Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL

Go down 
+10
tiboo
jp
Gonda
Bourla Louis
pieter2009
perikles
Jacob Peyt
Mutien
BFE
Belgica
14 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 8:03 pm

Weer typisch voor flaminganten: de feiten negeren of tegenspreken. Een leugenachtige en criminele bende is het !
Back to top Go down
Jacob Peyt




Number of posts : 75
Location : Pangaea
Registration date : 2010-02-12

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 8:05 pm

Bruno wrote:
Quote :


U maakt een veelvoorkomende fout de BTTB en de ACTP zijn niet dezelfde verenigingen ... er bestaat in België geen unitaire vereniging voor trein, tram en busreizigers

Ja, dàt zal de veiligheid ongetwijfeld verhogen Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Dus veiligheid is volgens u de verantwoordelijkheid van de reizigers? Shocked
Back to top Go down
Jacob Peyt




Number of posts : 75
Location : Pangaea
Registration date : 2010-02-12

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 8:08 pm

Belgica wrote:
Weer typisch voor flaminganten: de feiten negeren of tegenspreken. Een leugenachtige en criminele bende is het !

Hoe vaak moeten we nog zeggen dat Kris Peeters in dit geval spreekt als Vlaams minister-president en op geen enkele manier alluisie maakt op de politiek? Een schril contrast met BUB, dat zelfs niet eens de moeite heeft gedaan om haar medeleven aan de slachtoffers aan te bieden alvorens het leed van de slachtoffers te misbruiken om uitsluitend een politiek punt te maken. En kunt u niet proberen een beetje beschaafder te zijn?
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 8:12 pm

Jacob Peyt wrote:
Belgica wrote:
Weer typisch voor flaminganten: de feiten negeren of tegenspreken. Een leugenachtige en criminele bende is het !

Hoe vaak moeten we nog zeggen dat Kris Peeters in dit geval spreekt als Vlaams minister-president en op geen enkele manier alluisie maakt op de politiek?

Waarom is het dan, volgens hem, enkel een zwarte dag voor Vlaanderen (wat dat ook moge zijn)?
Back to top Go down
pieter2009




Number of posts : 41
Location : brussel
Registration date : 2009-12-23

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 8:14 pm

Bruno wrote:
Jacob Peyt wrote:
Belgica wrote:
Weer typisch voor flaminganten: de feiten negeren of tegenspreken. Een leugenachtige en criminele bende is het !

Hoe vaak moeten we nog zeggen dat Kris Peeters in dit geval spreekt als Vlaams minister-president en op geen enkele manier alluisie maakt op de politiek?

Waarom is het dan, volgens hem, enkel een zwarte dag voor Vlaanderen (wat dat ook moge zijn)?

Omdat hij spreekt als vertegenwoordiger van Vlaanderen. Indien de burgemeester zou reageren zou die waarschijnlijk ook zeggen dat het een zwarte dag voor zijn stad is. U bent trouwens de enige die over dat feit valt. Indien het nu Wallonie, Vlaanderen of Brussel is. Het is gewoon vreselijk.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 8:17 pm

Quote :
Indien het nu Wallonie, Vlaanderen of Brussel is. Het is gewoon vreselijk.

Het is gewoon een ramp voor heel het land en niet voor een stad of subentiteit!
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 8:17 pm

Jacob Peyt wrote:
Belgica wrote:
Weer typisch voor flaminganten: de feiten negeren of tegenspreken. Een leugenachtige en criminele bende is het !

Hoe vaak moeten we nog zeggen dat Kris Peeters in dit geval spreekt als Vlaams minister-president en op geen enkele manier alluisie maakt op de politiek? Een schril contrast met BUB, dat zelfs niet eens de moeite heeft gedaan om haar medeleven aan de slachtoffers aan te bieden alvorens het leed van de slachtoffers te misbruiken om uitsluitend een politiek punt te maken. En kunt u niet proberen een beetje beschaafder te zijn?

Laat ons zeggen dat ik het mij af en toe veroorloof om mij op het niveau van uw bende te verlagen.
Back to top Go down
pieter2009




Number of posts : 41
Location : brussel
Registration date : 2009-12-23

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 8:22 pm

Bruno wrote:
Quote :
Indien het nu Wallonie, Vlaanderen of Brussel is. Het is gewoon vreselijk.

Het is gewoon een ramp voor heel het land en niet voor een stad of subentiteit!

Er zijn mensen gestorven, dus een echte schande dat Kris Peeters niet heeft gezegd dat het een erge dag is voor de mensheid
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 8:23 pm

pieter2009 wrote:
Bruno wrote:
Quote :
Indien het nu Wallonie, Vlaanderen of Brussel is. Het is gewoon vreselijk.

Het is gewoon een ramp voor heel het land en niet voor een stad of subentiteit!

Er zijn mensen gestorven, dus een echte schande dat Kris Peeters niet heeft gezegd dat het een erge dag is voor de mensheid

Zijn gezichtseinder is beperkt tot zijn stam.
Back to top Go down
Jacob Peyt




Number of posts : 75
Location : Pangaea
Registration date : 2010-02-12

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 8:30 pm

Belgica wrote:
Jacob Peyt wrote:
Belgica wrote:
Weer typisch voor flaminganten: de feiten negeren of tegenspreken. Een leugenachtige en criminele bende is het !

Hoe vaak moeten we nog zeggen dat Kris Peeters in dit geval spreekt als Vlaams minister-president en op geen enkele manier alluisie maakt op de politiek? Een schril contrast met BUB, dat zelfs niet eens de moeite heeft gedaan om haar medeleven aan de slachtoffers aan te bieden alvorens het leed van de slachtoffers te misbruiken om uitsluitend een politiek punt te maken. En kunt u niet proberen een beetje beschaafder te zijn?

Laat ons zeggen dat ik het mij af en toe veroorloof om mij op het niveau van uw bende te verlagen.

Wat is dat, 'mijn bende'? Ik heb u alvast nooit leugenachtig of crimineel genoemd, net zomin als uw andere tegenstanders. U bent het, die over nazi's en criminelen begint wanneer u het niet met redelijke argumenten kunt halen. Elke discussie met u is als een praktische oefening in Godwin's Law: na twee replieken brengt u weer de nazi's ter sprake, telkens in eenzelfde adem met 'de flaminganten', maw iedereen die het niet met u eens is. Dat is een kinderachtige en doorzichtige debattechniek, die meestal een gebrek aan argumenten moet verhullen. Uw houding is een ernstig politicus onwaardig.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 8:35 pm

U speelt toch altijd op de man als u het niet kan halen. Er is geen mogelijkheid om met uw soort een deftig gesprek te voeren. Waarheden worden ontkend en leugens worden als waarheden verkocht.

Herinner u: deze morgen was er volgens u geen vuiltje aan de lucht met de spoorwegen, geen onderfinanciering, geen slecht materieel. Iedereen zag echter dat het niet zo was op basis van de foto's.

Daarna kwam een bericht in de pers dat mijn eerste post grotendeels gelijk gaf: er is een chronisch geldgebrek bij de NMBS. Ik zeg dat dat komt door het federalisme dat het geld versnippert tussen vele niveaus..

Die stelling werd nog steeds niet weerlegd.

Daarom maakt u zich kwaad en wordt u persoonlijk.

Heel erg zwak is dat. En dat is niet de eerste keer dat we zo'n stoten met flaminganten meemaken. Dat is zelfs schering in inslag.
Back to top Go down
jp




Number of posts : 373
Age : 34
Location : antwerpen
Registration date : 2009-06-01

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 8:46 pm

Belgica wrote:
U speelt toch altijd op de man als u het niet kan halen. Er is geen mogelijkheid om met uw soort een deftig gesprek te voeren. Waarheden worden ontkend en leugens worden als waarheden verkocht.

Herinner u: deze morgen was er volgens u geen vuiltje aan de lucht met de spoorwegen, geen onderfinanciering, geen slecht materieel. Iedereen zag echter dat het niet zo was op basis van de foto's.

Daarna kwam een bericht in de pers dat mijn eerste post gelijk grotendeels gaf: er is een chronisch geldgebrek bij de NMBS. Ik zeg dat dat komt door het federalisme dat het geld versnippert.

Die stelling werd nog steeds niet weerlegd.

Daarom maakt u zich kwaad en wordt u persoonlijk.

Heel erg zwak is dat. En dat is niet de eerste keer dat we zo'n stoten met flaminganten meemaken. Dat is zelfs schering in inslag.



Als er zich iemand zich heeft kwaad gemaakt en persoonlijk is geworden bent u het wel.

Belgica wrote:
Wat mij interesseert, is de oorzaak van dit ongeval. Uw valse gevoelens van medeleven kunnen mij gestolen worden.
Back to top Go down
Jacob Peyt




Number of posts : 75
Location : Pangaea
Registration date : 2010-02-12

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 8:50 pm

Belgica wrote:
U speelt toch altijd op de man als u het niet kan halen. Er is geen mogelijkheid om met uw soort een deftig gesprek te voeren. Waarheden worden ontkend en leugens worden als waarheden verkocht.

Op dit forum is inderdaad geen deftig gesprek mogelijk en dat is grotendeels te wijten aan de debateertrant die u hanteert. Dat is niet op de man spelen, dat is een logische vaststelling voor iedereen die dit forum bezoekt. Ik verwijs hier even naar uw 'Ga wat marcheren met de fascisten'-opmerking toen uw argumenten op waren. Ik sta verder uitermate sceptisch tegenover politici dioe beweren dat ze 'waarheden' verkopen. U verkoopt hoogstens gekopieerde krantenartikels.

Quote :
Herinner u: deze morgen was er volgens u geen vuiltje aan de lucht met de spoorwegen, geen onderfinanciering, geen slecht materieel. Iedereen zag echter dat het niet zo was op basis van de foto's.

Ik heb gezegd dat we de bevindingen van het onderzoek moeten afwachten, niet dat er 'geen vuiltje aan de lucht' was. Het zou u sieren mocht u mij correct willen citeren. Op de foto's zie ik trouwens alleen maar een enorme ravage, hoe u daaruit de financiële toestand van de NMBS kunt aflezen is me eerlijk gezegd een raadsel. Met dit soort nattevingerwerk gaat u geen media aantrekken, behalve misschien Man bijt hond.

Quote :
Daarna kwam een bericht in de pers dat mijn eerste post grotendeels gelijk gaf: er is een chronisch geldgebrek bij de NMBS. Ik zeg dat dat komt door het federalisme dat het geld versnippert tussen vele niveaus..

En binnen afzienbare tijd zal er een bericht van de NMBS in de pers komen dat uw eerste post grotendeels ongelijk zal geven. En wat gaat u dan zeggen?

Quote :
Die stelling werd nog steeds niet weerlegd.

En ook niet onderbouwd.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 8:56 pm

Straks gaat ge nog beweren dat die wagons spiksplinternieuw waren, met graffiti als optie ! Rolling Eyes
Back to top Go down
Jacob Peyt




Number of posts : 75
Location : Pangaea
Registration date : 2010-02-12

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 9:00 pm

Belgica wrote:
Straks gaat ge nog beweren dat die wagons spiksplinternieuw waren, met graffiti als optie ! Rolling Eyes

Dat doet niet ter zake. Ik heb nog niemand horen beweren dat ouderdom of slijtage aan de ouderdom lagen van het ongeval, maar wel naar alle waarschijnlijkheid een menselijke fout. Een fout die ook kan voorvallen met splinternieuwe treinstellen en met zeker niet minder ernstige gevolgen. Als we u moeten geloven, is het blijkbaar een wonder dat er niet elke week treinen botsen.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 9:13 pm

Het is OUD en VERSLETEN materieel ZONDER moderne technologie die er sinds het ongeval in Pécrot (zo'n 10 jaar geleden !) al lang had moeten zijn. Dit noem ik WANBESTUUR en GELDGEBREK. En dat laatste komt minstens gedeeltelijk voort uit het federalisme.

Geen lessen getrokken uit Pécrot?

* maandag 15 februari 2010
*
* Auteur: avb, cvs

belga

Spoorlijn was al beveiligd — Onderzoek moet nog uitmaken wat de precieze oorzaak is van de treinramp van vanmorgen, maar de kans is groot dat, negen jaar na Pécrot, ook nu het negeren van een stopsignaal aan de basis van het ongeval ligt. 'We zullen nu moeten kijken of dat effectief zo is', meent staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe.

Negen jaar geleden is de treinramp van Pécrot al. Toen reed een treinbestuurder door het rood en door communcatieproblemen geraakte de trein niet op tijd gestopt. Dure eden werden gezworen: nooit zou dat nog mogen voorvallen.

De NMBS plande na het drama van 2001, waarbij acht doden vielen, grote investeringswerken. 'De bedoeling was onder meer dat alle treinen zouden uitgerust worden met een automatische stopfunctie, zodat de trein zou stilvallen zodra die een stopsein negeert', verklaart Schouppe, destijds gedelegeerd bestuurder van de NMBS.

Seinen beveiligd

Momenteel is een kwart van de 9.000 seinen uitgerust dat veiligheidssysteem. Tegen eind 2010 zou 40 procent van de seinen uitgerust zijn met het systeem en tegen eind 2013 80 procent. Oorspronkelijk was gepland om het hele net tegen eind 2012 uit te rusten met het systeem, maar de invoering heeft vertraging opgelopen, zo geeft men bij Infrabel toe.

Wel benadrukt de spoorwegbeheerder dat de bewuste lijn waar het ongeval zich voordeed, al beveiligd was. Maar alleen de seinen beveiligen, volstaat niet. Ook de treinen die de seinen passeren moet aangepast zijn om te reageren op die seinen. En dat is dan weer een verantwoordelijkheid voor spoorwegmaatschappij NMBS. Maar ook bij de NMBS is die investering nog lang niet rond.

Van de twee treinen die betrokken zijn bij het ongeluk in Buizingen, zou de trein uit Leuven richting 's Gravenbrakel een rood sein hebben genegeerd. Dat zei provinciegouverneur Lodewijk De Witte maandagochtend op een persconferentie.
Back to top Go down
Jacob Peyt




Number of posts : 75
Location : Pangaea
Registration date : 2010-02-12

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyMon Feb 15, 2010 9:58 pm

Belgica wrote:
Het is OUD en VERSLETEN materieel ZONDER moderne technologie die er sinds het ongeval in Pécrot (zo'n 10 jaar geleden !) al lang had moeten zijn. Dit noem ik WANBESTUUR en GELDGEBREK. En dat laatste komt minstens gedeeltelijk voort uit het federalisme.

Simpele verklaringen vinden voor complexe problemen is een strategie die eigen is aan populistische partijen. Verder dan een vingerwijzing aan het adres van 'het federalisme' gaat uw kritiek niet. Wat gaat u zeggen als het spoorwegennet geliberaliseerd is, zoals Europa wil?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyTue Feb 16, 2010 12:20 pm

Het is heel België dat momenteel in de rouw is. Na het drama van Pécrot in 2001 zijn de verantwoordelijken nu duidelijk de politici. Niet één in het bijzonder, maar allemaal tezamen. Het federalisme heeft de middelen naar nutteloze niveaus overgeheveld en de voorrang ging niet naar de veiligheid van de Belgische burgers, maar naar BHV en de staatshervorming !

C'est toute la Belgique qui est en deuil. Après le drame de Pécrot en 2001, les responsables sont maintenant clairement les politiciens. Pas un seul en particulier, mais tous ensemble. Le fédéralisme a drainé les moyens vers des niveaux inutiles et la priorité des politiciens n'était pas la sécurité des citoyens belges, mais BHV et la réforme de l'Etat !
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyTue Feb 16, 2010 12:28 pm

Belgica wrote:
Het is heel België dat momenteel in de rouw is. Na het drama van Pécrot in 2001 zijn de verantwoordelijken nu duidelijk de politici. Niet één in het bijzonder, maar allemaal tezamen. Het federalisme heeft de middelen naar nutteloze niveaus overgeheveld en de voorrang ging niet naar de veiligheid van de Belgische burgers, maar naar BHV en de staatshervorming !

C'est toute la Belgique qui est en deuil. Après le drame de Pécrot en 2001, les responsables sont maintenant clairement les politiciens. Pas un seul en particulier, mais tous ensemble. Le fédéralisme a drainé les moyens vers des niveaux inutiles et la priorité des politiciens n'était pas la sécurité des citoyens belges, mais BHV et la réforme de l'Etat !

Dat zou geloofwaardig zijn als u die opmerkingen maakte voor de treinramp. In principe hoeft BHV en een statashervorming niet te kosten. Maar is het niet frapant dat bij deze treinramp de voormannen van de vakbond (en dan vooral de socialisten) meer op de buis zijn dan de eigelijke leiding van de NMBS. En natuurlijk is Europa weer de schuld ... toch gemakkelijk.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyTue Feb 16, 2010 12:35 pm

Maar, man, de B.U.B. zegt dit al sinds 2002 ! De afschaffing van het federalisme en het nationalistisch wanbestuur is onze bestaansreden !
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyTue Feb 16, 2010 12:40 pm

Belgica wrote:
Maar, man, de B.U.B. zegt dit al sinds 2002 ! De afschaffing van het federalisme en het nationalistisch wanbestuur is onze bestaansreden !

Puik, maar waar zijn de besparingen, want door een niveau af te schaffen bespaart men alleen de werkingskosten van dat niveau ... de bevoegdheden (onderwijs, cultuur ...) van dat niveau blijven.
Back to top Go down
Jacob Peyt




Number of posts : 75
Location : Pangaea
Registration date : 2010-02-12

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyTue Feb 16, 2010 12:46 pm

Belgica wrote:
De afschaffing van het federalisme en het nationalistisch wanbestuur is onze bestaansreden !

Ja, en wat daarna? Hoe gaat u het land daarna besturen?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyTue Feb 16, 2010 1:34 pm

Eerst het systeem in orde brengen om goed bestuur mogelijk te maken, dan de goede bestuurders vinden en voor mijn part hoeven dat niet eens echte politici te zijn !
Back to top Go down
Jacob Peyt




Number of posts : 75
Location : Pangaea
Registration date : 2010-02-12

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyTue Feb 16, 2010 1:39 pm

Belgica wrote:
Eerst het systeem in orde brengen om goed bestuur mogelijk te maken, dan de goede bestuurders vinden en voor mijn part hoeven dat niet eens echte politici te zijn !

Vinden? Dus u bent niet van plan om zelf te besturen. Waarom doet u dan eigenlijk mee aan de verkiezingen? En vindt u het gek dat de media meer aandacht hebben voor partijen die wel hun verantwoordelijkheid willen nemen dan voor partijen die goede bestuurders willen 'vinden'?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 EmptyTue Feb 16, 2010 1:43 pm

Maar, jongen, iedereen WIL verantwoordelijk nemen, maar momenteel KAN niemand het. De B.U.B. wil competente bestuurders, geen incompetente zeveraars zoals vandaag. Niet dat alle politici slecht zijn, maar ze ondersteunen allemaal een failliet systeem genaamd federalisme, taalapartheid en particratie !

Dus, ja, we moeten op zoek naar competente bestuurders, maar die vinden we niet of nauwelijks bij de huidige machtspartijen.

Au niveau de la responsabilité des politiciens, André Lahaut, le conseiller en mobilité sur le site de la Libre Belgique:

Arnaud Lahaut:

Je crois également que le problème est à chercher du côté des politiques et du financement. De notre côté, nous voyons une nette amélioration dans nos contacts avec les dirigeants de la SNCB et d'Infrabel : ils ne sont certainement pas les premiers à incriminer.
Back to top Go down
Sponsored content





ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty
PostSubject: Re: ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL   ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL - Page 3 Empty

Back to top Go down
 
ZWAAR TREINONGELUK IN HALLE - GRAVE ACCIDENT DE TRAIN A HAL
Back to top 
Page 3 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Weer een treinbotsing - de nouveau un accident ferroviaire !
» Radicale moslims in Brussel zwaar gestraft voor terrorisme
» Halle, het Pyongyang van West-Europa
» Brussel-Halle-Vilvoorder
» TWEETALIG HALLE-VILVOORDE?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: