Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Johnny Thijs maakt brandhout van "Vlaams"-nationalisme - descend le nationalisme "flamand"

Go down 
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Johnny Thijs maakt brandhout van "Vlaams"-nationalisme - descend le nationalisme "flamand" Empty
PostSubject: Johnny Thijs maakt brandhout van "Vlaams"-nationalisme - descend le nationalisme "flamand"   Johnny Thijs maakt brandhout van "Vlaams"-nationalisme - descend le nationalisme "flamand" EmptySun Mar 16, 2014 10:13 pm

Dit zijn de moedige en correcte uitspraken. Ceci sont les propos courageux et corrects.

Johnny Thijs: "Ik geloof niet in de toekomst van een kleiner land"

Fernand Van Damme
15/03/14 - 12u38 Bron: De Tijd

Johnny Thijs maakt brandhout van "Vlaams"-nationalisme - descend le nationalisme "flamand" Media_xll_6569842
Thijs: "Dat opbod over belastingverlagingen, dat is de waanzin voorbij." © belga.

In een openhartig gesprek met De Tijd laat ex-bpost-CEO Johnny Thijs zijn licht schijnen over de toplonenhetze. "Laten we ons vooral geen illusies maken. De Vlaamse overheid doet het zeker niet altijd beter."

"Het is onzin te denken dat het beter zal gaan als we alleen verder gaan", zegt Thijs. "Trouwens, ga praten met Waalse CEO's: die hebben dezelfde besognes."

De voormalige topman van bpost past voor een onafhankelijk Vlaanderen. Hij geeft toe dat een ander geloof overheerst in noord en zuid, maar volgens hem is het geen kwestie van Wallonië eraf te rijden. "We moeten Wallonië juist in onze richting trekken. Ik geloof dat dat kan." Dat hij onzacht in aanraking kwam met de PS-ideologie, verandert niets aan zijn visie.


Focus op economisch model

In plaats van te focussen op het communautaire debat moet de politiek dringend aandacht besteden aan ons economisch model, meent Thijs. "Er liggen zoveel kansen, onze jongeren hebben de wereld aan hun voeten. Maar we verspelen ze. Dus vind ik dat we moeten opstaan en er iets aan doen."

Een eerste grondoorzaak van de impasse van ons economisch model wijt Thijs aan het wantrouwen tussen politici en ondernemers. "We hebben te lang niet meer met elkaar gepraat. Dat moet veranderen."

Thijs geeft voorts aan dat hij zich blauw ergert aan de talloze campagnebeloftes. "Dat opbod over belastingverlagingen, dat is de waanzin voorbij! Drie miljard euro zou dat kosten. Zeg eerst eens waar je de negen miljard gaat halen die we nu al te kort hebben." Thijs pleit ervoor om alles te becijferen. "Het is ongehoord dat politici dat niet doen."

Niet in politiek

De 62-jarige Limburger sluit een overstap naar de politiek uit, daarvoor is hij naar eigen zeggen te ongeduldig. Maar hij ziet voor zichzelf wel een rol als raadgever weggelegd. "Als ze mijn ervaring in veranderingsmanagement en budgettering kunnen gebruiken, mogen ze me altijd komen halen."
Back to top Go down
 
Johnny Thijs maakt brandhout van "Vlaams"-nationalisme - descend le nationalisme "flamand"
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Kunstenaars tegen Vlaams-nationalisme ! Des artistes contre le nationalisme flamand !
» DOEL VLAAMS- EN WAALS-NATIONALISME - BUT DU NATIONALISME FLAMAND ET WALLON?
» DE MORGEN: staatsveiligheid beschouwt Vlaams-nationalisme niet als een gevaar - la sûreté de l'Etat ne considère pas le nationalisme flamand comme un danger pour l'Etat
» Le nationalisme wallon et l'unitarisme - het Vlaams-nationalisme en het unitarisme
» Le nationalisme flamand selon Bart Maddens

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: