Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet Empty
PostSubject: Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet   Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet EmptyThu Jan 08, 2009 4:32 pm

Als dit waar is, bewijst het weer eens de arrogantie van de particratie. Straffe toebak. Very Happy

donderdag 08 januari 2009

Open VLD-politicus dreigt met geweld tegen Story-baas

Geert Versnick en Thomas Siffer vliegen mekaar net niet in de haren


GENT - 'Wij willen hier roken! Heeft iemand daar een probleem mee?', vroeg Kamerlid Geert Versnick (Open VLD) enkele dagen geleden in het Gentse restaurant Steendam 66. Toeval of niet, Thomas Siffer van Story zat in hetzelfde restaurant te eten en had er een probleem mee. Er volgde een verhitte discussie. Zo verhit dat Siffer zijn hart luchtte in een brief aan onze redactie.

Story -hoofdredacteur Thomas Siffer liet Geert Versnick nog maar weten dat hij liever geen rokers had of de volksvertegenwoordiger en schepen in Gent diende hem meteen van repliek.Volgens Siffer en zijn vrienden klonk het zo: 'Allez, die sukkel beleeft ook een keer zijn moment van glorie. Jullie zijn toch al klaar met eten? Zie u daar zitten achter uw schamel glaasje wijn.' En ook nog: 'En ge gaat straks te voét naar huis ook, zeker?'

'Ik wees Versnick erop dat ik van een volksvertegenwoordiger, meer dan van iemand anders, verwacht dat hij de wetgeving respecteert', schrijft Siffer in zijn lezersbrief. Maar Versnick antwoordde: 'Ik ben tégen die wet. Dus vind ik dat mijn vrienden mogen roken.'

Toen de twee vrouwen in Versnicks gezelschap een sigaret opstaken, herhaalde Siffer dat hij dat niet kon waarderen. 'Maar de volksvertegenwoordiger zei : 'Och ventje, wie zijt gij? Wie denkt gij eigenlijk dat gij zijt? Wat heb jij hier te vertellen?' De eigenaar van het restaurant kwam ertussen. Hij zei dat hij al vijfhonderdduizend frank betaald had aan boetes wegens vluchtmisdrijf, snelheidsovertredingen en dronkenschap. Een boete voor roken kon er voor hem nog wel bij.'

'Je zou van een politicus verwachten dat hij de restauranthouder uitlegt dat die niet zomaar aan een wet kan morrelen', meent Siffer. 'Maar neen. Het hele gezelschap, Versnick op kop, keerde zich radicaal tegen ons, tegen vier mensen die liever hebben dat het restaurant rookvrij blijft.'

De discussie escaleerde en Versnick maakte een dreigement, aldus Siffer. ' Ik zal u eens een paar pletsen tegen uw kop geven' , zei Versnick. 'Toen was ik zo onthutst dat ik hem vroeg of hij wel besefte wat hij gezegd had. Maar hij herhaalde: ' Ik ga u een paar pletsen tegen uw kop geven als ge niet rap maakt dat ge hier weg zijt. '

Siffer wil naar eigen zeggen de polemiek niet opzoeken. 'Ik wilde enkel als gewone burger met een normale lezersbrief melden dat er politici zijn die het niet nodig vinden het goede voorbeeld te geven. Ik probeer elke wet zo goed mogelijk na te leven, zelfs als ik er niet mee akkoord ga. Ik verwacht van een volksvertegenwoordiger hetzelfde. Neen, ik verwacht van zo iemand zelfs méér. En vooral, ik verwacht dat ze niet op de vuist willen gaan met mensen die er een andere mening op na houden.'

Geert Versnick zelf minimaliseerde de feiten en noemt de versie van Siffer 'onjuist'. 'Hij heeft de controverse voor een stuk zelf gezocht', reageert hij. 'Ik zat daar bovendien als privépersoon en niet in officiële functie. Er is uiteindelijk ook niet gerookt. End of story .'

Thomas Siffer: 'Het is simpel: het gezelschap van Versnick heeft wél gerookt. Punt aan de lijn. Daar zijn genoeg getuigen van. Dus hebben we nu ook te maken met een volksvertegenwoordiger die liegt. Maar misschien was hij gisteren niet in functie, en vindt hij dat hij dan mag liegen.'

Dajo Hermans
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet Empty
PostSubject: Re: Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet   Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet EmptyThu Jan 08, 2009 8:07 pm

Quote :
'Ik ben tégen die wet. Dus vind ik dat mijn vrienden mogen roken.'

"Echte" Belg :-))))
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet Empty
PostSubject: Re: Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet   Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet EmptyThu Jan 08, 2009 8:29 pm

Misschien ook een tamelijk goede Belg (hoewel als VLD'er) want hij zei ooit iets over "bruggen bouwen in België" toen hij kandidaat-voorzitter van de VLD was. Dat was een achttal jaar geleden en hij heeft het niet gehaald want Bart Somers (ex-VU) is toen voorzitter geworden.

We gaan hem dus nog een beetje sparen. Wink
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet Empty
PostSubject: Re: Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet   Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet EmptyThu Jan 08, 2009 8:33 pm

Belgica wrote:
Misschien ook een tamelijk goede Belg (hoewel als VLD'er) want hij zei ooit iets over "bruggen bouwen in België" toen hij kandidaat-voorzitter van de VLD was. Dat was een achttal jaar geleden en hij heeft het niet gehaald want Bart Somers (ex-VU) is toen voorzitter geworden.

We gaan hem dus nog een beetje sparen. Wink

Ach ja, uiteindelijk heeft dit incident toch niet echt iets te maken met de politiek-communautair-juridische (copyright Le Soir Wink ) kwestie.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet Empty
PostSubject: Re: Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet   Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet EmptyThu Jan 08, 2009 8:35 pm

Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet Empty
PostSubject: Re: Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet   Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet EmptyThu Jan 08, 2009 8:40 pm

Belgica wrote:
Dat was les "tensions juridico-politico-communautaires". Wink

https://newbub.bbactif.com/belgique-belgie-belgium-belgien-f1/le-soir-reprend-le-vocabulaire-du-bub-t93.htm

Ah ja Smile Zeer nuttig forum-archief Wink
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 46
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet Empty
PostSubject: Re: Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet   Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet EmptyFri Jan 09, 2009 12:25 am

Ce fait divers illustre malheureusement le degré de moralité de nos élus politiques qui inventent toutes sortes d'entourloupes pour contourner les lois qu'ils votent eux-mêmes.
Back to top Go down
Sponsored content





Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet Empty
PostSubject: Re: Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet   Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet Empty

Back to top Go down
 
Zeer straf verhaal in DS: Versnick (VLD) houdt niet van de wet
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Belgisch paviljoen in Shangai zeer populair
» Bart De Wever houdt niet van "Vlaams" parlement / n'aime le parlement "flamand"
» VB houdt van België en Europa !
» HET WARE VERHAAL ACHTER DE VAL VAN LETERME II
» zeer goed bericht van SP.a Rood

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: