| Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget | |
|
|
Author | Message |
---|
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Mon Aug 10, 2009 12:07 pm | |
| Dit is niet zo goed nieuws voor de belangengroep van de Vlaams-nationalisten, aan wie wij uit Belgische gulheid een hele resem instellingen hebben verschaft en/of gegund, die we nog steeds met ons belastinggeld financieren...
DE STANDAARD
Vastgoedcrisis slaat flink gat in Vlaamse schatkist
* maandag 10 augustus 2009 * Bron: belga * Auteur: kld
De Vlaamse staatskas slinkt door de vertraging op de vastgoedmarkt. De ontvangsten uit registratierechten, de belangrijkste Vlaamse gewestbelasting, zijn in de eerste jaarhelft met ruim 20 procent gezakt tegenover dezelfde periode een jaar eerder.
In de maand juni is er zelfs een daling met bijna 27 procent merkbaar, zo bericht de krant De Morgen op basis van gegevens gepubliceerd in het Staatsblad. De registratierechten, de belasting bij een aankoop van een huis of een lap grond, spijsden de Vlaamse schatkist in het eerste halfjaar met 661,4 miljoen euro. Dat is een vijfde minder dan in de dezelfde periode vorig jaar, toen de teller nog 170 miljoen euro hoger uitkwam, op bijna 831 miljoen euro. De terugval van de geïnde registratierechten heeft te maken met de minder goed presterende vastgoedmarkt, die tot minder transacties heeft geleid in de eerste jaarhelft. Alle Vlaamse gewestbelastingen samen vallen in de eerste jaarhelft voorlopig ruim 8 procent lager uit dan vorig jaar. Vooral de ontvangsten die te maken hebben met het vermogen van de Vlamingen, naast de vastgoedbelastingen gaat het om de erfenis- en schenkingsrechten, nemen een duik.
| |
|
| |
Pleimion
Number of posts : 290 Age : 40 Location : De Westhoek Registration date : 2009-07-02
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Mon Aug 10, 2009 12:26 pm | |
| - Belgica wrote:
- Dit is niet zo goed nieuws voor de belangengroep van de Vlaams-nationalisten, aan wie wij uit Belgische gulheid een hele resem instellingen hebben verschaft en/of gegund, die we nog steeds met ons belastinggeld financieren...
Hoe zou je die instellingen dan wel financieren? Met vrijwillige giften? Ambtenaren gratis laten werken? Dit is weer Belgica op zijn best, even plat en demagogisch als mensen die zich afvragen waarom ze bijdragen aan de sociale zekerheid als ze toch nooit ziek zijn. | |
|
| |
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Mon Aug 10, 2009 12:37 pm | |
| Nou, ja, ik zou ze gewoon nooit opgericht hebben. De Kerk moet ook zijn plan trekken of krijgt wat subsidies als privé-instelling, maar niet meer dan dat. | |
|
| |
Pleimion
Number of posts : 290 Age : 40 Location : De Westhoek Registration date : 2009-07-02
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Mon Aug 10, 2009 12:45 pm | |
| - Belgica wrote:
- Nou, ja, ik zou ze gewoon nooit opgericht hebben. De Kerk moet ook zijn plan trekken of krijgt wat subsidies als privé-instelling, maar niet meer dan dat.
Nee, ook de Kerk wordt betaald met belastinggeld. Het is de FOD Justitie die bedienaars van erediensten een loon en een pensioen uitbetaalt. Wat ben je weer slecht geïnformeerd, Belgica. | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Mon Aug 10, 2009 1:07 pm | |
| Waar heb ik dat ontkend? Maar het blijft een private instelling ! | |
|
| |
tiboo
Number of posts : 1160 Age : 38 Location : westmalle Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Mon Aug 10, 2009 2:59 pm | |
| - Quote :
- Maar het blijft een private instelling !
En dan? Wilt u dat Vlaamse overheid ook private instelling wordt? Dat Vlaamse kas slinkt in crisistijd is logica zelve, elke regering in hééééél de wereld ziet momenteel de kas slinken. | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Mon Aug 10, 2009 3:10 pm | |
| Mijn antwoord op uw vraag is "ja", maar dan wel zonder politieke macht, wat inhoudt dat ze haar naam verandert in "Vlaamsgezinde beweging" of zoiets. Ze moet maar voor zichzelf kunnen zorgen. De Kerk moet dat ook doen. Hooguit kunnen we ze wat subsidies geven voor de bevordering van de Nederlandse taal in België, maar aan bepaalde door de nationale overheid opgelegde voorwaarden. | |
|
| |
Pleimion
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Mon Aug 10, 2009 3:25 pm | |
| - Belgica wrote:
- Mijn antwoord op uw vraag is "ja", maar dan wel zonder politieke macht, wat inhoudt dat ze haar naam verandert in "Vlaamsgezinde beweging" of zoiets. Ze moet maar voor zichzelf kunnen zorgen.
Ha, tof, Vlaanderen mag van jou dus een eigen fiscaal beleid voeren. - Quote :
- De Kerk moet dat ook doen.
Allez kom, genoeg gezeverd, zoek eens in de grondwet wat vrijheid van eredienst inhoudt. | |
|
| |
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Mon Aug 10, 2009 4:25 pm | |
| Elke staatsbedreigende kracht moet verboden worden. De mensen die antibelgische propaganda voeren zijn incivieken die moeten vervolgd worden als criminelen. | |
|
| |
mimo
Number of posts : 193 Location : Mechelen Registration date : 2009-08-10
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Mon Aug 10, 2009 4:43 pm | |
| Ewel, da laatste wa Brüno zegt, da vindt Ahmedinijad ook. Een mogelijke bondgenoot ? | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Mon Aug 10, 2009 5:01 pm | |
| Wat heeft Ahmadinedjad gezegd over de Belgische politiek? | |
|
| |
mimo
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Mon Aug 10, 2009 5:05 pm | |
| Wrschnlk niet veel, maar hij heeft toch dezelfde oplossing voor tegenstanders als Bruno (leuke e-moticons by the way) | |
|
| |
Bruno
Number of posts : 3228 Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België ! Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Mon Aug 10, 2009 6:28 pm | |
| - mimo wrote:
- Wrschnlk niet veel, maar hij heeft toch dezelfde oplossing voor tegenstanders als Bruno (leuke e-moticons by the way)
Als hij al niet veel zegt, hoe kan je dan weten wat hij weet? | |
|
| |
mimo
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Mon Aug 10, 2009 6:38 pm | |
| - Bruno wrote:
- mimo wrote:
- Wrschnlk niet veel, maar hij heeft toch dezelfde oplossing voor tegenstanders als Bruno (leuke e-moticons by the way)
Als hij al niet veel zegt, hoe kan je dan weten wat hij weet? De vraag ging over wat hij gezegd heeft over de Belgische politiek, niet wat hij weet. Hij voert nu uit met zijn politieke tegenstanders, wat jij in betreffende post schrijft. | |
|
| |
Bruno
| |
| |
mimo
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Tue Aug 11, 2009 11:41 am | |
| De ware aard van het beestje... | |
|
| |
RADIKAAL
Number of posts : 270 Location : BELGISTAN Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Tue Aug 11, 2009 2:44 pm | |
| Ah, hebben hier weer een nieuwe relschopper binnengesmeten?
Kalm blijven hé bazeke. Ik weet dat ge voelt dat uw federalistisch regiem bijna over is. | |
|
| |
mimo
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Tue Aug 11, 2009 3:06 pm | |
| - PATRIOT wrote:
- Ah, hebben hier weer een nieuwe relschopper binnengesmeten?
Kalm blijven hé bazeke. Ik weet dat ge voelt dat uw federalistisch regiem bijna over is. Dank u voor de warme welkom. Ik kan al niet wachten op de nieuwe unitaire staat als toonbeeld van de democratie. | |
|
| |
Belgica Admin
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Tue Aug 11, 2009 3:09 pm | |
| Niet zeveren, hè. Je zit hier op het meest vrije partijforum van België. Indien ik me vergis, geef me dan de adressen. | |
|
| |
mimo
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Tue Aug 11, 2009 3:14 pm | |
| - Belgica wrote:
- Niet zeveren, hè. Je zit hier op het meest vrije partijforum van België. Indien ik me vergis, geef me dan de adressen.
Toegegeven, gene zever, dit is inderdaad één van de weinige fora (laat staan politieke) waar je kan schrijven wat je wil. Echter, de opmerking ging eerder over de vergelijking met "Ahmedinidjad" en "een goede unitarist". Mvg, Relschopper | |
|
| |
Sprakeloos
Number of posts : 1205 Location : Antwerp Registration date : 2008-12-03
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Tue Aug 11, 2009 8:57 pm | |
| - Belgica wrote:
- ...Hooguit kunnen we ze wat subsidies geven voor de bevordering van de Nederlandse taal in België, maar aan bepaalde door de nationale overheid opgelegde voorwaarden.
En niet voor de Franse taal? Wat is die een-een vergelijking tussen Vlaanderen en de Nederlandse taal? Dat kan ik toch maar moeilijk begrijpen. | |
|
| |
tiboo
Number of posts : 1160 Age : 38 Location : westmalle Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget Wed Aug 12, 2009 1:11 pm | |
| - Quote :
- Elke staatsbedreigende kracht moet verboden worden. De mensen die antibelgische propaganda voeren zijn incivieken die moeten vervolgd worden als criminelen.
Net zoals de Belgicisten in 1830? (Alhoewel: itt Vlaamse Beweging gebeurde dit niet geweldloos en niet-democratisch...) | |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget | |
| |
|
| |
| Vastgoedcrisis en "Vlaams" budget | |
|