Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Overloper van LDD naar N-VA

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Overloper van LDD naar N-VA Empty
PostSubject: Overloper van LDD naar N-VA   Overloper van LDD naar N-VA EmptyThu Jul 23, 2009 6:56 pm

Het is niet mijn gewoonte mij met de interne keuken van de Vlaams-nationalistische partijen en hun boerenpummelpolitiek (met mijn oprechte excuses aan alle boerenpummels) Wink bezig te houden, maar toch even dit.

Een zekere Andy Pieters is naar de partij van kwisjesman Bart De Wever overgelopen. Maar ik begrijp niet goed zijn opmerking over de "Vlaamse" onafhankelijkheid. Volgens mij is de enige echt rechtlijnige partij op dit vlak het Vlaams Belang. De N-VA speelt het iets huichelachtiger, ook al willen ze hetzelfde.

Andy Pieters (ex-LDD) treedt toe tot N-VA

Na een weloverwogen evaluatie is Andy Pieters, de jongeman die eind mei nog de nationale televisie haalde toen hij als verkiezingskandidaat voor Lijst Dedecker (LDD) zijn partij de rug toekeerde, toegetreden tot de Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA). Ingenieursstudent Andy Pieters (20) uit Maasmechelen stapte eind mei onverwacht uit Lijst Dedecker, waar hij als provinciale penningmeester de rechterhand was van huidig LDD-fractieleider Lode Vereeck. Pieters was verder nog lokale voorzitter, nationaal bestuurslid van jongerenvleugel Jong Gezond Verstand en stond op de 7de plaats van de Limburgse LDD-lijst. Na zijn ontslag bleef Pieters op die 7de plaats staan als onafhankelijke kandidaat. 2 maanden later, kiest hij resoluut voor een sterker Vlaanderen binnen een nuttig Europa, en dus voor N-VA.

Andy Pieters (N-VA):

“Ik heb LDD toen verlaten omdat inhoud van ondergeschikt belang was voor de partijtop en omdat het onmogelijk was om op een geloofwaardige manier aan politiek te doen door allerlei partijpolitieke spelletjes en vooral het gebrek aan democratie. N-VA is net de tegenpool van LDD. Inhoud is daar van superieur belang, net als geloofwaardigheid en democratie.”

“Bovendien hebben de Vlamingen nood aan een ongebonden en rechtlijnige verdediger van hun belangen. N-VA is de enige van de 3 V-partijen met een realistische én ondubbelzinnige visie op de Vlaamse autonomie.”

Ook in de Maasmechelse gemeenteraad is Pieters geen onbekende meer. Begin 2009 kreeg hij daar als eerste niet-verkozen politicus ooit het woord dankzij een burgerinitiatief met 330 handtekeningen tegen de willekeurige plaatsing van 13 nieuwe flitspalen in de gemeente.

Pieters zal zich nu ten volle inzetten om een lokale N-VA afdeling uit te bouwen in Maasmechelen en wil de standpunten van de partij vertalen naar de dorpstraat om zo met een sterke ploeg aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 deel te nemen.

Pieters maakt met onmiddellijke ingang deel uit van de ploeg van N-VA Lanaken-Maasmechelen.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Overloper van LDD naar N-VA Empty
PostSubject: Re: Overloper van LDD naar N-VA   Overloper van LDD naar N-VA EmptyFri Jul 24, 2009 7:32 pm

Hij zal wel geweten hebben waarom hij het doet. LDD is gebakken lucht.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Overloper van LDD naar N-VA Empty
PostSubject: Re: Overloper van LDD naar N-VA   Overloper van LDD naar N-VA EmptySun Jul 26, 2009 11:21 am

U moet niet zeggen dat het niet uw gewoonte is om interne politiek van andere partijen op tafel te gooien, u doet NIETS anders.

Uw woordgebruik is overigens weer ontstellend.
Back to top Go down
Sponsored content





Overloper van LDD naar N-VA Empty
PostSubject: Re: Overloper van LDD naar N-VA   Overloper van LDD naar N-VA Empty

Back to top Go down
 
Overloper van LDD naar N-VA
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Een brief naar de N-VA
» VB'ers lopen over naar de N-VA
» Naar Schotse onafhankelijkheid?
» Naar de kezen?
» Jan Becaus naar N-VA

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: