Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.

HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"

Go down 
+4
Diogène
jp
Jacob Peyt
Belgica
8 posters
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica

Number of posts : 5604
Registration date : 2008-11-19

Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" Empty
PostSubject: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyMon Mar 01, 2010 3:55 pm

Alle nationalisten denken op dezelfde wijze: hun idealen mogen vele mensenlevens kosten.

DE STANDAARD

Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" Fdb_Karadzic.jpg.275

Karadzic: 'Onze zaak was rechtvaardig en heilig'

* maandag 01 maart 2010, 10u28
* Bron: belga, dpa, ap, volkskrant
* Auteur: fdb

epa
DEN HAAG - Voor het Joegoslavië-tribunaal in Den Haag wordt vandaag het proces tegen Radovan Karadzic hervat. Bij aanvang verklaarde hij dat de zaak van de Bosnische Serviërs "rechtvaardig en heilig" was.

De voormalige president van de Republika Srpska staat terecht voor volkerenmoord tijdens de Bosnische oorlog (1992-1995). Hij wordt ook verantwoordelijk geacht voor de genocide op 8.000 moslims in Srebrenica in 1995.

In zijn openingsverklaring, die zo'n twee dagen zal duren, zei Karadzic dat de oorlog in Bosnië is uitgebroken omdat de moslims "100 procent macht" wilden in Bosnië-Herzegovina. De Bosnische Serviërs hebben zich alleen maar tegen deze agressie verdedigd. "De zaak van de Bosnische Serviërs was rechtvaardig en heilig", aldus Karadzic.

De Bosnische moslims hadden de Serviërs in Bosnië-Herzegovina geprovoceerd en opgeroepen hen te vermoorden, betoogde Karadzic. Het Westen en in het bijzonder de Amerikaanse Balkan-bemiddelaar Richard Holbrooke zouden hebben tekortgeschoten.

Compromissen

Volgens de 64-jarige ex-president waren de Bosnische Serviërs tot tal van compromissen bereid om de oorlog in Bosnië te voorkomen. Diegene die het meest pijn deed, was dat Bosnië geen deel meer zou uitmaken van Joegoslavië, waar de meeste Serviërs leefden.

Voorbereidingstijd

Het proces tegen Karadzic lag maandenlang stil, nadat hij eind oktober het proces boycotte en meer voorbereidingstijd vroeg om zich te verdedigen. Ook vandaag eiste hij een eerlijke kans om zijn verdere verdediging te organiseren. Volgens zijn juridisch adviseur zal Karadzic in beroep gaan tegen het besluit van de rechters om woensdag al de eerste getuige van de aanklagers op te roepen.

Karadzic werd een eerste keer aangeklaagd in 1995. Na een jarenlange vlucht werd de psychiater in juli 2008 opgepakt en overgedragen aan het Joegoslavië-tribunaal in Den Haag. Hij riskeert levenslang. Tot nog toe heeft Karadzic steeds geweigerd zich over de beschuldigingen uit te spreken. In plaats daarvan stelt hij de bevoegdheid van het tribunaal in vraag. Het hof registreerde dit formeel als een pleidooi voor "onschuldig".

LA LIBRE BELGIQUE

Karadzic: "les Serbes n'ont fait que se défendre"

AFP

Mis en ligne le 01/03/2010

Montrant la photo d'un soldat musulman qui tenait, selon lui, la tête coupée d'un soldat serbe, il a lancé: "Radovan Karadzic et le peuple serbe en Bosnie-Herzégovine ont fait tout leur possible pour éviter la guerre".

L'ancien chef politique des Serbes de Bosnie Radovan Karadzic a assuré lundi devant le Tribunal pénal international (TPI) pour l'ex-Yougoslavie que son peuple n'avait fait que se défendre et n'avait jamais voulu la guerre de Bosnie qui fit 100.000 morts. "Tout ce que les Serbes ont fait était de la légitime défense et tout cela a été traité comme un crime", a déclaré M. Karadzic en présentant pendant près de cinq heures sa défense, qu'il assure seul, à la reprise de son procès pour génocide à La Haye.

"Je défendrai notre nation et sa cause qui est juste et sacrée et, de cette manière, je serai capable de me défendre également", a annoncé d'une voix assurée l'ancien président de la République autoproclamée des Serbes de Bosnie, assis sur le banc des avocats de la défense et non dans le box des accusés. Radovan Karadzic, 64 ans, est accusé d'avoir orchestré un "nettoyage ethnique" pendant la guerre de Bosnie, qui a fait 100.000 morts et 2,2 millions de déplacés entre 1992 et 1995. Sa déclaration liminaire, résumé de l'argumentaire de sa défense, doit se poursuivre mardi. "Il n'y a jamais eu d'intention, d'idée et encore moins de plan d'expulser les Musulmans et Croates" des territoires convoités par les Serbes, a encore affirmé l'accusé, montrant à l'appui de ses propos des photos et extraits d'interviews audio et vidéo.

"Le seul plan que nous avions, c'était sauver nos têtes, sauver nos biens et conserver nos territoires", a assuré M. Karadzic, qui plaide non coupable des crimes de guerre, crimes contre l'humanité et génocide donc il est accusé. Il assistait pour la première fois lundi à une audience de son procès après en avoir boycotté les trois premières journées en octobre 2009 au motif qu'il n'avait pas eu assez de temps pour se préparer. Le procès avait alors été ajourné pour quatre mois, jusqu'à lundi. Arrêté en juillet 2008 à Belgrade 13 ans après son inculpation, Radovan Karadzic encourt la prison à vie.

Il doit notamment répondre du massacre de Srebrenica au cours duquel plus de 7.000 hommes et garçons musulmans ont été tués en juillet 1995. Ce massacre, le pire commis en Europe depuis la Seconde guerre mondiale, était "une réaction" aux "provocations" des Musulmans de Bosnie qui tenaient l'enclave, a avancé M. Karadzic. M. Karadzic, qui a accusé le TPI d'utiliser "des loi mafieuses" et le procureur d'avoir "fabriqué" ses preuves, n'a cessé de rejeter la responsabilité de la guerre sur les Croates et surtout sur les Musulmans de Bosnie. "Les leaders des Musulmans s'en tenaient à cette solution qui ne pouvait que déboucher sur la guerre : une Bosnie souveraine et indépendante", a argué M. Karadzic, les accusant d'avoir voulu "fonder un Etat islamique".

Montrant la photo d'un soldat musulman qui tenait, selon lui, la tête coupée d'un soldat serbe, il a lancé: "Radovan Karadzic et le peuple serbe en Bosnie-Herzégovine ont fait tout leur possible pour éviter la guerre". L'accusation doit dès mercredi appeler à la barre le premier témoin à charge, dont l'identité n'a pas été révélée. Radovan Karadzic avait demandé un nouvel ajournement de son procès au 17 juin après sa déclaration liminaire, rejeté par le tribunal. Il veut faire appel de cette décision, ont fait savoir ses deux conseillers juridiques assis à ses côtés.

Last edited by Belgica on Mon Mar 01, 2010 5:32 pm; edited 2 times in total
Back to top Go down
Jacob Peyt

Number of posts : 75
Registration date : 2010-02-12

Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" Empty
PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyMon Mar 01, 2010 4:29 pm

Hoeveel mensenlevens heeft het Vlaams-nationalisme dan wel gekost? Bij mijn weten zijn de verschillende staatshervormingen democratisch en zonder bloedvergieten tot stand gekomen.
Back to top Go down
jp

Number of posts : 373
Registration date : 2009-06-01

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyMon Mar 01, 2010 7:30 pm

Belgica wrote:
Alle nationalisten denken op dezelfde wijze: hun idealen mogen vele mensenlevens kosten.

[/i]

U bent ook een nationalist, vergeet dat niet Smile
Back to top Go down
Diogène

Diogène

Number of posts : 1611
Registration date : 2008-11-26

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyTue Mar 02, 2010 12:16 am

Ik erger me dood aan mensen die patriotisme verwarren met nationalisme... Mad
Back to top Go down
BFE

BFE

Number of posts : 1312
Registration date : 2008-11-21

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyTue Mar 02, 2010 12:44 am

jp wrote:
Belgica wrote:

[/i]

U bent ook een nationalist, vergeet dat niet Smile

Helemaal niet, we zijn het tegendeel van nationalisme.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
jp

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyTue Mar 02, 2010 2:01 am

Diogène wrote:
Ik erger me dood aan mensen die patriotisme verwarren met nationalisme... Mad

"Nationalisme is een politieke ideologie, waar geen vaste en onbetwistbare definitie voor bestaat. Verschillende uitleggingen kunnen zijn: vaderlandsliefde, het streven naar congruentie van natie en staat (natiestaat) of het ophemelen of verdedigen van het eigene." (wikipedia)

"patriottisme
pa - tri - ot` tis - me («Frans) het -woord vaderlandsliefde"

Trouwen het oranje gevoel in nederland is ook patriotisme en toch heb ik de laatst week al verschillende mensen het horen onder de noemer nationaliseme plaatsen.
"Ik kom uit een natiestaat en herken de kenmerken direct. In Nederland is de nationale identiteit omhuld door een ‘oranjegevoel' waardoor men het woord nationalisme niet hoeft te gebruiken. "
DERK JAN EPPINKWie? Europees parlementslid (LDD) en lid van de fractie van Europese Conservatieven en Hervormers
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=LN2MJL6M
Back to top Go down
Diogène

Diogène

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyWed Mar 03, 2010 12:45 am

jp wrote:
"Nationalisme is een politieke ideologie, waar geen vaste en onbetwistbare definitie voor bestaat. Verschillende uitleggingen kunnen zijn: vaderlandsliefde, het streven naar congruentie van natie en staat (natiestaat) of het ophemelen of verdedigen van het eigene." (wikipedia)

"patriottisme

Trouwen het oranje gevoel in nederland is ook patriotisme en toch heb ik de laatst week al verschillende mensen het horen onder de noemer nationaliseme plaatsen.
"Ik kom uit een natiestaat en herken de kenmerken direct. In Nederland is de nationale identiteit omhuld door een ‘oranjegevoel' waardoor men het woord nationalisme niet hoeft te gebruiken. "
DERK JAN EPPINKWie? Europees parlementslid (LDD) en lid van de fractie van Europese Conservatieven en Hervormers
Uiteraard zijn er raakpunten tussen het nationalisme en het patriottisme, zoals er raakpunten zijn tussen liefde en vriendschap, of tussen racisme en discriminatie.

Wat is het verschil tussen beide begrippen? Ik zou antwoorden met een citaat van Romain Gary: "Le patriotisme, c'est l'amour des siens, le nationalisme, c'est la haine des autres."

Mijn patriottisme sluit geen andere bevolkingsgroepen in en uit België uit en reikt de hand naar iedereen die aan een nieuw België wil bouwen!
Back to top Go down
jp

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyWed Mar 03, 2010 2:27 am

Diogène wrote:
jp wrote:

"patriottisme

Uiteraard zijn er raakpunten tussen het nationalisme en het patriottisme, zoals er raakpunten zijn tussen liefde en vriendschap, of tussen racisme en discriminatie.

Wat is het verschil tussen beide begrippen? Ik zou antwoorden met een citaat van Romain Gary: "Le patriotisme, c'est l'amour des siens, le nationalisme, c'est la haine des autres."

Mijn patriottisme sluit geen andere bevolkingsgroepen in en uit België uit en reikt de hand naar iedereen die aan een nieuw België wil bouwen!
dus wat zou dan het verschil zijn tussen vlaams- nationalisten of vlaamse-patriotten?
Back to top Go down
perikles

Number of posts : 1771
Registration date : 2009-02-11

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyWed Mar 03, 2010 11:23 am

jp wrote:
Diogène wrote:
jp wrote:

"patriottisme

dus wat zou dan het verschil zijn tussen vlaams- nationalisten of vlaamse-patriotten?

Er is geen verschil ... Belgicisten noemen zich patriotist omdat ze een vaderland hebben ... als morgen Vlaanderen onafhankelijk zou worden dan zouden al die Vlaamse nationalisten plotseling patriotisten zijn. En met het nationalisme valt het in Vlaanderen nog mee ... er is nog geen enkele dode gevallen tijdens onze stroubles
Back to top Go down
Bruno

Bruno

Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyWed Mar 03, 2010 4:45 pm

"patriotten"
Back to top Go down
Diogène

Diogène

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyThu Mar 04, 2010 1:19 am

jp wrote:
Er is geen verschil, want de tweede genoemde categorie bestaat niet. Twisted Evil Het VB, de N-VA en aanverwante groeperingen noemen zich "Vlaams-nationalist", daarmee is alles gezegd!

Patriotisme associeer ik ook met loyauteit en burgerzin, twee waarden die men niet terugvindt in het (taal)nationalisme!

perikles wrote:
Belgicisten noemen zich patriotist omdat ze een vaderland hebben ... als morgen Vlaanderen onafhankelijk zou worden dan zouden al die Vlaamse nationalisten plotseling patriotisten zijn. En met het nationalisme valt het in Vlaanderen nog mee ... er is nog geen enkele dode gevallen tijdens onze stroubles
Een patriot is niet iemand die een vaderland heeft, maar iemand die zijn vaderland liefheeft, een mijns inziens belangrijke nuance.

Het is inderdaad lovenswaardig dat de emancipatie en de ontvoogding van Vlaanderen geen doden of terrorisme heeft opgeleverd, maar geschiedenis wordt nooit geschreven door de stilzwijgende meerderheid, maar door extremistische minderheden...
Back to top Go down
jp

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyThu Mar 04, 2010 2:10 am

Diogène wrote:
jp wrote:
Er is geen verschil, want de tweede genoemde categorie bestaat niet. Twisted Evil Het VB, de N-VA en aanverwante groeperingen noemen zich "Vlaams-nationalist", daarmee is alles gezegd!

Patriotisme associeer ik ook met loyauteit en burgerzin, twee waarden die men niet terugvindt in het (taal)nationalisme!

perikles wrote:
Belgicisten noemen zich patriotist omdat ze een vaderland hebben ... als morgen Vlaanderen onafhankelijk zou worden dan zouden al die Vlaamse nationalisten plotseling patriotisten zijn. En met het nationalisme valt het in Vlaanderen nog mee ... er is nog geen enkele dode gevallen tijdens onze stroubles

Een patriot is niet iemand die een vaderland heeft, maar iemand die zijn vaderland liefheeft, een mijns inziens belangrijke nuance.

Het is inderdaad lovenswaardig dat de emancipatie en de ontvoogding van Vlaanderen geen doden of terrorisme heeft opgeleverd, maar geschiedenis wordt nooit geschreven door de stilzwijgende meerderheid, maar door extremistische minderheden...
waar, maar om een patriot te zijn moet u wel al een land hebben om van te houden,

Belgian nationalism - Definition

An nationalistic ideology in Belgium that favours a strong central state, with less or no autonomy for the Flemish, the Walloon, the German speaking and Brussels bilingual nations within Belgium. It insists on restoring total sovereignty of the Belgian state level, after decades of state structure reforms that made Belgium a federal state since the 70s - contrary to Flemish nationalists who advocate independence of their region. Belgian nationalists advocate the unity between all language groups in Belgium, and condemn each chauvinistic or linguistic discrimination, advocate the knowledge of all official languages (Dutch, French, German) and a multicultural, tolerant strong feeling of citizenship.

Belgian nationalism (or 'Belgicistic nationalism') is mainly supported by French-speaking politicians, many extreme-left-wingers and certain circles in Brussels. However, youth in Flanders is due to internationalisation of the world also more tending toward a Belgium becoming stronger, instead of the different tiny regions becoming stronger, the latter considered as totally contrary to European unification. However, political parties that support this ideology openly, have prominently never gained much electoral support over the last 20 years, but is gaining popularity very slowly. The effect of state reforms discussions to take place in 2005 is not predictable. Some Belgian nationalism can be found in the political agenda of most French-speaking parties.

Political parties with strong Belgian nationalistic ideology:

Front des Francophones (FDF), French-speaking nationalistists, only French-speaking
Belgische Unie/Union Belge (BUB), Belgian centrist Unionist party, strictly bilingual but in practice mainly Dutch-speaking

Political parties with certain Belgian nationalistic elements in their programmes:

Parti Socialist (PS), French-speaking socialists with strong nationalistic programme
Mouvement Reformateur (MR), French-speaking liberals with strong nationalistic programme, incorporates the FDF

http://www.wordiq.com/definition/Belgian_nationalism
efkes om aan te tonen dat zelf het buitenland de bub ziet als nationalisten Laughing
Back to top Go down
Diogène

Diogène

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyThu Mar 04, 2010 11:21 pm

Hiermee is dan aangetoond dat Wikipedia ook subjectieve of op z'n minst onbetrouwbare artikelen bevat...

Ik heb geen definitie van Wikipedia of weet-ik-veel-wat nodig om mij Belg te voelen.
Back to top Go down
Bruno

Bruno

Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyThu Mar 04, 2010 11:24 pm

Het FDF is tégen een centralistisch België.
Back to top Go down
jp

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyFri Mar 05, 2010 12:43 am

Diogène wrote:
Hiermee is dan aangetoond dat Wikipedia ook subjectieve of op z'n minst onbetrouwbare artikelen bevat...

Ik heb geen definitie van Wikipedia of weet-ik-veel-wat nodig om mij Belg te voelen.
ge moogt uzelf belg voelen, maar is het zo moeilijk om te erkennen dat patriotisme ook een vorm van nationalisme is?
Back to top Go down
Diogène

Diogène

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyFri Mar 05, 2010 5:04 pm

jp wrote:
ge moogt uzelf belg voelen, maar is het zo moeilijk om te erkennen dat patriotisme ook een vorm van nationalisme is?
Hierboven heb ik gezegd dat de twee aanverwante begrippen waren die ongetwijfeld raakvlakken vertonen, maar patriotisme gelijkstellen aan nationalisme is overdreven. Hooguit kan men nationalisme beschouwen als een ontsporing van het patriotisme...
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyFri Mar 05, 2010 5:11 pm

Een patriot met een humanistisch-universalistisch wereldbeeld is geen nationalist. Humanistisch universalisme is streven naar een steeds grotere eenheid tussen alle mensen op aarde. Dat houdt in dat men zeker geen gebieden opsplitst.
Back to top Go down
jp

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyFri Mar 05, 2010 8:45 pm

Belgica wrote:
Een patriot met een humanistisch-universalistisch wereldbeeld is geen nationalist. Humanistisch universalisme is streven naar een steeds grotere eenheid tussen alle mensen op aarde. Dat houdt in dat men zeker geen gebieden opsplitst.

een patriot met een humanistisch-universalistisch wereldbeeld is geen patriot, want een patriot zal nooit het samengaan met een ander land of gebied steunen, wat dus het streven naar een steeds grotere eenheid onmogelijk maakt.
Trouwens de grotere eenheid waar we naar moeten streven is op dit moment europa, niet naar meer belgie.
Back to top Go down
BFE

BFE

Number of posts : 1312
Registration date : 2008-11-21

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyFri Mar 05, 2010 8:51 pm

jp wrote:
Trouwens de grotere eenheid waar we naar moeten streven is op dit moment europa, niet naar meer belgie.

Belachelijk. Een Flamingant voor de eenheid van Europa die tientallen taalgroepen heeft, maar tegen een land want twee taalgroepen "niet akkoord zijn". TOTALE ONZIN: wie kan het meer (Europa) kan het minder.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
jp

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyFri Mar 05, 2010 10:20 pm

belgeetfierdeletre wrote:
jp wrote:

Belachelijk. Een Flamingant voor de eenheid van Europa die tientallen taalgroepen heeft, maar tegen een land want twee taalgroepen "niet akkoord zijn". TOTALE ONZIN: wie kan het meer (Europa) kan het minder.

wat bedoelt u hier mee?
Back to top Go down
mimo

Number of posts : 193
Registration date : 2009-08-10

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyMon Mar 08, 2010 1:06 pm

belgeetfierdeletre wrote:
jp wrote:

Ge snapt het lijk ni goe he manneke.
Niemand forceert een natie zich aan te sluiten bij de EU ...
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyMon Mar 08, 2010 1:58 pm

Spreek eens ABN, flamingant.
Back to top Go down
perikles

Number of posts : 1771
Registration date : 2009-02-11

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyTue Mar 09, 2010 1:03 pm

Belgica wrote:

Word hij hier ook niet persoonlijk?
Back to top Go down
Bruno

Bruno

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyTue Mar 09, 2010 6:30 pm

perikles wrote:
Belgica wrote:

Wordt; Helemaal niet, het is een aanmaning.
Back to top Go down
jp

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" EmptyTue Mar 09, 2010 9:15 pm

Bruno wrote:
perikles wrote:
Belgica wrote:

Wordt; Helemaal niet, het is een aanmaning.

tuurlijk, die "flamigant"vanachter is helemaal niet als een belediging bedoeldt Rolling Eyes
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"   Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte" Empty

Back to top Go down

Nationalisme is een "heilige zaak" - le nationalisme est une "chose sainte"
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Johnny Thijs maakt brandhout van "Vlaams"-nationalisme - descend le nationalisme "flamand"
» Artikel De Morgen 20.09.2014 tegen nationalisme - article contre le nationalisme
» Kunstenaars tegen Vlaams-nationalisme ! Des artistes contre le nationalisme flamand !
» DOEL VLAAMS- EN WAALS-NATIONALISME - BUT DU NATIONALISME FLAMAND ET WALLON?
» "Nationalisme is een collectieve ziekte" - "Le nationalisme est une maladie collective"