Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Weer een veroordeling !

Go down 
5 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: MEEST HILARISCHE TOPIC VAN HET JAAR ! LEES EN GENIET VAN DE FLAMINGANTISCHE SHOW!   Weer een veroordeling ! EmptyTue May 26, 2009 5:19 pm

Natuurlijk hebben de flaminganten het nog altijd niet gesnapt, de paria's:Very Happy

Les flamingants ne l'ont sans doute pas encore compris:
Very Happy

L’Europe réclame la révision du code du logement flamand, au nom de l’intégration
AFP

mardi 26 mai 2009, 15:37

Dans son dernier rapport, la Commission européenne contre le racisme et l’intolérance appelle les autorités belges à revoir les nouveaux critères linguistiques imposés aux non-néerlandophones pour accéder aux logements sociaux en Flandre.
L’Ecri appelle les autorités belges à « veiller à ne pas adopter de mesures qui pourraient avoir un effet discriminatoire sur les personnes dont la langue maternelle n’est pas le néerlandais ». ©️ Belga.
Pour l’Ecri, une agence du Conseil de l’Europe, toute mesure impliquant une obligation liée à la langue pour accéder à une prestation sociale exige « la plus grande vigilance ».

« L’Ecri s’interroge sur la réelle efficacité de mesures présentées comme visant à intégrer les non néerlandophones » et appelle les autorités belges à « veiller à ne pas adopter de mesures qui pourraient avoir un effet discriminatoire sur les personnes dont la langue maternelle n’est pas le néerlandais ».

Dans son rapport, « l’Ecri recommande aux autorités de revoir les nouvelles conditions liées à la langue et à l’intégration dans le code du logement flamand en s’assurant que cette nouvelle législation n’a pas un effet contre-productif sur le processus d’intégration ».

L’Ecri « considère que le fait d’imposer des sanctions administratives ou de refuser l’accès au logement social n’est pas un moyen approprié pour convaincre les personnes intéressées d’apprendre une langue ».

Pour la commission, « des mesures d’incitation positives devraient être considérées comme des moyens suffisants de persuasion ».

De la même manière, l’Ecri « recommande aux autorités de revoir les mesures prises au niveau communal et exigeant la connaissance ou l’apprentissage du néerlandais pour accéder à certains services ».

L’Ecri estime enfin qu’il « est important de ne prendre aucune mesure qui aurait un effet contre-productif sur le processus d’intégration en stigmatisant les personnes dont la langue maternelle n’est pas le néerlandais ou en mettant en danger les droits individuels dont elles jouissent ».

(afp)


Last edited by Belgica on Wed May 27, 2009 2:10 pm; edited 2 times in total
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyWed May 27, 2009 1:35 pm

Relevante opmerkingen op chat DS. Er lopen hier nog slimme mensen rond:

[Opmerking van Tom Tachelet]
Bart de Wever die pleit voor een sterker Europa? Is dat nu net niet hét typevoorbeeld van een samenwerkingsverband dat gebaseerd is op taalverschillen enerzijds en eonomische verschillen tussen noord en zuid anderszijds (lees ook: net zoals Vlaanderen vs. Wallonië)... Lijkt nogal tegenstrijdig, niet?


[Opmerking van Emmanuel]
Aan de heer De Wever: Hoe ziet u de verdeling van de Belgische staatsschuld verlopen indien Belgie volldedig zou worden opgesplitst?

En dit is grappig, maar ook terecht:

jocolor

[Opmerking van Stefan Vermeersch]
Geachte Heer Vanhecke, waarom blijft Vlaanderen vasthouden aan Brussel als hoofdstad? Deze stad is op geen enkele wijze meer representatief voor Vlaanderen. Zou het niet beter zijn een exit strategie op te zetten en Antwerpen, Leuven of Mechelen hoofdstad te maken? De administratieve diensten zouden kunnen verhuizen, verkeersellende in Brussel wordt afgeleid en mocht het tot onafhankelijkheid komen is de logistiek reeds opgezet. Wallonie heeft Namen, wij hebben Brussel. Twee de facto franstalige steden...

Dit antwoord van BDW is ook grappig:

Bart De Wever: Geachte Lawrence,

Buiten het feit dat ik economisch idd geen neo-liberaal ben, is vrijheid-blijheid ook maatschappelijk niet mijn credo. N-VA is een partij die streef naar gemeenschapsvorming ifv van een spontane beleving van een dynamisch normen- en waardenkader.

BDW. Rolling Eyes Jongens, jongens, wat mag dat betekenen? Eigen "volk" eerst, zeker? Smile


Dit is wel deels knap van Dewever:

Bart De Wever: Geachte Choir,

Het provinciale niveau is niet overal even nutteloos, in Limburg speelt het een gedragen rol als mesoniveau en denk ik niet dat er veel mensen blij zouden zijn met de afschaffing. cheers Maar elders mag dit niveau van mij asap verdwijnen.

Als dat geen soep wordt: Limburg provincie, de rest centralistisch en Jacobijns "Vlaanderen" !

BDW. Shocked

Maar hier wordt het echt hilarisch wanneer BDW de loftrompet steekt over het Groothertogdom Luxemburg, een unitaire, meertalige monarchie:

Bart De Wever: Geachte Heer Van Beek,

België is natuurlijk geen groot land, het is niet alsof we daarmee een gigantisch schaalvoordeel zouden verliezen. Een lichtgewicht als Luxemburg wil ik graag zijn, dat is één van de meest welvarende landen van de wereld. Overigens, in de top tien van de welvarende landen zijn de meeste niet groter dan Vlaanderen.

BDW.


sunny

En dan Keulen:

Marino Keulen: Oproepingsbrieven in het Frans: de wet is de wet. Die zegt eerst in het Nederlands. De Raad van STate bevestigde die stelling. Einde discussie. Wie andere regels wil, moet daar een meerderheid voor zoeken in het parlement.

Ja, maar wat "eerst"? Tweetalig mag dus wel als het Nederlands maar "eerst" komt?

Alle gekheid op een stokje: zet er dan op "lees dit eerst in het Nederlands".

flower

En dan nog iets heel grappig:

Bart De Wever: Geachte Heer Van Geel,

Ik begrijp dat u tegenstander bent van de Vlaamse autonomie en dat u het zo zwart mogelijk wil voorstellen, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat u dat zelf allemaal gelooft.

BDW.
Laughing Niet te doen, die flaminganten. Laughing
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyWed May 27, 2009 2:03 pm

Hier de hele chat om nog eens goed na te lachen: Laughing Dit is een echte superklucht ! Wie gelooft die mensen nog? Laughing

De Standaard Online:

Welkom! Vanaf 12 uur beantwoorden Bart De Wever, Marino Keulen en Frank Vanhecke hier al uw vragen.
12:02
[Opmerking van Gustaaf Cortebeeck]
De waalse politici - de P.S. - hebben jarenlang vergeten de as Luik-Charleroi een noodzakelijke reconversie te bezorgen na de teloorgang van de kolen en staal-industrie. Voeg daarbij de particratische uitwassen en men heeft het hoofdprobleem waarom de transfers al jarenlang zo hoog oplopen. Vraag : kan dit omgebogen worden buiten een confederaal model ?
12:03
[Opmerking van Bob Dhoedt]
Een vraag aan Bart De Wever: Hoe staat u tegenover de ‘Maddens-doctrine’, een politicoloog aan de KUL die zegt: We geven de Franstaligen een koekje van eigen deeg: bij elke vraag tot herfinanciering zeggen we ‘non’, tot de federale staat gedwongen wordt bevoegdheden over te hevelen aangezien ze zelf niet meer in staat is een goede werking te garanderen
12:03
[Opmerking van Gustaaf Cortebeeck]
Welke zijn uw ideeen omtrent een economische en financiele strategie voor Vlaanderen?
12:03

Marino Keulen:

Europa en de internationale context maken dat ook in Wallonië een economische reconversie bezig is. Wij hebben vaak een karikaturaal beeld van Wallonië. In Waals-Brabant, Namen en Luxemburg vind je topbedrijven.
12:04
[Opmerking van geert roosens]
Kan uw partij vanuit het Vlaamse Parlement iets doen om te voorkomen dat (jonge) criminelen bv een vrouw kapot schoppen en toch worden vrijgelaten? Kan Vlaanderen op gebied van Justitie meer bevoegdheden naar zich toe trekken zonder dat de Belgische regering op rem gaat staan?
12:05
[Opmerking van Pieter Smout]
Vraag aan alledrie. Wat gaan jullie met Brussel doen indien het ooit tot een Vlaamse onafhankelijkheid zou komen?
12:05
[Opmerking van bart struyf]
Vraag aan BDW : Hoe gaat vlaanderen ervoor zorgen dat BHV gesplitst gaat worden?
12:05

Marino Keulen: Meer economische en fiscale hefbomen in handen van Vlaanderen. Op die manier een beleid voeren op maat. En op die manier ook geen hinder ondervinden van de andere deelstaten, want zij hebben hun eigen autonomie. Vooral zorgen dat we een Europese strategie hebben. Wij onderschatten Europa schromelijk.
12:05

Frank Vanhecke: Geachte Heer Cortebeeck,

Het zal u niet verbazen als ik u antwoord dat onze partij herhaalt dat het economisch herstel van Wallonië er alleen zal komen als de Walen, net zoals de Vlamingen hun eigen lot in handen nemen. Alle andere oplossingen zijn pleisters op een houten been. Vlaamse onafhankelijkheid komt ook de Walen ten goede omdat ze zo hun eigen verantwoordelijkheid zullen moeten opnemen.
12:06
[Opmerking van Matthieu Vervoort]
Geachte Heer Vanhecke, In het rapport over de verkozenen in De Morgen (30 april) werd u voor uw jarenlange werk in het Europees Parlement bedacht met een nul. Dat is echt niet veel. Maar volgens het dagblad speelde u dan ook nooit enige rol van betekenis. Wat is uw reactie hierop?
12:06

Marino Keulen: Brussel: dat is het zwakke punt van alle separatisten. Brussel is ons venster op de wereld. Iedereen kent Brussel via de internationale instellingen. Die instellingen creëren hier gigantische welvaart. Open Vld wil Brussel niet kwijt en is niet separatistisch.
12:07
[Opmerking van Jozef S.]
"De onafhankelijkheid van Vlaanderen is geen doel op zich, maar een gevolg", dixit Jurgen Verstrepen. Hoe staat een partij als N-VA tegenover deze stelling? Het is mij vaak niet duidelijk wat deze partij nu precies wil: moeten we actief werk maken om Vlaanderen op een zo kort mogelijke termijn onafhankelijk te maken (dus: doel op zich), of is dit eerder een logische evolutie t.g.v. de vele Staatshervormingen en de overdracht van bevoegdheden naar Europa (dus: gevolg)?
12:07
[Opmerking van Luc Van Geel]
Wat gaat een onafhankelijk Vlaanderen doen nadat onze toetredingsaanvraag tot de EU geweigerd werd door een veto van bvb Spanje?
12:07
[Opmerking van Matthias Van Steen]
Vraag aan Frank Vanhecke : Wallonië is minder snel aan het vergrijzen dan Vlaanderen, het heeft procentueel meer hoogopgeleiden dan Vlaanderen, er groeit een economische as Brussel-Luxemburg....waarom volgt u niet in een confederaal model waarbij de Walen op termijn de Vlamingen gaan moeten helpen ?
12:08
[Opmerking van Lawrence]
Beste mijnheer Dewever. Ik heb een vraag omtrent uw vorm van 'conservatisme'. Ben ik juist als u daarmee eerder neigt naar een soort "Hayekiaanse" vorm van Conservatisme (en dus eerder klassiek-liberaal)
12:08
[Opmerking van Matthieu Vervoort]
Geachte Heer Vanhecke, bij monde van Louis Tobback en Frank Vandenbroucke probeerde SP.a zichzelf als de inzet van de verkiezingen te bestempelen. eerder zag Jean-Marie Dedecker zijn LDD ook al als de inzet. Wat is volgens u de ware inzet van de komende verkiezingen?
12:09
[Opmerking van Pieter Smout]
Aan Keulen. Daar ga ik vanuit dat open VLD Brussel niet kwijt wil. Maar gelooft u dat de rechten van de Brusselse Vlamingen gewaarborgd zullen blijven indien Vlaaanderen ooit onafhankelijkheid uitroept? Denkt u niet dat bepaalde franstalige partijen - nog meer dan dat ze nu doen - er alles aan om zullen doen om de nederlandse taal te bannen uit Brussel?
12:09
[Opmerking van Roel De Leener]
Vraag aan Marino Keulen: de drie van Linkebeek, Kraainem en Wezembeek-Oppem oefenen al sinds januari 2007 hun functies uit (zij het dan zonder titel). Hoeveel provocaties, excuseer wetsovertredingen, zijn er nodig vooral u echte maatregelen zal treffen tegen de drie (en sinds dit weekeinde ook mevr. Rolin van Sint-Genesius-Rode)?
12:09

Frank Vanhecke:

Geachte Heer Roosens,

Het feit dat Vlaanderen op justitiebeleid niets te zeggen heeft en dat justitie nog steeds een Belgische materie is, toont aan dat ook hier een overheveling van bevoegdheden nodig is. In Vlaanderen bestaat een algemene consensus wat betreft een kordate aanpak van criminelen. Ook die wordt door een Waals 'non' geblokkeerd. Een Vlaamse justitie zou aan de schrijnende toestanden die we vandaag kennen, een einde kunnen maken.
12:11

Marino Keulen: Ik ben geen separatist. Ik ben federalist. Ik heb geen agenda waarbij de vraag wordt gesteld of Brussel bij Vlaanderen dan wel bij Wallonië moet horen. Wat mijn Vlaamse instelling betreft, heb ik met de 3 burgemeesters afdoende bewezen het been stijf te houden als het moet. Ze zijn niet benoemd en ze blijven niet benoemd. Ze zijn vandaag waarnemend maar niet effectief en daardoor is er ook een Franstalige schepen minder in de colleges van Kraainem, Linkebeek en Wezembeek-Oppem.
12:12

Frank Vanhecke: Geachte Heer Smout,

Brussel ligt geografisch in Vlaanderen en is economisch onleefbaar zonder Vlaanderen. Mits Vlaanderen de culturele en taalkundige rechten van de Franstaligen erkent, mogen we er zeker van zijn dat Brussel voor Vlaanderen zal kiezen. het armlastige Wallonië zal de problemen van Brussel sowieso niet kunnen oplossen. Brussel heeft geen andere keuze.
12:12
[Opmerking van Matthieu Vervoort]
Geachte Heer Vanhecke,in november hief het Europees Parlement uw politieke immuniteit op. Naar aanleiding van een artikel in een plaatselijke VB-krant. Vanwaar uw stelling dat het hier om een politieke afrekening zou gaan?
12:13
[Opmerking van tim]
Als ik me niet vergis, meneer Vanhecke, zijn de betreffende jongeren vrijgelaten bij gebrek aan bewijzen. Gaan we onder Vlaams Belang naar een maatschappij waarbij die niet langer vereist zijn om jongeren in de gevangenis te houden? Hoe garandeert u mij dan dat ik zelf nooit op basis van verkeerde verdenkingen in de gevangenis zal belanden?
12:13
[Opmerking van Sammy Six]
aan Marino Keulen: hoe moet volgens U Vlaanderen een Europese topregio worden? Wat is het standpunt van OpenVLD en in welke mate komt dit met het uwe overeen? Bedankt voor uw antwoord
12:13

Marino Keulen: Ik heb de zwaarste maatregel genomen, met name: de niet-benoeming. Daar hadden ze alle drie niet op gerekend. Ze schatten zichzelf belangrijker in. Ik pas gewoon de wet toe. Er zijn geen 2 categorieën van burgemeesters: zij die de wet respecteren en drie die dat niet moeten doen. Ik blijf op mijn lijn.
12:15
[Opmerking van Ingrid Larik]
Aan alle 3 de heren over Brussel. Ik ben het eens met de stelling dat Vlaanderen zonder Brussel een verarming betekent op allerlei vlakken (meertaligheid, inzicht in culturele verscheidenheid, internationale uitstraling....om enkele gemeenplaatsen op te sommen). Welke denkpistes wil u onderhandelen om én het Brusselse Gewest als Gewest te eerbiedigen én Vlaanderen en het Brusselse gewest verankerd te krijgen. Wat is uw WIN-WIN-strategie met andere woorden ?
12:15
[Opmerking van Roel De Leener]
@Marino Keulen: dringen tuchtmaatregelen zich niet op?
12:15
[Opmerking van Joseph Smals]
Wat betreft migratiebeleid, kunnen we geen voorbeeld nemen aan de USA? Is het niet zo dat het Amerikaanse migratiebeleid juist de betere mensen aantrekt terwijl het onze migratiebeleid juist de mensen in de zwakkere posities aantrekt? Wat is jullie visie hierop?
12:15

Bart De Wever:

Geachte Lawrence,

Excuseer dat ik er nu pas bijkom, we hadden wat problemen om in te loggen. In antwoord op uw vraag: ik koppel de mensvisie die men onder de noemer conservatisme brengt wel aan een verdediging van de vrije markt-economie, maar ik zou me toch zeker geen klassieke liberaal of aanhanger van Von Hayek noemen.

BDW.
12:15
[Opmerking van Matthieu Vervoort]
Geachte Heer Vanhecke, op 7 juni zijn er dus ook Europese verkiezingen. Momenteel zijn er onderhandelingen aan de gang over de Turkse toetreding. Waarom is het Vlaams Belang zo geklant tegen deze toetreding?
12:16

Marino Keulen: Vandaag is Vlaanderen top in de middenmoot. De echte top is Baden-Wurttemberg, Beieren, Denemarken en Nederland. Die moeten onze referentie worden. We hebben onszelf in slaap laten wiegen door telkens te vergelijken met Wallonië. Wat zeker moet gebeuren is dat de groep tussen 50 en 60 jaar an het werk blijft, zij het evt. aangepast werk en dat er terug meer ondernemerschap in de Vlaamse mentaliteit komt. We zijn te zeer op zekerheid gesteld. En dan blijven mobiliteit, opleiding, vergunningenbeleid,... ook belangrijke factoren om in de spits te geraken.
12:16
[Opmerking van Matthias Van Steen]
Mijnheer Keulen, vindt u dat Vlaanderen, eens ze bevoegd is over financiën, een vlaktaks moet invoeren. Waarom ?
12:17

Frank Vanhecke:

Geachte Heer Vervoort,

Journalisten van de DM hebben de voorbije vijf jaar nooit een voet in het Europees Parlement binnengezet. Hun aversie jegens ons is legendarisch.
Een onafhankelijk onderzoek daarentegen, gemaakt door medewerkers van het Italiaanse linkse liberale parlementslid Marco Cappato, komt to heel andere conclusies, en wel op basis van objectieve citeria, zoals het aantal tussenkomsten, het aantal resoluties en vragen enz.

Van alle 'Belgische' europarlementsleden zitten de drie Vlaams Belangers in de top vijf. Van alle Vlamingen zitten Philip Claeys, oen Dillen en ikzelf in de top vier. Tot slot nog dit. Anne Van Lancker (SP.A), de lieveling van De Morgen, staat 18e op 24 'Belgen'. Dehaene bekleedt in deze rangschikking opnieuw de allerlaatste plaats.
12:17
[Opmerking van Willy Fleerakkers]
Aan minister Keulen : Ik vind het uitermate goed dat er eindelijk iemand is als u die op een correcte manier omgaat met de provocaties van de Franstaligen in de Rand. In het verleden werd er steeds toegegeven aan de Franstaligen. Is dit ook de visie van Open Vld op deze problematiek?
12:18

Bart De Wever: Geachte Heer Dhoedt,

Ik sta positief tegenover deze strategie, aangezien het geen zin heeft in dezelfde omstandigheden terug te keren naar de federale onderhandelingstafel (zoals de CD&V blijkbaar wil). De Franstaligen moeten eerst écht vragende partij worden voor hervormingen. Dat kan als de Vlamingen de moed hebben om de omstandigheden vanop hun eigen bevoegdheden in Vlaanderen en hun positie federaal te wijzigen. Deze strategie vereist wel een zorgvuldige uitwerking en uiteraard voldoende steun van de partijen in de meerderheid.

BDW.
12:18

Marino Keulen: Tuchtmaatregelen? Ze zijn niet benoemd en ze blijven niet benoemd. Wat tucht betreft, moet je ook persoonlijke fouten en verantwoordelijkheden kunnen aanwijzen. Dat is niet evident. De drie weten dat ook en waken erover niet gepakt te kunnen worden. In Sint-Genesius-Rode zijn de beslissingen genomen door de gemeenteraad en niet door het college. Voor raadsleden bestaan er geen tuchtsancties.
12:18
[Opmerking van Lawrence]
En in welke zin wijkt u dan af van klassiek-liberalisme, buiten het feit dat u geen 'geloof' hebt in een compleet ongereguleerde markt, want indien ik het juist inschat bent u geen voorstander van interventie op etisch vlak, of ben ik verkeerd?
12:18
[Opmerking van geert roosens]
Mijnheer Keulen, u vraagt meer economische en fiscale hefbomen in handen van Vlaanderen. Spreekt u ook namens Mijnheer De Gucht en, zo ja, waarom is de Open-VLD daar dan niet meer uitgesproken over?
12:19
[Opmerking van Robrecht]
Beste heer De Wever, u ziet Vlaamse onafhankelijkheid gebeuren als een geleidelijk en 'natuurlijk' proces. Gezien de moeite die u de laatste twee jaar heeft gehad om de Franstaligen te overtuigen eenvoudige eisen in te willigen, is het dan niet totaal onrealistisch te veronderstellen dat men ooit zal instemmen met Vlaamse onafhankelijkheid? Of heb ik uw visie daarop verkeerd begrepen?
12:19

Marino Keulen:

Ook in deze materie zitten ik en open Vld op één lijn.
12:20

Marino Keulen: Karel De Gucht en Open Vld delen ook deze visie. Als open Vld pleit voor een aanpassing van de financieringswet, is dat vooral bedoeld om de regio's meer fiscale autonomie te geven.
12:20
[Opmerking van Objectivo]
Heren, zou het niet beter zijn om in de Faciliteitengemeente faciliteiten in te voeren voor Engelstaligen? Hiermee zou een "verdeel en heers"-politiek kunnen worden gecreeërd waarmee je de "buitenlanders" en de "Franstaligen" van elkaar splitst. Voor de niet-Franstalige buitenlanders zal de strijd van het FDF dan niet meer hun strijd zijn. Waarom ook geen Engelstalige verkiezingspanelen van Vlaamse partijen om deze mensen aan te spreken?
12:20
[Opmerking van Pieter Smout]
Aan Dewever. Hoe zal NVA ervoor zorgen dat de Brusselse rand in Vlaamse handen komt? Dat is demografisch gezien toch onmogelijk aangezien 80 procent franstalig stemt.
12:20
[Opmerking van choir]
Eén van de oplossingen die voorgesteld wordt om het administratie apparaat te verlichten is de afschaffing van de provincies. Uiteindelijk kunnen alle beslissingen daar op een even efficiënte manier worden genomen binnen de Vlaamse Regering. Wat vinden julie van dat voorstel?
12:20


Last edited by Belgica on Wed May 27, 2009 2:13 pm; edited 3 times in total
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyWed May 27, 2009 2:04 pm

Bart De Wever: Geachte Heer Struyf,

Inzake BHV zou ik niets meer ondernemen, gewoon de procedure laten lopen tot het finaal kan worden gestemd in de plenaire vergadering van de kamer. Als de Franstaligen op dat moment de regering laten vallen, storten zij België in een existentiële crisis. Aan hun de keuze op dat moment.


BDW.
12:21

Marino Keulen: In België zijn er 3 officiële talen, Engels is daar niet bij. Het is al ingewikkeld genoeg.
12:21

Frank Vanhecke: Geachte Heer Van Steen,

Ik verwijs wat uw vraag betreft naar de studie van professor Hannes (VUB) die berekend heeft dat nog nooit één cent van Wallonië naar Vlaanderen vloeide, ook niet in de XIXe eeuw zoals wel eens verkeerdelijk beweerd wordt, en zodra het wel zou gebeuren, voorspelt Hannes het einde van België. Vlaanderen is voor de Walen enkel interessant als melkkoe. De Franstaligen zijn zelfs zo grof om dat openlijk toe te geven : zonder Vlaamse transfers hoeft België voor hen niet langer.
12:21
[Opmerking van Van Noten]
Waarom geen territoriale toegiften in ruil voor de "moeder van alle staatshervormingen". Zeg maar drie of vier zuidoostelijke faciliteitsgemeenten bij een tweetalig Brussels Gewest voegen in ruil voor volledige autonomie van de gewesten inclusief een einde aan de facilitieten en een uitdovende solidariteit bijvoorbeeld over een periode van 10 jaar?
12:21
[Opmerking van Arnold Vercaemers]
Mijnheer Vanhecke, hoe kunnen we de fricties met de Islam oplossen? Gedwongen integratiecursussen? Terugsturen van criminelen? Hoe ziet u de toekomst?
12:22
[Opmerking van Peter G.]
Vraag aan alledrie. Alledrie uw partijen hebben geprotesteerd tegen het feit dat verkiezingen met een ongesplitst B-H-V ongrondwettelijk zijn, maar geen van de drie is blijkbaar bereid daar ook juridische stappen rond te zetten. Waarom niet? Vooral minister Keulen lijkt zo ergens nogal hypocriet. Boycott-burgemeesters niet straffen, maar ondertussen wel zélf de verkiezing organiseren. Alvast bedankt.
12:22
[Opmerking van Beek]
Beste heer Vanhecke en De Wever, zal een onafhankelijk Vlaanderen niet hetzelfde zijn als een Groothertogdom Luxemburg in Europa, in andere woorden onafhankelijk Vlaanderen die een lichtgewicht zal zijn en niets anders.

12:22

Marino Keulen: Ik denk dat je moet naar een echte evaluatie gaan van welk bestuursniveau waarvoor bevoegd is. Eigenlijk zou je moeten gaan naar een situatie waarbij voor elke beleidsmaterie hooguit 2 niveaus betrokken zijn: Vlaanderen en de gemeente, Vlaanderen en de provincie, de gemeente en de provincie enz.
12:23

Bart De Wever: Geachte Heer Smout,


Brussel is inderdaad de meest heikele kwestie in de evolutie naar autonomie in Europa. Volgens ons is de beste oplossing om te streven naar een condominium waarbij de twee gemeenschappen samen de voogdij uitoefenen en Brussel op het niveau van de stedelijk bevoegdheden maximaal zelfbestuur krijgt. De huidige toestand in het Brusselse waterhoofd is alleszins geen argument om niet door te zetten, tegendeel.

BDW.
12:24

Marino Keulen: De problematiek van de grote staatshervorming, de financieringswet, BHV, de rand en de faciliteiten, ... zullen in een grote onderhandelingsronde moeten aangepakt worden. Geïsoleerde oplossingen voor elk aspect afzonderlijk, die gaan er nooit komen.
12:24
[Opmerking van Willy Fleerakkers]
Aan Bart De Wever : Soms begin ik te geloven dat jullie eigenlijk geen staatshervorming willen. Immers als je wilt onderhandelen is het geen goede methode om voorafgaand aan de onderhandelingen dreigende taal te spreken richting je gesprekspartner. Het lijkt wel of je liever hebt dat het niet lukt en zo de NVA een bestaansreden blijft hebben.
12:24
[Opmerking van Martin Bal]
@ Keulen: is de 'wet' die u inroept om de 3 burgmeesters niet te benoemen nu juist niet die fameuze omzendbrief Peeters ?
12:24
[Opmerking van Erik Devos]
Beste heer De Wever, als het over de "staatshervorming" gaat, dan wordt altijd vermeld dat "Vlaanderen meer bevoegdheden wil", haast nooit zie je staan dat dit ook impliceert dat Wallonië eveneens diezelfde bevoegdheden zal krijgen. Als u ten zuiden van de taalgrens wordt afgeschilderd als "de baarlijke duivel", waarom zegt u dan niet meer dat u méér bevoegdheden wil voor Wallonië? Je zegt krak hetzelfde, alleen komt het veel zachter aan. Niet? :-)
12:25
[Opmerking van Luc Van Geel]
Beste heren separatisten, wat na de Vlaamse onafhankelijkheid en waarom moet ik het een aanlokkelijk vooruitzicht vinden? Laat ons eerlijk zijn, als we onze toetredingsaanvraag indienen tot de EU, zullen er landen zijn die onze aanvraag weigeren (Spanje al zeker). Het gevolg zal zijn dat we in onze handel met onze buurlanden invoertaksen in de EU gaan moeten betalen, veel bedrijven zullen hier daarom wegtrekken. Blijven we dan betalen met de euro (waarover we niets te zeggen zullen hebben) of voeren we een eigen munt in (de daalder of gulden?)? Waarom moet ik mij in dit vooruitzicht verheugen?

12:25
[Opmerking van Wim Peeters]
Marino Keulen: Waarom worden er geen commisarissen gestuurd naar de 3 tegenwerkende faciliteiten gemeenten? Als inwoner merk ik dat het huidige bestuur nog minder aan bestuur doet en nog meer gewoon hun eigen zin!
12:25

Frank Vanhecke: Geachte Heer Vervoort,

Voor het Vlaams Belang is geloofwaardigheid de inzet van deze verkiezingen. Het recente verleden bewees immers hoe àlle traditionele partijen hun beloftes verloochenen zodra verkiezingen achter de rug zijn. Het Vlaams Blok/Vlaams Belang kan wat dat betreft zijn kiezers al dertig jaar recht in de ogen kijken. Dit is geen 'vijf minuten politieke moed', maar 'dertig jaar politieke moed'. Wij verloochenen ons onafhankelijkheidsideaal niet voor een bord linzensoep.
12:25
[Opmerking van Jonkheer VD]
Wat zou de concrete financiele impact zijn voor een gemiddeld gezin, mocht Vlaanderen onafhankelijk zijn? Kan dit in % uitgedrukt worden?
12:25
[Opmerking van Jan]
Aan de 2 coalitie-mogelijke partijen: waarom wilt men niet met sp.a regeren?
12:26
[Opmerking van Martin Bal]
@ Keulen : wat betreft die 3 officiële talen in België : daar ben ik het met u eens. Maar wat denkt u dan van VLD-Brussel dat Engels in Brussel wil invoeren ?
12:26
[Opmerking van Bart Baeteman]
Waarde heren politici, graag uw reacties op mijn oplossing voor het probleem Brussel, BHV en aanverwante. Waarom heffen we het Brussels Hoofdstedelijk Gewest niet op, we breiden de "regioloze" zone uit met de faciliteitengemeenten, en we laten dit gebied rechtstreeks afhangen van de federale regering. Deze zou dan een "minister voor Brussel" krijgen, en automatisch zouden alle beslissingen gedekt worden door de paritair samengestelde federale regering.
12:26

Bart De Wever: Geachte Jozef S.,

Een revolutie zal er niet komen, er is geen meerderheid voor in Vlaanderen. Het is dus wachten op Godot. En als Godot ooit zou langskomen, dan moeten we nog gaan onderhandelen (minstens over Brussel). Tenzij er iemand voor een burgeroorlog zou pleiten, wat ik niet hoop. Ergo, we moeten de evolutie doorzetten naar Vlaanderen enerzijds en Europa anderzijsds. Op een verstandige manier én met bekwame spoed, want per seconde tikt er 800 euro schuld bij in België.

BDW.
12:27
[Opmerking van Roel De Leener]
aan Marino Keulen: alles op één hoop gooien in reuze onderhandelingen. Eerst en vooral vreemd dat er over de toepassing van de grondwet moet onderhandeld worden; maar vooral hoe denkt u te vermijden dat de splitsing van BHV ongedaan zal worden gemaakt door 'compensaties' in de Rand? Hoe staat u bijvoorbeeld tegen de federale kieskring die door sommigen van uw partij vurig bepleit wordt?
12:27

Marino Keulen: Essentieel in een democratie is dat mensen kunnen gaan stemmen, op een correcte manier. De 3 zijn niet benoemd en blijven dat, ik blijf dat herhalen. Ik tracht geloofwaardig te zijn tav Vlaanderen maar ook tav de internationale publieke opinie.
12:28
[Opmerking van Pieter]
Meneer Vanhecke, hoe gaan jullie de Vlaamse onafhankelijkheid verwezenlijken, gesteld dat jullie bij de komende verkiezingen de grootste partij zijn? Gewoon de federale regering negeren?
12:28
[Opmerking van Johan DV]
@Bart De Wever: Hoewel ik voorstander ben van een verregaande overdracht van bevoegeheden naar de gewesten, toch vind ik dat men in het kader van efficiëntie ook het omgekeerde moet durven doen. Denken we maar aan de geluidsnormen en de kakafonie dat dit met zich meebrengt. Hoe staat u hier tegenover? Kunnen bv. geluidsnormen terug een federale materie worden waardoor ook Brussel een deel van de overlast draagt?
12:28
[Opmerking van Guest]
Waarom stellen de Vlaamse partijen de zaken niet concreet. Taalwetten in Brussel respecteren, en van de Vlaamse rand afblijven, indien niet de solidariteit opzeggen. Solidariteit kan maar mits respect.
12:28

Bart De Wever: Geachte heer Van Geel,

Ervoor zorgen dat er geen aanvraag moet komen, maar een automatisch lidmaatschap is. Dit kan als we ervoor zorgen dat de autonomie er op een legale en vreedzame manier komt.

BDW.
12:29

Marino Keulen: waarom geen commissarissen? Dat is het spook va nLoch Ness. Je kan wettelijk in geen enkele gemeente het bestuur laten overnemen door een regeringscommissaris. Een commissaris kan hooguit een onwettige beslissing corrigeren maar nooit in de plaats treden van de democratisch verkozen lokale politici.
12:30
[Opmerking van K.H.]
Eerder een vraag gerelateerd naar het Europees niveau: Hoe staat u en uw partij (of wat zou de stem van Vlaanderen moeten zijn in deze kwestie) ten aanzien van het systematisch verwerven, opslaan en gebruiken van biometrische gegevens van alle burgers? Is deze inbreuk op de privacy en de eigenheid van de mens te verantwoorden met de verhoogde veiligheid die het zou kunnen opleveren (dit wordt ook wel eens vergeleken met het registreren van gegevens van burgers tijdens WOII)? Op welke manier zou dit de veiligheid kunnen verhogen?
12:31

Frank Vanhecke: Geachte Heer Vercaemers,

Ons standpunt wat dat betreft is duidelijk. Wie zich in Vlaanderen - en per extensie, in Europa - wil vestigen, dient zich aan te passen aan onze waarden en normen. Daartoe behoren onder meer absolute vrijheid van meningsuiting, godsdienstvrijheid, gelijkheid van man en vrouw. En daar heeft de islam volgens ons een probleem. Het is in geen geval een oplossing om toe te geven aan de eisen van ingeweken moslims (halalvoedsel, gescheiden zwemlessen...) In die optiek is ook de subsidiëring van moskeeën door de Vlaamse regering een slecht signaal.
12:31
[Opmerking van Stefan Vermeersch]
Geachte Heer Vanhecke, waarom blijft Vlaanderen vasthouden aan Brussel als hoofdstad? Deze stad is op geen enkele wijze meer representatief voor Vlaanderen. Zou het niet beter zijn een exit strategie op te zetten en Antwerpen, Leuven of Mechelen hoofdstad te maken? De administratieve diensten zouden kunnen verhuizen, verkeersellende in Brussel wordt afgeleid en mocht het tot onafhankelijkheid komen is de logistiek reeds opgezet. Wallonie heeft Namen, wij hebben Brussel. Twee de facto franstalige steden...
12:31
[Opmerking van Johan DV]
@Marino Keulen: Vlaanderen werkt zeer efficiënt. Maar hoe klein het ook is: we zitten met teveel beleidsniveaus. Moet het provinciaal beleidsniveau blijven bestaan. Kan men niet beter deze bevoegdheden verdelen tussen het gemeentelijk en Vlaams niveau? Wat is uw visie hierop?
12:31
[Opmerking van Beek]
1. Marino Keulen : heeft OpenVld plannen voor de rechstreekse verkiezing van de burgemeesters.
12:31
[Opmerking van Sammy Six]
Aan Marino Keulen: bedankt voor je antwoord. Wil Vlaanderen een Europese Topregio worden, is het volgens mij ook van belang dat voldoende aandacht geschonken wordt aan arbeidsmobiliteit en uitwisselingsprojecten voor bv studenten. Nu steeds minder studenten voor een Erasmusbeurs gaan, vroeg ik me af hoe u dit zou aanpakken en/of welke alternatieven mogelijk zijn. Moeten we geen zorg besteden aan studiebeurzen buiten Europa, bv de VS? Bedankt voor uw antwoord. Sammy
12:31

Marino Keulen: Ik ben een federalist. Ik sta achter een federale kieskring waarbij zowel Vlamingen als Franstaligen hun waardeoordeel kunnen uitspreken over het werk van een aantal federale politici. Ik zie dit perfect verzoenbaar met meer autonomie voor de regio's op het vlak van economie, arbeidsmarkt, fiscaliteit.
12:32
[Opmerking van Matthias Van Steen]
Vraag aan alledrie : Gewoon Ja of Nee graag, moeten de intercommunales hervormd worden ?
12:32

Bart De Wever: Geachte Heer Smals,

Ik denk dat Canada een voorbeeld is van hoe migratie idd een positief gegeven kan worden. Als je ervoor zorgt dat er mensen komen die kunnen bijdragen tot onze economie en onze samenleving. De meeste Vlaamse politci beseffen die maar al te goed, maar op het Belgisch niveau krijgen ze het niet gedaan aangezien de meeste Franstalige politici bijna voor een open grenzen beleid staan. Denk aan Verhofstadt die het allemaal begrepen had, maar vervolgens als premier over de brug kwam met een algemene regularisatie, de snelbelgwet en het vreemdelingenstemrecht. Momenteel ligt het beleid zelfs totaal stil wegens Vlaams-Waalse onenigheid.

BDW.
12:32
[Opmerking van Bob Dhoedt]
Aan de heer De Wever: Zou u en uw partij ooit meewerken aan een ongrondwettelijke splitsing van het land ? Bijvoorbeeld via het Vlaams Parlement de onafhankelijkheid oproepen, of, minder radicaal, meer bevoegdheden claimen? Deze vraag natuurlijk in het kader van de vele blokkeringsmechanismen waartoe beide landsdelen hebben op federaal niveau.
12:32
[Opmerking van Tom Tachelet]
Bart de Wever die pleit voor een sterker Europa? Is dat nu net niet hét typevoorbeeld van een samenwerkingsverband dat gebaseerd is op taalverschillen enerzijds en eonomische verschillen tussen noord en zuid anderszijds (lees ook: net zoals Vlaanderen vs. Wallonië)... Lijkt nogal tegenstrijdig, niet?
12:32
[Opmerking van Gijs De Boeck]
Een vraag aan Bart De Wever: hoe staat de NVA eigenlijk ten opzichte van de toetreding van Turkije tot de Europese Unie? Is er geen nood aan duidelijkheid? Turkije was een van de eerste om een een dossier in te dienen tot toetreding.
12:32
[Opmerking van tim]
Meneer Vanhecke, kan u mij uitleggen waarom halalvoedsel in strijd is met onze waarden en normen?
12:32
[Opmerking van Bart Haers]
@Frank Van Hecke: wat denkt u over het invoeren van de subnationaliteit in Brussel?
12:33


Last edited by Belgica on Wed May 27, 2009 2:16 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyWed May 27, 2009 2:06 pm

Quote :
Marino Keulen:

Europa en de internationale context maken dat ook in Wallonië een economische reconversie bezig is. Wij hebben vaak een karikaturaal beeld van Wallonië. In Waals-Brabant, Namen en Luxemburg vind je topbedrijven.

Allez, de Marino begint het te begrijpen Wink
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyWed May 27, 2009 2:07 pm

Marino Keulen: Open Vld is voor de rechtstreekse verkiezing van de burgemeester. 100%.. Mensen willen dat ook. Alleen, we vinden voor die idee totnogtoe geen meerderheid in he tVlaams Parlement.
12:33
[Opmerking van Pieter Smout]
Vraag aan alledrie. Hoe kan Vlaanderen in hemelsnaam functioneren in een vrij Europa indien het zelfs geen compromissen kan sluiten met Brussel en Wallonië?
12:34
[Opmerking van Wim Peeters]
@Marino Keulen: Hoe verklaar je dan dat de burgemeester van Wezembeek-Oppem kan bepalen wie in welke taal is ingeschreven? Recent werden brieven uitgestuurd door de milieudienst van Wezembeek-Oppem (zoals het hoort, in het Nederlands), maar toch stuurde de burgemeester naar alle in het Frans ingeschreven burgers een eigen vertaling op briefhoofd van zijn kabinet. Kan jij me verklaren hoe een burgemeester weet wie Franstalig is? Blijkbaar bestaan er nog steeds lijsten met taalaanhorigheid, wat in strijd is met de grondwet.
12:34

Marino Keulen: Studeren buiten landsgrenzen vind ik uitermate belangrijk om zelfstandigheid te verwerven, vreemde talen en culturen te leren, voor een open regio als Vlaanderen zijn dat ongelooflijk belangrijke troeven.
12:35

Marino Keulen: De intercommunales zijn nog maar recent hervormd.
12:35
[Opmerking van Marc OST]
@M.Keulen. Als u voor een federale kieskring pleit hoop ik dat u geen vast aantal zetels wilt toebedelen per taalgroep? Anders is de democratische legitimiteit van uw kieskring ver te zoeken vindt u niet ?
12:36
[Opmerking van Emmanuel]
Aan de heer De Wever: Hoe ziet u de verdeling van de Belgische staatsschuld verlopen indien Belgie volldedig zou worden opgesplitst?
12:36

Marino Keulen: Er mogen inderdaad wettelijk geen taalregisters worden bijgehouden.
12:36
[Opmerking van Ingrid Larik]
Pleiten voor een sterk Europa staat toch niet haaks op meer bevoegdheden/autonomie eisen voor Vlaanderen ? Je kan je punt maar maken vanuit één visie en één misie.;als die niet dezelfde is, worden we gewoonweg niet gehoord in Europa en kunnen we geen eigen accenten leggen. Tussen haken, ik ben een confederalist en geen separatist, laat dat duidelijk zijn.
12:36

Bart De Wever: Geachte Robrecht,

Politiek wordt helaas bedreven met een korte termijnvisie (steeds korter trouwens). De staatkundige evolutie dient men echter te zien in het historisch perspectief van de ontdubbeling van België (lees hierover het zeer goede boek van de A'pense historicus Van Goethem: de monarchie en het einde van België). Wat vandaag volledig geblokkeerd zit, kan morgen denkbaar worden en overmorgen realiteit. Toen ik de USSR bezoch in 1988 was er niemand die voorspelde dat dit land niet lang meer zou bestaan, en toch was het zo.

BDW.
12:36
[Opmerking van Jean]
@Van hecke: Als u geen subsidies wil toekennen aan moskeeën, veronderstel ik dat u wil dat alleen maar Christelijke kerken gesubsidieerd worden. Klopt dat?
12:37

Marino Keulen: Over de invullin,g van de fiscale kieskring heb ik geen uitgewerkt idee, een optie kan de bevolkingsaantallen zijn.
12:37
[Opmerking van Martin Bal]
@ Wim Peeters. Taalrol bepalen, dat gebeurt volgens de taal van de identiteitskaart vermoed ik.
12:37
[Opmerking van Bart Haers]
Mijnheer Keulen, het integratiebeleid van afgelopen jaren mag de regering op haar conto schrijven. Maar toch blijft het moeilijk aan te geven hoe onze samenleving voor zo een jonge migrant van de tweede of derde generatie ook een positieve vrijheid kan geven. Hoe denkt u dat op te lossen?
12:37
[Opmerking van Guest]
@Dewever: Bent u nu vlaams confederalist of separatist?
12:37

Frank Vanhecke: Een onafhankelijk Vlaanderen zou zich met zijn zes miljoen inwoners tussen landen als Noorwegen (4,4 miljoen) Finland (5,2 miljoen), Ierland (3,7 miljoen), Denemarken (5,3 miljoen)... bevinden. De EU telt tien lidstaten die kleiner zijn dan Vlaanderen en als sterke exportgerichte natie zou Vlaanderen met zijn BBP per hoofd van de bevolking tot de top drie van de EU behoren. Niet slecht dunkt ons. Een onafhankelijk Vlaanderen zal tenminste de Vlaamse belangen in Europa kunnen verdedigen, want in de ministerraad spelen alleen nationale staten mee. De vroegere weigering van de 'Brusselse' Raadsvoorzitter in de EU-Raad voor Wetenschapsbeleid om op verzoek van de Vlaamse regering de positie van het Nederlands in het Europees Octrooibureau te ondersteunen, illustreert de huidige Vlaamse machteloosheid.
12:37
[Opmerking van Jan van Leeuwenberg]
Is het cordon sanitaire nu nog altijd gerechtvaardigd en democratisch.
12:37
[Opmerking van Matthias Van Steen]
Correct mijnheer Keulen, en ze zijn geldverspillers en postjesmachines geworden. 200 mio per jaar voor de plaatselijke politieke vetpotten...
12:38
[Opmerking van Patrick Van Wassenhove]
Beste Heer Keulen, ik kan me niet van de indruk ontdoen, dat uw partij er werkelijk alles aan doet en heeft gedaan, om een noodzakelijke staatshervorming te dwarsbomen.Zijn het zo'n politici dat het Vlaamse volk verdient?Gaan we ons nog decennia lang laten leegzuigen door luie Franstaligen?Hoelang moeten wij hun arrogantie nog slikken? Vanaf nu stel ik me als bewuste Vlaming intolerant op tegenover Franstaligen!
12:38
[Opmerking van Sammy Six]
aan Bart De Wever en Frank Vanhecke: waar stoppen volgens jullie de grenzen van de EU? Moet er gekeken worden naar culturele/sociale/politieke breuklijnen of zou het niet beter zijn om enkel en alleen de bestuurlijke capaciteiten van de EU als criterium te hanteren? Bedankt
12:38
[Opmerking van Philippe De Vos]
Geachte heer Vanhecke, U zei dat Wallonië niet nuttig is voor Vlaanderen aangezien ze geen geld genoeg hebben om Vlaanderen te helpen. Men spreekt dan vaak over scheiding van het land of over een confederalisme. Denkt U niet dat het nuttiger zou zijn om het geval van Wallonië te analyseren. Er zijn natuurlijk veel problemen in deze regio, maar deze kunnen opgelost worden. Waarom denkt men onmidellijk aan de extreme oplossingen i.p.v. aan de solidariteit. Dit land is ontstaan door het samenwerken van twee volkeren tegen de nederlandse invaller. Een oplossing werd toen gevonden. Dit kan toch nu opnieuw! Ik dacht bijvoorbeeld aan meer samenwerking in het onderwijs. Het is waarschijnlijk waar dat franstaligen niet zo goed Nederlands kunnen spreken. Maar waarom doet Vlaanderen daar niets aan?
12:38

Marino Keulen: De beste verdedigers van mijn beleid zijn vandaag de nieuwe Vlamingen. Zij beseffen dat hun toekomst Vlaams is, dat ze dus Nederlands moeten leren, en opleidingen moeten volgen om een job te vinden. We moeten verder daarmee. De wereld globaliseert en dat zal niet meer veranderen.
12:38

Bart De Wever: Geachte Lawrence,

Buiten het feit dat ik economisch idd geen neo-liberaal ben, is vrijheid-blijheid ook maatschappelijk niet mijn credo. N-VA is een partij die streef naar gemeenschapsvorming ifv van een spontane beleving van een dynamisch normen- en waardenkader.

BDW.
12:39
[Opmerking van geert roosens]
Mijnheer Keulen: denkt u niet dat het een illusie is dat in een federale kieskring anders dan etnisch zal worden gestemd? Hoe kan een Vlaming Reynders en Onckelincx afstraffen, behalve eventueel door een negatieve stem? Is dit niet gewoon een uitweg om de honderdduizend Franstaligen in Vlaanderen de kans te geven voor "hun" politici te stemmen?
12:39

Marino Keulen: Cordon: ik heb geen cordon nodig om niet met het VB samen te werken. Dit is geen partij zoals de andere.
12:40
[Opmerking van Martin Bal]
@ Keulen : als alle burgemeesters rechtstreeks verkozen worden, zult u de 3 die u niet benoemd heeft niet meer kunnen tegenhouden. Of moet ik begrijpen dat u dan vooralsnog een bijzondere regeling wenst voor die gemeenten met 'faciliteiten' ?
12:40
[Opmerking van Bob Dhoedt]
Aan minister Keulen: uw partij pleit voor samenvallende verkiezingen. Maar nu het What If scenario: Moet een goedwerkende Vlaamse regering vallen indien de federale regering blokkeert en valt? Of omgekeerd?
12:40
[Opmerking van francis claris]
Aan allen: Er wordt steeds gepraat over ideologie. heeft iemand ooit berekend wat een boedelscheiding kost ? en wat kost het ons daarna het functioneren van 3 parlementen, 3 volledige kabinettenstructuren, ...ik begrijp het voordeel niet zo goed. Onze belastingdruk zit nu in de top. graag verduidelijking in deze.
12:40
[Opmerking van Stefan Vermeersch]
correctie voor Dhr. Vanhecke Ierland heeft 5,9 miljoen inwoners maw bijna evenveel als Vlaanderen
12:41
[Opmerking van Peter G.]
Toch nog even mijn vraag herhalen: Welke juridische stappen staat u voor wanneer blijvend ongrondwettelijke verkiezingen worden georganiseerd in België?
12:41

Marino Keulen: Open Vld is een constructieve partner geweest de afgelopen twee jaar. Als er geen staatshervorming is gekomen, heeft dat niet aan Open Vld gelegen.
12:41

Frank Vanhecke:

Mocht Vlaanderen onafhankelijk worden en mochten de transfers derhalve opdrogen, houdt elke Vlaming jaarlijks 2000 euro extra over, blijkt uit alle onafhankelijke studies. (KBC, De Warande...)
12:41
[Opmerking van Matthias Van Steen]
Mijnheer Keulen, als u 25 % van het Vlaamse volk "niet normaal" vindt....dan ligt het dunkt me aan u...
12:41
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyWed May 27, 2009 2:07 pm

Bart De Wever: Geachte Heer Smout,

De rand moet niet in Vlaamse handen komen, de rand IS in Vlaamse handen. Het is niet omdat anderstalige inwijkelingen talrtijk zijn dat het statuut van een gemeente moet veranderen. Anders kunnen we Borgerhout beter onder de voogdij van Marokko plaatsen. Vlaanderen zou er wel wat meer aan kunnen doen om de wetgeving te doen naleven in de faciliteitengemeenten, bijvoorbeeld door die burgemeesters voor eens en altijd af te zetten. Maar dat kan u mss aan dhr. Keulen vragen...

BDW.
12:41
[Opmerking van Jan V]
@ alledrie: Op vlak van inburgering en integratie, waar ligt de grens voor toestroom (of waar zou ze volgens u moeten liggen) en welke concrete waarden liggen er dan voorop om van integratie te kunnen spreken?
12:42
[Opmerking van hendrik]
klopt het dat een allochtoon maar 1 dag hoett t werken om te gaan stempelen ?
12:42
[Opmerking van Patrick Van Wassenhove]
Beste Heer Van Hecke, mocht ik het Vlaams Belang vertegenwoordigen, dan zou ik de Vlaamse bevolking oproepen zoveel mogelijk mijn geld te laten beheren door een meer Vlaamse bank , zoals de KBC. Zoveel mogelijk financieel beheer voor Vlaanderen verzwakt de franskiljonse macht.
12:42

Bart De Wever: Geachte Choir,

Het provinciale niveau is niet overal even nutteloos, in Limburg speelt het een gedragen rol als mesoniveau en denk ik niet dat er veel mensen blij zouden zijn met de afschaffing. Maar elders mag dit niveau van mij asap verdwijnen.

BDW.
12:42
[Opmerking van Jan]
Geachte Heer Vanhecke, wat is dat nu voor een onzin. Weet u dan niet dat er een staatsschuld is van meer dan 1000 miljard euro? Hoe gaat u die opsplitsen?
12:42

Marino Keulen: De idee van een federale kieskring is in elke federale staat aanwezig. Dat is net een van de kenmerken van een federatie. Uit een federale kieskring zal ook blijken hoe sterk het federale draagvlak voor de federatie nog is.
12:43
[Opmerking van Stefan Vermeersch]
Stefan Vermeersch, correcte op mijn correctie als Drh Vamhecke Republiek Ierland bedoelt, dit is inderdaad maar 4,4 miljoen
12:44

Marino Keulen: Ook bij de rechtstreekse verkiezing van de burgemeester moet een burgemeester nog geschikt bevonden worden om de instructies van de Vlaamse en federale regering op het grondgebied van de gemeente uit te voeren. Daarvoor is nu een procedure met advies van de gouverneur en procureur-generaal voorzien en die moet ook behouden blijven.
12:45
[Opmerking van Marc OST]
@M. Keulen, kent u nog federale landen waar de federale regering wordt gekozen in één enkele kring met bovendien nog gegarandeerde zetels voor een deel van de bevolking ? Mocht de feredrale regering gevormd worden uit leden van het Vlaamse en Waalse parlement beginnen we al beter in de buurt te komen vindt u niet ?
12:45

Bart De Wever: Geachte Heer Van Noten,

Ik vind het idee om grond af te staan in het kader van onderhandelingen iets dat eerder thuis hoort in de eerste helft van de vorige eeuw (of vroeger). Voor iedere gemeente die Vlaanderen sinds 1830 heeft afgegeven, kwam er nieuwe bij die werd opgeëist. De grenzen zijn 50 jaar geleden vastgelegd, het is tijd dat men zich daar eindelijk gewoon bij neerlegt en de problemen oplost op een manier die meer past in de 21ste eeuw.

BDW.
12:45
[Opmerking van Guest]
Ik denk niet dat een nationale -zeg maar unitaire- kieskring een oplossing biedt voor de belgische blokkering ; integendeel , het zal de problemen en de chaos nog vergroten . Want wat is het ‘concrete’ gevolg – in tegenstelling met de ‘abstracte’ doelstelling van een unitaire kieskring ? Het concrete gevolg is dat Vlaanderen zal overspoeld worden door franstalige kiespropaganda (affiches , slogans , kiesdrukwerk) en het omgekeerd wederkerige voor Wallonië . We zien nu al hoe de Vlaamse gemeenten binnen BHV angstvallig proberen Franstalige kiespropaganda buiten te houden , tot en met het fysiek afdreigen van Franstalige plakploegen . Dit zal zich verspreiden over heel Vlaanderen . In de vlaamse gebieden waar een betekenisvolle proportie franstaligen wonen zal dit tot moeilijkheden en spanningen leiden, met mogelijk geweld en chaos . Een unitaire kieskring is mijn inziens een vals goed idee….
12:46

Marino Keulen: Een van de belangrijkste redenen waarom deze verkiezingen niet leven bij de bevolking, is dat voor veel mensen de afgelopen jaren er teveel verkiezingen zijn geweest. Dat heb ik nu de laatste weken ontelbare keren moeten horen. Mensen zijn verkiezingsmoe. En de politici ook. Ons land is eigenlijk toe aan een periode van electorale rust.
12:46

Frank Vanhecke:

De grenzen van de EU stoppen aan de grenzen van Europa. dat is de logica zelve. Turkije kan derhalve nooit lid worden van de EU, want het is noch geografisch, noch historisch, noch cultureel, noch godsdienstig, noch taalkundig een Europees land en een opname van Turkije, dat in 2025 om en bij de 100 miljoen inwoners zal tellen, zou de EU-begroting volledig ontwrichten.

Wij moeten met Turkije de beste nabuurschapsbetrekkingen onderhouden, maar het land duidelijk maken dat lidmaatschap geen optie is.
12:46
[Opmerking van Luc Van Geel]
Hoe staan de verschillende partijen hier tegenover een federale kieskring? Is dit niet in het voordeel van Vlaanderen, aangezien de Vlamingen met meer zijn, en daardoor via een telling met het systeem D'Hondt logscherwijze ook meer zetels in de wacht zullen slepen?
12:46
[Opmerking van Guest]
aan de heer Vanhecke en Dewever: kan nationalistisch Vlaanderen zich de luxe permiteren om om met 2 partijen op te komen, die beiden streven naar een onafhankelijke republiek Vlaanderen?
12:46
[Opmerking van Bart Haers]
mijnheer Keulen, met alle respect, de dubbelzinnige positie van Open VLD, eerst de communautaire discussie beu zijn en dan hard inzetten op de niet benoeming... terecht en verdedigbaar, maar het schept een ongezellig gevoel, toch.
12:46

Marino Keulen: 25% niet normaal? Het gaat niet over de kiezers maar over het programma en de politieke praktijken van het VB.
12:47
[Opmerking van Guest]
Waarom Ford Genk zo subsidiëren en waarom niet die subsidie aan de kleine zelfstandige geven, ze zouden met dat geld extra werkkrachten kunnen in dienst nemen! Is Ford Genk leefbaar zonder subsidei??
12:47
[Opmerking van vanderlynden frédéric]
ik snap niet goed waarom er geen franstalige oproepingsbrieven mogen verzonden worden in faciliteitengemeenten. Als de ontvanger franstalig is, wat is dan het probleem? Getuigt het niet van openheid als een belg in zijn eigen taal wordt geholpen
12:47

Bart De Wever: Geachte Peter G.,

Let wel: het arrest van het grondwettelijk hof gaat alleen over de Kamer. Ergo, alleen die verkiezingen zouden onwettig zijn als men ze nu zou organiseren. Als men dit zou doen, zullen wij ons daar met alle middelen tegen verzetten.

BDW.
12:47
[Opmerking van robbedoes]
Hoe kan het dat een kleine partij (FDF)zo zwaar kan wegen op de politiek?HEt is Mr Dewever nooit gegund...Waarom kunnen wij als vlamingen nooit voet bij stuk houden,wie in vlaanderen woont moet zich schikken naar de vlaamse wetten/regels, indien MR de grootste wordt in Wallonie zal er wéér geen staatshervorming komen,aangezien MR automatisch mee aan tafel zit...gewoon voorstel stemmen in het parlement,we hebben er een vlaamse meerderheid en een brusselse franstalige is niet hetzelfde als een franstalige waal...
12:48
[Opmerking van Wim Peeters]
@martin Bal: En waar worden die gegevens bijgehouden? Raad Van State heeft indertijd elke lijst met taalaanhorigheid nietig verklaard. En hoe kan een burgemeester toegang krijgen tot zo'n lijst? Waar is mijn privacy?
12:48

Frank Vanhecke: Inderdaad meneer Keulen, wij zijn geen partij zoals de andere. Bij ons gaat het programma boven de postjes en bovendien gedraagt onze voorzitter zich niet als de koopman van Venetië die met mensen sjachert zoals de voormalige ministerpresident van Vlaanderen dat onlangs deed, tot meerdere eer en glorie van VLD en LDD.
12:49
[Opmerking van Roel]
Meneer Van Hecke, kan je me uitleggen waarom Turkije volgens jou "taalkundig" niet geschikt is voor EU-lidmaatschap. Sinds wanneer is de taal überhaupt een criterium voor lidmaatschap?
12:49

Marino Keulen: In een wereld die globaliseert aan een razend tempo zijn er nauwelijks grenzen aan toestroom. Dat is in heel West-Europa zo maar ook in de VS en Australië. Dit probleem moet Europees geregeld worden. Wie kiest voor een toekomst in Vlaanderen, en hier legaal verblijft, moet onze taal leren, en werken. Alleen op die manier kan onze sociale zekerheid en de samenleving in stand houden. Wij hebben ook alle handen en talenten nodig. Onze bevolking veroudert zienderogen.
12:49
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyWed May 27, 2009 2:07 pm

Bart De Wever: Geachte Heer Van Beek,

België is natuurlijk geen groot land, het is niet alsof we daarmee een gigantisch schaalvoordeel zouden verliezen. Een lichtgewicht als Luxemburg wil ik graag zijn, dat is één van de meest welvarende landen van de wereld. Overigens, in de top tien van de welvarende landen zijn de meeste niet groter dan Vlaanderen.

BDW.
12:49
[Opmerking van Martin Bal]
@ BDW: u vergeet maar al te gemakkelijk dat de plaatselijke bevolking niet zeg maar nooit werd geraadpleegd bij het bepalen van die grenzen. U gelooft misschien in de onfeilbaarheid van de wetgever van 1962-1963, ik niet!
12:49
[Opmerking van tim]
Meneer Vanhecke, kan u mij de definitie geven van een Europees land? Want ik zie niet in waarom het zo evident is dat Turkije er géén is...
12:50
[Opmerking van Matthias Van Steen]
Mijnheer Vanhecke. Het ontbreekt u niet aan schroom om mijn partij af te breken wanneer ik de uwe verdedig. Heel jammer....
12:51

Frank Vanhecke: Aan Jan V.

De voorbije jaren bereikte de immigratie een absoluut record en lag ze zelfs hoger dan in de jaren zeventig toen de Belgische regering actief gastarbeiders ronselde.

Europa telt vandaag 20 miljoen werklozen. Die mensen moeten eerst via herscholing terug aan het werk worden gezet in plaats van nieuwe immigratiegolven op ons continent los te laten. Immigratie betekent trouwens ook een brain drain voor de herkomstlanden en is zowel nefast voor Europa als Afrika.
12:51
[Opmerking van Bastaien Joeri]
Opmerking aan Frank Vanhecke . Waarom zou ik als jonge kiezer op het VB moeten stemmen .? U zal nooit regeren op deze manier .Wanneer gaat u de hand uit steken naar DE NVA / Lijst Dedecker om een coallitie te vormen
12:51
[Opmerking van Jacqueline De Leeuw]
Vraag aan Bart De Wever : Het is een feit dat Vlaamse bedrijven naar Wallonië gelokt worden tegen voorwaarden die Vlaanderen niet kan bieden. Hetzelfde geldt nog meer voor buitenlandse bedrijven. Wat kan Vlaanderen daartegen doen ?
12:52
[Opmerking van Pieter Smout]
Aan Dewever. Wat gebeurt er volgens NVA met de Waalse gemeenten met faciliteiten voor nederlandstaligen? Aangezien uw partij voorstander is van de afschaffing van faciliteiten, betekent dit ook ondermeer de sluiting van het enige nederlandstalige schooltje in Wallonie, namelijk in Komen (Comines).
12:52

Marino Keulen: Ford Genk is een van de motoren van de Limburgse economie. Wat er aan subsidies wordt gegeven, past perfect binnen strikte Europese regels. Men moet af van de waanidee dat wij zomaar à la carte bedrijven kunnen subsidiëren. Wat Ford krijgt, staat in principe open voor alle bedrijven.
12:52
[Opmerking van Marc OST]
@ Martin Bal. Als men de taalgrens correct zou hebben getrokken lag ze een stuk zuidelijker mijn beste. Vlaanderen heeft wat mij betreft in 63 zijn laatste territoriale toegevingen gedaan.
12:52

Bart De Wever: Geachte Heer Fleerakkers,

Dreigende taal? Welke dreigende taal? Milquet roept nu al "non" en de MR-FDF burgemeesters steken hun middenvinger nog eens op. Wie dreigt er dan? Wij steken wel niet de witte vlag uit voor we gaan onderhandelen, zoals sommige andere partijen doen vanuit een voor mij onbegrijpelijk en eindeloos vlaams masochisme. Nu al hebben we de hoogste schuld van de wereld, de hoogste lasten van de OESO en de laagste pensioenen van Europa. In een vriendelijk praatcafé heb ik bijgevolg geen zin.

BDW.
12:53
[Opmerking van Martin Bal]
@ Wim Peeters: die lijsten worden in Brussel ook bijgehouden dacht ik. Ik zie echt niet welk probleem is er met de 'privicy' Of is de 'privacy' van de Brussel minder waard ?
12:53
[Opmerking van pieter]
Mr Keulen, bestaat de kans dat u ooit nog de burgemeesters in de rand benoemd?
12:53

Marino Keulen: Oproepingsbrieven in het Frans: de wet is de wet. Die zegt eerst in het Nederlands. De Raad van STate bevestigde die stelling. Einde discussie. Wie andere regels wil, moet daar een meerderheid voor zoeken in het parlement.
12:54
[Opmerking van Ellen]
Aan BDW : U pleit voor een aanvullende kinderbijslag van 500 euro voor kinderen tot 3 jaar (lees ik in uw folder di ik vandaag in mijn brievenbus vond). Heeft u ook een ideeën over het ondersteunen van alleenstaanden? Als je alleen woont is het haast onmogelijk om een huis (appartementje) te kopen, alles kost meer omdat je alleenverbruiker bent, ook als je werkloos bent heb je niemand om op terug te vallen, ... Deze groep wordt toch groter en groter dus kan m.i. niet langer genegeerd worden. En ik heb het dus ook over alleenstaanden zonder kinderen.
12:54
[Opmerking van Peter V]
aan alledrie: Wat valt er nog te beginnen tegen de sluipende islamisering, die in (ik dacht ) 1963 door JeanMonnet in gang gestampt is om zijn onwezenlijke droom van een verenigde staten van europa te bewerkstelligen?
12:54
[Opmerking van Peter G.]
@Bart De Wever. Dank voor uw antwoord, en de consequente instelling. Echter, ook bij de Europese verkiezingen overschrijdt de kieskring BHV gewestgrenzen en taalindeling, en handhaaft de discriminatie vastgesteld in het arrest uit 2003. Wettig, maar niet grondwettelijk. Is dit geen probleem? Moet de kieskring voor de Europese verkiezingen niet gesplitst worden?
12:54
[Opmerking van A.J.]
Mr. Keulen. Wat is uw definitie van integratie?
12:54
[Opmerking van pieter]
uhu, maar u bent dus niet van plan ze ooit nog te benoemen?
12:54
[Opmerking van Pieter Smout]
@ Vanhecke. Wat gaat het Vlaams Belang doen met jeugddelinquenten van allochtone afkomst die hier geboren en getogen zijn? Terug naar het land van hun grootouders en overgrootouders?
12:55

Marino Keulen: Als de burgemeesters niet benoemd zijn, hebben ze dat uitsluitend aan zichzelf te danken. Wat ze nu hebben gedaan, bevestigt dat. Er is geen land mee te bezeilen.
12:55

Bart De Wever: Geachte Heer Devos,

U heeft gelijk en ik zeg dit ook voortdurend. De Franstaligen spelen het natuurlijk handig door de indruk te wekken dat ze verliezer zouden zijn als ze dezelfde bevoegdheden krijgen als wij en dat de Vlamingen hen daar bijgevolg voor moeten vergoeden. Kijk naar de fameuze borrelnoten: een handvol prulbevoegdheden in ruil voor 200 milj euro jaarlijks voor Brussel.

BDW.
12:55
[Opmerking van Herman]
Geachte Frank Vanhecke, we weten allen dat het Vlaams belang er voor de Vlaming is, en dat het Vlaams belang immigranten die zich niet aan de Belgische regels willen aanpassen, niet duldt. Maar wat vindt u van immigranten van welk land dan ook, die zich wel aanpassen en wel de regels respecteren? Hebben die dan niet evenveel recht om in ons land te wonen als eender welke Vlaming?
12:55

Frank Vanhecke:

Geachte Heer van Guest,



Wij hebben meermaals de hand uitgestoken voor een Forza Flandria, om tenminste samen de Vlaamse belangen te verdedigen. Blijft de vraag naar de geloofwaardigheid van de N-VA. Na de kartelbreuk verklaarde Bart De Wever immers dat hij ooit weer in bed wil belanden met CD&V, voor hem de meest logische partner. Tja...
12:55
[Opmerking van vd berghe]
wat gaat jullie partij nu eindelijk eens doen aan die gigantische belastingsdruk die we in dit land kennen, er vanuit gaande dat je als partij in de regering zou zitten? enige feedback van iemand?
12:55
[Opmerking van vanderlynden frédéric]
@ M. Keulen, ok, de wet is de wet, maar wat zit er achter de redenering "oproepingsbrief eerst in het nederlands" als je weet dat de ontvanger franstalig is
12:55
[Opmerking van Beek]
Marino Keulen : erkenning van moskeeen in Vlaanderen : Hoe moeten we dit begrijpen? Integratie in het Vlaamse landschap zoals U het verwoordt? Worden alle moskeeen erkend aan de lopende band ?
12:56

Bart De Wever: Geachte Heer Van Geel,

Ik begrijp dat u tegenstander bent van de Vlaamse autonomie en dat u het zo zwart mogelijk wil voorstellen, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat u dat zelf allemaal gelooft.

BDW.
12:56

Marino Keulen: Integratie: op de eerste plaats respect voor de regels van de rechtsstaat en voor internationale beginselen als gelijkwaardigheid man/vrouw. Mensen moeten inspanning doen om de taal te leren en voor zichzelf te kunnen instaan. Wat hun geloof is, politieke overtuiging, ... is hun zaak.
12:57

Frank Vanhecke: Van Turkije ligt slechts 3 % in Europa, de rest in Azië. Geografie heeft haar belang bij het maken politieke bondgenootschappen, wist Fernand Braudel reeds. Ook Karel Van Miert heeft hierop gewezen.
12:57
[Opmerking van pieter]
mr. De Wever, is het scheiden van België niet eerder een historische discussie dan economische? en is uit die historische context niet dat belgie beter gescheiden wordt?
12:57

Marino Keulen:

Er zijn slechts 16 moskeeën erkend. Dat is gewoon de toepassing van de wet en de grondwet. Deze erkenningen zijn gekoppeld aan een strak voorwaardenkader: transparantie bestuur en financiën, geen extremisme, gunstig advies van de stad, provincie en staatsveiligheid. Het is geen "u vraagt, wij draaien".
12:57
[Opmerking van Bastaien Joeri]
Opmerking aan Bart De Wever : Wilt u nog steeds in zee gaan met CD&V Als deze het vragen ?
12:58
[Opmerking van Bart]
wat moet er volgens de heren politici gebeuren met de overvloed aan kerken en kerkfabrieken? Veel geld (zowel onroerend als roerend) dat niet goed wordt beheerd en waarvoor de belastingbetaler mag opdraaien (terwijl de overgrote meerderheid van de bevolking niet meer pratikeert). Graag daarop uw visie, heren.
12:58

Bart De Wever: Geachte Jonkheer VD,

Neen, wie eerlijk is, kan niet beweren dat dit exact kan berekend worden aangezien we de omstandigheden niet kennen waarin één en ander zal plaatsvinden. Anderzijds is het zonneklaar dat het federale niveau de Vlamingen vooral veel kost en bestuurlijk niet veel oplevert.

BDW.
12:58
[Opmerking van wouter van den berghe]
Frank Vanhecke: zou u ooit bereid zijn mee te regeren of niet? welke partijen zouden van u dan deel mogen uitmaken van een regering?
12:58
[Opmerking van Marc OST]
@vanderlynden frédéric: Heel simpel, die gemeenten liggen in Vlaanderen en daar is de enige officiële bestuurstaal het Nederlands. Point Final !
12:58

Frank Vanhecke: Beste Heer Joeri,

Wij hebben de hand reeds meermaals uitgestoken. Zij hebben ze geweigerd, uit angst voor de politieke correctheid.
12:58
[Opmerking van Filip Hooghe]
Waarom niet de faciliteitengemeenten bij Brussels Gewest voegen of desnoods voor arr. BHV tweetalig statuut invoeren? Correspondeert dat dan niet met de werkelijkheid? Ik ken heel wat tweetaligen die wonen en werken in de regio ...
12:58

Bart De Wever: Geachte Jan,

Ik heb nooit exclusieven gesteld, tegen niemand.

BDW.
12:58
[Opmerking van Jacqueline De Leeuw]
Vraag aan Bart De Wever : Wat vindt u van de opmerking op Facebook waar Vlaamse pendelaars "woekerend ongedierte genoemd" worden en waar het Centrum voor Gelike Kansen zich niet bevoegd voelt ?
12:59
[Opmerking van Jan Peeters]
@Vanhecke: Walke ideologie volgt het VB als het over fiscale zaken gaat?
12:59
[Opmerking van van de velde]
geachte heer keulen de niet benoemde burgemeesters krijgen die ook een burgemeesters wedde???????
12:59

Marino Keulen: Kerken en kerkfabrieken: ook daar is een duidelijke wetgeving over. Gemeentebesturen maken afspraken met de kerkbesturen hoever de financiering reikt, wat kan en wat niet. Het is niet zo dat de gemeente voor alle kosten moet opdraaien.
13:00
[Opmerking van Luc Van Geel]
Beste Bart, ik was nochthans gecharmeerd van je eerste antwoord op mijn vraag over de Vlaamse onafhankelijkheid. Het is ook zoals ik het zie evolueren. Mijn tweede vraag kwam er na lang wachten op een antwoord (en u had aanlogproblemen, Mr. Vanhecke negeerde mijn vraag), maar het is min of meer logisch nadenken wat er zou gebeuren bij een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring. Ik zie net als jij dit als een 'natuurlijk' proces.
13:00
[Opmerking van Morten]
Ik blijf het moeilijk hebben met het splitsen van België. Zoals Mr. De Wever op Kanaal Z zelf aangaf, mag Vlaanderen Brussel niet kwijtspelen. Vlaanderen zonder Brussel is absoluut geen goede optie. En het lijkt me idioot te beweren dat Brussel zelf voor Vlaanderen gaat kiezen. De toekomst van Brussel is Europees, niet Vlaams.
13:00

Frank Vanhecke: Wij willen meeregeren op voorwaarde dat het een regering is die werk maakt van de Vlaamse onafhankelijkheid en zonder dat we moeten toegeven op essentiële programmapunten.
13:00
[Opmerking van Hanif T.]
Beste Frank van Hecke, u zegt "Immigratie betekent trouwens ook een brain drain voor de herkomstlanden en is zowel nefast voor Europa als Afrika". U heeft daar gelijk in, maar denk u niet dat Europa daar een belangrijke rol in kan spelen, door zijn politiek tegenover dictatoriale staten te veranderen, m.a.w. door een einde te brengen aan een verzoeningspolitiek met dictatoriale regimes. Ik wil eigenlijk zeggen, in plaats van als slogan "anti immigratie" te hebben, is het niet beter om een oplossing te vinden aan het kern van probleem. En dit kan deels opgelost te worden door niet altijd aan geld te denken wanneer men met dictatoriale regimes onderhandeld, maar ook aan menselijke belang. Waarom maakt u daar niet uw slogan van, want in feite lost dit ook het probleem van immigratie op ?
13:00
[Opmerking van Joachim_W]
Aan wie het antwoord weet. Hoe kan Vlaanderen de Waalse burger ertoe verleiden politici te verkiezen die een staatshervorming genegen zijn?
13:01

Bart De Wever: Geachte Heer Baeteman,

Wat u voorstelt is een variant op de formule van Brussel rijksgebied zoals die bestond tussen 1980 en 1988. Ik vrees dat u er de Brusselaars niet meer warm voor zal krijgen.

BDW.
13:03

Bart De Wever: Geachte Johan DV,

Ik ben absoluut geen voorstander om alles zomaar te splitsen. Veel zaken behoeven precies schaalvergroting, maar volgens mij is de EU daarvoor het aangewezen niveau. Geluidsnormen zijn een goed voorbeeld van iets wat men best standaardiseert om geen concurrentie te hebben georganiseerd ten koste van de levenskwaliteit van mensen.

BDW.
13:03

Frank Vanhecke: Aan Hanif T.

U hebt zeker een punt met uw opmerking. Europees Commissaris van Ontwikkelingssamenwerking Louis Michel heeft vijf jaar zoete broodjes gebakken met dictators als Mugabe, Kagame, Kabila en Castro. Over mensenrechten had hij het nooit, enkel over centen. Wij pleiten voor een ander discours terzake. Maar in eigen land meent Michel wel lessen te kunnen uitdelen aan onze partij.
13:04

Bart De Wever: Geachte Guest,

Groot gelijk, maar natuurlijk is de "solidariteit" ook een federale bevoegdheid en kunnen de Vlamingen die dus niet eenzijdig opzeggen. Althans niet op een legale manier.

BDW.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyWed May 27, 2009 2:12 pm

Quote :
Dit land is ontstaan door het samenwerken van twee volkeren tegen de nederlandse invaller.

En niet eens een slechte Belg die het zegt. Nochtans is Nederland hier niet eens binnengevallen in 1815 en waren er ZEKER geen "Vlamingen" en "Walen" in 1830.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyWed May 27, 2009 2:14 pm

Incompetentie, onkunde, nationalisme, maar wel heel grappig. Laughing Een rode neus zou hen niet misstaan. Echte nationalistische clowns. clown


Het vervolg en het einde:

[Opmerking van Morten]
Ik blijf het moeilijk hebben met het splitsen van België. Zoals Mr. De Wever op Kanaal Z zelf aangaf, mag Vlaanderen Brussel niet kwijtspelen. Vlaanderen zonder Brussel is absoluut geen goede optie. En het lijkt me idioot te beweren dat Brussel zelf voor Vlaanderen gaat kiezen. De toekomst van Brussel is Europees, niet Vlaams.
13:00

Frank Vanhecke: Wij willen meeregeren op voorwaarde dat het een regering is die werk maakt van de Vlaamse onafhankelijkheid en zonder dat we moeten toegeven op essentiële programmapunten.
13:00
[Opmerking van Hanif T.]
Beste Frank van Hecke, u zegt "Immigratie betekent trouwens ook een brain drain voor de herkomstlanden en is zowel nefast voor Europa als Afrika". U heeft daar gelijk in, maar denk u niet dat Europa daar een belangrijke rol in kan spelen, door zijn politiek tegenover dictatoriale staten te veranderen, m.a.w. door een einde te brengen aan een verzoeningspolitiek met dictatoriale regimes. Ik wil eigenlijk zeggen, in plaats van als slogan "anti immigratie" te hebben, is het niet beter om een oplossing te vinden aan het kern van probleem. En dit kan deels opgelost te worden door niet altijd aan geld te denken wanneer men met dictatoriale regimes onderhandeld, maar ook aan menselijke belang. Waarom maakt u daar niet uw slogan van, want in feite lost dit ook het probleem van immigratie op ?
13:00
[Opmerking van Joachim_W]
Aan wie het antwoord weet. Hoe kan Vlaanderen de Waalse burger ertoe verleiden politici te verkiezen die een staatshervorming genegen zijn?
13:01

Bart De Wever: Geachte Heer Baeteman,

Wat u voorstelt is een variant op de formule van Brussel rijksgebied zoals die bestond tussen 1980 en 1988. Ik vrees dat u er de Brusselaars niet meer warm voor zal krijgen.

BDW.
13:03

Bart De Wever: Geachte Johan DV,

Ik ben absoluut geen voorstander om alles zomaar te splitsen. Veel zaken behoeven precies schaalvergroting, maar volgens mij is de EU daarvoor het aangewezen niveau. Geluidsnormen zijn een goed voorbeeld van iets wat men best standaardiseert om geen concurrentie te hebben georganiseerd ten koste van de levenskwaliteit van mensen.

BDW.
13:03

Frank Vanhecke: Aan Hanif T.

U hebt zeker een punt met uw opmerking. Europees Commissaris van Ontwikkelingssamenwerking Louis Michel heeft vijf jaar zoete broodjes gebakken met dictators als Mugabe, Kagame, Kabila en Castro. Over mensenrechten had hij het nooit, enkel over centen. Wij pleiten voor een ander discours terzake. Maar in eigen land meent Michel wel lessen te kunnen uitdelen aan onze partij.
13:04

Bart De Wever: Geachte Guest,

Groot gelijk, maar natuurlijk is de "solidariteit" ook een federale bevoegdheid en kunnen de Vlamingen die dus niet eenzijdig opzeggen. Althans niet op een legale manier.

BDW.
13:06

Bart De Wever: Geachte K.H.,

Dit is een bijzonder moeilijke kwestie volgens mij. Ik doe er liever geen uitspraak over. Het lijkt me iets waarover het parlement zich best eens ten gronde bezint om daarna met breed gedragen en degelijke regelgeving te komen.

BDW.
13:07

Frank Vanhecke:

Herman,

Immigranten die zich aanpassen, onze taal leren en onze wetten, normen en gebruiken respecteren kunnen Vlamingen onder de Vlamingen worden.
13:08

Bart De Wever:

Geachte heer Van Steen,

Daarop is geen algemeen ja of nee antwoord mogelijk denk ik. Sommige wel, andere niet.

BDW.
13:09

Frank Vanhecke: Wij zijn tegen een federale kieskring, "BHV in het kwadraat".
13:10

Bart De Wever: Geachte Heer Tachelet,

Dat lijkt tegenstrijdig, maar is het alles behalve. Vlaanderen moet het niveau zijn van de directe overheid (beslissingen kort bij de mensen die je best neemt binnen je eigen democratie, die de Vlaamse is) en Europa het supra-nationale niveau waar het de moeite loont de heterogeniteit te overstijgen owv het grote schaalvoordeel (dat België niet biedt). Schaalvergroting en schaalverkleining zijn complementair.

BDW.
13:13

Bart De Wever: Geachte Heer De Boeck,

Ik ben tegen de toetreding. Er zijn veel overwegingen voor te geven, maar de allerbelangrijkste voor mij is dat het debat over de toetreding de facto ook een debat is over welk Europa we willen: een politieke unie of een louter vrijhandelszone. Het is echt geen toeval dat de voorstanders van het laatste ook grote voorstander zijn van de Turkse toetreding...

BDW.
13:14

Bart De Wever: Geachte Heer Smout,

Omdat er een verschil is tussen gewongen compromissen binnen uw directe overheid en samenwerking bij verdrag op een supranationaal niveau.

BDW.
13:15

Bart De Wever: Geachte Emmanuel,

Best verdelen in functie van wie de schuld gemaakt heeft... :-)

Realistischer: dat zal op dat moment een factor van onderhandeling zijn.

BDW.
13:17

Bart De Wever: Geachte guest,

Ik pleit voor een evolutie naar een Vlaamse lidstaat van de EU.

BDW.
13:18

Frank Vanhecke:

Geachte Heer Van Geel,



Spanje zal onze toetredingsaanvraag niet verwerpen, daar ben ik van overtuigd. Vlaanderen en Wallonië zullen scheiden naar Tsjechoslowaaks model. Vlaanderen is een meerderheidsnatie binnen België en de Spanjaarden begrijpen dat maar al te best. Destijds verzette Frankrijk zich tegen de toetreding van Spanje uit angst dat de Spanjaarden teveel geld van het landbouwbudget zouden krijgen. Spanje kon probleemloos lid worden in 1986.
Ook een onafhankelijk Vlaanderen zal zonder problemen kunnen toetreden tot de EU. We moeten dar niet paniekerig over doen.
13:18

Bart De Wever: Geachte Sammy Six,

De EU zou er goed aan doen zich eerst te proberen consolideren met de huidige 27 vooraleer nog te denken aan nieuwe leden. We lopen nu al vast.

BDW.
13:19

Bart De Wever: Geachte heer Claris,

Tot een eerlijk kosten- batenanalyse ben ik graag bereid.

BDW.
13:22

Bart De Wever: Geachte heer Smout,

Mag ik u er op wijzen dat de Franse gemeenschap de school in Komen nooit heeft erkend, laat staan een euro heeft gegeven. Dit terwijl de vlamingen 10 miljoen euro betalen aan fr scholen in Vlaanderen.

BDW.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyWed May 27, 2009 7:26 pm

Gelieve mij het arrest nr op te geven, ik zie hier nergens een veroordeling?
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyThu May 28, 2009 3:19 am

Om mottig van te worden Mad
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyThu May 28, 2009 12:39 pm

Wereldvreemde nonsens. Ik begrijp niet dat die mensen ook nog maar één stem krijgen. Rolling Eyes
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyThu May 28, 2009 1:21 pm

Belgica wrote:
Wereldvreemde nonsens. Ik begrijp niet dat die mensen ook nog maar één stem krijgen. Rolling Eyes

Ongetwijfeld zeggen een aantal lieden dat ook van uw programma ... of welk programma heb je het hier over het VB, de OVLD of de NVA, dat is mij niet geheel duidelijk
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyThu May 28, 2009 6:23 pm

perikles wrote:
Belgica wrote:
Wereldvreemde nonsens. Ik begrijp niet dat die mensen ook nog maar één stem krijgen. Rolling Eyes

Ongetwijfeld zeggen een aantal lieden dat ook van uw programma ... of welk programma heb je het hier over het VB, de OVLD of de NVA, dat is mij niet geheel duidelijk

Is er dan een verschil?
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyThu May 28, 2009 8:20 pm

Bruno wrote:
perikles wrote:
Belgica wrote:
Wereldvreemde nonsens. Ik begrijp niet dat die mensen ook nog maar één stem krijgen. Rolling Eyes

Ongetwijfeld zeggen een aantal lieden dat ook van uw programma ... of welk programma heb je het hier over het VB, de OVLD of de NVA, dat is mij niet geheel duidelijk

Is er dan een verschil?

Gaat u OVLD beschouwen als een Vlaamse partij ??? Bij de NVA ziet men u graag komen.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyThu May 28, 2009 9:57 pm

perikles wrote:
Bruno wrote:
perikles wrote:
Belgica wrote:
Wereldvreemde nonsens. Ik begrijp niet dat die mensen ook nog maar één stem krijgen. Rolling Eyes

Ongetwijfeld zeggen een aantal lieden dat ook van uw programma ... of welk programma heb je het hier over het VB, de OVLD of de NVA, dat is mij niet geheel duidelijk

Is er dan een verschil?

Gaat u OVLD beschouwen als een Vlaamse partij ??? Bij de NVA ziet men u graag komen.

Gaat u ontkennen dat het de regeringen Verhofstadt I en II waren die buitenlandse handel, wapenexport, landbouw, de gemeentewet, de provinciewet en ontwikkelingssamenwerking gesplitst hebben (en dan zwijgen we nog over Octopus- I en -II en de fameuze nota van begin '08 van "goede Belg" Verhofstadt)
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyThu Jun 04, 2009 12:02 pm

Nog een veroordeling:

DE STANDAARD


Franstaligen mogen verkiezingsborden plakken in Halle

* woensdag 03 juni 2009
* Bron: belga
* Auteur: kld

belga

BRUSSEL - Halle moet aanplakborden voor de Europese verkiezingen beschikbaar stellen van Franstalige partijen. Dat heeft een Brusselse kortgedingrechter beslist.
De beslissing van de rechtbank komt er na een klacht van de waarnemende burgemeester van Linkebeek Damien Thiéry (MR), die als kandidaat opkomt voor de Europese verkiezingen. Zijn partij, de Union des Francophones (UF) mocht geen affiches kleven op de gemeentelijke borden.

Het politiereglement van Halle over de aanplak van verkiezingsaffiches is echter in strijd met de grondwettelijke principes over gelijkheid en non-discriminatie, klinkt het.
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyThu Jun 04, 2009 12:27 pm

Belgica wrote:
Nog een veroordeling:

DE STANDAARD


Franstaligen mogen verkiezingsborden plakken in Halle

* woensdag 03 juni 2009
* Bron: belga
* Auteur: kld

belga

BRUSSEL - Halle moet aanplakborden voor de Europese verkiezingen beschikbaar stellen van Franstalige partijen. Dat heeft een Brusselse kortgedingrechter beslist.
De beslissing van de rechtbank komt er na een klacht van de waarnemende burgemeester van Linkebeek Damien Thiéry (MR), die als kandidaat opkomt voor de Europese verkiezingen. Zijn partij, de Union des Francophones (UF) mocht geen affiches kleven op de gemeentelijke borden.

Het politiereglement van Halle over de aanplak van verkiezingsaffiches is echter in strijd met de grondwettelijke principes over gelijkheid en non-discriminatie, klinkt het.

Is het geen prachtig politiek spel, de UF gaat nu plakken, met wat trek en duw werk, past: alle Franstaligen stemmen voor de UF. Met de steun van onze minister van financien die de 17 zetels van de Nederlandstaligen in vraag stelt.

Wie wint hier: het FDF en de MR, het VB en de NVA, voor al deze partijen is het een godsgeschenk
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyThu Jun 04, 2009 12:33 pm

Bruno wrote:
perikles wrote:
Bruno wrote:
perikles wrote:
Belgica wrote:
Wereldvreemde nonsens. Ik begrijp niet dat die mensen ook nog maar één stem krijgen. Rolling Eyes

Ongetwijfeld zeggen een aantal lieden dat ook van uw programma ... of welk programma heb je het hier over het VB, de OVLD of de NVA, dat is mij niet geheel duidelijk

Is er dan een verschil?

Gaat u OVLD beschouwen als een Vlaamse partij ??? Bij de NVA ziet men u graag komen.

Gaat u ontkennen dat het de regeringen Verhofstadt I en II waren die buitenlandse handel, wapenexport, landbouw, de gemeentewet, de provinciewet en ontwikkelingssamenwerking gesplitst hebben (en dan zwijgen we nog over Octopus- I en -II en de fameuze nota van begin '08 van "goede Belg" Verhofstadt)

Neen, en op termijn heeft hij de doodsteek gegeven, maar zoals vandaag nog uit een analyse in De Standaard blijkt is de OVLD naast Groen de partij met het hoogst aantal Belgie liefhebbers in. (De BUB werd hoogstwaarschijnlijk niet geraadpleegd). Laten we stellen dat Verhofstadt het probleem voor zicg uitgeschoven heeft, veel geld betaald heeft en alle kritiek begraven heeft onder een vlot geschreven tekst dat Belgie niets kan doen, maar Europa wel
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Halle neemt alle gemeentelijke plakborden weg   Weer een veroordeling ! EmptyThu Jun 04, 2009 12:40 pm

HALLE - Burgemeester Dirk Pieters (CD&V) van Halle heeft beslist om alle gemeentelijke aanplakborden voor de verkiezingen te laten verwijderen. Volgens Pieters is de openbare veiligheid in het gedrang nu de Franstaligen naar aanleiding van het kortgeding van woensdag hebben aangekondigd in grote getalen naar Halle te komen om er hun affiches op de aanplakborden te hangen.

Halle besliste eerder dat alleen Vlaamse partijen gebruik konden maken van de stedelijke aanplakborden. Damien Thièry en Christian Van Eycken, twee Franstalige kandidaten bij deze verkiezingen, vochten die beslissing aan voor de rechtbank. Een Brusselse kortgedingrechter stelde woensdag dat deze bepaling het grondwettelijke gelijkheids- en non-discriminatiebeginsel schendt.


Pieters had woensdag aangekondigd dat Thièry, wiens eis gegrond was verklaard, voortaan gebruik mocht maken van de borden, maar komt daar nu op terug. 'Door de aankondiging van Franstaligen dat ze met een groot aantal mensen naar Halle zullen komen verwacht ik rellen tussen Vlamingen en Walen en is bijgevolg de veiligheid in het gedrang', zegt Pieters. De borden worden in de loop van donderdagmiddag allemaal verwijderd.
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyThu Jun 04, 2009 1:20 pm

Un peu faible comme argument, même si c'est compréhensible...
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyThu Jun 04, 2009 8:43 pm

Bruno wrote:
Quote :
Dit land is ontstaan door het samenwerken van twee volkeren tegen de nederlandse invaller.

En niet eens een slechte Belg die het zegt. Nochtans is Nederland hier niet eens binnengevallen in 1815 en waren er ZEKER geen "Vlamingen" en "Walen" in 1830.


Welke nog niet eens slechte Belg heeft dit beweerd?
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! EmptyThu Jun 04, 2009 9:07 pm

perikles wrote:
Bruno wrote:
perikles wrote:
Bruno wrote:
perikles wrote:
Belgica wrote:
Wereldvreemde nonsens. Ik begrijp niet dat die mensen ook nog maar één stem krijgen. Rolling Eyes

Ongetwijfeld zeggen een aantal lieden dat ook van uw programma ... of welk programma heb je het hier over het VB, de OVLD of de NVA, dat is mij niet geheel duidelijk

Is er dan een verschil?

Gaat u OVLD beschouwen als een Vlaamse partij ??? Bij de NVA ziet men u graag komen.

Gaat u ontkennen dat het de regeringen Verhofstadt I en II waren die buitenlandse handel, wapenexport, landbouw, de gemeentewet, de provinciewet en ontwikkelingssamenwerking gesplitst hebben (en dan zwijgen we nog over Octopus- I en -II en de fameuze nota van begin '08 van "goede Belg" Verhofstadt)

Neen, en op termijn heeft hij de doodsteek gegeven, maar zoals vandaag nog uit een analyse in De Standaard blijkt is de OVLD naast Groen de partij met het hoogst aantal Belgie liefhebbers in. (De BUB werd hoogstwaarschijnlijk niet geraadpleegd). Laten we stellen dat Verhofstadt het probleem voor zicg uitgeschoven heeft, veel geld betaald heeft en alle kritiek begraven heeft onder een vlot geschreven tekst dat Belgie niets kan doen, maar Europa wel

Ja, bij de KIEZERS, niet bij de partij !
Back to top Go down
Sponsored content





Weer een veroordeling ! Empty
PostSubject: Re: Weer een veroordeling !   Weer een veroordeling ! Empty

Back to top Go down
 
Weer een veroordeling !
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» B PLUS DOET HET WEER!
» Dokter Ide (N-VA) slaat weer toe
» Farage slaat weer toe !
» Hitler weer eens op TV
» Vlaams zijn is weer hip?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: