Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 BUB-visie op media

Go down 
4 posters
AuthorMessage
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

BUB-visie op media Empty
PostSubject: BUB-visie op media   BUB-visie op media EmptySat Jul 11, 2009 2:19 pm

Beste BUB,

Ik begrijp jullie standpunt inzake de staatssteun voor media. In het programma staat letterlijk:

2) de mediacratie aan banden wordt gelegd door de overheidsteun aan de media af te schaffen;

Indien de overheid niet meer investeert in deze media, houdt het in dat dit een volledig NV van publiek recht wordt, waarbij de overheid al haar aandelen aan privépartners verkoopt (te vergelijken met SBS en dergelijke). Als liberaal steun ik dit idee honderd procent. Ik twijfel wel of daarmee BUB meer in de kijker zal komen, want voor privé geldt nog meer: geen nieuwswaarde, geen nieuws, maar het is alleszins positief dat de VRT ook voor jullie dient geprivatiseerd te worden.

Daarom dat de discrepantie met lijntje drie in het programma mij zo hard opvalt:

3) er gelijke toegang is tot de openbare media voor alle politieke partijen in verkiezingsperiode, de partijen die niet vertegenwoordigd zijn in het parlement inbegrepen evenals een minimale toegang voor alle partijen buiten de verkiezingsperiode

Wélke openbare media? De overheid zit niet langer in het bestuur, noch in de dagelijkse leiding, politieke banden zijn reeds doorgeknipt nadat ze hun aandelen verkopen (zie punt 2), en de VRT is een volledig autonoom orgaan.

Begrijp ik het dan verkeerd dat jullie willen dat de overheid een onafhankelijk medium verplicht oplegt wat ze moeten brengen op hun autonome zendtijd?

Graag een gefundeerd, onderbouwd en vrij van spotzijnd antwoord.
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
kyrios

kyrios


Number of posts : 309
Location : aarde
Registration date : 2008-12-13

BUB-visie op media Empty
PostSubject: Re: BUB-visie op media   BUB-visie op media EmptySun Jul 12, 2009 10:20 am

Volgens mij kan je streven naar een liberalisering van de openbare media maar zolang die er niet is wel eisen dat die media zijn openbare funtie naar behoren vervult en werkelijk openbaar is met gelijke toegang voor alle strekkingen.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

BUB-visie op media Empty
PostSubject: Re: BUB-visie op media   BUB-visie op media EmptySun Jul 12, 2009 11:39 am

kyrios wrote:
Volgens mij kan je streven naar een liberalisering van de openbare media maar zolang die er niet is wel eisen dat die media zijn openbare funtie naar behoren vervult en werkelijk openbaar is met gelijke toegang voor alle strekkingen.

Dan staan hun puntjes in de foute volgorde, én er is geen verwijzing naar deze tussenfase (wel bij hoofdstuk één overigens), dus dat is niet wat ze doen.
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

BUB-visie op media Empty
PostSubject: Re: BUB-visie op media   BUB-visie op media EmptyWed Jul 15, 2009 7:16 pm

Cedric Vloemans wrote:
kyrios wrote:
Volgens mij kan je streven naar een liberalisering van de openbare media maar zolang die er niet is wel eisen dat die media zijn openbare funtie naar behoren vervult en werkelijk openbaar is met gelijke toegang voor alle strekkingen.

Dan staan hun puntjes in de foute volgorde, én er is geen verwijzing naar deze tussenfase (wel bij hoofdstuk één overigens), dus dat is niet wat ze doen.
hans? bruno?
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

BUB-visie op media Empty
PostSubject: Re: BUB-visie op media   BUB-visie op media EmptyWed Jul 15, 2009 7:29 pm

Nee, Belgica. Wink

Lees misschien eerst eens ons programma op de site. Wij willen opnieuw een BRT-RTB.

Zo niet, de afschaffing van alle staatssteun aan de media !

Dan zijn ze volledig privé en hoeven de partijen er zeker geen mening over te hebben.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

BUB-visie op media Empty
PostSubject: Re: BUB-visie op media   BUB-visie op media EmptyWed Jul 15, 2009 7:31 pm

Belgica wrote:
Nee, Belgica. Wink

Lees misschien eerst eens ons programma op de site. Wij willen opnieuw een BRT-RTB.

Zo niet, de afschaffing van alle staatssteun aan de media !

Dan zijn ze volledig privé en hoeven de partijen er zeker geen mening over te hebben.

Ik citeerde het programma wat de staatsteun afschaffen betreft... en daarna stond om alle partijen gelijke toegang te geven op de tv, maar die heb je het puntje ervoor reeds geliberaliseerd en geprivatiseerd... klopt niet helemaal hé...
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

BUB-visie op media Empty
PostSubject: Re: BUB-visie op media   BUB-visie op media EmptyWed Jul 15, 2009 7:50 pm

Het gaat om de staatssteun aan de media die niet openbaar zijn uiteraard. Rolling Eyes

Wat zegt uw VLD over de media overigens?
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

BUB-visie op media Empty
PostSubject: Re: BUB-visie op media   BUB-visie op media EmptyWed Jul 15, 2009 7:58 pm

Belgica wrote:
Het gaat om de staatssteun aan de media die niet openbaar zijn uiteraard. Rolling Eyes

Wat zegt uw VLD over de media overigens?

Dan valt er niets te privatiseren? En hoe ga je een commerciële pers dwingen om jouw stem te laten horen, die laten alleen jouw stem horen als de lezer/kijker geintresseerd is.
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

BUB-visie op media Empty
PostSubject: Re: BUB-visie op media   BUB-visie op media EmptyWed Jul 15, 2009 8:20 pm

Belgica wrote:
Het gaat om de staatssteun aan de media die niet openbaar zijn uiteraard. Rolling Eyes

Wat zegt uw VLD over de media overigens?

Jong VLD pleit al jaren voor volledige privatisering van de openbare omroep.
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

BUB-visie op media Empty
PostSubject: Re: BUB-visie op media   BUB-visie op media EmptyWed Jul 15, 2009 8:21 pm

perikles wrote:
Belgica wrote:
Het gaat om de staatssteun aan de media die niet openbaar zijn uiteraard. Rolling Eyes

Wat zegt uw VLD over de media overigens?

Dan valt er niets te privatiseren? En hoe ga je een commerciële pers dwingen om jouw stem te laten horen, die laten alleen jouw stem horen als de lezer/kijker geintresseerd is.

Dit was volledig mijn vraag. Enneuhm, verduidelijk dit dan misschien in uw programma?
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

BUB-visie op media Empty
PostSubject: Re: BUB-visie op media   BUB-visie op media EmptyThu Jul 16, 2009 3:47 pm

Ik las deze commentaar vandaag op De Standaard en ik denk er net hetzelfde over:

Op 16 juli 2009 omstreeks 13u11, zei eugeen pellens:

Ach, ik zie liever een minister die beslissingen neemt op basis van overleg met deskundigen dan een betweter die denkt alles van kunst en cultuur af te weten en enkel zijn eigen gelijk voorop stelt.


A propos, ging dat niet over een minister van VLD of de CD&V, Cedric, Perikles ? Laughing
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

BUB-visie op media Empty
PostSubject: Re: BUB-visie op media   BUB-visie op media EmptyThu Jul 16, 2009 4:55 pm

Belgica wrote:
Ik las deze commentaar vandaag op De Standaard en ik denk er net hetzelfde over:

Op 16 juli 2009 omstreeks 13u11, zei eugeen pellens:

Ach, ik zie liever een minister die beslissingen neemt op basis van overleg met deskundigen dan een betweter die denkt alles van kunst en cultuur af te weten en enkel zijn eigen gelijk voorop stelt.


A propos, ging dat niet over een minister van VLD of de CD&V, Cedric, Perikles ? Laughing

Het was een sjeef, maar dat gaat voorbij aan de essentie.

Een partij moet een standpunt nemen in een groot aantal maatschappelijke thema's: kernenergie, buslanen, openbaar vervoer, huisvuilsortering, abortus, euthanasie ... ik stem niet op een partij die buiten "meer vlaanderen" niets te zeggen heeft. Een partij moet ook aansluiten bij mijn wereldbeeld. En ik heb een mening over kernernergie, media, abortus etc.
Back to top Go down
Sponsored content





BUB-visie op media Empty
PostSubject: Re: BUB-visie op media   BUB-visie op media Empty

Back to top Go down
 
BUB-visie op media
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Visie BUB Oosterweelverbinding
» VISIE VB OP STAATSHERVORMING (02.11.2008)
» BUB-visie op democratie
» Visie BUB over asielzoekers
» Visie politieke partijen op monarchie

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: