Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Belgen en chocolade

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Belgica
Admin
Belgica


Number of posts : 5604
Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Registration date : 2008-11-19

Belgen en chocolade Empty
PostSubject: Belgen en chocolade   Belgen en chocolade EmptyTue Feb 10, 2009 9:53 pm

VRT-nieuws:

Gemiddelde Belg blijkt een "gezonde chocoladefreak"

(Belga)

di 10/02/09 14:37 - De Belg is verzot op chocolade en eet minstens een keer per week een stukje. Tegelijk houdt hij of zij de gezondheid in het oog. Dat blijkt uit een studie van chocoladeproducent Côte d'Or.

Aan de enquête namen 1.000 personen deel tussen 15 en 70 jaar. 28 procent gaf aan dagelijks chocolade te eten. 40 procent eet elke week minstens een keertje chocolade.

(Belga) De meerderheid van de respondenten verkiest tabletten of snoeprepen, een minderheid houdt van pralines.

De Vlamingen blijken de grootste fans van pralines, terwijl in Wallonië de grote tabletten meer gegeten worden.

In Vlaanderen wordt chocolade ook meer gegeten met brood als ontbijt, terwijl de nadruk in het zuiden van het land meer op genieten ligt.


Van hedonisten tot zondaars

Volgens het Côte d'Or-onderzoek bestaan er vier groepen chocoladefans: de hedonisten, de onverschilligen, de gezondheidsfans en de zondaars.

Die laatste twee categorieën vertegenwoordigen 55 procent van de bevolking en kiezen steevast voor chocolade zonder vulling met een hoog cacaogehalte.

De bewuste consumenten zijn vooral oudere vrouwen, terwijl de hedonisten en de onverschilligen, die eten waar ze zin in hebben, overwegend mannelijk en jong zijn.

De favoriete plaats voor een stukje chocolade blijft thuis, en dan vooral 's avonds voor de televisie. Smile Pralines worden bijna nooit thuis gegeten. Ze dienen als geschenk of worden bij de koffie aangeboden.


Leuk artikel over de Belgen en chocolade.

Maar de passage in het rood stoort mij verschrikkelijk. Is het nu echt niet meer mogelijk een artikel van algemene cultuur te schrijven over de Belgen zonder steeds weer de communautaire toer op te gaan? Zijn wij hier gedetermineerd om tot het einde van onze dagen met die merendeels verzonnen tweespalt rekening te houden? Als men info geeft over zogenaamde Vlamingen en Walen, wil ik ook info over mannen en vrouwen, jongeren en ouderen, moslims en katholieken, rijken en armen, Limburgers en Namenaars. Rolling Eyes
Back to top Go down
tiboo




Number of posts : 1160
Age : 38
Location : westmalle
Registration date : 2008-11-21

Belgen en chocolade Empty
PostSubject: Re: Belgen en chocolade   Belgen en chocolade EmptyThu Feb 12, 2009 11:07 pm

Er zijn simpelweg verschillen tussen Vlamingen en Franstaligen.

Aan diogène: eergisteren heb ik een (lange) commentaar geschreven op het artikel 'verschillen', maar dat is niet gepost geweest. Eigen domme fout vermoed ik (ik denk doordat ik op ALT knop geduwd heb? het overkomt mij regelmatig).

VOlgende week ofzo zal ik nogmaals een poging doen, nu eerst 'Van Vlees en Bloed' kijken. HILARISCH (ondanks het feit dat ik geen vlees eet ;-)).
Back to top Go down
 
Belgen en chocolade
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» 11,5 MILJOEN BELGEN IN 2020 - 11,5 MILLIONS DE BELGEN EN 2020
» BELGEN MEEST HUMORISTISCH !
» BELGEN, EET GEZOND !
» Wat hebben de Belgen gemeenschappelijk?
» De waardigheid van de Nederlandssprekende Belgen

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Belgische Unie - Union Belge :: BUB :: Varia / Divers / Miscellaneous / Verschiedenes-
Jump to: