Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 VRT: de zender van de Vlaams-nationalistische particratie

Go down 
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

VRT: de zender van de Vlaams-nationalistische particratie Empty
PostSubject: VRT: de zender van de Vlaams-nationalistische particratie   VRT: de zender van de Vlaams-nationalistische particratie EmptyMon Jan 05, 2009 11:12 pm

Bij het lezen van dit artikel in De Standaard moest ik toch even de wenkbrauwen fronsen (commentaar in het rood):

maandag 05 januari 2009 | Bron: belga

VRT reikt andere omroepen de hand en de unitaristen eindelijk ook?

Tijdens zijn nieuwjaarstoespraak maakte gedelegeerd bestuurder Dirk Wauters vier ambities voor de Vlaamse openbare omroep bekend.

De Vlaamse openbare omroep heeft in 2009 vier ambities: een optimaal bereik, een meetbare kwaliteit, een hoog aandeel Vlaamse producties en een gezonde financiële positie.

Ik weet niet wat ze bedoelen met een "meetbare" kwaliteit, maar kwaliteit houdt m.i. goede en objectieve programma's in voor alle doelgroepen, dus met respect voor het pluralisme en als unitarist ben ik daar allerminst tevreden over aangezien onze groep van zowat 2,5 miljoen Belgen geen aandacht krijgt op de openbare zenders. Evil or Very Mad

En die producties, waarom moeten die "Vlaams" zijn? Waarschijnlijk bedoelen ze Belgisch en Nederlandstalig. Maar ik vind dat ze gewoon goed moeten zijn en beter dan de kerktorentelevisie en de nationalistische en particratische propaganda die we vandaag krijgen voorgeschoteld.


De gedelegeerd bestuurder omschreef het voorbije jaar als 'bewogen en woelig', maar ook 'uitstekend'. Daarmee verwijst hij naar het grote bereik van de VRT: de openbare omroep bereikt 90% van de Vlamingen en die zijn heel tevreden over het aanbod. Ik werd alvast niet ondervraagd. Ik ben helemaal niet tevreden over de VRT: geen enkele inbreng van de kijker/luisteraar in politieke programma's en geen zendtijd voor unitaristen.

Maar Wauters had het in zijn toespraak ook over de diverse kritieken op de VRT. Volgens de bestuurder voert de omroep zijn opdracht, beschreven in de beheersovereenkomst met de Vlaamse regering, efficiënt uit. Wat een leugen ! De VRT neemt een loopje met het pluralisme op politiek niveau: alleen de nationalistische particraten komen aan het woord !

Wauters geeft wel toe dat de VRT 'gedeeltelijk marktverstorend' is. "Gedeeltelijk"? U maakt een grapje ! What a Face 'De openbare omroep geniet staatssteun Reden te meer om de regels te respecteren !!! bounce en begeeft zich daarmee op dezelfde markt als andere commerciële spelers. Reden te meer om de regels van de vrije (ideeën)markt te respecteren ! Maar in tegenstelling tot de rest van Europa, waar het tv-landschap fragmenteert, winnen in Vlaanderen de twee grootste tv-zenders, Eén en vtm, aan marktaandeel. Dat komt omdat we allebei investeren in lokale Vlaamse content en in nieuws.' Ja, maar welk nieuws?! Toch niet objectief ! Vandaar dat de Belgen zo passief zijn tegen het taalracisme en hun particraten !

De VRT reikt ook de hand uit naar andere mediabedrijven, en zo samen digitale initiatieven verder te ontwikkelen. Het is nog altijd de inhoud die belangrijker is en op dat vlak zijn we nog niet 'thuis'. Smile

Ook Guy Peeters, de voorzitter van de raad van bestuur, vindt dat de VRT voluit zijn content "'k zijn nie content.' Wink moet aanbieden op alle distributieplatforms - radio, tv, breedband, mobiel - maar 'zonder daardoor marktverstorend te zijn'. Blijf maar van mijn GSM weg, hoor. Rolling Eyes

'De omroep wil daarom blijven streven naar samenwerking tussen de Vlaamse omroepen. Wat hebben die toch altijd met hun "Vlaams"? In plaats van eens aan een meertalige Belgische zender te denken. Met al hun spitstechnologie moet dat toch lukken ! Apart waar het moet, samen waar het kan', aldus Peeters in zijn nieuwjaarstoespraak. Dat doet me denken aan een Vlaams-nationalistische politicus die ook zo van slogantaal houdt. Rolling Eyes rbo


Jongens, wat een racistisch en wereldvreemd clubje. Evil or Very Mad
Back to top Go down
 
VRT: de zender van de Vlaams-nationalistische particratie
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Ann Brusseel (VLD, Vlaams Parlement) (ongeveer) voor unitarisme en tegen particratie
» De nationalistische particratie weet het niet meer - la particratie nationaliste ne le sait plus
» La particratie sauve son pognon - de particratie redt haar geld
» Particratie discrimineert Limburgers - la particratie discrimine les Limbourgeois
» La particratie et l'argent - de particratie en het geld...

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: