Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 VANHENGEL NIEUWE VOORZITTER VLD?

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

VANHENGEL NIEUWE VOORZITTER VLD? Empty
PostSubject: VANHENGEL NIEUWE VOORZITTER VLD?   VANHENGEL NIEUWE VOORZITTER VLD? EmptyMon Jun 08, 2009 6:43 pm

Dit is toch interessant, Guy Vanhengel is een echte unitarist:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/verkiezingen09/partij/Open%2BVLD/090608_opvolgerSomers


De Croo tipt Vanhengel als nieuwe voorzitter
Belga

ma 08/06/2009 - 15:48 In een interview met het weekblad Knack tipt Open VLD-kopstuk Herman De Croo Guy Vanhengel als opvolger van voorzitter Bart Somers. "Vanhengel heeft veel ervaring, is minister in Brussel, zeer populair en heeft de stiel geleerd van Verhofstadt zelf."


Na de verkiezingsnederlaag nam Bart Somers gisteren ontslag als voorzitter van Open VLD. Ex-premier Guy Verhofstadt neemt als eerste ondervoorzitter over tot er in het najaar voorzittersverkiezingen komen. "Ik ga dat tijdelijk doen", liet Verhofstadt meteen weten.

De partij moet dus op zoek naar een nieuwe voorzitter. In een gesprek met het weekblad Knack laat kopstuk Herman De Croo al een ballonnetje op. Op de vraag wie de nieuwe voorzitter moet worden, antwoordt hij "Iemand als Guy Vanhengel bijvoorbeeld".


"Vanhengel heeft veel ervaring, is minister in Brussel, zeer populair en heeft de stiel geleerd van Verhofstadt zelf. Bovendien is hij iemand die de nieuwe generatie in stelling kan brengen tegen de verkiezingen van 2011", aldus De Croo.

Vanhengel was gisteren overigens zowat de enige Open VLD'er die een reden had om om te lachen, want in tegenstelling tot in Vlaanderen boekten de Vlaamse liberalen wel vooruitgang in Brussel.
"Geen nieuwe Freya Van den Bossche"
Voor de jonge generatie - vooral de naam van Mathias De Clercq circuleert - acht De Croo de tijd nog niet rijp. "Een partijvoorzitter moet toch voldoende beleidservaring hebben, moet de soms zware spannningen met coalitiepartners kunnen ontmijnen. De toppolitiek zit vol gehaaide figuren, en daar is iemand als Mathias nog niet volledig tegen opgewassen, vrees ik. We mogen hem niet aandoen wat de SP.A Freya Van den Bossche ooit heeft aangedaan."

En Vincent Van Quickenborne? "Quickie is volgens mij too quickie, hij zit vol talent, maar is nu niet de man die de partij nodig heeft. U weet dat een Lippizanerpaard zwart geboren wordt en na zeven jaar wit wordt. Welnu, ik denk dat er een echt Lippizanerpaard in hem schuilt."
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

VANHENGEL NIEUWE VOORZITTER VLD? Empty
PostSubject: Re: VANHENGEL NIEUWE VOORZITTER VLD?   VANHENGEL NIEUWE VOORZITTER VLD? EmptyMon Jun 08, 2009 8:44 pm

Ik weet niet of Guy Vanhengel een echte unitarist is, maar hij is wel een unie-federalist. Dat is al niet slecht vandaag de dag. Ik hoop dat hij voorzitter wordt. Hij heeft er de capaciteiten voor.
Back to top Go down
Sprakeloos




Number of posts : 1205
Location : Antwerp
Registration date : 2008-12-03

VANHENGEL NIEUWE VOORZITTER VLD? Empty
PostSubject: Re: VANHENGEL NIEUWE VOORZITTER VLD?   VANHENGEL NIEUWE VOORZITTER VLD? EmptyMon Jun 08, 2009 10:53 pm

Belgica wrote:
Ik weet niet of Guy Vanhengel een echte unitarist is, maar hij is wel een unie-federalist. Dat is al niet slecht vandaag de dag. Ik hoop dat hij voorzitter wordt. Hij heeft er de capaciteiten voor.


Guy Vanhengel aan het hoofd? Dat zou geen slechte evolutie zijn! Niet alleen omwille van zijn unie-federalistische oriëntatie (en behoorlijk verregaande tweetaligheid!), ook zonder deze kwaliteit is het aangenaam om naar hem te luisteren.
Back to top Go down
Sponsored content





VANHENGEL NIEUWE VOORZITTER VLD? Empty
PostSubject: Re: VANHENGEL NIEUWE VOORZITTER VLD?   VANHENGEL NIEUWE VOORZITTER VLD? Empty

Back to top Go down
 
VANHENGEL NIEUWE VOORZITTER VLD?
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» VVBplus blij met aftreden voorzitter
» Vanhengel wil herfederalisering buitenlandse handel - Vanhengel veut la refédéralisation du commerce extérieur
» De Wever ne supporte plus la critique / kan de kritiek niet meer aan
» Beke nu echt voorzitter van de CD&V
» Onze voorzitter op RTL - notre président sur RTL

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: