Leuke reacties op forum DS:
Op 10 juni 2010 omstreeks 13:41, zei Umit K., Lokeren:
Typische NVA-houding. De boel helpen blokkeren en vervolgens van de daken schreeuwen dat niets werkt. Alles overhoop gooien met als idee: wat we zelf doen, doen we beter. Maar als er vragen komen ivm een concreet beleid, kruipt NVA in de defensieve houding. Dan is de NVA plots het slachtoffertje: iedereen is tegen hen en iedereen maakt hen zwart. Vervolgens lullen ze zich via een gigantisch bocht rond de essentie van de discussie en sluiten ze af met de leuze: België werkt niet, het is de fout van de traditionele partijen, wij willen verandering die ten goede is van Vlamingen als Walen. En wederom geen deftig antwoord over het concreet beleid van de NVA... Mooiste voorbeeld is die uitzending van Phara waar u het over heeft. Pieters werd niet onderbroken, hij werd aangemaand een antwoord te geven ipv de vraag te ontwijken. Hoe is de discussie afgerond? Pieters zei: u heeft als minister van werk niets kunnen realiseren. De pot verwijt de ketel dat 'em zwart ziet, zegt men dan wel eens.
Op 10 juni 2010 omstreeks 13:19, zei Edith Legrand, Kessel-Lo (Leuven):
Het ziet ernaar uit dat Bart De Wever een sociopaat is. Geen enkel gezond mens kan daar mee samenwerken. Er zit een patroon in zijn gedrag. Hij creëert problemen, verwijt ze dan aan anderen, en werpt zichzelf op als messias. Dat onze economie zou lijden onder De Wever had ik 5 jaar geleden al voorspeld, en ik ben er echt niet op uit dat mijn voorspellingen zouden uitkomen. Dat er tégen ons land gespeculeerd wordt met zo'n onverantwoordelijke clown als 'populairste' politicus, dat is maar normaal. Dat wil zeggen dat het buitenland in de gaten heeft dat dit land de dieperik in aan het gaan is. We dragen als kiezers een zeer zware verantwoordelijkheid. Als BDW wint, dan gaan we daar allemaal een zeer zware prijs voor betalen. Die persconferentie voor de internationale pers was bespottelijk. Geen mens neemt BDW in het buitenland au sérieux. Vlaanderen is geen planeetje dat op zichzelf draait, wij moeten rekening houden met de rest van de wereld.