais anticonstitutionnelles" Sat May 08, 2010 5:14 am | |
| - Jo wrote:
- "Ik zweer getrouwheid aan de Koning, aan de Grondwet en aan de wetten van het Bemgosch volk."
Een eed die voor de belgicisten van vandaag niet meer hoeft nageleefd! Een onbestaande eed, me dunkt. | |
|
| |
Jo
Number of posts : 427 Location : Assebroek Registration date : 2010-03-29
| Subject: Re: "Verkiezingen legaal, maar tegen de grondwet" - "élections légales, mais anticonstitutionnelles" Sat May 08, 2010 9:41 am | |
| - Bruno wrote:
- Jo wrote:
- "Ik zweer getrouwheid aan de Koning, aan de Grondwet en aan de wetten van het Bemgosch volk."
Een eed die voor de belgicisten van vandaag niet meer hoeft nageleefd! Een onbestaande eed, me dunkt. Correctie "Ik zweer getrouwheid aan de Koning, aan de Grondwet en aan de wetten van het Belgisch volk." Moet die eed voor de belgicisten van de BUB vandaag nog worden nageleefd? | |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: "Verkiezingen legaal, maar tegen de grondwet" - "élections légales, mais anticonstitutionnelles" | |
| |
|
| |
| "Verkiezingen legaal, maar tegen de grondwet" - "élections légales, mais anticonstitutionnelles" | |
|