Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Siegfried Bracke bij N-VA

Go down 
+3
perikles
Jo
Belgica
7 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyTue May 04, 2010 3:48 pm

Och ja, de VRT is al jaren in handen van het Vlaams-nationaal gespuis ! Dit is dus geen verrassing. Unitaristische meningen worden er gewoon niet geduld.

En N-VA, dit waren toch ongrondwettelijke verkiezingen, niet???


Siegfried Bracke komt op voor N-VA

Dewever trekt senaatslijst

* dinsdag 04 mei 2010, 11u46
* Bron: eigen berichtgeving
* Auteur: svh, ita, llo

belga

Lees ook

* LETTERLIJK. De mededeling van Siegfried Bracke

BRUSSEL - VRT-journalist Siegfried Bracke (57) stapt over naar de politiek. Hij gaat bij de komende federale verkiezingen voor N-VA de kamerlijst in Oost-Vlaanderen trekken. 'Dit is de moeilijkste beslissing uit mijn leven, maar ik doe dit met veel overtuiging', aldus Bracke op een persconferentie. Voorzitter Bart Dewever trekt de senaatslijst.

Het gonsde al sinds gisterenavond van de geruchten dat Bracke, al jaren het boegbeeld van de politieke berichtgeving van de VRT, zou overstappen naar N-VA. Onze redactie kreeg het bericht vanmorgen bevestigd en intussen maakten Bart De Wever en Siegfried Bracke het nieuws officieel bekend op een gezamelijke persconferentie.

N-VA-voorzitter De Wever nam als eerste het woord en liet weten dat de partij pas zaterdag de lijsttrekkers bekend zal maken. Hijzelf gaat als boegbeeld van de campagne de senaatslijst aanvoeren. 'Ik wil mijn verantwoordelijkheid opnemen en volop mee de strijd aangaan', klonk het. 'Ik doe een oproep aan alle Vlamingen in dit land: kies voor verandering. Want zo kan het echt niet verder.' Bracke wordt lijsttrekker in Oost-Vlaanderen. Momenteel woont hij nog in Mol, maar hij gaat opnieuw in zijn geboortestad Gent wonen.

Het is de allerlaatste keer dat ik u hier aanspreek met ‘goede collega's’, zei Bracke. ‘De overstap naar de politiek is de moeilijkste beslissing uit mijn leven, maar ik ben nooit méér van iets overtuigd geweest. Ik kón niet anders dan in de politiek te stappen. Ik doe dit uit verontwaardiging, maar ook uit ergernis', aldus Bracke.

'Zélf naar N-VA gestapt'

Hij verklaarde dat hij de analyse en het gevoel van zanger Stijn Meuris deelt. Meuris verklaarde eerder in een opiniestuk in deze krant dat hij de politieke inertie beu is.

'Ik doe vandaag wat Stijn Meuris niet doet, al deel ik voor een behoorlijk groot deel zijn gevoel & analyse', zei Bracke. 'Ik heb dat gevoel al veel langer. Volgens mij is de enige oplossing dan ook om zelf in de politiek te stappen.' Volgens Bracke zijn deze verkiezingen 'verschrikkelijk belangrijk'. 'We staan met België op een kruispunt'.

In het verleden is de journalist door bijna alle partijen gevraagd om over te stappen naar de politiek. Hij is daar nooit op ingegaan. 'Deze keer ben ik zélf naar de N-VA en Dewever gestapt', klinkt het. 'Ik heb nagedacht en ben tot bepaalde conclusies gekomen'.

Bracke somde vier redenen op waarom hij kiest voor de Vlaams-nationalisten. 'Ik ben er diep van overtuigd dat een verregaande staatshervorming de welvaart van dit land kan redden. Een sterke N-VA is de enige garantie daartoe. Bovendien is het een partij die nog de moed heeft om op te komen voor maatschappelijke waarden en die sociaal voelend is. En tot slot, de politiek heeft een geloofwaardigheidsprobleem. Als ik het rijtje afga, is de N-VA de meest geloofwaardige partij.' Hij wil stappen in de traditie van Hugo Schiltz. ‘En dat is een statement’. Hij zei nog dat hij een Vlaams nationalist is als dat betekent dat hij voorstander is van het confederalisme.

30 jaar bij VRT

De keuze van Siegfried Bracke voor N-VA is zeer opvallend aangezien hij als overtuigd vrijzinnige bekend stond om zijn goede banden met SP.A en Open VLD.

Siegfried Bracke studeerde Germaanse Filologie en begon zijn carrière in 1981 bij de openbare omroep. 'Jarenlang was Siegfried Bracke bij het radionieuws, tv-journaal, De zevende dag, Villa Politica, Terzake en tot slot bij Bracke op Vrijdag één van onze beste journalisten en een opvallende sterkhouder op alle vlakken', reageert VRT-hoofdredacteur Kris Hoflack op het nieuws.

'Dat journalisten op een gegeven moment de stap naar de overkant wagen, gebeurt wel vaker. Dirk Sterckx en Ivo Belet zijn hem voorgegaan. Dat ze alledrie voor andere partijen gekozen hebben, zegt veel over de pluriformiteit van de nieuwsdienst. En dat is goed', aldus Hoflack.

De VRT heeft de samenwerking met Bracke nu stopgezet.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyTue May 04, 2010 4:50 pm

Très bon commentaire sur La Libre Belgique:

* belgounitariste - Belgique
*
* 04.05.10 | 15h46

C'est la n-ième preuve du fait que les médias "publics" sont aux mains des nationalistes dans ce pays. Je ne crois donc plus rien de ce qu'ils disent. Ils trompent les Belges et gaspillent notre argent. Il faut faire table rase de la VRT et de la RTBF et en faire des médias bilingues au service de la Belgique unitaire et de son peuple !
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyTue May 04, 2010 4:54 pm

Belgica wrote:
Très bon commentaire sur La Libre Belgique:

* belgounitariste - Belgique
*
* 04.05.10 | 15h46

C'est la n-ième preuve du fait que les médias "publics" sont aux mains des nationalistes dans ce pays. Je ne crois donc plus rien de ce qu'ils disent. Ils trompent les Belges et gaspillent notre argent. Il faut faire table rase de la VRT et de la RTBF et en faire des médias bilingues au service de la Belgique unitaire et de son peuple !

Nog niet opgemerkt dat "belgounitariste" van La Libre Belgique = "Belgica" van BUB?
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyTue May 04, 2010 7:06 pm

De VRT als Vlaams Nationalistisch bestempelen is te gek voor woorden, een heel aantal mensen beschouwen de VRT als onderdeel van de "linkse kerk".

Als Siegfried Bracke lid wordt van de N-VA en een politiek ambt ambieert en hij onslag neemt bij de VRT heb ik er op zich geen probleem mee. Zo werkt het nu eenmaal. Heeft de BUB ooit niet geprobeerd om Laurent ere lid te maken?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyTue May 04, 2010 7:40 pm

Er staat toch een heel goede commentaar op DS:

Op 04 mei 2010 omstreeks 10u55, zei johan G., Mol:

sorry meneer Bracke, ik dacht dat je jaren als politiek commentator je toch genoeg politiek inzicht gekweekt had om te weten dat er grotere uitdagingen zijn dan het communotair gehakketak. Wij Belgen hebben nood aan een regering die krachtdadig de economische en sociale problemen oplost, en dit in het gehele land, niet alleen in Vlaanderen. Europa één en België in 36 stukken?

* Aanraden - 432 stemmen
Back to top Go down
perikles




Number of posts : 1771
Location : Antwerpen
Registration date : 2009-02-11

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyTue May 04, 2010 8:19 pm

Is De Standaard ook geen Vlaams nationalistisch rioolkrantje???
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyTue May 04, 2010 8:30 pm

Belgica wrote:
Er staat toch een heel goede commentaar op DS:

Op 04 mei 2010 omstreeks 10u55, zei johan G., Mol:

sorry meneer Bracke, ik dacht dat je jaren als politiek commentator je toch genoeg politiek inzicht gekweekt had om te weten dat er grotere uitdagingen zijn dan het communotair gehakketak. Wij Belgen hebben nood aan een regering die krachtdadig de economische en sociale problemen oplost, en dit in het gehele land, niet alleen in Vlaanderen. Europa één en België in 36 stukken?

* Aanraden - 432 stemmen

Er zijn op dit ogenblik nog 532 andere commentaren. Ik vermoed dat jij die allemaal minder goed vindt... Ondertussen zoek ik in de media te vergeefs naar namen van BB's (Bekende Belgen) die bereid zijn kandidaat te zijn op een BUB-lijst. Op een moment dat - volgens u - de Belgen massaal de mislukking van het federalisme inzien, kan dat toch helemaal geen probleem zijn?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyTue May 04, 2010 8:30 pm

Jazeker, Perikles, maar dit is de commentaar van een eerbare burger. Wink

En Jo, ik hoop voor uw Vlaams-nationaal clubje dat de B.U.B. geen bekende mensen gaat aantrekken of er zal van uw groepje niet veel meer overschieten. Laughing
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyTue May 04, 2010 8:47 pm

Belgica wrote:
Jazeker, Perikles, maar dit is de commentaar van een eerbare burger. Wink

En Jo, ik hoop voor uw Vlaams-nationaal clubje dat de B.U.B. geen bekende mensen gaat aantrekken of er zal van uw groepje niet veel meer overschieten. Laughing

U beschouwt dus mensen die er een andere mening op nahouden dan u als niet eerbare burgers... Het BUB-belgicisme wordt elke dag meer een orm van gevaarlijke onverdraagzaamheid!

PS Mijn clubje is dat van de 99v% Belgen die niet voor de BUB stemmen...
Back to top Go down
myckilem
Admin



Number of posts : 331
Location : Liège
Registration date : 2009-05-31

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyTue May 04, 2010 9:16 pm

De ideën van jo is niet slecht. laten aan Jacques stodzem (guitariste van Vervier) vragen. Hij is bekend in Wallonië . Of meneer salazar (schilder van Luik)
Back to top Go down
http://Myckilem.over-blog.com
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyTue May 04, 2010 9:57 pm

Volgens een peiling van Vers L'Avenir zou N-VA bij de verkiezingen in Vlaanderen met 22,9 procent de grootste partij worden. Alle andere partijen zouden op ruime afstand volgen.

Het gaat om een peiling die Dedicated Research uitvoerde tussen 29 april en 2 mei, enkele dagen na de val van de regering dus. Het bureau peilde in Vlaanderen bij 700 personen naar hun kiesintenties. In Wallonië ging het om 500 mensen. De foutenmarge bedraagt maximaal 4,4 procent.

"Dreun voor LDD en Vlaams Belang"
De enquête geeft dus aan dat de partij van Bart De Wever de grootste Vlaamse partij zou worden. CD&V zou terrein verliezen en uitkomen op 18,9 procent. Open Vld (14,8 procent) en sp.a (14,2 procent) liggen nek aan nek. Het Vlaams Belang en Lijst Dedecker zouden een flinke dreun krijgen en afklokken op respectievelijk 12,5 en 3,9 procent. LDD zou zo de kiesdrempel niet halen. Over Groen! waren er geen gegevens beschikbaar.

De verschuivingen zijn volgens de peiling veel minder groot in Wallonië. De PS zou met 32,5 procent veruit de grootste partij blijven en een zeer grote voorsprong hebben op de liberale rivalen van de MR (21,1 procent). Het cdH zou met 18,2 procent de Franstalige groenen van Ecolo (17,6 procent) voor blijven. Ook het Front National zou met 2,9 procent uit het federale parlement verdwijnen. Het resultaat van de Personenpartij van advocaat Mischaël Modrikamen is nog teleurstellender en komt nooit boven het procent uit. (belga/dea)
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyWed May 05, 2010 3:13 am

N-VA, Groen!, sp.a... who cares...
Back to top Go down
myckilem
Admin



Number of posts : 331
Location : Liège
Registration date : 2009-05-31

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyWed May 05, 2010 5:31 pm

Ik hou niet van dat. De NVA die eerste in vlanderen is, is het niet goed voor Belgie. De VB en de LDD die stemmen verliezen, is het heel goed!
Back to top Go down
http://Myckilem.over-blog.com
mimo




Number of posts : 193
Location : Mechelen
Registration date : 2009-08-10

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyThu May 06, 2010 11:11 am

Geestig, met een foutenmarge van 4.4 percent kan je eigenlijk ook ongeveer dezelfde resultaten bekomen als bij de vorige verkiezingen :-)
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyThu May 06, 2010 1:27 pm

Oei, dat is wel minder. Laughing

DE STANDAARD

Zware ruzie in West-Vlaamse N-VA

* donderdag 06 mei 2010, 11u06
*
* Auteur: (ste)

Het zit er bovenarms op in de West-Vlaamse afdeling van de N-VA. Vlaams minister Geert Bourgeois wordt normaal gezien op 13 juni lijsttrekker voor zijn partij in die provincie.

Huidig kamerlid Els De Rammelaere zou de tweede plaats krijgen. Dat was alvast het voorstel van het provinciale N-VA-bestuur. Gisterenavond besliste het nationale kiescollege om de tweede plaats niet aan De Rammelaere, die ook schepen is in Tielt, te geven.

Daarop besliste de afdeling tielt uit het arrondissementele bestuur te stappen. 'De manier waarop er in de partij wordt gewerkt is beneden alle peil', benadrukt Lies Therssen, de lokale voorzitster. 'Er wordt ook helemaal niet gecommuniceerd. Niemand heeft ook maar de moeite genomen om te bellen naar Els.'

De relaties tussen Bourgeois en De Rammelaere lijken volledig verzuurd. Ook omdat Bourgeois geen enkele ambitie heeft om ook echt in de Kamer te gaan zetelen. De Vlaamse minister heeft zijn woordvoerder en stadsgenoot Bert Maertens als opvolger naar voor geschoven.

Op het kabinet-Bourgeois wordt geen commentaar gegeven op de zaak. Officieel is er nog niets beslist over de lijsten in West-Vlaanderen, klinkt het. De N-VA-partijraad heeft vanavond het laatste woord.
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyThu May 06, 2010 1:39 pm

Als ik me niet vergis, hebben er zich in de BUB-partijgelederen in West-Vlaanderen enige tijd geleden enige strubbelingen, ja, zelfs een "splitsing", voorgedaan. L'union s'est montrée une farce. Het zal ongetwijfeld wel meer lezers van dit forum interesseren daar enige details over te vernemen...
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyThu May 06, 2010 7:36 pm

[quote]
Quote :
Geestig, met een foutenmarge van 4.4 percent kan je eigenlijk ook ongeveer dezelfde resultaten bekomen als bij de vorige verkiezingen :-)[/quote
Peiling zegt idd niet alles, maar bedoelen ze niet 4.4 procent op de procent van een partij?
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyFri May 07, 2010 3:04 am

Liever een grote N-VA (of VB) dan een grote CD&V (of sp.a of Groen! of vld)
Back to top Go down
Jo




Number of posts : 427
Location : Assebroek
Registration date : 2010-03-29

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyFri May 07, 2010 10:34 am

Bruno wrote:
Liever een grote N-VA (of VB) dan een grote CD&V (of sp.a of Groen! of vld)

Waarom?
Back to top Go down
mimo




Number of posts : 193
Location : Mechelen
Registration date : 2009-08-10

Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA EmptyFri May 07, 2010 11:13 am

[quote="tiboo"]
Quote :
Quote :
Geestig, met een foutenmarge van 4.4 percent kan je eigenlijk ook ongeveer dezelfde resultaten bekomen als bij de vorige verkiezingen :-)[/quote
Peiling zegt idd niet alles, maar bedoelen ze niet 4.4 procent op de procent van een partij?
Who knows, and who cares ?
De enige peiling die telt is de verkiezing zelf *cliché* cheers
Back to top Go down
Sponsored content





Siegfried Bracke bij N-VA Empty
PostSubject: Re: Siegfried Bracke bij N-VA   Siegfried Bracke bij N-VA Empty

Back to top Go down
 
Siegfried Bracke bij N-VA
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Siegfried Bracke hoofdredacteur af
» Siegfried Bracke s’en est pris au Roi Albert II sur son blog
» Goed werk van propagandist Siegfried Bracke (VRT): N-VA de derde partij in Noord-België
» BRACKE (N-VA) VREEST NIEUWE BRT - BRACKE (N-VA) CRAINT UNE NOUVELLE RTB
» Bracke (N-VA) vergelijkt zich met... Hitler / Bracke (N-VA) se compare avec... Hitler

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: