- Quote :
- Niet dat we hier veel van geloven (vele DS-lezers zijn immers flaminganten)
Hoezo, veel DS-lezers zijn flaminganten? Ik dacht dat flamingantisme enkel een verschijnsel was bij ultra-nationalistische en fascistische (of wat jullie onder die term begrijpen, een synoniem voor anti-unitarisme waarschijnlijk) politici, en bij misschien (hoogstens) 5% van de bevolking?
De Standaard wordt volgens het CIM dagelijks door ruim 300.000 mensen gelezen. Als velen daarvan flaminganten zijn, kan dat maar twee dingen betekenen: óf zowat alle flaminganten lezen De Standaard (een mogelijke optie, een échte Belg leest immers geen kranten van de regimepers) óf het flamingantisme/Vlaams-nationalisme beschikt wel degelijk over een ernstige electorale basis bij de bevolking. Nochtans doen jullie er alles aan om net het tegengestelde te bewijzen...
En wat jullie artikel betreft over het federalisme als oorzaak van zelfmoord: ik heb nog nooit gehoord over iemand die in zijn afscheidsbrief het federale België als (mede-)oorzaak van zijn wanhoopsdaad had omschreven. Het aantal mensen dat zelfmoord pleegt omwille van een staatsvorm (federalisme) lijkt mij eerlijk gezegd nogal verwaarloosbaar.
Maar goed, volgens jullie plegen mensen dus zelfmoord omdat nationalistische politici de Belgische identiteit belachelijk maken. Denken jullie nu werkelijk dat het moreel van gezag van de politieke klasse in de 21ste eeuw nog zó groot is dat het mensen tot zelfmoord drijft?
Of schuilt er achter deze boodschap een geheime agenda van de BUB, waarbij werkelijk alle middelen goed zijn om het partijprogramma erdoor te duwen, desnoods door zelfs de doden te misbruiken voor een beetje aandacht of een paar stemmen?