Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.

HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

TERREUR IN BELGIE ?

Go down 
+4
Diogène
jp
RADIKAAL
Belgica
8 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica

Number of posts : 5604
Registration date : 2008-11-19

TERREUR IN BELGIE ? Empty
PostSubject: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Nov 24, 2008 9:59 pm

maandag 24 november 2008 | Bron: vtm

VTM en VRT ontvangen video met terreurboodschap

Zowel de commerciële zender VTM als de publieke omroep VRT heeft een videoboodschap met een openlijke terreurdreiging tegen ons land gekregen.

In een videoboodschap waarschuwen drie gemaskerde en gewapende mannen, ogenschijnlijk leden van een islamitische terreurorganisatie, openlijk voor aanslagen tegen België.

Aanleiding voor het dreigement is volgens de videoboodschap de aanwezigheid van Belgische militairen en F16-gevechtsvliegtuigen in Afghanistan.

Het federale parket heeft op de kantoren van VTM een dvd in beslag genomen, nadat de zender de politiediensten op de hoogte had gebracht. Dat heeft het crisiscentrum van de federale overheidsdienst Binnenlandse Zaken bevestigd.

Elk dreigement wordt ernstig genomen, zegt het crisiscentrum nog. 'Op basis van de beschikbare informatie kan het Coördinatie-orgaan voor de Dreigingsanalyse (OCAD) een evaluatie van de terroristische dreiging maken. Het risico op een terroristische dreiging wordt vandaag als laag ingeschat door het OCAD.'

Premier Yves Leterme (CD&V) noch minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (Open VLD) wilde maandag commentaar geven op de videoboodschap. svh, dsl
Back to top Go down
RADIKAAL

Number of posts : 270
Registration date : 2008-11-23

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 3:49 pm

Zouden de VLAAMS-NATIONALISTEN hier achter zitten?
Back to top Go down
jp

Number of posts : 373
Registration date : 2009-06-01

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 3:54 pm

PATRIOT wrote:

Wie heeft eigenlijk de ijzertoren opgeblazen? Dat waren toch geen vlaams nationalisten? scratch
Back to top Go down
RADIKAAL

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 3:56 pm

jp wrote:
PATRIOT wrote:

Wie heeft eigenlijk de ijzertoren opgeblazen? Dat waren toch geen vlaams nationalisten? scratch

Nee, dat waren Belgische helden. De bestuurders der jodentreinen, dát waren flaminganten.
Back to top Go down
jp

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 4:06 pm

PATRIOT wrote:
jp wrote:
PATRIOT wrote:

Nee, dat waren Belgische helden. De bestuurders der jodentreinen, dát waren flaminganten.

Goed zo, een vredesmonument,hoe lelijk het ook is, opblazen opgericht ter ere van alle nederlandstalige gesneuvelden in de EERSTE wereldoorlog TEGEN de duitsers, dat maakt u een held. ik denk dat ik dringend de ieper poort is ga opblazen, ik wil ook wel een medaille Rolling Eyes
Back to top Go down
RADIKAAL

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 4:08 pm

jp wrote:
PATRIOT wrote:
jp wrote:
PATRIOT wrote:

Goed zo, een vredesmonument,hoe lelijk het ook is, opblazen opgericht ter ere van alle nederlandstalige gesneuvelden in de EERSTE wereldoorlog TEGEN de duitsers, dat maakt u een held. ik denk dat ik dringend de ieper poort is ga opblazen, ik wil ook wel een medaille Rolling Eyes

Wordt aan de Menenpoort ook opgeroepen tot vergassing der Joden ter meerdere eer en glorie van de Vlaamsche component van het Germaansche ras?
Back to top Go down
jp

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 4:09 pm

PATRIOT wrote:
jp wrote:
PATRIOT wrote:

Puur zwart wit denken, ik zou ermee stoppen als ik uw was, trouwens kunt u bewijzen dat de bestuurders van de treinen allemaal flamiganten waren?
Back to top Go down
jp

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 4:11 pm

PATRIOT wrote:
jp wrote:
PATRIOT wrote:
jp wrote:
PATRIOT wrote:

Wordt aan de Menenpoort ook opgeroepen tot vergassing der Joden ter meerdere eer en glorie van de Vlaamsche component van het Germaansche ras?

De ijzertoren is misbruikt geweest, maar daarom was de oorspronkelijke intentie nog niet verkeerd, tegengesteld tot de menenpoort, die meer een verafgoding van het britse imperialisme is dan een vredesmonument.
Back to top Go down
RADIKAAL

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 4:33 pm

Komaan, wees nu eens serieus. Rolling Eyes

TERREUR IN BELGIE ? Oor36

Gaat gij nu echt beweren dat gij niet begrijpt dat de mensen, die vijf jaar lang onder een terreurbewind geleefd hadden en geliefden verloren hebben, hier zo kort na de oorlog een symbool van de gehate bezetter in zagen?
Back to top Go down
jp

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 5:07 pm

PATRIOT wrote:
Komaan, wees nu eens serieus. Rolling Eyes

TERREUR IN BELGIE ? Oor36

Gaat gij nu echt beweren dat gij niet begrijpt dat de mensen, die vijf jaar lang onder een terreurbewind geleefd hadden en geliefden verloren hebben, hier zo kort na de oorlog een symbool van de gehate bezetter in zagen?

Misschien, maar is dat een reden om de ijzertoren op te blazen? Er zijn nog wel symbolen die misbruikt zijn door de nazi, moeten we die daarom allemaal maar opblazen en/of vergeten? (vb. de swatstika)
Back to top Go down
RADIKAAL

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 6:13 pm

Dat kan soms zeker goed doen. https://www.youtube.com/watch?v=MJzdgZ1lOTA
Back to top Go down
jp

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 6:34 pm

PATRIOT wrote:
Dat kan soms zeker goed doen. https://www.youtube.com/watch?v=MJzdgZ1lOTA
??? ik heb het wel over het hindoesymbool, en het lijkt mij duidelijk dat deze swatstika een symbool is gebouwd door de nazi voor de nazi's, maar moeten nu ook al de hindoe tempels opgeblazen worden omdat ze een swatstika dragen?
Back to top Go down
Diogène

Diogène

Number of posts : 1611
Registration date : 2008-11-26

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 6:39 pm

Ik ben geen expert in oosterse symboliek, maar als ik me niet vergis is er een wezenlijk verschil tussen het nazi-hakenkruis, dat gebaseerd is op de swastika, en het swastika als dusdanig: bij het eerste staan de haken naar rechts gedraaid, bij het tweede naar links...
Back to top Go down
jp

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 7:11 pm

Diogène wrote:
Ik ben geen expert in oosterse symboliek, maar als ik me niet vergis is er een wezenlijk verschil tussen het nazi-hakenkruis, dat gebaseerd is op de swastika, en het swastika als dusdanig: bij het eerste staan de haken naar rechts gedraaid, bij het tweede naar links...
Ik dach dat ook, blijkt dat er toch vele varianten zijn:

TERREUR IN BELGIE ? Swas_o10
Back to top Go down
Mutien

Number of posts : 119
Registration date : 2010-01-20

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 9:39 pm

Nog geen week geleden heeft de BUB op deze website verzetslieden die tegen het nazisme hebben gestreden aangevallen!
Back to top Go down
Bruno

Bruno

Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 10:08 pm

Mutien wrote:
Nog geen week geleden heeft de BUB op deze website verzetslieden die tegen het nazisme hebben gestreden aangevallen!

Hoezo?
Back to top Go down
Bruno

Bruno

Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyMon Feb 08, 2010 10:10 pm

jp wrote:
PATRIOT wrote:
jp wrote:
PATRIOT wrote:

Dat is niet zo. De Ijzertoren is een symbool van de Frontbeweging, vandaar ook de slogan "zelfbestuur". En, tegen de Duitsers? De Frontbeweging was zeker niet te beroerd om een poging tot samenwerking met de activisten te ondernemen ("sublieme desterteurs").
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyThu Feb 11, 2010 12:44 pm

Voilà, het veiligheidsprobleem is nationaal. Weer krijgt de B.U.B. gelijk !

"Dieperliggende malaise bij politie in hele land"

Woensdag 10 Februari 2010 | 19 u. | powered by (Belga) De vakbonden spreken van een dieperliggende malaise bij al het politiepersoneel van het land, als motivatie voor de beslissing om een nieuwe, nationale stakingsaanzegging in te dienen. Dat deelde het gemeenschappelijk vakbondsfront woensdag mee.

De aanzegging gaat in op 1 maart en loopt tot 30 oktober. Ze geldt voor de hele geïntegreerde politie. "Deze beslissing is ingegeven door de ernstige 'veiligheidsproblemen', die momenteel rijzen en waarover openbaar een debat gevoerd wordt", zeggen ze. "Na analyse blijkt echter dat deze stakingsaanzegging in feite wordt gemotiveerd door een dieperliggende malaise die bij al het personeel van het land leeft." De belangrijkste motieven zijn het gebrek aan financiële middelen, personeel en uitrusting, zowel federaal als zonaal. Ook is er onvrede over de kwaliteit van de basis- en voortgezette opleidingen. De vakbonden klagen verder dat de overheden zich weigeren te buigen over hun eisen. Ten slotte vinden ze dat het wijkwerk onvoldoende wordt gewaardeerd. De vakbonden vragen daarom onder meer dat de federale regering afziet van de beslissing om de aanwervingen bij de federale politie met zeshonderd mensen per jaar in te krimpen. Ook vragen ze dat het college van procureurs-generaal bijeenkomt om de behandeling van klachten over geweld tegen politie te coördineren in het hele land. Op het niveau van de politiezones vragen de vakbonden onder meer het behoud van budgetten voor politie. Twee weken terug hadden de vakbonden al een stakingsaanzegging ingediend voor het personeel van de zes Brusselse zones. Ze klaagden de veiligheidsproblemen aan in Brusselse probleemwijken. (LEE)
Back to top Go down
perikles

Number of posts : 1771
Registration date : 2009-02-11

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyThu Feb 11, 2010 2:23 pm

Belgica wrote:

Woensdag 10 Februari 2010 | 19 u. | powered by (Belga) De vakbonden spreken van een dieperliggende malaise bij al het politiepersoneel van het land, als motivatie voor de beslissing om een nieuwe, nationale stakingsaanzegging in te dienen. Dat deelde het gemeenschappelijk vakbondsfront woensdag mee.

De aanzegging gaat in op 1 maart en loopt tot 30 oktober. Ze geldt voor de hele geïntegreerde politie. "Deze beslissing is ingegeven door de ernstige 'veiligheidsproblemen', die momenteel rijzen en waarover openbaar een debat gevoerd wordt", zeggen ze. "Na analyse blijkt echter dat deze stakingsaanzegging in feite wordt gemotiveerd door een dieperliggende malaise die bij al het personeel van het land leeft." De belangrijkste motieven zijn het gebrek aan financiële middelen, personeel en uitrusting, zowel federaal als zonaal. Ook is er onvrede over de kwaliteit van de basis- en voortgezette opleidingen. De vakbonden klagen verder dat de overheden zich weigeren te buigen over hun eisen. Ten slotte vinden ze dat het wijkwerk onvoldoende wordt gewaardeerd. De vakbonden vragen daarom onder meer dat de federale regering afziet van de beslissing om de aanwervingen bij de federale politie met zeshonderd mensen per jaar in te krimpen. Ook vragen ze dat het college van procureurs-generaal bijeenkomt om de behandeling van klachten over geweld tegen politie te coördineren in het hele land. Op het niveau van de politiezones vragen de vakbonden onder meer het behoud van budgetten voor politie. Twee weken terug hadden de vakbonden al een stakingsaanzegging ingediend voor het personeel van de zes Brusselse zones. Ze klaagden de veiligheidsproblemen aan in Brusselse probleemwijken. (LEE)

De oplossing: maak de politie terug een ... maar wacht een even ze is al een, misschien zouden we ze dan beter splitsen.
Back to top Go down
Jacob Peyt

Number of posts : 75
Registration date : 2010-02-12

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyFri Feb 12, 2010 12:33 am

Belgica wrote:

Welke oplossing stelt BUB voor voor het veiligheidsprobleem?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyFri Feb 12, 2010 5:14 pm

Een unitair België. Dat zou al een gigantische stap in de goede richting zijn op vlak van coördinatie en financiering.

Voor de rest verwijs ik naar punt 8 van ons programma:

8. EEN VEILIG EN RECHTVAARDIG BELGIE

Elke partij zegt voor “meer veiligheid” te zijn, maar kan dit niet verwezenlijken. De reden is simpel: de federale overheid heeft geld tekort en vooral daarom loopt onze justitie mank. Enkel in het kader van een herfinanciering en een versterking van de Belgische staat die de B.U.B. wenst kan een échte veiligheidspolitiek gevoerd worden.

In het kader van zulk een politiek vraagt de B.U.B.:

1) Een efficiënte strijd tegen de georganiseerde misdaad door meer middelen te verlenen aan politie en gerecht, met inbegrip van een efficiënt preventief beleid.
2) Effectieve straffen en geen loze bedreigingen of systematische voorbarige vrijlatingen. Bij het begaan van zware misdrijven kan men de Belgische nationaliteit verliezen en als apatride het land uitgezet worden. De gevangenis moet gericht zijn op heropvoeding en reïntegratie in de maatschappij, meer dan op opsluiting.
3) De creatie van een eenheidsrechtbank per arrondissement zodat rechtszaken niet meer verwezen worden wegens bevoegdheidsproblemen.
Back to top Go down
Jacob Peyt

Number of posts : 75
Registration date : 2010-02-12

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptyFri Feb 12, 2010 5:46 pm

Belgica wrote:
Een unitair België. Dat zou al een gigantische stap in de goede richting zijn op vlak van coördinatie en financiering.

Bij mijn weten is justitie nog altijd federale materie en hebben haar talrijke problemen weinig tot niets met de staatsstructuur van dit land te maken. Of zullen de gevangenissen minder vol zitten als het land unitair is?

Quote :
1) Een efficiënte strijd tegen de georganiseerde misdaad door meer middelen te verlenen aan politie en gerecht, met inbegrip van een efficiënt preventief beleid.

Waar gaat u die middelen halen?

Quote :
2) Effectieve straffen en geen loze bedreigingen of systematische voorbarige vrijlatingen. Bij het begaan van zware misdrijven kan men de Belgische nationaliteit verliezen en als apatride het land uitgezet worden. De gevangenis moet gericht zijn op heropvoeding en reïntegratie in de maatschappij, meer dan op opsluiting.

Als u alle gevangenen hun straf wilt laten uitzitten, zullen er gevangenissen moeten gebouwd worden. Dat wordt dus al een forse investering, om nog maar te zwijgen van de zoektocht naar een geschikte plaats. Bovendien zult u personeel nodig hebben om voor die heropvoeding te zorgen, wat u daar ook moge onder verstaan, de huidige penitentiair beambten zijn daar in elk geval niet voor opgeleid.
Back to top Go down
perikles

Number of posts : 1771
Registration date : 2009-02-11

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptySat Feb 13, 2010 10:21 am

Belgica wrote:

Voor de rest verwijs ik naar punt 8 van ons programma:

8. EEN VEILIG EN RECHTVAARDIG BELGIE

Elke partij zegt voor “meer veiligheid” te zijn, maar kan dit niet verwezenlijken. De reden is simpel: de federale overheid heeft geld tekort en vooral daarom loopt onze justitie mank. Enkel in het kader van een herfinanciering en een versterking van de Belgische staat die de B.U.B. wenst kan een échte veiligheidspolitiek gevoerd worden.

In het kader van zulk een politiek vraagt de B.U.B.:

3) De creatie van een eenheidsrechtbank per arrondissement zodat rechtszaken niet meer verwezen worden wegens bevoegdheidsproblemen.

U pleit voor de creatie van een eenheidsrechtbank, iets waarover een brede consensus bestaat binnen de Vlaamse partijen een idee dat telkens opnieuw wordt afgeschoten door de PS. Enkele weken geleden nog pleitte de NVA voor de creatie van een eeheidsrechtbank in Vlaanderen en het behoud van de huidige toestand in Wallonië. Dan kunnen we na een aantal jaren evalueren en een beleid uitstippelen.

Goed idee? Waarom springt de BUB niet op de kar.
Back to top Go down
Mutien

Number of posts : 119
Registration date : 2010-01-20

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? EmptySat Feb 13, 2010 12:48 pm

Zolang je ALLE onheil waarmee ons land wordt geconfronteerd toeschrijft aan het federalisme, hoef je geen oplossingen voor concrete problemen voor te stellen en kun je zoals het Vlaams Belang ongehinderd aan demagogie doen...
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: TERREUR IN BELGIE ?   TERREUR IN BELGIE ? Empty

Back to top Go down

TERREUR IN BELGIE ?
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» VB-mandataris wil terreur
» Het merk België
» ZUID-BELGIE HAALT NOORD-BELGIE IN - LA BELGIQUE DU SUD RATTRAPE LA BELGIQUE DU NORD
» La S.A. Belgique / de NV België ?
» België verbetert concurrentiepositie