Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS

Go down 
5 posters
AuthorMessage
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyMon May 18, 2009 10:05 pm

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS. Na een tweede uitzending over het einde van België van die KUL prominent stonden gisteren de verkiezingsdebatten (en ook vandaag) allemaal in het teken van 'dé Vlaming'. Ik denk dat ik op een half uur debat het woord au bas mot 3 à 400 keer gehoord heb! Je wordt er straalmisselijk van. En daarbij zei bijna geen intervenant of journalist zei dit casually unionistisch. Allen cultiveerden het begrip tot de verafgoding toe, als een bezwering. Ook vanavond was er een "debat", tss. een nieuw aangespoelde van Vlaams Belang, Geert Boerzjwa van N-VA, over rechts & fatsoen, en waarbij Jean-Marie De Decker de meest Belgische figuur was. Niet dat het over België ging, maar JDD was de minst separatistische. Kathleen Cools en Lieven Verstraeten doen gewoon mee aan heel die dialectiek. Als je over verrechtsing een onderwerp wil maken moet er minstens een tegenstem in het debat zijn, toch wel? Niks van! Oneerlijke journalistiek. Deze vakkundige stemmingmakerij en zelfvervullende opmaak van de worst case is hallucinant en hemeltergend.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyMon May 18, 2009 10:15 pm

Ach, de VRT is samen met VTM het laatste bastion van het flamingantisme. Maar als die moeten wijken, is het er definitief mee gedaan. Laat ze dus nog maar wat zeveren en hun flamingantische quatsch door onze strot proberen te duwen. De BELGISCHE burgers geloven hen niet meer.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyMon May 18, 2009 10:39 pm

Belgica wrote:
Ach, de VRT is samen met VTM het laatste bastion van het flamingantisme. Maar als die moeten wijken, is het er definitief mee gedaan. Laat ze dus nog maar wat zeveren en hun flamingantische quatsch door onze strot proberen te duwen. De BELGISCHE burgers geloven hen niet meer.

Als ze hiermee het politieke landschap hebben kunnen uittekenen dat ze verlangden dan is hun doel al niet mis bereikt zou me dunken.

Bovendien, hoe zouden die moeten of kunnen wijken? Door vrije zenders? Door internetprogramma's van de burgers? Door een opnameplateau van midden op de Noordzee? Of door een zelfbedruipende Belgische civiele omroep?
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyTue May 19, 2009 1:33 am

Sprakeloos wrote:
Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS. Na een tweede uitzending over het einde van België van die KUL prominent stonden gisteren de verkiezingsdebatten (en ook vandaag) allemaal in het teken van 'dé Vlaming'. Ik denk dat ik op een half uur debat het woord au bas mot 3 à 400 keer gehoord heb! Je wordt er straalmisselijk van. En daarbij zei bijna geen intervenant of journalist zei dit casually unionistisch. Allen cultiveerden het begrip tot de verafgoding toe, als een bezwering. Ook vanavond was er een "debat", tss. een nieuw aangespoelde van Vlaams Belang, Geert Boerzjwa van N-VA, over rechts & fatsoen, en waarbij Jean-Marie De Decker de meest Belgische figuur was. Niet dat het over België ging, maar JDD was de minst separatistische. Kathleen Cools en Lieven Verstraeten doen gewoon mee aan heel die dialectiek. Als je over verrechtsing een onderwerp wil maken moet er minstens een tegenstem in het debat zijn, toch wel? Niks van! Oneerlijke journalistiek. Deze vakkundige stemmingmakerij en zelfvervullende opmaak van de worst case is hallucinant en hemeltergend.

Een om jullie een rad voor de ogen te draaien sponsort de VRT Belgavox. En op de website van het VB is de VRT te belgisch, te rood, te links etc. Wie heeft hier nu gelijk? Het is vrij logisch dat er een aantal debatten over Vlaanderen en Europa gaan daar gaan nu eenmaal de verkiezingen over. Als jullie terug een echte Belgische televisie willen win je best wat stemmen in juni
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyTue May 19, 2009 1:36 am

Belgica wrote:
Ach, de VRT is samen met VTM het laatste bastion van het flamingantisme. Maar als die moeten wijken, is het er definitief mee gedaan. Laat ze dus nog maar wat zeveren en hun flamingantische quatsch door onze strot proberen te duwen. De BELGISCHE burgers geloven hen niet meer.

Dus u gaat en de VRT en VTM aanpakken, good luck to you, ik meen dat hun marktaandeel samen ergens rond de 80 % zit
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyTue May 19, 2009 2:11 am

perikles wrote:
Belgica wrote:
Ach, de VRT is samen met VTM het laatste bastion van het flamingantisme. Maar als die moeten wijken, is het er definitief mee gedaan. Laat ze dus nog maar wat zeveren en hun flamingantische quatsch door onze strot proberen te duwen. De BELGISCHE burgers geloven hen niet meer.

Dus u gaat en de VRT en VTM aanpakken, good luck to you, ik meen dat hun marktaandeel samen ergens rond de 80 % zit

En dan? Ik kijk ook soms naar de VRT, ben ik nu ook Vlaams-nationalist?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyTue May 19, 2009 2:15 am

perikles wrote:
Belgica wrote:
Ach, de VRT is samen met VTM het laatste bastion van het flamingantisme. Maar als die moeten wijken, is het er definitief mee gedaan. Laat ze dus nog maar wat zeveren en hun flamingantische quatsch door onze strot proberen te duwen. De BELGISCHE burgers geloven hen niet meer.

Dus u gaat en de VRT en VTM aanpakken, good luck to you, ik meen dat hun marktaandeel samen ergens rond de 80 % zit

Net daarom is dit land geen democratie: zelfs de media worden politiek gestuurd. Tijd om dat drastisch te veranderen !
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyTue May 19, 2009 2:16 am

Belgica wrote:
perikles wrote:
Belgica wrote:
Ach, de VRT is samen met VTM het laatste bastion van het flamingantisme. Maar als die moeten wijken, is het er definitief mee gedaan. Laat ze dus nog maar wat zeveren en hun flamingantische quatsch door onze strot proberen te duwen. De BELGISCHE burgers geloven hen niet meer.

Dus u gaat en de VRT en VTM aanpakken, good luck to you, ik meen dat hun marktaandeel samen ergens rond de 80 % zit

Net daarom is dit land geen democratie: zelfs de media worden politiek gestuurd. Tijd om dat drastisch te veranderen !

Zéér juist. Het is bovendien uniek ter wereld dat subversieve media geld krijgen toegestopt.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyTue May 19, 2009 10:49 pm

Bruno wrote:
perikles wrote:
Belgica wrote:
Ach, de VRT is samen met VTM het laatste bastion van het flamingantisme. Maar als die moeten wijken, is het er definitief mee gedaan. Laat ze dus nog maar wat zeveren en hun flamingantische quatsch door onze strot proberen te duwen. De BELGISCHE burgers geloven hen niet meer.

Dus u gaat en de VRT en VTM aanpakken, good luck to you, ik meen dat hun marktaandeel samen ergens rond de 80 % zit

En dan? Ik kijk ook soms naar de VRT, ben ik nu ook Vlaams-nationalist?

Neen, in Vlaams nationalistische middens wordt de VRT niet als Vlaams aanzien ... als je een zender wilt die echt Belgisch is start er dan een. Ik blijf naar de VRT zien, mij maakt het niets uit of de VRT nu Belgavox sponsort, zij sponsoren ook Vlaanderen Zingt ... dus iedereen kan wel eens vitten op de VRT.

Voor een echte VRT op het niveau van de BBC moeten we nog even wachten ...
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyTue May 19, 2009 10:51 pm

Belgica wrote:
perikles wrote:
Belgica wrote:
Ach, de VRT is samen met VTM het laatste bastion van het flamingantisme. Maar als die moeten wijken, is het er definitief mee gedaan. Laat ze dus nog maar wat zeveren en hun flamingantische quatsch door onze strot proberen te duwen. De BELGISCHE burgers geloven hen niet meer.

Dus u gaat en de VRT en VTM aanpakken, good luck to you, ik meen dat hun marktaandeel samen ergens rond de 80 % zit

Net daarom is dit land geen democratie: zelfs de media worden politiek gestuurd. Tijd om dat drastisch te veranderen !

Wordt de media politiek gestuurd??? Ja, zij ontvangen subsidies, schaf die af en je hebt twee VTM's
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyWed May 20, 2009 12:05 am

perikles wrote:
Belgica wrote:
perikles wrote:
Belgica wrote:
Ach, de VRT is samen met VTM het laatste bastion van het flamingantisme. Maar als die moeten wijken, is het er definitief mee gedaan. Laat ze dus nog maar wat zeveren en hun flamingantische quatsch door onze strot proberen te duwen. De BELGISCHE burgers geloven hen niet meer.

Dus u gaat en de VRT en VTM aanpakken, good luck to you, ik meen dat hun marktaandeel samen ergens rond de 80 % zit

Net daarom is dit land geen democratie: zelfs de media worden politiek gestuurd. Tijd om dat drastisch te veranderen !

Wordt de media politiek gestuurd??? Ja, zij ontvangen subsidies, schaf die af en je hebt twee VTM's

Ook VTM ontvangt subsidies.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyWed May 20, 2009 12:21 am

Bruno wrote:
perikles wrote:
Belgica wrote:
perikles wrote:
Belgica wrote:
Ach, de VRT is samen met VTM het laatste bastion van het flamingantisme. Maar als die moeten wijken, is het er definitief mee gedaan. Laat ze dus nog maar wat zeveren en hun flamingantische quatsch door onze strot proberen te duwen. De BELGISCHE burgers geloven hen niet meer.

Dus u gaat en de VRT en VTM aanpakken, good luck to you, ik meen dat hun marktaandeel samen ergens rond de 80 % zit

Net daarom is dit land geen democratie: zelfs de media worden politiek gestuurd. Tijd om dat drastisch te veranderen !

Wordt de media politiek gestuurd??? Ja, zij ontvangen subsidies, schaf die af en je hebt twee VTM's

Ook VTM ontvangt subsidies.

Neen, VTM ontvangt geen subsidie, misschien wel reclame inkomsten van de overheid of overheidorganisaties maar geen subsidie. Dat zie je aan de vervlakking van VTM en 4TV en 5Tv
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyWed May 20, 2009 12:43 am

Het is nu die Jan Callewaert die de toon zet met zijn enquête over 'DE' Vlaming. Wie subsidieert dat onderzoek over het waardenpatroon van 'DE' Vlaming? Menig weldenkend mens wordt er straalmisselijk van.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyWed May 20, 2009 1:01 am

Sprakeloos wrote:
Het is nu die Jan Callewaert die de toon zet met zijn enquête over 'DE' Vlaming. Wie subsidieert dat onderzoek over het waardenpatroon van 'DE' Vlaming? Menig weldenkend mens wordt er straalmisselijk van.

Jan Callewaert spreekt over de Nederlandstalige belg, de Vlaming dus
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyWed May 20, 2009 3:04 am

perikles wrote:
Sprakeloos wrote:
Het is nu die Jan Callewaert die de toon zet met zijn enquête over 'DE' Vlaming. Wie subsidieert dat onderzoek over het waardenpatroon van 'DE' Vlaming? Menig weldenkend mens wordt er straalmisselijk van.

Jan Callewaert spreekt over de Nederlandstalige belg, de Vlaming dus


'dus'?
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyWed May 20, 2009 5:30 am

Sprakeloos wrote:
perikles wrote:
Sprakeloos wrote:
Het is nu die Jan Callewaert die de toon zet met zijn enquête over 'DE' Vlaming. Wie subsidieert dat onderzoek over het waardenpatroon van 'DE' Vlaming? Menig weldenkend mens wordt er straalmisselijk van.

Jan Callewaert spreekt over de Nederlandstalige belg, de Vlaming dus


'dus'?

Ach, volgens de nazi's waren alle Oostenrijkers ook Duitsers. Binnen 70 jaar zullen we nog lachen met die gekke nationalisten. Net zoals we de idee van Oostenrijk=Duitsland nu belachelijk vinden.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyWed May 20, 2009 9:45 am

Bruno wrote:
Sprakeloos wrote:
perikles wrote:
Sprakeloos wrote:
Het is nu die Jan Callewaert die de toon zet met zijn enquête over 'DE' Vlaming. Wie subsidieert dat onderzoek over het waardenpatroon van 'DE' Vlaming? Menig weldenkend mens wordt er straalmisselijk van.

Jan Callewaert spreekt over de Nederlandstalige belg, de Vlaming dus


'dus'?

Ach, volgens de nazi's waren alle Oostenrijkers ook Duitsers. Binnen 70 jaar zullen we nog lachen met die gekke nationalisten. Net zoals we de idee van Oostenrijk=Duitsland nu belachelijk vinden.

Kan u mij nu eens vertellen wat de nazi's hier mee te doen hebben, want veel verder dan de Vlamingen vergelijken met de nazi's komt u niet. Als de Vlaamse Gemeenschap peilt naar haar ingezetenen, dan peilt ze naar de Vlaming, iedereen weet over wie het gaat, behalve de BUB. Niet moeilijk dat jullie in vergelijking met de Belgische Alliantie niets voorstellen, uit de mondt van Ruben komt nog verstandige praat, terwijl de BUB hersendood is
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyWed May 20, 2009 2:42 pm

Quote :
Een om jullie een rad voor de ogen te draaien sponsort de VRT Belgavox. En op de website van het VB is de VRT te belgisch, te rood, te links etc. Wie heeft hier nu gelijk? Het is vrij logisch dat er een aantal debatten over Vlaanderen en Europa gaan daar gaan nu eenmaal de verkiezingen over. Als jullie terug een echte Belgische televisie willen win je best wat stemmen in juni
Om een frans woord te gebruiken: "touché".

Wat is het doel van BUB bij de verkiezingen eigl? Voor hoeveel stemmen gaan jullie? Toch op zijn minst de kiesdrempel?
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyWed May 20, 2009 2:45 pm

Quote :
Kan u mij nu eens vertellen wat de nazi's hier mee te doen hebben,
Volgens mij bedoelt hij dat het onterecht is om Vlamingen Belg te noemen.

Die vgln met Nazi's vatten de retoriek van de UB samen: pathetisch. Veel verder dan gratuite beschuldigingen komen ze niet, of het moest jullie propagandataal zijn die ook in de jaren 30 gebruikt werd (vinden jll dat grappig dat ik nu naar de Nazi's verwijs? ;-)).
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS EmptyFri May 22, 2009 12:14 pm

tiboo wrote:
Quote :
Kan u mij nu eens vertellen wat de nazi's hier mee te doen hebben,
Volgens mij bedoelt hij dat het onterecht is om Vlamingen Belg te noemen.

Die vgln met Nazi's vatten de retoriek van de UB samen: pathetisch. Veel verder dan gratuite beschuldigingen komen ze niet, of het moest jullie propagandataal zijn die ook in de jaren 30 gebruikt werd (vinden jll dat grappig dat ik nu naar de Nazi's verwijs? ;-)).

Ja, er moeten natuurlijk wel af en toe nog eens verwijzingen zijn naar de reële toestand van 40-45. De tijd begint veraf te lijken, en als alleen de etiketten overblijven riskeert men snel in cliché's te vervallen (wat etiketten zijn). Voor een niet-historicus wordt dit steeds moeilijker, want veel verhalen die deze indruk schragen zijn gebaseerd op familiale overlevering. Dat er Belgen (van alle windstreken) meewerkten met de nazi's, zoveel is duidelijk. Als Belgicist differentieer ik nooit Belgen sunny
Back to top Go down
Sponsored content





Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty
PostSubject: Re: Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS   Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS Empty

Back to top Go down
 
Oogverblindende ruk naar flamingantisme op VRT en CANVAS
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Een brief naar de N-VA
» Unitarisme en flamingantisme
» Naar de kezen?
» HOE ONGELOOFLIJK GRAPPIG HET FLAMINGANTISME ZIJN KAN : -)))
» La démocratie belge et les ravages du flamingantisme

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: