Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE

Go down 
5 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE Empty
PostSubject: MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE   MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE EmptySun Jan 25, 2009 1:33 am

Krantencommentaren op VRT-nieuws:

(de Times gaat over de schreef):

Veel aandacht in buitenlandse pers

za 24/01/09 16:25 (UPDATE video) - Ook in het buitenland wordt veel aandacht besteed aan de steekpartij in kinderdagverblijf Fabeltjesland in Dendermonde, waarbij gisteren twee baby's en een begeleidster om het leven kwamen.

"Niet België opnieuw", zo is een van de bedenkingen in de Britse krant The Times. "Maar", zo wordt er aan toegevoegd, "de waarheid is dat kindermisbruik, kindermoord en massamoord deel gaan uitmaken zijn van het weefsel van het moderne Europa en niet enkel van het minzame België met zijn pedofilienetwerken".

De laatste jaren zijn kindermoordenaars niet weg te slaan uit het nieuws in België, zo staat te lezen in de Britse krant The Independent. "De steekpartij in Dendermonde is de laatste in een reeks verschrikkelijke kindermoorden in België in de laatste vijftien jaar." De krant noemt onder meer Marc Dutroux, Abdallah Ait Oud en Geneviève Lhermitte.

Ook in Nederland krijgt het drama veel aandacht. Veel mensen betuigen er ook hun medeleven met de familie van de slachtoffers. Volgens NRC is de kinderopvang in Nederland bijzonder alert na de feiten van gisteren. "In de kinderdagverblijven in Nederland is het toezicht op de in- en uitgangen goed, maar tegen een gewelddadige actie zoals van gisteren is weinig te doen", zo luidt de commentaar van een overkoepelende organisatie.

Verschillende buitenlandse media benadrukken ook het uiterlijk van de dader, die er, volgens de eerste berichten gisteren zou hebben uitgezien als de "Joker", de slechterik uit de Batmanfilms. "'Joker' knifeman kills children and worker in Belgian creche", schrijft de Britse krant The Telegraph, "Man with painted face kills children at nursery", zo staat ook op Amerikaanse nieuwszender CNN te lezen. Intussen is al wel gebleken dat de man toch niet geschminkt zou zijn geweest.

In Frankrijk heeft de krant Le Figaro het over "opnieuw een drama door geweld in België". Le Monde laat enkele buurtbewoners aan het woord: "Ik begrijp niet dat hij het kinderdagverblijf kon binnengaan met zijn gezicht", zo zegt iemand, doelend op het geschminkte gezicht van de dader.
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 36
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE Empty
PostSubject: Re: MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE   MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE EmptySun Jan 25, 2009 1:44 am

Une tuerie tellement tragique qu'elle a mobilisé le monde pro-belge.4 blog (dont celui de David et les miens) ont présenté leurs condoléances.C'est compréhensible,vu la gravité de l'événement.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 47
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE Empty
PostSubject: Re: MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE   MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE EmptySun Jan 25, 2009 12:58 pm

C'est une tragédie, et c'est d'autant plus affolant que dans notre société civilisée, on ne s'attaque pas, sous aucun prétexte, à des enfants Exclamation

Dans le cas de Termonde, il ne s'agit que d'un déséquilibré et qui n'a fait que trois morts (chaque mort étant bien sûr une tragédie), mais imaginons qu'un groupe terroriste veuille un jour déstabiliser le pays en s'attaquant à une crèche ou une école gardienne, comme à Beslan. No

Je voudrais quand même relever un point positif dans cette tragédie: la solidarité entre Belges dans cette douleur, comme au temps de la Marche blanche ou du décès du Roi Baudouin.

A propos, en matière de justice, quelle approche prône le B.U.B. face à des crimes particulièrement odieux Question
Back to top Go down
BFE

BFE


Number of posts : 1312
Age : 36
Location : Namuren
Registration date : 2008-11-21

MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE Empty
PostSubject: Re: MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE   MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE EmptySun Jan 25, 2009 4:29 pm

En effet,il faut souligner que ça a provoqué un émoi dans tout le pays.Pour le point "justice",le programme complet est visible sur le site.
Back to top Go down
http://www.belgeetfierdeletre.over-blog.com
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE Empty
PostSubject: Re: MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE   MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE EmptyMon Jan 26, 2009 7:03 pm

Exactement.

Mais quid si l'auteur avait été un soi-disant "Wallon"? Quelles auraient été les réactions?

Maar wat als de dader een zogenaamde "Waal" zou geweest zijn? Wat zouden dan de reacties geweest zijn?
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 47
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE Empty
PostSubject: Re: MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE   MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE EmptyTue Jan 27, 2009 12:48 am

Belgica wrote:
Mais quid si l'auteur avait été un soi-disant "Wallon"? Quelles auraient été les réactions?
Cette question n'est pas pertinente. Tout être sensé ne peut être choqué par ce carnage, quelle que soit la langue maternelle ou l'appartenance ethnique de l'auteur de ces méfaits!

A l'époque de l'affaire Dutroux, quand il s'en est pris à An & Eefje, aucun média n'en a fait une affaire communautaire et tous les Wallons ont condamné ses agissements. Je me rappelle même que le VB avait souligné ce point! Cool
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE Empty
PostSubject: Re: MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE   MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE EmptyTue Jan 27, 2009 4:04 am

Vele zaken overschrijden het communautaire (zoals deze zaak). Maar dat wil niet zeggen dat het communautaire irrelevant is.
Back to top Go down
Bruno

Bruno


Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE Empty
PostSubject: Re: MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE   MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE EmptyFri Feb 06, 2009 8:20 pm

tiboo wrote:
Vele zaken overschrijden het communautaire (zoals deze zaak). Maar dat wil niet zeggen dat het communautaire irrelevant is.

Definieer "communautair"
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE Empty
PostSubject: Re: MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE   MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE EmptySat Feb 07, 2009 10:51 pm

Wanneer de vraag zich stelt of een bepaalde bevoegheid beter op gewestelijk of federaal vlak bestuurd wordt...

Of nog: zowat elke bevoegdheid in België.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE Empty
PostSubject: Re: MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE   MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE EmptyMon Feb 09, 2009 1:53 pm

Het spijtige aan deze zaak vind ik dat men de kinderverblijven 'beter gaat beveiligen', men trekt hiervoor veel geld uit.

Het nut hiervan? Volgens mij is dit paniekvoetbal: de bal wild wegtrappen. Als men binnenwil, geraakt men toch binnen. En gaat men ook alle speeltuinen, voetbalploegen, scholen, muziekscholen... Beter beveiligen.

Bovendien vind ik het fout om de eigenlijke oorzaak niet aan te pakken. We evolueren naar een maatschappij waarin men alles wil controleren, terwijl het bijbrengen van enkele basisprincipes en basiswaarden veel effectiever zou kunnen zijn. In de VSA hebben bijna alle scholen metaaldetectoren geinstalleerd, toch wroden in dat land nog altijd het meeste schietpartijen gedaan...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 47
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE Empty
PostSubject: Re: MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE   MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE EmptyMon Feb 09, 2009 2:22 pm

tiboo wrote:
Het nut hiervan? Volgens mij is dit paniekvoetbal: de bal wild wegtrappen. Als men binnenwil, geraakt men toch binnen. En gaat men ook alle speeltuinen, voetbalploegen, scholen, muziekscholen... Beter beveiligen.
De dag dat u zelf kinderen hebt, zult u misschien anders spreken.

Ik heb twee kinderen en als ouder ben ik blij dat de directie bepaalde maatregelen heeft genomen om de veiligheid te verhogen.

Uiteraard moeten we realistisch zijn: er is altijd kans dat men zich aan kinderen vergrijpt, maar die kansen moeten minimaal blijven.
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE Empty
PostSubject: Re: MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE   MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE EmptyMon Feb 09, 2009 3:13 pm

Ik snap dat het een psychologisch effect heeft, maar ik betwijfel het échte nut ervan. Volgens mij kan dat geld beter besteed worden in preventiecampagnes, screening van jongeren die zich afzonderen van de maatschappij...

Het is walgelijk wat er gebeurd is in Dendermonde, maar deze maatregel lijkt mij een pleistertje tegen de griep...
Back to top Go down
Diogène

Diogène


Number of posts : 1611
Age : 47
Location : Absurdistan
Registration date : 2008-11-26

MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE Empty
PostSubject: Re: MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE   MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE EmptyMon Feb 09, 2009 4:01 pm

tiboo wrote:
Ik snap dat het een psychologisch effect heeft, maar ik betwijfel het échte nut ervan. Volgens mij kan dat geld beter besteed worden in preventiecampagnes, screening van jongeren die zich afzonderen van de maatschappij...
Onderschat niet het psychologisch effect, kijk maar eens naar hoe de Belgen en meer bepaald de inwoners van Dendermonde gereageerd hebben op die brutale moordpartij.

Kijk ook eens hoe de wereld gereageerd heeft op het drama in Beslan...

Ik ben het wel met u eens als u zegt dat de wortel van het kwaad moet aanpakken, maar dat vergt een mentaliteitsverandering, en zoiets duurt jaren, decennia of zelfs generaties. Mensen willen nu eenmaal ook oplossingen op korte termijn.

Anderzijds stel ik een contradictie vast in uw betoog: hierboven zou u bepaalde jongeren willen screenen, maar u blijkt tegen Big Brother toestanden te zijn:
Quote :
We evolueren naar een maatschappij waarin men alles wil controleren

Men mag niet veralgemenen: niet alle jongeren die marginaal leven zijn potentiële psychopathen. Kijk maar eens naar de terroristen van 11/9, moslimterroristen die nochtans goed geïntegreerd waren, geen bebaarde mannen in djellaba. Schijn bedriegt!

Door zich te focussen op uiterlijkheden, loopt men het risico dat men zich vergist van vijand!
Back to top Go down
Sponsored content





MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE Empty
PostSubject: Re: MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE   MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE Empty

Back to top Go down
 
MOORDEN IN DENDERMONDE - TUERIE A TERMONDE
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» TUERIE EN ALLEMAGNE: 15 MORTS ! MOORDPARTIJ IN DUITSLAND: 15 doden !

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Belgique / België / Belgium / Belgien-
Jump to: