Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Onafhankelijk Brabant

Go down 
5 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyFri Jun 26, 2009 3:35 pm

Even een onderwerpje gepikt van het forum van politics.be. Lees vooral de reactie van de Groot-Nederlander van dienst: Wink

Tijd voor een onafhankelijk Brabant.

Hallo beste forummers alhier,

Om te beginnen, ik ben vuggie. Boven alles een Hagenees, doch heel mijn familie van vaders kant woont in Brabant. Maar ja, hij moest zonodig verliefd worden op een rasechte Haagse.

En wat kom ik hier doen?

Een verzoek inwilligen van Derk de tweede die ik ken van stand.nl. In een discussie op stand.nl, alwaar Derk en ondergetekende frequent vertoeven, vroeg hij me mijn antwoord op een stelling alhier te plaatsen. Hieronder vind u de opening en mijn reactie hierop.

Citaat:
Leopold II wilde Nederland binnenvallen

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
woensdag 24 juni 2009 10:45
RIJSWIJK (ANP) - De Belgische koning Leopold II, die leefde van 1835 tot 1909, beraamde plannen om Nederland binnen te vallen. Dat blijkt uit documenten in het Koninklijk Huisarchief in Brussel, die zijn gevonden door de Belgische journalist Kris Clerckx. Dat meldde het Nederlands Dagblad woensdag.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/La...ntentid=239501


Toch fijn dat we dat niet is doorgegaan.

Mijn reactie:


Citaat:
En weer wordt bewezen dat Belgen eigenlijk Fransen met een Duitse mentaliteit en Nederlanders Duitsers met een Franse mentaliteit zijn.

En met dat gedoe om Wallonie en Vlaanderen alleen al dienen alle Brabanders in Nederland, Nederlandstalig Belgie en Wallonie, inclusief Brussel, de hoofdstad van Brabant, te streven naar onafhankelijkheid.



Plus dat de Brabanders dan de gehele EU hofhouding uit hun hoofdstad en uit hun land kunnen gooien.

En eenieder die de geschiedenis een beetje kent, weet dat Brabant al twee maal eerder de globalisatie in de Lage Landen als eerste trotseerde, maar dat de eerste keer de calvinisten in het noorden er mee weg liepen en de tweede keer de Fransen en Luikenaren in het zuiden.

Drie keer is scheepsrecht.

Brabant één en vrij.

Vrij van Nederland, Nederlands en Frans Belgie en de EU.

"Shadowke": vuggie, een onafhankelijk groot-brabant zal er nooit komen. niet genoeg aanhang ervoor.


Zet dat nu even over op 'Vlaamse onafhankelijkheid' of 'Groot-Nederland'.

Laughing Laughing Laughing
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptySat Jun 27, 2009 6:53 pm

Als meneer een partij wil oprichten en genoeg stemmen kan vergaren, mij geen probleem.
Mensen die ijverden voor meer bevoegdheden voor de deelstaten hebben bijvoorbeeld de verkiezingen gewonnen, hopelijk komt er bijgevolg een staatshervorming.

Ik vrees echter dat deze partij niet veel stemmen zal halen. Net zoals de UB overigens.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptySat Jun 27, 2009 8:32 pm

tiboo wrote:
Als meneer een partij wil oprichten en genoeg stemmen kan vergaren, mij geen probleem.
Mensen die ijverden voor meer bevoegdheden voor de deelstaten hebben bijvoorbeeld de verkiezingen gewonnen, hopelijk komt er bijgevolg een staatshervorming.


Elke partij in het Vl. parlement ijverde voor meer bevoegdheden voor gemeenschappen en gewesten Rolling Eyes
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptySun Jun 28, 2009 3:26 pm

Groen amper (enige groene partij die niet gewonnen heeft), SPa ook zééér beperkt (niet echt afgestraft), VLD verkondigde dat zij voor Federale Kieskring waren, dat Staatshervorming niet belangrijk was en zij hebben samen met MR de staatshervorming geblokkeerd.

U ziet alleen wat u wilt zien :-). N-VA en CDenV komen duidelijk op voor een verregaande staatshervorming en hebben verkiezingen gewonnen. ZIJ HEBBEN DUS EEN MANDAAT GEKREGEN!!! De UB daarentegen niet écht e ;-).
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptySun Jun 28, 2009 5:26 pm

tiboo wrote:
Groen amper (enige groene partij die niet gewonnen heeft), SPa ook zééér beperkt (niet echt afgestraft), VLD verkondigde dat zij voor Federale Kieskring waren, dat Staatshervorming niet belangrijk was en zij hebben samen met MR de staatshervorming geblokkeerd.

U ziet alleen wat u wilt zien :-). N-VA en CDenV komen duidelijk op voor een verregaande staatshervorming en hebben verkiezingen gewonnen. ZIJ HEBBEN DUS EEN MANDAAT GEKREGEN!!! De UB daarentegen niet écht e ;-).

Uw redenering volgende, kom ik tot volgende conclusies:

1) Het VB is dus pro-Belgisch (immers verloren)
2) VLD die in hun programma pleitte voor een splitsing van gezondheidszorgen en werkgelegenheid (niet voor een federale kieskring) is niet Vlaamsgezind
3) SLP is dus pro-Belgisch (immers, verloren)
4) LDD was niet Vlaams-nationalistisch genoeg (immers, niet voldoende gewonnen)
5) PVDA is Vlaams-nationalistisch (stemmenaantal verdubbeld)
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyMon Jun 29, 2009 12:24 pm

Bruno wrote:
tiboo wrote:
Groen amper (enige groene partij die niet gewonnen heeft), SPa ook zééér beperkt (niet echt afgestraft), VLD verkondigde dat zij voor Federale Kieskring waren, dat Staatshervorming niet belangrijk was en zij hebben samen met MR de staatshervorming geblokkeerd.

U ziet alleen wat u wilt zien :-). N-VA en CDenV komen duidelijk op voor een verregaande staatshervorming en hebben verkiezingen gewonnen. ZIJ HEBBEN DUS EEN MANDAAT GEKREGEN!!! De UB daarentegen niet écht e ;-).

Uw redenering volgende, kom ik tot volgende conclusies:

1) Het VB is dus pro-Belgisch (immers verloren)
2) VLD die in hun programma pleitte voor een splitsing van gezondheidszorgen en werkgelegenheid (niet voor een federale kieskring) is niet Vlaamsgezind
3) SLP is dus pro-Belgisch (immers, verloren)
4) LDD was niet Vlaams-nationalistisch genoeg (immers, niet voldoende gewonnen)
5) PVDA is Vlaams-nationalistisch (stemmenaantal verdubbeld)

Dat heeft Tiboo niet gezegd, de verkiezingen zijn gewonnen door die partijen die meer bevoegdheidsoverdrac hten willen naar het regionale niveau. NVA won overtuigend de verkiezingen, zo werkt het natuurlijk
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyMon Jun 29, 2009 12:31 pm

Bruno wrote:
tiboo wrote:
Groen amper (enige groene partij die niet gewonnen heeft), SPa ook zééér beperkt (niet echt afgestraft), VLD verkondigde dat zij voor Federale Kieskring waren, dat Staatshervorming niet belangrijk was en zij hebben samen met MR de staatshervorming geblokkeerd.

U ziet alleen wat u wilt zien :-). N-VA en CDenV komen duidelijk op voor een verregaande staatshervorming en hebben verkiezingen gewonnen. ZIJ HEBBEN DUS EEN MANDAAT GEKREGEN!!! De UB daarentegen niet écht e ;-).

Uw redenering volgende, kom ik tot volgende conclusies:

1) Het VB is dus pro-Belgisch (immers verloren)
2) VLD die in hun programma pleitte voor een splitsing van gezondheidszorgen en werkgelegenheid (niet voor een federale kieskring) is niet Vlaamsgezind
3) SLP is dus pro-Belgisch (immers, verloren)
4) LDD was niet Vlaams-nationalistisch genoeg (immers, niet voldoende gewonnen)
5) PVDA is Vlaams-nationalistisch (stemmenaantal verdubbeld)

Misschien kan u eens proberen te antwoorden met argumenten in plaats van de redenering van de tegenpartij door te trekken tot in het absurde.
Op die manier kan u misschien krediet winnen en, wie weet, een aantal stemmen; Cool
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyMon Jun 29, 2009 1:00 pm

Oh nee, Kim Roovers. Rolling Eyes Meisje, ga wat zaniken bij Bplus, aub.
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyMon Jun 29, 2009 1:02 pm

Belgica wrote:
Oh nee, Kim Roovers. Rolling Eyes Meisje, ga wat zaniken bij Bplus, aub.

Wie is Kim Roovers?

Ik ben haar in elk geval niet
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyMon Jun 29, 2009 1:07 pm

Je mag zijn wie je wil, maar ruziestokers willen we hier niet. Zelfs de flaminganten en wallinganten gedragen zich hier met meer respect t.o.v. de B.U.B. en zijn leden. Anders zouden ze al lang geband zijn. Dus aanpassen of opkrassen. Je hebt de keuze.
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyMon Jun 29, 2009 1:48 pm

Belgica wrote:
Je mag zijn wie je wil, maar ruziestokers willen we hier niet. Zelfs de flaminganten en wallinganten gedragen zich hier met meer respect t.o.v. de B.U.B. en zijn leden. Anders zouden ze al lang geband zijn. Dus aanpassen of opkrassen. Je hebt de keuze.

A) Ik ben geen ruziestoker. Ik voer alleen graag een discussie inhoudelijk. Dus met argumenten

B) Omdat ik op jullie forum post, hoef ik het toch niet in alles met jullie eens te zijn?

C) Ik zou het appreciëren indien u niet a priori een naam op mij plakt en mij aldus in een hokje stopt
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyMon Jun 29, 2009 1:52 pm

Free Belgium wrote:
Belgica wrote:
Je mag zijn wie je wil, maar ruziestokers willen we hier niet. Zelfs de flaminganten en wallinganten gedragen zich hier met meer respect t.o.v. de B.U.B. en zijn leden. Anders zouden ze al lang geband zijn. Dus aanpassen of opkrassen. Je hebt de keuze.

A) Ik ben geen ruziestoker. Ik voer alleen graag een discussie inhoudelijk. Dus met argumenten

B) Omdat ik op jullie forum post, hoef ik het toch niet in alles met jullie eens te zijn?

C) Ik zou het appreciëren indien u niet a priori een naam op mij plakt en mij aldus in een hokje stopt

A) Ik mag het hopen voor u.

B) Uiteraard niet. Dat heb ik ooit nooit beweerd. Het ging over uw stijl, niet over de inhoud. Die kenden we trouwens al van anderen zoals Diogenes, die hier al een jaar berichten post.

C) Ok, maar volg dan de regels van hoffelijkheid en onthoud u van persoonlijke aanvallen, des te meer omdat u hier anoniem post.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyMon Jun 29, 2009 1:56 pm

En dit nog Free Belgium: gelieve u aan de onderwerpen te houden. Hier ging het over Brabant. Dank bij voorbaat !
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyMon Jun 29, 2009 2:24 pm

On topic dan:

Vlaams-Brabant moet enkel onafhankelijk worden als Vlaanderen zich afscheurt. Na een zeer kortstondige zelfstandigheid zoekt het dan weer aansluiting bij de restanten van België. Dra gevolgd door Limburg, Oost- en West-Vlaanderen en de provincie Antwerpen. met uitzondering van de stad Antwerpen waar alle separatisten zich schijnen te verenigen jocolor
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyMon Jun 29, 2009 2:27 pm

Laten we de Stad Antwerpen van dat onheil behoeden en het lekker Belgisch houden / (her)maken. Wink
Back to top Go down
Free Belgium




Number of posts : 279
Location : Onze mooie kust
Registration date : 2009-06-29

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyMon Jun 29, 2009 2:31 pm

We zullen De Wever en consoorten een plekje geven op Sint-Anneke Very Happy
In de chalet van radio Minerva Very Happy
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyMon Jun 29, 2009 3:44 pm

Quote :
Het ging over uw stijl, niet over de inhoud.
Met zijn/haar stijl is niets mis. Over schelden gesproken, u (Belgica) en voornamelijk Bruno hebben hier al meermaals een bloemlezing gegeven uit het scheldwoordenboek.

Quote :
Vlaams-Brabant moet enkel onafhankelijk worden als Vlaanderen zich afscheurt. Na een zeer kortstondige zelfstandigheid zoekt het dan weer aansluiting bij de restanten van België. Dra gevolgd door Limburg, Oost- en West-Vlaanderen en de provincie Antwerpen. met uitzondering van de stad Antwerpen waar alle separatisten zich schijnen te verenigen

Ik vind dat dit allemaal niet "moet", ik luister gewoon naar de stem van het volk (zoals bv. bij de verkiezingen).
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyMon Jun 29, 2009 5:22 pm

Free Belgium wrote:
We zullen De Wever en consoorten een plekje geven op Sint-Anneke Very Happy
In de chalet van radio Minerva Very Happy

Fout, in de stad Antwerpen is het nog altijd de SP en het Vlaams Blok dat de lakens uitdeeld. NVA haalt vooral stemmen in de groene rand.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyMon Jun 29, 2009 11:30 pm

perikles wrote:
Free Belgium wrote:
We zullen De Wever en consoorten een plekje geven op Sint-Anneke Very Happy
In de chalet van radio Minerva Very Happy

Fout, in de stad Antwerpen is het nog altijd de SP en het Vlaams Blok dat de lakens uitdeeld. NVA haalt vooral stemmen in de groene rand.

Toch niet rond Brussel Wink
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant EmptyTue Jun 30, 2009 4:03 pm

Bruno wrote:
perikles wrote:
Free Belgium wrote:
We zullen De Wever en consoorten een plekje geven op Sint-Anneke Very Happy
In de chalet van radio Minerva Very Happy

Fout, in de stad Antwerpen is het nog altijd de SP en het Vlaams Blok dat de lakens uitdeeld. NVA haalt vooral stemmen in de groene rand.

Toch niet rond Brussel Wink

We hadden het over de metropool, niet over de hoofdstad
Back to top Go down
Sponsored content





Onafhankelijk Brabant Empty
PostSubject: Re: Onafhankelijk Brabant   Onafhankelijk Brabant Empty

Back to top Go down
 
Onafhankelijk Brabant
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Herstel Brabant? Rétablissement du Brabant?
» Quand la Belgique se résume à une question de fric
» Hélécine - Landen = BRABANT !
» LE VLD ET LE BRABANT
» Herstel Brabant

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: