Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Arno was een beetje zat, maar zegt ook zinnige zaken

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Arno was een beetje zat, maar zegt ook zinnige zaken Empty
PostSubject: Arno was een beetje zat, maar zegt ook zinnige zaken   Arno was een beetje zat, maar zegt ook zinnige zaken EmptyMon Jan 24, 2011 1:57 am

Maar hij zegt ook goede zaken. Echte Belg. Smile

Arno was een beetje zat, maar zegt ook zinnige zaken 23652-arno-637x0-1

DE STANDAARD

Arno haalt uit naar Belgicisten (en naar Bart De Wever)

Woelig slot van bijeenkomst tegen splitsing van het land

zondag 23 januari 2011 Auteur: Tom de Leur

Zanger Arno (61) breide vrijdagnacht een woelig slot aan een bijeenkomst van artiesten tegen de splitsing van het land: hij haalde uit naar alle Belgicisten. 'Een misverstand,' zegt hij.

BELGA

Arno was met een aantal artiesten en publiek samengekomen in de Koninklijke Vlaamse Schouwburg (KVS) voor Niet in onze naam, een oproep van de culturele wereld 'tegen het bekrompen nationalisme en de splitsingsrage'. Er werd gespeeld en gesproken. Ook door Arno die wenkbrauwen deed fronsen met een uithaal naar alle Belgicisten, mensen die de federale staat nog willen versterken. Gisteren kregen Arno's vrienden en muzikanten verontruste telefoons: wat heeft Arno plots tegen de Belgen?

Gisteren kon Arno zich niet meer herinneren wat hij precies had gezegd: 'Ik vrees dat ik daar meer dan één pintje heb gedronken. Wat ik bedoelde is eigenlijk dit: wat is een Belgicist? Als België tegen Duitsland voetbalt en je voor België supportert, ben je dan een Belgicist? Persoonlijk ben ik een Arnoïst, een Vlaamse Europeaan uit Oostende die in Brussel woont. Ik ben een West-Vlaming die van Limburgers houdt. Iemand die naast patatten met saucissen ook eens moussaka wil eten. Ik ben als een oude hoer: ik sta voor alles open. Als ik in de VS optreed, zeg ik nooit dat ik 'from Belgium' ben. Dat kennen ze niet. Of toch: Belgium is een stad in Texas. Ik zeg altijd dat ik 'from Brussels' ben'.

'Als artiest moet niemand mij komen zeggen in welke taal ik moet zingen. Als ik van Vlaanderen alleen moest leven, stond ik aan de dop. Ik herinner me nog dat die gasten van Clouseau in een liedje over België zongen. Begon die fucking Geert Bourgeois van N-VA zich daar toch wel mee te bemoeien, zeker? Iedereen begon Clouseau uit te schelden, je zou er schrik van krijgen. Stel je voor dat we in de republiek Vlaanderen woonden: ons voetbal zou nog meer in de miserie zitten. Waar moet Vlaanderen van leven? In het buitenland denken ze dat we hier in Sarajevo zitten, dat het hier oorlog is. Meestal zeg ik dat ik er óók geen zak van snap'.

De bijeenkomst van acteurs als Maaike Neuville en Lotte en Marijke Pinoye en zangers als Will Ferdy was geen manifestatie tegen de N-VA, maar het kwam er wel een beetje op neer. Arno maakt daar geen geheim van. 'Die Bart De Wever wordt betaald met ons geld en had honderdduizenden voorkeurstemmen, maar hij doet er niks mee. Hij roept de hele tijd dat het de schuld van de anderen is. Wat scheelt er eigenlijk met die gast? Wil die jongen de geschiedenisboeken in als een soort Julius Caesar? Hij spreekt Latijn met een Antwerps accent, zijn Latijn is beter dan zijn Nederlands. Ik was op die bijeenkomst in de KVS omdat ik opkom voor mijn vrijheid. Je weet toch wat er in Duitsland in de jaren dertig is gebeurd? Toen waren er ook veel mensen die nazileider Adolf Hitler een toffe punker vonden hè?'


Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Arno was een beetje zat, maar zegt ook zinnige zaken Empty
PostSubject: Re: Arno was een beetje zat, maar zegt ook zinnige zaken   Arno was een beetje zat, maar zegt ook zinnige zaken EmptyMon Jan 24, 2011 10:20 pm

Leuke muziek, maar daar stopt het toch bij.

Ofwel is die altijd zat (of drugs?), ofwel kan hij zelfs nuchter niet eens half serieus overkomen.
Back to top Go down
 
Arno was een beetje zat, maar zegt ook zinnige zaken
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Tobback zegt goede zaken
» Bruno De Wever zegt enkele goede zaken
» MILOW ZEGT GOEDE ZAKEN - MILOW DIT DE BONNES CHOSES
» Rudy Aernoudt zegt exàct wat B.U.B. zegt
» DE SLOOP VAN BELGIË - LA DEMOLITION DE LA BELGIQUE

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: