Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Alexander De Croo: och ja, hij is nog jong : -))

Go down 
AuthorMessage
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Alexander De Croo: och ja, hij is nog jong : -)) Empty
PostSubject: Alexander De Croo: och ja, hij is nog jong : -))   Alexander De Croo: och ja, hij is nog jong : -)) EmptyWed Apr 28, 2010 10:32 pm

De Croo: “België is ondeelbaar”
(bron: Vlaams Belang)

Categorie: Klik hier voor de foto in originele afmetingen. 28.04.2010 15.39u - In december vorig jaar werd Alexander De Croo tot voorzitter van Open VLD verkozen. We schreven toen al dat het weinige Vlaamse gehalte van die partij nog verder teruggeschroefd zou worden.

Toen Open VLD zich vorige week terugtrok uit de federale regering, luidde het in diverse Franstalige commentaren dat de liberale partij het voortbestaan van België in gevaar had gebracht. En dat nog wel met de zoon van Herman De Croo, belgicist ‘pur sang’, aan het roer! Gisteren mocht De Croo junior dan ook een woordje uitleg komen geven op het RTL-journaal, waar hij de Franstaligen meteen geruststelde.

“Jean-Luc Dehaene heeft goed werk geleverd als ontmijner, maar ik betreur dat sommige partijen niet geluisterd hebben naar zijn advies”, aldus De Croo. Met andere woorden: als het van de liberalen had afgehangen, was het voorstel van Dehaene – met tal van Vlaamse toegevingen – wet geweest. Net zoals CD&V trouwens, waar het plan-Dehaene door voorzitster Marianne Thyssen een “prachtig pakket” genoemd werd. Aan diegenen die hem verdenken van een Vlaamse reflex, had De Croo het volgende te zeggen: “Ik haat het nationalisme. Ik ben een Vlaming die goed wil doen voor dit land (…) Ik ben Belg, voorstander van het federale systeem en ik wil echt dat dit land goed kan functioneren. Voor mij is België ondeelbaar.”

Klare taal, en helemaal in de lijn van zijn andere recente uitspraken. “België en Brussel brengen Vlaanderen een enorme rijkdom bij, de voordelen daarvan zijn veel groter dan die van een splitsing”, luidde het in De Standaard (26.09.09). Of wat vindt u hiervan: “De inspectie van de Franstalige scholen in de faciliteitengemeenten zijn pesterijen” (De Tijd, 12.12.09). Uitspraken die de Vlaamse kiezer best in het achterhoofd houdt, wanneer hij in juni naar de stembus trekt.
Back to top Go down
 
Alexander De Croo: och ja, hij is nog jong : -))
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Jong VLD wil Engels toestaan
» Chat met De Croo
» DE CROO WEER ZEER EERBAAR IN DEN TWITTER
» De Croo : Un gouvernment qui nous fiche la paix
» Alexander Decroo élu / verkozen

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: