Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Ongemak - Malaise

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Ellexhirion

Ellexhirion


Number of posts : 4
Location : De Belgische kust
Registration date : 2011-07-22

Ongemak - Malaise Empty
PostSubject: Ongemak - Malaise   Ongemak - Malaise EmptyFri Jul 22, 2011 7:00 pm

Hoi hoi/ Bonjour a tous,

Ik ben nieuw op dit forum en weet niet goed waar ik dit soort topic moet plaatsen:

Ik woon nu al 13 jaar in Bredene (kleine stad in West- VL), mijn familie is van franstalig origine, ik heb het geluk gehad ouders te hebben die elk van een ander kant van het land komen, dus beheers ik het nederlands zoals het frans zonder probleem, echter voor de rest van mijn familie is dit niet het geval.

Na 13 jaar is dit het eerste jaar in deze rustige gemeente dat mijn famillie met anti-frans radicalisme betrokken word.

Voorbeeld, mijn oma ging haar pasje vervangen en de dame aan het loket snakte en brulde zoals het geen naam heeft met als afsluit zin "We zijn hier in vlaanderen hé".
Ook wanneer ze nu haar boodschappen doet in een winkel waar ze nu al al 10 jaar trouwe klant is, krijgt ze zulke "stekjes" toegesmeten.
Ze doet wel haar best om zich zo duidelijk mogelijk uit te drukken, maar natuurlijk is het te horen dat ze franstalig is.

Zelf ik die hier jaren op school ben geweest en nochtans neit te onderscheiden is van waar ik kom, aangezien ik geen accent heb, heb met anti belgische reacties te maken.

Ook in mijn vriedenkring als we over politiek praten meot ik altijd maar horen dat het de schuld van de walen is.
Sinds de politieke crisis heb ik aan mijn raam een Belgische vlag gehangen, heb ik dan wel niet ruzie gehad met één van mijn vrienden omdat hij niet binnen wou in het huis van een Belgiecist....

Van waar komt al dat haat? Als het wel haat is?
Het klinkt meer dat de vlamingen een zwart schaap nodig hebben voor hun problemen en dat het gemakklijker is dit op de walen te steken dat ze op te Lossen?

Wat doet Dhr. Dewever dan zeveren maar geen deftige oplossingen kunnen bieden(behalve de scheiding, maar das nog erger voor vlaanderen).

Met deze post wil ik gewoon even zeggen dat mensen met een franstalig origine, steeds meer en meer te maken hebben met discrimineerde situaties, vind ik schandalig aangezien het inkomen van de kust toerisme is.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Ongemak - Malaise Empty
PostSubject: Re: Ongemak - Malaise   Ongemak - Malaise EmptySun Jul 24, 2011 12:34 am

Dag Ellexhirion, ik begrijp je gevoelens. Om die haat van de nationalisten te bestrijden, moet je inderdaad bij de B.U.B. zijn ! Welkom dus. Via deze link kan je lid worden: http://www.unionbelge.be/?page_id=59
Back to top Go down
 
Ongemak - Malaise
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Varia / Divers / Miscellaneous / Verschiedenes-
Jump to: