Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE

Go down 
+3
Jo
BFE
Belgica
7 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty
PostSubject: BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE   BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE EmptyThu Apr 22, 2010 7:55 pm

Gaan de politiekers hier ook voor opdraaien? Ze zouden moeten !

Est-ce que les politiciens vont aussi payer cela? Ils devraient !


DE STANDAARD

VBO: ‘België verliest investeringen door instabiliteit’

* donderdag 22 april 2010, 18u37
* Bron: Belga
* Auteur: wdp

BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Thomaes275.jpg.275

bdw

Dossiers

* Brussel-Halle-Vilvoorde

BRUSSEL - België verliest met de regelmaat van een klok investeringen van buitenlandse bedrijven als gevolg van de politieke instabiliteit. Dat zegt Rudi Thomaes, gedelegeerd bestuurder van het VBO.

Het Verbond van Belgische Ondernemingen doet een oproep aan alle politieke partijen, "inclusief de Open Vld", om de onderhandelingen te hervatten en toch nog tot een oplossing te komen.

Volgens Thomaes moet de toestand niet worden gedramatiseerd, maar mogen de gevolgen vooral niet worden onderschat. "België verliest investeringen ten gunste van andere landen, wegens de politieke instabiliteit", aldus Thomaes. De VBO-topman krijgt daarover veel signalen. "Vandaag nog van een bedrijfsleider uit de medische sector".
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty
PostSubject: Re: BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE   BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE EmptyThu Apr 22, 2010 8:02 pm

C'est une instabilité programmée par les flamingants dans le seul but de remplir leur argumentation. En attendant, c'est qui qui trinque ?
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty
PostSubject: Re: BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE   BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE EmptyThu Apr 22, 2010 8:30 pm

De instabiliteit wordt veroorzaakt door burgers die geen Nederlands WILLEN kennen en door de politici die deze incivieken steunen.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty
PostSubject: Re: BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE   BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE EmptyMon May 17, 2010 1:36 pm

Interessante tekst in DS vandaag:

Beste Siegfried, u hebt ongelijk
Werkt Vlaanderen echt zoveel beter dan België?

* maandag 17 mei 2010
*
* Auteur:

Voormalig VRT-journalist en huidig N-VA-kopstuk Siegfried Bracke vindt dat het zo niet verder kan: Vlaanderen moet autonomer worden, en de band met België losser. Maar KOERT DEBEUF gelooft niet dat wat we zelf doen, we per se beter doen.

Wat weleer een boutade was, is vandaag gemeengoed geworden, namelijk dat de federale regering niet werkt, terwijl de Vlaamse tegenhanger een toonbeeld is van goed bestuur. Het zijn de Franstaligen die onze welvaartsgroei beknotten, een goed werkende justitie tegenhouden of de werkloosheid in stand houden. En als The Economist België en Tsjechië van plaats wisselt op de Europese kaart, dan is ook dat zeker de schuld van de Franstaligen. Kortom, goed bestuur bestaat enkel op Vlaams niveau. Wat we zelf doen, doen we beter.

De vraag is of het ook overeenkomt met de werkelijkheid? Het is natuurlijk juist dat het niet eenvoudig is om op federaal niveau zware beslissingen te nemen, zoals in het pensioendossier of de hervorming van justitie. Het is ook juist dat de PS niet de gemakkelijkste gesprekspartner is. Maar dat het federale niveau niet meer zou werken, is pertinent onjuist. In de jaren negentig werd door de federale regering ernstig bespaard. De tien jaar daarna waren alle begrotingen in evenwicht. Alleen Finland deed beter in Europa. De politiehervorming wordt internationaal als een succes beschouwd. En ook de beslissing om niet deel te nemen aan de oorlog in Irak werd door de Vlaamse en Franstalige coalitiepartners unaniem genomen.

Balpennen

Misschien is de vraag niet of het federale niveau al dan niet werkt, dan wel of de Vlaamse regering beter werkt? Is het zo dat Vlaanderen wel grote beslissingen kan nemen, zware knopen kan doorhakken en op eenzelfde lijn staat in moeilijke dossiers? Staat Vlaanderen gelijk met goed bestuur, zoals zovelen beweren? Zijn we nu al vergeten hoe dramatisch de Vlaamse wegen erbij liggen in vergelijking met die in het buitenland? Nochtans is het onderhoud van de wegen al een paar decennia Vlaamse bevoegdheid. De ontsluiting van Antwerpen of de Lange Wapper is een dossier dat nu al jaren aan het etteren is wegens besluiteloosheid. Nochtans een puur Vlaams dossier. En wat met het Schipdonckkanaal, een ander strategisch Vlaams dossier waar de eensgezindheid ver te zoeken is in de Vlaamse regering. Om nog maar te zwijgen over het feit dat na zovele jaren nog steeds ouders dagenlang moeten kamperen voor de schoolpoort om hun kinderen te kunnen inschrijven. De beslissing over Doel wordt al jaren uitgesteld. Maar even erg als deze non-beslissingen is de Vlaamse regeldrift. Burgemeesters klagen steen en been over de bergen nieuwe regeltjes die wekelijks op hen afkomen. Op de scholen werden zelfs de potloden en balpennen gereglementeerd. En wat het meeste is bijgebleven van de vorige ambtstermijn van Geert Bourgeois was de plicht een Vlaams leeuwtje op de burgemeesterssjerpen te naaien.

Wil ik hiermee bewijzen dat het federale niveau beter werkt dan het Vlaamse? Nee, want dat klopt niet. Maar beweren dat wat we zelf doen, we sowieso beter doen, klopt evenmin. Bovendien is het beschuldigen van de Franstaligen voor alles wat fout loopt, maar al te gemakkelijk. Vooral omdat het voor Vlaamse politici gevaarlijk is dit tegen te spreken. Niemand wil opgezadeld worden met het etiket van 'slechte Vlaming'. Nu, ik wil best een 'slechte Vlaming' zijn als dat betekent wat meer redelijkheid aan de dag leggen, wat meer compromisbereidheid ook. Ik wil ook best een 'slechte Vlaming' zijn als dat betekent het ophouden van het cultiveren van het historische minderwaardigheidscomplex, het Calimero-gevoel dat het altijd de anderen zijn die onze ambities fnuiken.

Tsjetsjenen

Vlaams-nationalisten schreeuwen alsmaar door dat wij de Kosovaren of de Tsjetsjenen zijn, terwijl de rest van de wereld ons ziet als de Serviërs en de Russen. Een culturele en politieke meerderheid die doet alsof ze een minderheid is. In tegenstelling tot beide conflicten is in België nooit bloed vergoten. Maar is de reden daarvoor niet net ons complexe, soms moeilijk begrijpbare samenlevingsmodel? Toegegeven, het vergt vaak veel tijd en energie, maar alles welgenomen wordt ons land nog steeds beschouwd als een van de beste ter wereld om in te wonen.

We hebben vandaag geen nood aan nog hardere partijen en nog straffere politici die de 'Vlaamse rechtlijnigheid' prediken. Die vinden dat er al genoeg is toegegeven en dat het nu aan de anderen is om in te binden. Dergelijke verhalen lezen we elke dag met een diepe zucht over landen als Cyprus, Israël, Hongarije of Bosnië. We hebben al genoeg mensen die vinden dat het buigen of barsten is. Waar we nood aan hebben zijn leiders die beseffen dat het tijd is om de problemen op te lossen in plaats van ze groter te maken. Die de rede laten zegevieren boven de emotie en de symbolen. Wat we zelf doen, doen we altijd beter, is tot nader order niet bewezen. Het feit dat u, beste Siegfried, in dit discours vervalt, doet me met spijt zeggen: u hebt ongelijk.

KOERT DEBEUFWie? Woordvoerder van Guy Verhofstadt (Open VLD) en auteur van 'Koorddansers van de macht'. Hij schrijft deze bijdrage in eigen naam. Wat? Het Vlaamse niveau werkt niet noodzakelijk beter dan het federale. Waarom? De Vlaamse wegen, de Wapper en het Schipdonckkanaal zijn geen voorbeelden van goed bestuur.


Gaan ze eindelijk hun nationalistische en federalistische logica inruilen voor een humanistische en unitaristische?
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty
PostSubject: Re: BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE   BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE EmptyMon May 17, 2010 1:54 pm

Un coup dur pour les clichés: la seule chose qui légitimait la réforme de l'état qui s'avère fausse. Laughing
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty
PostSubject: Re: BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE   BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE EmptyMon May 17, 2010 2:01 pm

Ik vraag mij af waar hij die informatie over die leeuwtjes vandaan haalt, GB was in de vorige regering verantwoordelijk voor BUZA, inburgering en toerisme. Als er iemand leeuwtjes op linten liet naaien zou dat Marino Keulen zijn als minister van BIZA.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty
PostSubject: Re: BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE   BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE EmptyTue May 18, 2010 12:08 am

Jo wrote:
De instabiliteit wordt veroorzaakt door burgers die geen Nederlands WILLEN kennen en door de politici die deze incivieken steunen.
Hoeveel Franstaligen die zich in de Rand rond Brussel vestigen WILLEN geen Nederlands kennen? Beschikt men over cijfers?

En van die Franstaligen hun kinderen, hoeveel WILLEN evenmin Nederlands kennen?
Back to top Go down
VikingMaekel

VikingMaekel


Number of posts : 166
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-23

BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty
PostSubject: Re: BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE   BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE EmptyTue May 18, 2010 4:07 pm

Interessant antwoord van Siegfried, let vooral op de rode lettertjes.

Nu SIEGFRIED BRACKE zich heeft geout als Vlaams-nationalist, ziet hij zich geconfronteerd met alle 'dooddoeners' die daarover bestaan, zoals gisteren nog in een brief van Koert Debeuf. Hij schreef een brief terug.

Goede Koert,

Dank voor je brief. Je geeft me de kans om te antwoorden. Want wat je schrijft zijn - met permissie gezegd - de dooddoeners waarmee mensen die geloven in Vlaamse zelfstandigheid als middel tot beter bestuur geregeld om de oren worden geslagen.

Om te beginnen. Toon mij een tekst, interview, om het even wat, waar ik ooit zou gezegd hebben dat wat we zelf doen, dat dat per se beter is. Je gaat dat niet vinden. Ik heb dat niet alleen nooit gezegd; ik heb dat zelfs nooit geloofd. Als we het beter willen doen, zullen we dat moeten bewijzen, als we daar tenminste de kans toe krijgen.

Alexander De Croo

Je schuift me ook een aantal andere uitspraken in de schoenen waar ik het wél mee eens ben, maar die ook niet van mij komen. De strafste is dat de Franstaligen de hervorming van justitie tegenhouden. Ik denk dat dat waar is, maar wie ben ik natuurlijk? Een N-VA'er die dat soort dingen wel moet zeggen? Helaas, goede Koert, die uitspraak komt van Alexander De Croo, jouw eigen voorzitter. Zoek en je zult ze vinden. Ik weet dat Alexander misschien niet direct tot jóúw strekking binnen Open VLD kan worden gerekend, maar hij is de voorzitter.

Voor het overige denk ik effectief dat de Franstaligen onze welvaart beknotten. Meer nog, dat doen ze zelfs met hun eigen welvaart. Door elke verandering te weigeren, en vast te houden aan hun (op niet eens zo lange termijn) niet meer vol te houden uitkeringseconomie.

En ja, het is de PS, en minister van Pensioenen Michel Daerden die de broodnodige pensioenhervorming had moeten trekken. Hoe, hebben we gezien in de senaat; beelden die in de hele wereld zijn uitgezonden. Met steun en goedvinden van jouw partij hebben we daarmee zonder twijfel ons internationaal imago veel meer geschaad dan ooit. En geheel terzijde: in een krant las ik hoe het zakenimperium van Daerden in elkaar stak; dat zag er stukken beter uit dan het pensioendossier. Het pensioen van de familie Daerden, dat is dik in orde.

Die vergelijking over Vlaams-nationalisme en Kosovo, die heb je gepikt van Mark Eyskens. Hij was er in elk geval eerst mee. Vergelijkingen zijn hoe dan ook altijd moeilijk, goede Koert. Je moet ermee opletten. Het volstaat ze ernstig te nemen om snel te zien hoe potsierlijk ze zijn. Want uiteindelijk, als Vlaanderen, zoals voorspeld door de Cassandra-van-Leuven, Kosovo gaat worden, wie zijn dan de Serviërs? En wie gaat dan uiteindelijk komen bombarderen om de zaak te beslechten? Goede Koert, dit is onzin. Zie ook verder.

Ik in elk geval blijf erbij dat het federale niveau niet meer werkt. Je moet echt wel blind zijn dat je dat niet ziet. Het siert trouwens jouw voorzitter, goede Koert, dat hij er de stekker heeft uitgetrokken. Het mocht ook wel na drie jaar, nadat de federale regering van jouw eigen Open VLD-jongeren al de Blauwe Kneus had gekregen, een onderscheiding voor a- of anti-liberaal beleid.

En gelukkig heeft De Croo het in deze gehaald. Was het de strekking Vanhengel geworden, dan duurde de stilstand nog langer, ging er nog meer tijd verloren.

Het is overigens waar wat je schrijft: in de jaren negentig is er flink bezuinigd. Maar toen kwam Verhofstadt. Die heeft het omgekeerde gedaan. En ja, goede Koert, de begrotingen waren inderdaad op papier in evenwicht. Lees daarover eens gouverneur Quaden in een interview vorige week: ik zou als politicus zulke lelijke dingen over die paarse begrotingen nooit durven te zeggen… En je weet het: Guy Quaden is geen lid van de N-VA.

En na Paars was het begrotingsgewijs al niet beter. Gwendolyn Rutten - konijn van jullie eigen kweek - zei de VLD'ers bij haar gooi naar het voorzitterschap: 'Durf te zeggen dat de begroting geen structurele hervormingen bevat die nochtans zouden moeten.' Of behoort zij tot een nog andere strekking in de VLD?

En dan dat andere punt: is de Vlaamse regering goed bezig? Eerlijk? Niet goed genoeg. Dat kan ook niet binnen de huidige structuren. Daarvoor is Copernicus nodig.

En los van de probleemdossiers die je opsomt - waarin jouw partij overigens meer verantwoordelijkheid draagt dan de mijne - gaat bovenal mijn (en jouw?) zorg om onze welvaart. Ik probeer goed te luisteren naar de noden van onze bedrijven, want zij zijn de bron van die welvaart. Welnu, ik geloof Voka als ze vinden dat bijvoorbeeld het hele arbeidsbeleid integraal naar Vlaanderen moet gaan. Omdat Vlaanderen beter en anders werkt, in alle betekenissen.

Tsjetsjeen noch Calimero

Er is vanzelfsprekend niets tegen redelijkheid of compromissen, maar als die ervoor zorgen dat niemand nog een stap vooruitkomt, ook de Franstaligen niet, dan mag je niet de ogen sluiten. Voor de rest ben ik Tsjetsjeen noch Calimero. Ik zal een andere boutade gebruiken: ik wil er met de N-VA voor zorgen dat Vlaanderen niet langer de schuld voor alles wat misloopt aan de Franstaligen kan toeschrijven.

Goede Koert, je bent een aimabel mens, maar hou op met kwalijke vergelijkingen over Kosovo, Bosnië of Cyprus. Dat is om de mensen bang te maken. En eerst zelf bestuurlijke chaos veroorzaken om er vervolgens mee te dreigen, dat zijn al te doorzichtige trucs.

En nog iets. Ik zal misschien mijn vriend Geert Bourgeois hiermee geen plezier doen. Maar dat van die leeuw op die burgemeesterssjerp, dat klopt, dat is beslist. Weet je door wie? Door Marino Keulen! Dju toch!

Hartelijk,

Siegfried Bracke
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty
PostSubject: Re: BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE   BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE EmptyTue May 18, 2010 4:11 pm

Wat heeft de B.U.B. met fascist Keulen te maken?
Back to top Go down
VikingMaekel

VikingMaekel


Number of posts : 166
Location : Vlaanderen
Registration date : 2010-03-23

BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty
PostSubject: Re: BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE   BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE EmptyTue May 18, 2010 4:18 pm

Dat u zich al in de handen aan het wrijven was over de beslissing om leeuwtjes op sjerpen te naaien van een N-VA'er kwam. Trouwens wat ik hier af en toe lees van de BUB over de unitaire staat en de macht van de koning en het leger en het opsluiten van andersdenkenden, wel dan zou u heel veel gemeen hebben met Marino Keulen indien die een fascist zou zijn. Wat dus niet zo is.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty
PostSubject: Re: BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE   BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE EmptyFri May 21, 2010 8:26 pm

Dit is ook interessant:

DE STANDAARD

‘Open VLD nam domste politieke beslissing’

* vrijdag 21 mei 2010, 16u39
* Bron: DS
* Auteur: nta, wdp
vrt

Dossiers

* Eurozone in crisis

BRUSSEL - Open VLD heeft een onverantwoorde en domme beslissing genomen door de regering te doen vallen terwijl de financiële markten aan het wankelen waren. Dat zegt Karel Lannoo, de voorzitter van de gerenommeerde denktank CEPS, in een interview met De Standaard.

Door de verkiezingen en de bestuurlijke onzekerheid zit België momenteel in een zeer gevaarlijke situatie. ‘Omdat er al zoveel twijfel is over het Belgische probleem, mag er nu geen enkele bijkomende twijfel aan de markten gegeven worden’, waarschuwt Lannoo, de man achter de Brussels-Europese denktantk CEPS (Centre for European Policy Studies).


Lannoo neemt geen blad voor de mond wanneer hij het over de politieke verantwoordelijkheid heeft. Open VLD was ‘onverantwoord’ door de boel uit elkaar laten vallen. ‘Dat is de domste en stomste beslissing die je als partij kan nemen. Dan toon je dat je geen enkel gevoel voor verantwoordelijkheid hebt. Ik kan dat niet goedkeuren’, aldus Lannoo.

Ook aan het financiële toezicht in ons land schort er wat, vindt hij. ‘Met Fortis, KBC en Dexia. Er zijn duidelijk bepaalde dingen door de vingers gezien die niet hadden gemogen. Kijk naar de situatie van Dexia. Dat is tot vandaag een erg ongezonde bank. Ik begrijp ook niet dat al die toplui van die banken die allemaal afgedankt waren terug opgepikt worden. Is dat een teken van een gezond systeem? Ik vraag mij dat af.’
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty
PostSubject: Re: BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE   BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE EmptyFri May 21, 2010 9:51 pm

VikingMaekel wrote:
Dat u zich al in de handen aan het wrijven was over de beslissing om leeuwtjes op sjerpen te naaien van een N-VA'er kwam.

Helemaal niet, OPEN VLD is even anti-Belgisch dan de N-VA.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty
PostSubject: Re: BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE   BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE EmptySat May 22, 2010 9:34 am

Bruno wrote:
VikingMaekel wrote:
Dat u zich al in de handen aan het wrijven was over de beslissing om leeuwtjes op sjerpen te naaien van een N-VA'er kwam.

Helemaal niet, OPEN VLD is even anti-Belgisch dan de N-VA.

Als iedereen buiten u anti Belgisch is staat u er heel slecht voor?
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 35
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty
PostSubject: Re: BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE   BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE EmptySat May 22, 2010 12:50 pm

Bruno wrote:
VikingMaekel wrote:
Dat u zich al in de handen aan het wrijven was over de beslissing om leeuwtjes op sjerpen te naaien van een N-VA'er kwam.

Helemaal niet, OPEN VLD is even anti-Belgisch dan de N-VA.

Peut-être, mais ils ont beaucoup de membres réputés comme belgicains (De Croo père et fils, Bob Vangeel, etc...)
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
Sponsored content





BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty
PostSubject: Re: BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE   BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE Empty

Back to top Go down
 
BELGIE VERLIEST INVESTERINGEN DOOR INSTABILITEIT - LA BELGIQUE PERD DES INVESTISSEMENTS A CAUSE DE L'INSTABILITE
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» La Croix: treinreis door België - voyage en train à travers la Belgique
» ZUID-BELGIE HAALT NOORD-BELGIE IN - LA BELGIQUE DU SUD RATTRAPE LA BELGIQUE DU NORD
» La S.A. Belgique / de NV België ?
» Desmond Tutu sur la Belgique / over België
» MISS BELGIQUE - BELGIE

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: