Zie ook commentaren. Vreemde affaire, zo natrappen.
"Raymond Goethals was onnozelaar en oneerlijk man" (Cantona)Dinsdag 16 Juni 2009 | 6 u. | powered by Belga
(Belga) De Franse ex-voetballer Eric Cantona, die maandag in Brussel zijn nieuwe film "Looking for Eric" van Ken Loach kwam voorstellen, loopt niet al te hoog op met Raymond Goethals. De in 2004 overleden Goethals was bij Marseille coach van Cantona, maar gaf hem weinig speelkansen. In een interview met de RTBF bestempelde Cantona Goethals als een "onnozelaar" en een "oneerlijk man".
"Ik weet dat hij een groot man was voor jullie, maar voor mij is hij een onnozelaar. Goethals was iemand die ik absoluut niet graag had. Hij was oneerlijk en niet enkel tegenover mij. Hij heeft het voetbal belazerd en ik vind dat mensen die zoiets doen onnozelaars zijn", verduidelijkte Cantona. "Goethals heeft enkel successen geboekt bij clubs die veroordeeld werden voor omkoping. Dat mag je niet vergeten", verwees Cantona naar de omkoopaffaires Standard-Waterschei in 1982 en Olympique Marseille-Valenciennes in 1993. "Voor journalisten was hij misschien een idool omdat hij een komiek was en mensen aan het lachen bracht. Toch was deze persoon geen grote persoonlijkheid voor de fantastische sport die voetbal is", besloot Cantona. (DWM)
*
Dragon52 | Vandaag - 14u45 Negatief beoordeeld - Toon - Verberg
Groot gelijk. Opmerking van iemand die kan spelen en niet alleen cigaretten rollen...
*
efkes | Vandaag - 14u03
Raymond had zijn manier van communiceren.
Met resultaten.
*
B.O.B. | Vandaag - 13u38
Cantona is misschien wel een "een levensbedreigende beenhakker", een "potstamper", een "zwaar overroepen arrogante zak", enz., maar dat verandert niets aan het feit dat hij hier gelijk heeft.
*
tetitatute... | Vandaag - 12u17
Daar gaan we dan weer !...Als het geen negers of moslimvoetballers zijn die alles en iedereen hier voor racist uitschelden,nu een super-macho die natrapt...
Hier mijn mening over deze shit :
1.Voetbal is geen sport,maar een spelletje dat veel beoefenaars en toeschouwers kan vermaken.Maar van zodra de poen er mee gemoeid is,krijgen we te doen met een bende overbetaalde strandjanetten,die met hun oerdwaze wijven op TV komen,zichzelf het heldendom toeschrijven,en daarvoor decadente bedragen opstrijken.Kortom,niets meer dan parasieten.
2.Vermits ik het bovenstaande relativeer,kan ik voor Raymond Goethals alleen maar BEWONDERING opbrengen : een echte entertainer en allesbehalve een "dikke nek" als de meeste actoren uit die oerdomme voetbalgekte.
*
solution | Vandaag - 11u58
Who the f*ck is cantona ?
En wie was de kinkel die hem inviteerde voor een intervieuw (en dan nog live op de radio zeker)?
De potstamper heeft nooit enige prijs bijeen gespeeld, tenzij . . . rode kaarten.
*
krikke1 | Vandaag - 11u23
Cantona is gewoon ne zwaar overoepen arrogante zak. Enigste degelijke prijs is diezelfde EC1 bij marseille want komaan, met man utd ne prijs in engeland pakken is nu ook ni echt moeilijk. En dan had em nog karatestampen nodig. Hij zou beter eens dank u zeggen voor de enigste degelijke prijs die hij bij marseille gewonnen heeft door op de bank te zitten.
*
BEIRE1 | Vandaag - 11u18
Dit levendige varken,die een levensbedreigende beenhakker was voor technisch bedreven voetballers,had beter een plaatske gekozen bij het rugby team van 'pig united'...zelfs het publiek was voor hem niet veilig...zijn reputatie zelf,hield hem van de velden,niet de trainers!
Typisch voor deze tijd,zo een uitspraken...hij alleen is top,en een overleden mens,die tackel je niet,of zo niet bewonder je hem,...zoniet verzwijg je hem!
Zelfs als 24ste rangsacteur,kan hij het onder de zoden schoffelen niet laten...foei 'stampona'!
*
hvandemoor... | Vandaag - 10u27
Overledenen verdienen uiteraard respect. Maar Cantona vertelt dingen die niet meer zijn dan de waarheid. Hij is zelfs beleefd gebleven