Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 De Gucht krijgt functie handel E.U.

Go down 
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

De Gucht krijgt functie handel E.U. Empty
PostSubject: De Gucht krijgt functie handel E.U.   De Gucht krijgt functie handel E.U. EmptyFri Nov 27, 2009 2:32 pm

Wat de Nederlanders ervan vinden:

DE TELEGRAAF

vr 27 nov 2009, 09:06 | 270 reacties

'België troeft Nederland weer af'

BRUSSEL - België lijkt voor de tweede keer Nederland af te troeven in de strijd om een Europese topfunctie. Karel de Gucht wordt waarschijnlijk de nieuwe eurocommissaris van de zware post Handel, waar ook Neelie Kroes aanspraak op dacht te mogen maken.

Volgens EU-diplomaten krijgt De Gucht de belangrijke post, wat door diverse bronnen bevestigd wordt, melden Belgische media. En dat betekent opnieuw een zware Europese post voor een Belgische politicus.

Karel De Gucht is momenteel nog Eurocommissaris van Ontwikkelingssamenwerking. De post op Handel was het afgelopen jaar in handen van de Britse Catherine Ashton, die onlangs benoemd werd tot nieuwe Hoge Vertegenwoordiger voor het Buitenlandbeleid.

Bekendmaking

José Manuel Barroso, voorzitter van de Europese Commissie, zal een van de komende dagen definitief bekendmaken wie welke functie zal bekleden in de volgende Commissie.

Mocht De Gucht inderdaad de zware post Handel krijgen, dan laat België Nederland opnieuw achter zich. Jan Peter Balkenende zag het presidentschap van Europa naar Herman van Rompuy gaan. En Neelie Kroes ruilt de topfunctie op Mededinging in voor de portefeuille Telecom en Ict, die veel minder tot de verbeelding spreekt en als te licht beschouwd wordt voor Nederland. Ze dacht ook aanspraak te mogen maken op de de zware post Handel, meldt RTL Nieuws, maar ook die topfunctie gaat waarschijnlijk naar een Belg.

Reageer op dit artikel. Reageer Mail dit artikel. Mail Print dit artikel. Print

Waar maken we ons druk om. We hebben toch net een hele zware post gehad.En volgens mij zijn ze in Europa nog niet vergeten dat we de Grondwet een keer hebben afgeschoten in een referendum.
Frans, Den Haag | 11:15 | 27.11.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

haha nou dat wordt wat met die belgen!~Die kunnen nog geen eens een normale snelweg aanleggen! Of verkeersborden juist plaatsen!
JB, Rotterdam | 11:14 | 27.11.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

België is tenminste een normaal land, die bemoeien zich niet met andere landen, geven geen miljarden weg aan ontwikkelingshulp, hebben geen duizenden militairen in het buitenland, België is gewoon recht door zee geen poespas, ze maken zichzelf niet belangrijker dan ze zijn, daar kan Nederland nog iets van leren, Nederland denkt dat ze belangrijk zijn in de wereld,door flink met geld te strooien door eigen burgers de ene na de andere belasting te laten betalen.
Harrie, Tlburg | 11:13 | 27.11.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Wij mogen alleen betalen en de Belgen maken overal een zooitje van dus gewoon afwachten komt van zelf goed.Maar we pikken dit toch allemaal zo een klootjes volk zijn wij weer.
Ilona, .... | 11:12 | 27.11.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Elke keer merk je weer dat 't niet gaat om de mensen die in Europa wonen,maar om de mensen die de top vertegenwoordigen.Ruzieèn om de fel begeerde posities.En dat blijft zo.Duitsland,Frankrijk en ten dele Engeland zullen 't beleid bepalen in Europa en de rest hangt eraan en moeten zich "lief"opstellen.Ik denk dat onze nieuwe generatie nog wel mmemaakt dat de grenzen weer gesloten worden.Dan kan de geldverslinding weer opnieuw beginnen.Éen worden laat me niet lachen.Mensen zoveel mogenlijk verdelen daar gaat 't om.

Tinus Maas, neerpelt (Belgie) | 11:12 | 27.11.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

sorry hoor maar als je ziet wat voor bende het is in Belgie met de ruzies tussen de Walen en Vlamingen snap ik niet zo goed wat Belgen nou in de EU willen. Alle menschen werden bruder...behalve in belgie Europees vlak nou moet. Laat ze eerste Belgie eens reorganiseren.

eric, utrecht | 11:10 | 27.11.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Nederland is toch geen speler in dit grote geheel. Maar dit kabinet loopt constant met geld te strooien om maar overal bij te mogen zijn uit persoonlijk gewin zodat ze dadelijk als dit kabinet valt weer een leuk baantje voor zichzelf hebben veilig gesteld. Dat hele Europa is gewoon een brug te ver voor ons. Komende verkiezingen gewoon PVV stemmen dat zal dat Europa geneuzel wel een stuk minder worden. We hebben hier in eigenland nog voldoende te doen.
Jan Vos, Veen | 11:09 | 27.11.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Tjsa, volgens mij liggen de Belgen qua gedrag en omgangsvormen beter bij de andere Euro-leden? Weten zich wellicht op een prettigere manier - amiabel - 'te verkopen'?
Frank, Zaanstad | 11:09 | 27.11.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Belgie is een geweldig land! Top!
Thomas, 's-Hertogenbosch | 11:08 | 27.11.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

De belangrijkste taak van deze post is de Europese bedrijven verdedigen in de handelsoorlog met de VS. Als je dan eens kijkt hoe de Nederlandse regering telkens kruipt voor de VS, dan mogen we de hemel op onze blote knieën danken dat het geen Nederlander geworden is.
Dirk, belgie | 11:06 | 27.11.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Hoe nu nog maar eens een referendum. Gewoon niet meedoen aan die flauwekul, en niks meer betalen. En hoe het komt ? We zijn gewoon te eerlijk, qua corruptie zijn de belgen een van de besten in europa. Achter onze rug om lachen de mannekes in brussel zich kapot om die eerlijk hardwerkende zwarte-kouse-banden hier. En brave JP die pikt het natuurlijk gewoon ...
marco, veldhoven | 11:06 | 27.11.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Weg met Europa;alleen maar "lappen" dat is de enige positie van Nederland.Laat je niets wijs maken,we kunnen wel degelijk zonder dat miljarden opslokkende Europa.Gewoon zaken doen met de Europese landen...geld stinkt niet ...en vlug terug naar de gulden..dan maken we zelf wel uit hoe "hard" onze munt zal zijn en niet de zuid-europeanen die op hun achterwerk in de zon zitten.
Kritikus, Europa | 11:05 | 27.11.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Ik zag onlangs 10 seconden beeldmateriaal van die belgische premier en ik snap meteen dat Balkenende voor die post kansloos was. Waarom Neelie van post moet veranderen is me een raadsel: als iemand ergens goed in is laat je die zijn werk afmaken. Aan de andere kant: als die belgische kandidaat beter is, dan is kinderachtig om te zeuren dat ze alweer aan de beurt zijn.
Bart, utrecht | 11:05 | 27.11.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie




http://www.telegraaf.nl/binnenland/5429031/___Belgi_troeft_Nederland_weer_af___.html?p=1,1
Back to top Go down
 
De Gucht krijgt functie handel E.U.
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» IJZERTOREN? AFBREKEN DIE HANDEL !
» De Gucht hypocrite?
» Wat De Gucht écht zei
» Vlaming krijgt meer kinderen
» DE GUCHT SPREEKT - PARLE

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: