Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago

Go down 
4 posters
AuthorMessage
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago Empty
PostSubject: Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago   Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago EmptySun Jul 19, 2009 5:36 pm

Quote :
Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago - 18/07/2009

BRUSSEL - Slechts één op de vier Belgen voelt zich verwant met het koningshuis. Dat blijkt uit een enquête van het Antwerpse bureau Brandhome bij duizend Belgen.

Eén kwart van de Belgische bevolking is fier op het koningspaar terwijl in Nederland meer dan de helft zegt op te kijken naar hun koningshuis. Opvallend is dat de Belg de koninklijke familie vooral associeert met dotaties, en dat ze in zijn ogen ouderwets, bevoorrecht, afstandelijk en saai zijn. De meeste Belgen zijn dan ook te vinden voor een ceremonieel koningshuis, zonder politieke macht.

Brandhome onderzocht ook wie van de koninklijke familie het populairst is. Koning Albert komt op één, voor prinses Mathilde en koningin Paola. Prins Laurent en prins Filip scoren een pak minder goed. "De studie toont aan dat de meeste Belgen niet zitten te wachten op de komst van koning Filip", aldus Erik Saelens van Brandhome.(GvA/HBvL)
tdm (Belga)

Vreemd dat Belgica dit nog niet gepost heeft. Erover gekeken misschien?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago Empty
PostSubject: Re: Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago   Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago EmptySun Jul 19, 2009 5:39 pm

Dit artikel had je moeten posten in het onderwerp over de anti-Belgische show die de media opvoeren. Alles zit in het woordje "verwant". Volgens mij wil dat zeggen "familie- of vriendschappelijke banden hebben met". Wel ook ik voel me dan niet "verwant" met het koningshuis. Het is m.a.w. een suggestieve en dus incorrecte vraag van twee kranten die de eerste waterdragers zijn van de Vlaams-nationalisten. Voor mij is die enquête dus waardeloos tenzij in de pro-Belgische wetenschap die ze bevestigt : er is geen meerderheid om het koningshuis af te schaffen, wat de gefrustreerde Vlaams-nationalisten ook mogen beweren.
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago Empty
PostSubject: Re: Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago   Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago EmptySun Jul 19, 2009 5:42 pm

Tiens, ik dacht dat de hechte band tussen monarch en natie het voornaamste argument voor een monarchie was. Zeker in een constitutionele monarchie waar de koning nog maar weinig reële macht overhoudt, het bindmiddel van België en zo. Maar blijkbaar is BUB alweer van gedacht veranderd terwijl ik even niet keek. Vertel eens, als je je niet verwant voelt met de koning, waarom zouden we hem dan niet vervangen door een president?
Back to top Go down
Cedric Vloemans

Cedric Vloemans


Number of posts : 394
Age : 42
Location : BXL
Registration date : 2008-11-30

Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago Empty
PostSubject: Re: Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago   Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago EmptySun Jul 19, 2009 5:44 pm

Pleimion wrote:
Tiens, ik dacht dat de hechte band tussen monarch en natie het voornaamste argument voor een monarchie was. Zeker in een constitutionele monarchie waar de koning nog maar weinig reële macht overhoudt, het bindmiddel van België en zo. Maar blijkbaar is BUB alweer van gedacht veranderd terwijl ik even niet keek. Vertel eens, als je je niet verwant voelt met de koning, waarom zouden we hem dan niet vervangen door een president?

Een president is hoe dan ook te duur, maar dat kan wel bekostigd worden door het afschaffen van het federalisme...
Back to top Go down
http://www.cedricvloemans.be
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago Empty
PostSubject: Re: Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago   Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago EmptySat Jul 25, 2009 3:19 pm

"Verwant", wat is dat nu voor een belachelijke vraagstelling. Ik voel me ook niet "verwant" met het Koningshuis.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago Empty
PostSubject: Re: Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago   Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago EmptySat Jul 25, 2009 3:22 pm

Zeer interessante commentaar:

Quote :
lieve janssens ANTWERPEN 3, 21 juli '09 om 12:18 Ongepast?

Titel op voorpagina GVA "Koningshuis heeft slecht imago". Wie de moeite doet om de cijfers uit de enquête te lezen komt tot een heel andere conclusie. Prins Filip bv scoort 30 % negatieve evaluaties, maar ook exact 30 % positieve. Besluit van GVA: "Vooral prins Filip erg onpopulair"! Op basis van die 30-30 verhouding had een vooringenomen journalist dus even goed kunnen titelen: "Vooral prins Filip erg populair." Uit de rest van de cijfers blijkt dat prinsessen Claire en Astrid 2 keer zoveel positieve evaluaties hebben gekregen dan negatieve, prinses Mathilde scoort bijna 3 keer zoveel positieve als negatieve, en bij Koning Albert liggen de verhoudingen zelfs 1 negatieve tegen 4,5 positieve. Verrassend positief dus, ondanks de jarenlange hetze tegen hen in vele Vlaamse media.
ID=434385
Back to top Go down
Pleimion

Pleimion


Number of posts : 290
Age : 40
Location : De Westhoek
Registration date : 2009-07-02

Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago Empty
PostSubject: Re: Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago   Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago EmptySat Jul 25, 2009 6:05 pm

Bruno wrote:
"Verwant", wat is dat nu voor een belachelijke vraagstelling. Ik voel me ook niet "verwant" met het Koningshuis.

Waarom schrijf je het dan met een Hoofdletter? En als je je niet gehecht (zo beter?) voelt met het koningshuis, wat is dan nog het nut van een monarchie? Wat doet de koning (excuseer, Koning) dan nog wat een president niet beter zou kunnen? Handjes schudden, bedrijven bezoeken en met een droevig gezicht rampgebieden gaan bezoeken, daar moet je niet voor gestudeerd hebben.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago Empty
PostSubject: Re: Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago   Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago EmptySat Jul 25, 2009 9:16 pm

Pleimion wrote:
Handjes schudden, bedrijven bezoeken en met een droevig gezicht rampgebieden gaan bezoeken, daar moet je niet voor gestudeerd hebben.

Vandaar dat we een Monarch hebben.
Back to top Go down
Sponsored content





Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago Empty
PostSubject: Re: Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago   Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago Empty

Back to top Go down
 
Belgisch koningshuis heeft bijzonder slecht imago
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Kosten Belgisch koningshuis in Europese middenmoot - Coût monarchie belge dans le peloton européen
» Schmidt: "Hij heeft het imago van België besmeurd."
» bijzonder vreemd
» Ons imago?
» België gaat imago oppoetsen

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: