| Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België | |
|
|
Author | Message |
---|
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Mon Dec 21, 2009 12:10 am | |
| Wat wil je, als ze je quasi elke dag je zegje laten doen op de "openbare" TV... Je zou voor veel minder populair worden.
DE STANDAARD
N-VA steekt Open VLD en SP.A voorbij
zondag 20 december 2009Bron: belga Auteur: svh BRUSSEL - Mochten er nu verkiezingen plaatsvinden, zou de N-VA zowel SP.A als Open VLD voorbijfietsen en na CD&V en Vlaams Belang de derde partij in Vlaanderen worden. N-VA-voorzitter Bart De Wever zou samen met Vlaams minister-president Kris Peeters ook uitgroeien tot de populairste politicus. Dat blijkt uit een peiling van La Libre Belgique.Onderzoeksbureau Ipsos Belgium ondervroeg voor de online enquête tussen 3 en 14 december 2.000 Belgen van 18 jaar en ouder. De foutenmarge bedraagt 3,6 procent.
Opvallendste vaststelling is dat de N-VA haar opmars voortzet. De Nieuw-Vlaamse Alliantie tikt af op 15 procent, een stijging met 1,9 procent ten opzichte van de verkiezingen van juni en steekt zo Open VLD en SP.A voorbij. Bart De Wever en co moeten alleen nog CD&V en Vlaams Belang voor laten gaan.
CD&V (-0,7 procent) blijft met 22,2 procent veruit de grootste Vlaamse partij. Ondanks het openlijke intern geruzie maakt ook Vlaams Belang een sprong voorwaarts (+1,8 procent). De Vlaamse nationalisten zijn met 17,1 procent weer afgetekend de tweede partij in Vlaanderen.
Open Vld blijft terrein verliezen (-1 procent) en zakt weg tot 14 procent. SP.A doet met 13,9 procent (-1,4) nog slechter. Groen! en LDD halen elk 7,2 procent.
De nieuwe partij van advocaat Mischaël Modrikamen haalt in Wallonië en Brussel al meteen 3,1 en 3,5 procent. In Wallonië moeten vooral MR en CDH daarvoor betalen. De PS blijft daar de autoritaire leider. | |
|
| |
Odal
Number of posts : 65 Location : Gent Registration date : 2009-12-11
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Mon Dec 21, 2009 1:24 am | |
| De drie V-partijen (VB, N-VA en LDD) halen nu al 40% van de stemmen. En dan zwijgen we nog over het Vlaamsgezinde deel van CDenV en de gezonde, Vlaamse reflex die SLP-Groen! zal krijgen. Vlaamse onafhankelijkheid komt dichterbij. | |
|
| |
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Mon Dec 21, 2009 12:41 pm | |
| Twee uiteenlopende reacties. In de eerste bijdrage heb ik wel de veelvuldige taalfouten moeten corrigeren om het een beetje netjes te houden.
Op 20 december 2009 omstreeks 20u29, zei Marcel Goessens:
De ogen van de Vlamingen beginnen eindelijk open te gaan. Men kan geen volk blijven tegenwerken dat wil werken en vooruit wil en tegengewerkt wordt door een links Wallonië.
Op 21 december 2009 omstreeks 09u37, zei Ludwig Boons:
Het zijn dit soort zgn. meningen die ons vroeg of laat de das zullen omdoen. Wij zijn de goei! Wij zijn de hardwerkenden! De anderen zijn de luieriken en werken ons tegen. Die zelfverheerlijking en dit zelfbeklag krijgt stilaan neurotische trekken. Arm Vlaanderen. Wij durven de realiteit niet onder ogen zien en die is dat het niet goed gaat met onze regio. De oorzaken daarvan zijn veelvuldig en kunnen echt niet alleen op conto van 'de Walen' worden geschreven. Het wordt dus inderdaad hoog tijd dat de Vlamingen hun ogen openen. | |
|
| |
Free Belgium
Number of posts : 279 Location : Onze mooie kust Registration date : 2009-06-29
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Mon Dec 21, 2009 1:02 pm | |
| - Odal wrote:
- De drie V-partijen (VB, N-VA en LDD) halen nu al 40% van de stemmen. En dan zwijgen we nog over het Vlaamsgezinde deel van CDenV en de gezonde, Vlaamse reflex die SLP-Groen! zal krijgen.
Vlaamse onafhankelijkheid komt dichterbij. 40% van de stemmen van 60% van de bevolking is nog steeds geen meerderheid. Bovendien zijn er legio kiezers die niet op LDD en VB stemmen omwille van hun vlaams-nationale gedachtengoed. Er zijn nog meer dan genoeg Belgen om dit separatistische discours tegen te houden. Al geef ik toe dat ik soms ietwat eloquentere medestanders zou wensen... | |
|
| |
perikles
Number of posts : 1771 Location : Antwerpen Registration date : 2009-02-11
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Mon Dec 21, 2009 1:08 pm | |
| Domme titel, maar we zijn al wat gewoon, de peiling verscheen in de LLB ... niet echt het werk van Siegfried Bracke | |
|
| |
Bourla Louis
Number of posts : 385 Location : Appartement avec vue sur mer - 1.000 €/mois charges comprises avec garage sauf Juillet et Août. Registration date : 2009-09-19
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Mon Dec 21, 2009 4:07 pm | |
| - Free Belgium wrote:
- 40% van de stemmen van 60% van de bevolking is nog steeds geen meerderheid. Bovendien zijn er legio kiezers die niet op LDD en VB stemmen omwille van hun vlaams-nationale gedachtengoed. Er zijn nog meer dan genoeg Belgen om dit separatistische discours tegen te houden.
C'est l'éternelle discussion sur la majorité silencieuse flamande. Il suffit que ces 40% se mettent d'accord avec la faction séparatiste du CD&V et autres partis pour constituer une majorité pendant quelques minutes, le temps de décider de l'indépendance de la Flandre. Les décomptes tournent à plus de 50%, on n'est pas loin du basculement - à tort ou à raison. Même si certains électeurs des ces politiciens le regretteraient, il sera trop tard. Et pour une fois je pense que Odal est dans le bon: l'indépendance de la Flandre approche. | |
|
| |
Odal
Number of posts : 65 Location : Gent Registration date : 2009-12-11
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Mon Dec 21, 2009 4:55 pm | |
| Inderdaad, zelfs de meest verstokte Franstalige zal het moeten toegeven: Vlaanderen wordt vrij. Al die flauwekul over kiesintenties: men hoeft het trouwens niet met àlles van een partij eens te zijn om erop te stemmen. De drie V-partijen halen nu 40% van de stemmen, wat stellen de laatste belgicisten dààr tegenover? Wat stelt het zielige clubje nostaligici van het wurgende Belgique à papa tegenover de Germaans-Dietse vrijheidsdrang, zo eigen aan de Vlaming? | |
|
| |
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Mon Dec 21, 2009 5:00 pm | |
| Marrant ce passage dans La Libre Belgique:
Baromètre politique: La N-VA en troisième place
P.G.
Mis en ligne le 21/12/2009 Les socialistes et les libéraux sont toujours en fort mauvaise posture.
* Résultats en PDF: tous les graphiques! * Edito : Vert, je désespère * Le MR dans le viseur d’Ecolo * Ecolo progresse (air connu) * Daerden retrouve le top 5. Au secours !
En Flandre, pas de lutte serrée pour la suprématie locale : il y a le CD&V et puis il y a les autres. À 22,2 %, le parti d’Yves Leterme, Herman Van Rompuy et Kris Peeters est pratiquement en statu quo depuis un an (-0,1 % par rapport à notre sondage de septembre) et reste assez largement au-dessus de la concurrence. C’est de surcroît le seul parti flamand à être présent à tous les niveaux de pouvoir (le fédéral, la Région flamande et même Bruxelles). Bref : incontournable. On en oublierait presque que 22 %, pour un parti dominant, c’est quand même fort peu.
Derrière, cela bouge un peu plus, du moins à moyen terme. Le plus frappant, c’est certainement la troisième place désormais occupée par la N-VA. À 15 %, les autonomistes devancent cette fois d’un point socialistes comme libéraux et triplent le score dont ils étaient crédités au moment de l’éclatement du cartel avec le CD&V, il y a un peu plus d’un an.
En deuxième place, après deux ans de galères, le Vlaams Belang semble à nouveau parti à la hausse. Il affiche 17,1 %, soit 0,6 % de mieux qu’en septembre et 2,3 % de plus qu’à son point le plus bas, fin 2008. Pour rappel, à son apogée (juin 2006), le parti d’extrême-droite affichait pas moins de 26,6 %.
Suivent alors en quatrième et cinquième places, les deux partis malades de l’échiquier politique flamand, Tous deux ont perdu pas loin de la moitié de leurs électeurs depuis 2003.
À 14 %, l’Open VLD n’avait jamais été aussi bas. On notera que la majeure partie du sondage a été effectuée avant l’élection du nouveau président, Alexander De Croo, lequel va clairement avoir du pain sur la planche. L’avenir dira si le cours plus "libéral décomplexé" voulu par celui-ci est susceptible de ramener les électeurs égarés.
Les socialistes sont également mal en point (13,9 %), même s’ils avaient fait encore pire en mars dernier. En plus ils dégringolent nettement par rapport à notre dernier sondage (-1,6 %) et, au plan interne, ne semblent pas encore avoir trouvé la formule miracle qui les mènerait sur la voie du renouveau.
Plus bas, Groen ! et la Lijst Dedecker progressent tous deux et se retrouvent dans un mouchoir de poche à 7,2 %. Quant au PP de Mischaël Modrikamen, il est ici resté dans les limbes. Les rescapés de l’aventure Spirit (SLP) également. | |
|
| |
Diogène
Number of posts : 1611 Age : 47 Location : Absurdistan Registration date : 2008-11-26
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Mon Dec 21, 2009 11:30 pm | |
| - Odal wrote:
- Inderdaad, zelfs de meest verstokte Franstalige zal het moeten toegeven: Vlaanderen wordt vrij. [...] De drie V-partijen halen nu 40% van de stemmen, wat stellen de laatste belgicisten dààr tegenover? Wat stelt het zielige clubje nostaligici van het wurgende Belgique à papa tegenover de Germaans-Dietse vrijheidsdrang, zo eigen aan de Vlaming?
40% is nog geen meerderheid, maar laten we ervan uitgaan dat uw propaganda-peptalk i.v.m. de Germaans-Dietse vrijheidsdrang gebeurt... U schijnt te vergeten dat over de erfenis van het "wurgende Belgique à papa" onderhandeld zal moeten worden. En als je bedenkt dat die 40% V-stemmen er niet in slagen om BHV onverwijld te splitsen, dan stel ik me vragen bij de aanpak van de splitsing van België... Let wel: ik zeg niet dat BHV geen oplossing behoeft, ik stel alleen maar vast dat stoere praat geen oplossing is... | |
|
| |
Odal
Number of posts : 65 Location : Gent Registration date : 2009-12-11
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Tue Dec 22, 2009 5:10 am | |
| - Diogène wrote:
- Odal wrote:
- Inderdaad, zelfs de meest verstokte Franstalige zal het moeten toegeven: Vlaanderen wordt vrij. [...] De drie V-partijen halen nu 40% van de stemmen, wat stellen de laatste belgicisten dààr tegenover? Wat stelt het zielige clubje nostaligici van het wurgende Belgique à papa tegenover de Germaans-Dietse vrijheidsdrang, zo eigen aan de Vlaming?
40% is nog geen meerderheid, maar laten we ervan uitgaan dat uw propaganda-peptalk i.v.m. de Germaans-Dietse vrijheidsdrang gebeurt... U schijnt te vergeten dat over de erfenis van het "wurgende Belgique à papa" onderhandeld zal moeten worden. En als je bedenkt dat die 40% V-stemmen er niet in slagen om BHV onverwijld te splitsen, dan stel ik me vragen bij de aanpak van de splitsing van België...
Let wel: ik zeg niet dat BHV geen oplossing behoeft, ik stel alleen maar vast dat stoere praat geen oplossing is... BHV is de hypotheek die gelicht moet worden om de ontstaat te vernietigen. En dat zal gebeuren. De Vlaamse Rangen zijn nu gesloten ! | |
|
| |
Free Belgium
Number of posts : 279 Location : Onze mooie kust Registration date : 2009-06-29
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Tue Dec 22, 2009 12:27 pm | |
| - Odal wrote:
- Diogène wrote:
- Odal wrote:
- Inderdaad, zelfs de meest verstokte Franstalige zal het moeten toegeven: Vlaanderen wordt vrij. [...] De drie V-partijen halen nu 40% van de stemmen, wat stellen de laatste belgicisten dààr tegenover? Wat stelt het zielige clubje nostaligici van het wurgende Belgique à papa tegenover de Germaans-Dietse vrijheidsdrang, zo eigen aan de Vlaming?
40% is nog geen meerderheid, maar laten we ervan uitgaan dat uw propaganda-peptalk i.v.m. de Germaans-Dietse vrijheidsdrang gebeurt... U schijnt te vergeten dat over de erfenis van het "wurgende Belgique à papa" onderhandeld zal moeten worden. En als je bedenkt dat die 40% V-stemmen er niet in slagen om BHV onverwijld te splitsen, dan stel ik me vragen bij de aanpak van de splitsing van België...
Let wel: ik zeg niet dat BHV geen oplossing behoeft, ik stel alleen maar vast dat stoere praat geen oplossing is... BHV is de hypotheek die gelicht moet worden om de ontstaat te vernietigen. En dat zal gebeuren. De Vlaamse Rangen zijn nu gesloten ! Ik vrees voor u dat er nog heel wat openingen gapen in die Vlaamse rangen. Dit is 1302 niet hoor! | |
|
| |
Odal
Number of posts : 65 Location : Gent Registration date : 2009-12-11
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Tue Dec 22, 2009 6:30 pm | |
| - Free Belgium wrote:
- Odal wrote:
- Diogène wrote:
- Odal wrote:
- Inderdaad, zelfs de meest verstokte Franstalige zal het moeten toegeven: Vlaanderen wordt vrij. [...] De drie V-partijen halen nu 40% van de stemmen, wat stellen de laatste belgicisten dààr tegenover? Wat stelt het zielige clubje nostaligici van het wurgende Belgique à papa tegenover de Germaans-Dietse vrijheidsdrang, zo eigen aan de Vlaming?
40% is nog geen meerderheid, maar laten we ervan uitgaan dat uw propaganda-peptalk i.v.m. de Germaans-Dietse vrijheidsdrang gebeurt... U schijnt te vergeten dat over de erfenis van het "wurgende Belgique à papa" onderhandeld zal moeten worden. En als je bedenkt dat die 40% V-stemmen er niet in slagen om BHV onverwijld te splitsen, dan stel ik me vragen bij de aanpak van de splitsing van België...
Let wel: ik zeg niet dat BHV geen oplossing behoeft, ik stel alleen maar vast dat stoere praat geen oplossing is... BHV is de hypotheek die gelicht moet worden om de ontstaat te vernietigen. En dat zal gebeuren. De Vlaamse Rangen zijn nu gesloten ! Ik vrees voor u dat er nog heel wat openingen gapen in die Vlaamse rangen. Dit is 1302 niet hoor! Hoeveel stemmen halen de belgicistische partijen? | |
|
| |
Free Belgium
Number of posts : 279 Location : Onze mooie kust Registration date : 2009-06-29
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Tue Dec 22, 2009 6:37 pm | |
| - Odal wrote:
- Free Belgium wrote:
- Odal wrote:
- Diogène wrote:
- Odal wrote:
- Inderdaad, zelfs de meest verstokte Franstalige zal het moeten toegeven: Vlaanderen wordt vrij. [...] De drie V-partijen halen nu 40% van de stemmen, wat stellen de laatste belgicisten dààr tegenover? Wat stelt het zielige clubje nostaligici van het wurgende Belgique à papa tegenover de Germaans-Dietse vrijheidsdrang, zo eigen aan de Vlaming?
40% is nog geen meerderheid, maar laten we ervan uitgaan dat uw propaganda-peptalk i.v.m. de Germaans-Dietse vrijheidsdrang gebeurt... U schijnt te vergeten dat over de erfenis van het "wurgende Belgique à papa" onderhandeld zal moeten worden. En als je bedenkt dat die 40% V-stemmen er niet in slagen om BHV onverwijld te splitsen, dan stel ik me vragen bij de aanpak van de splitsing van België...
Let wel: ik zeg niet dat BHV geen oplossing behoeft, ik stel alleen maar vast dat stoere praat geen oplossing is... BHV is de hypotheek die gelicht moet worden om de ontstaat te vernietigen. En dat zal gebeuren. De Vlaamse Rangen zijn nu gesloten ! Ik vrees voor u dat er nog heel wat openingen gapen in die Vlaamse rangen. Dit is 1302 niet hoor! Hoeveel stemmen halen de belgicistische partijen? Als ze van het niveau blijven als de BUB jammer genoeg niet veel | |
|
| |
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Tue Dec 22, 2009 7:20 pm | |
| De redelijk fel gemediatiseerde PP zou volgens de laatste peiling 3,2% van de stemmen krijgen. Vindt u dat veel? In bepaalde kieskantons haalde de B.U.B. vroeger 2%... | |
|
| |
Free Belgium
Number of posts : 279 Location : Onze mooie kust Registration date : 2009-06-29
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Tue Dec 22, 2009 7:21 pm | |
| - Belgica wrote:
- De redelijk fel gemediatiseerde PP zou volgens de laatste peiling 3,2% van de stemmen krijgen. Vindt u dat veel? In bepaalde kieskantons haalde de B.U.B. vroeger 2%...
Maar dat was zonder aandacht van de media... Er zit, volgens mij, een groter potentieel in. | |
|
| |
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Tue Dec 22, 2009 7:23 pm | |
| In wat? In de PP of in de B.U.B.? | |
|
| |
Free Belgium
Number of posts : 279 Location : Onze mooie kust Registration date : 2009-06-29
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Tue Dec 22, 2009 7:25 pm | |
| - Belgica wrote:
- In wat? In de PP of in de B.U.B.?
In het idee achter de BUB | |
|
| |
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Tue Dec 22, 2009 7:33 pm | |
| Uiteraard ! De B.U.B. is de enige partij met een concrete en correcte oplossing voor de politiek-communautaire problemen. Daar zijn wij al 8 jaar van overtuigd. Niets belet u trouwens om lid te worden en samen met ons België weer unitair te maken. | |
|
| |
Bourla Louis
Number of posts : 385 Location : Appartement avec vue sur mer - 1.000 €/mois charges comprises avec garage sauf Juillet et Août. Registration date : 2009-09-19
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Tue Dec 22, 2009 7:43 pm | |
| - Belgica wrote:
- In bepaalde kieskantons haalde de B.U.B. vroeger 2%...
En nu ? Ah zut, j'oubliais que vous êtes en train de gagner. | |
|
| |
Renaat
Number of posts : 832 Location : Brugge Registration date : 2009-08-25
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Tue Dec 22, 2009 9:35 pm | |
| De new topic getiteld " De BUB schakelt zichzelf uit" die vannmiddag op deze website was gestart is blijkbaar door de BUB-baasjes verwijderd! De heren kunnen de discussie met hele of halve tegenstanders duidelijk niet meer aan. | |
|
| |
Diogène
Number of posts : 1611 Age : 47 Location : Absurdistan Registration date : 2008-11-26
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Wed Dec 23, 2009 1:01 am | |
| - Belgica wrote:
- Uiteraard ! De B.U.B. is de enige partij met een concrete en correcte oplossing voor de politiek-communautaire problemen. Daar zijn wij al 8 jaar van overtuigd.
De BUB werd in 2002 opgericht, wie kan rekenen komt bij 7 jaar | |
|
| |
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België Thu Dec 24, 2009 6:11 pm | |
| 7,5 jaar, allez. Terechte opmerking op DS: Op 24 december 2009 omstreeks 10u15, zei Gert Zwoel:
De N-VA is als aanhangsel van de CD&V dan ook een partij van het Belgische establishment. Ze beweren wel Vlaams te zijn, maar hun daden verraden hun ware gelaat. Telkens pro-België partijen tijdens regeringsvorming depanneren om zo het 'systeem' België in stand te houden. Stemmen op de N-VA is stemmen voor België. | |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België | |
| |
|
| |
| Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België | |
|